10 клас, нова програма. Тема 2. Країни Європи. Італія. До вашої уваги «урок-презентація» в 10 (9 класі з поглибленим вивченням) класі. Зазвичай до уроку готується 4-5 презентацій, на кожну відводиться не більше 3-4 хвилин. Кожну презентацію готують двоє учнів, перший відповідає за теоретичний матеріал, другий за оформлення. Для підготовки презентацій використовуються типові плани характеристики країни і загальні положення створення презентацій у програмі «Microsoft Office PowerPoin»
10 клас, нова програма. Тема 2. Країни Європи. Італія
До вашої уваги «урок-презентація» в 10 (9 класі з поглибленим вивченням) класі. Зазвичай до уроку готується 4-5 презентацій, на кожну відводиться не більше 3-4 хвилин. Кожну презентацію готують двоє учнів, перший відповідає за теоретичний матеріал, другий за оформлення. Для підготовки презентацій використовуються типові плани характеристики країни і загальні положення створення презентацій у програмі «Microsoft Office PowerPoin»
На контрольно-оцінному етапі використовую заздалегідь підготовлені відео запитання, які ставлять представники тієї країни, яку ми вивчаємо (в даному випадку Італії). Нині багато наших громадян живуть і працюють за кордоном. Залишається познайомитися з ними (ідеально, якщо вже є знайомі) і попросити зняти на камеру мешканців даної країни з запитанням. Я знайомився на сайті «Однокласники», не усі на це погоджуються. Але, як правило, можна знайти охочих. Зі знайомими і родичами проблем не буває. Питання готуються вчителем заздалегідь і відсилаються електронною поштою. Також пересилаються і відео сюжети. Питання повинні займати не більше 100 Мб і часу — до 1 хв.
Таких питань має бути 6-8. Бажано, щоб кліпи «знімалися» на тлі місцевих пам’яток. Хоча сюжет, знятий у будинку (квартирі), теж цікаво виглядає. Тому краще скомбінувати. Я прошу респондентів, щоб перший респондент привітав учнів («Привіт, Україна, привіт (називають місто) , привіт учням ___ класу. Мене звуть... Я знаю, що у вас зараз проходить урок, присвячений моїй країні. Не могли б ви відповісти...». Інші респонденти просто вітаються, представляються, ставлять питання і дякують. Усі питання у міру відповідей виводяться на мультимедійну дошку або монітори комп’ютерів.
Очікувані результати: після цього уроку діти будуть:
володіти системою знань про природно-ресурсний потенціал Італії;
мати уявлення про міжнародну спеціалізацію регіону.
Проведений урок дозволить:
● удосконалити навички й уміння самостійної роботи з електронними джерелами географічної інформації;
● показати вміння презентувати результати своєї самостійної роботи;
● розвивати навички роботи в групах; формувати пізнавальну компетентність учнів;
● розширити науковий кругозір учасників процесу;
● стимулювати пізнавальну активність учнів.
У процесі уроку виховуватимуться:
● відповідальність за кінцевий результат роботи групи;
● почуття колективізму і взаємодопомоги;
● культура спілкування під час роботи в гурті;
● уміння представити себе, викликати інтерес у слухачів;
● уміння оцінити свій вклад у хід уроку і вклад своїх товаришів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: урок-презентація.
Мета уроку: об’єднати споріднені блоки знань із різних предметів навколо однієї теми з метою інформаційного, пізнавального збагачення учнів, розвитку пошуково-дослідницьких умінь й навичок учнів, критичного мислення, формування вміння працювати в групах над проектами.
Завдання:
1. Надати учням знання про сутність понять удосконалити навички й уміння самостійної роботи з електронними джерелами географічної інформації; вміння презентувати результати своєї самостійної роботи; розвивати навички роботи в групах; формувати пізнавальну компетентність учнів; розширити науковий кругозір учасників процесу; стимулювати пізнавальну активність учнів.
2. Формувати вміння пошуку, відбору та узагальнення інформації з Інтернету, розвивати логічне мислення учнів, обґрунтовувати власну думку, розвивати уміння працювати з географічною картою, інформаційну компетентність учнів шляхом проектної діяльності.
3. Формувати свідому розвинуту, обізнану особистість, виховувати толерантне ставлення до різних культур і вір.
Очікувані результати:
Знаннєвий копонент:
учень розуміє, що таке економіко географічне положення, може приводити приклади особливостей ЕГП країн і регіонів, розрізняє складові частини економіки країни.
Діяльнісний компонент:
учень вміє досліджувати, обирати необхідний матеріал, обгрунтовувати думку, робить висновки,висловлює судження,комфортно працює в групі.
Ціннісний компонент:
учень усвідомлює необхідність аналізу наданого матеріалу; критично ставиться до суджень інших і наданої інформації , правильно оцінює власні досягнення, додержується етикетних норм і правил спілкування.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: урок-презентація.
Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, планшети, карта Італії; герб і прапор Італії; виставка літератури про Італію, рекламні буклети про Італію, відеокліпи, відеоінтерв'ю, дидактичні матеріали: бланк опорного конспекту учнів, контурна карта світу, атласи для 9 - 10-го класу.
Хід уроку
І. Організаційний момент
На екрані проектується земна куля, яка поступово фокусується в Колізей. У цей час учениця читає вірш про Італію. Мені з дитинства сниться півострів,
Він немов світло в моїй душі.
Там немає того, що ненавиджу.
Там тільки те, що до душі.
Там ніби чудо відбувається:
Cтоїть Венеція в воді,
Там в казці знову оживає
На карнавалі в лютому.
Мілан мій, славен ти модою,
Сан-Ремо піснею на рік.
Турін нема смачніше шоколаду,
А на Сицилії природа!
Не знайдеш більш такой ніде.
Генуя - батьківщина Колумба,
Верона - місто королів.
Італія, тебе люблю я!
Ти всіх на світі мені миліше.
І ні на що не проміняю,
Твій Форум Римський, Колізей!
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Учитель. Шановні учні, сьогодні хочу запропонувати вашій увазі ознайомлення з ще однією європейською республікою. Хто з вас вже знає що-небудь про цю країну? З ким або з чим у вас асоціюється уявлення про цю республіку?
Прийом «Вільний мікрофон» асоціації учнів з Італією (очікувані відповіді)
Італія — це країна, яка входить у «Велику вісімку», Євросоюз, НАТО.
У мене з Італією асоціюється Спартак, Цезар, Леонардо да Вінчі.
Колізей і футбол.
Знамениті скрипкові майстри Аматі, Страдіварі, Гварнері.
Рафаель, Мікеланжело, інші великі художники і скульптори.
Міста Рим, Мілан, Неаполь, Флоренція, Венеція. Ватикан — Папа Римський.
Феррарі, ФІАТ.
Рим — «Вічне місто».
Учитель. Мені приємно усвідомлювати, що у вас є певні уявлення про Італію, але все перераховане — лише маленькі штрихи до тієї картини, яку ми з вами повинні намалювати на сьогоднішньому уроці, щоб мати повне уявлення ще про одну країну Південної Європи.
Як ви вважаєте, чи буде матеріал, який ви приготували і оформили у вигляді презентації, цікавий і пізнавальний для вас особисто? Якщо так, то чому?
Учень. (приклад відповіді)Я чув і знав про Італію ще до підготовки до цього уроку! Але переглянувши в Інтернеті матеріали, я став фахівцем з Італії, принаймні на рівні своєї квартири. Тепер у мене є мрія — обов’язково відвідати Італію.
Учениця. (приклад відповіді) Після закінчення школи я хочу поступити на факультет журналістики, і хотіла б, якщо вийде, спеціалізуватися на країнах Південної Європи, у тому числі на Італії.
IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Учитель. Мені б дуже хотілося, щоб на сьогоднішньому уроці ми:
●прочитали карту Італії;
●розглянули ЕГП, ПГП, природні ресурси;
●ознайомилися з історією формування і населенням країни;
●дізналися про промисловість і особливості її розміщення;
● проаналізували сільське господарство і транспорт;
● відстежили міжнародні зв’язки Італії;
●поговорили про туристичні маршрути Італії;
●відвідали неповторні міста цієї чарівної країни;
Бесіда
Тепер, коли ви знаєте, над чим ми будемо працювати на уроці, подумайте і скажіть:
Чи хочете ви взяти участь в нашому уроці?
Навіщо вам це потрібно?
Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
Який етап уроку вас лякає або насторожує?
Який викликає підвищений інтерес?
Що б ви хотіли додати або викреслити з нашого плану?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Прийом «Навчаючи, вчуся»
Перед початком демонстрації своєї роботи нагадую правила голосування й оцінювання презентацій: у кожного з присутніх є «бюлетень», яким ми скористаємося у кінці уроку. Представники груп, які готували дану презентацію, не мають права голосу за свою роботу.
Умови поставлено. Час відправитися в подорож.
Учитель. Слово надається першій групі, яка презентує нам географічне положення й природні ресурси Італії. Будь ласка, вам слово.
Презентація першої групи.
Учитель. Другий проект присвячений історії і населенню Італії.
Презентація другої групи.
Учитель. Третя робота характеризує промисловість Італії.
Презентація третьої групи.
Учитель. Четверте повідомлення порушує питання сільського господарства.
Презентація четвертої групи.
Учитель.
Релаксація. Ви надали багато інформації, вами проведена велика робота. Настав час трохи відпочити, розслабитися, набратися нових сил. Пропоную вам Рекламний ролик, який готувала наступна група, присвячений містам Італії.
Презентація п'ятої групи.
VІ. Контрольно оціночний етап
Учитель. Я вважаю, що сьогодні ми досягай своєї мети. Залишилося лише з’ясувати, якою' мірою кожен з вас засвоїв новий матеріал. Перевірку буде проведено в дещо незвичайний спосіб. Отже, сюрприз! Відео запитання з Італії, будь ласка.
На екрані демонструються відео запитання від жителів Флоренції.
Питання стосуються різних сфер життя Італії й України. Учні відповідають на поставлені запитання.
2. Цініння і оцінювання
Учитель. Наступив час проголосувати за кращу презентацію.
Заповнення карти рефлексії учнями. Під час голосування демонструється відеокліп про підготовку учнів до презентації.
Учитель. Урок майже завершено. Як ви вважаєте, ми впоралися з його завданнями?
Чи усі пункти плану виконано?
Я дуже задоволений вашою роботою, особливо мені сподобалося те, як ви прекрасно підготували презентації. Порадували ваші правильні і швидкі відповіді.
Виконана робота була показана й озвучена. Визначена краща презентація.
(Характеристика кращої роботи з метою настрою на вивчення наступної теми.)
Але, як кажуть, «за кадром» залишилася робота учнів класу, які не брали участі в підготовці презентацій. Я попрошу їх продемонструвати свою роботу. Будь ласка.
Учні виходять до дошки зі своїми роботами і демонструють їх товаришам і гостям. Один з учнів пояснює, що робота виконана в двох варіантах — друкарському і електронному. Буклети вони презентують гостям, а електронний варіант — учителеві для подальшої роботи на уроках.
Ви вже досить дорослі люди і можете об’єктивно оцінити свій внесок у загальну роботу на уроці. Поставте собі оцінку за роботу на уроці в перше поле. У друге поле поставте оцінку колезі з вашої групи. Останне поле заповню я.
П.І.Б учня |
||
1 |
2 |
3 |
Дякую за урок! Бажаю успіхів на наступному уроці!
Тест для оцінки психологічного стану в кінці уроку
Оцініть, будь ласка, свій психологічний стан, поставивши довільно зірочку над відповідним відрізком лінії:
Активність __________________
Настрій 0 1 234567
0-3 — відчуваю стомлення, напругу, невдоволений собою;
3-5 — приємний спокійний стан, задоволений собою, упевнений в собі, є бажання працювати;
5-7 — прекрасне самопочуття, радість від уроку, відчуваю бадьорість і бажання працювати ще декілька уроків.
V. Домашнє завдання
Учитель. Спостерігаючи за вами на сьогоднішньому уроці, я зробив висновок, що ви прекрасно орієнтуєтеся в питанні вивчення країни, володієте технікою підготовки презентації і вмієте вибрати із загального потоку інформації необхідну. Тому, пропоную ознайомитися самостійно з наступною країною — Францією, причому керівниками проектів хочу призначити переможців сьогоднішньої презентації. Хотілося б, щоб питання, які ви оберете для вивчення наступної теми, не співпадали з тими, які ви готували на сьогодні.