Географія. 10 клас.
Тема. Польща. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці.
Мета:
Навчальна:сформувати систему знань про Польщу, охарактеризувати особливості економіко-географічного положення, розкрити особливості природних умов і ресурсів, населення, секторів економіки країни, встановити основні чинники економічного розвитку Польщі, визначити головні напрямки реформування, проблеми та перспективи успішного розвитку країни.
Виховна: виховувати добросусідське ставлення та повагу до національної культури країни.
Розвиваюча: продовжити формувати вміння складати характеристику країн за типовим планом, розвивати навички роботи з джерелами географічних знань, формувати вміння самостійно знаходити необхідний матеріал за допомогою електронних засобів, розвивати творче мислення, уміння обґрунтовувати свої думки.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Форма проведення: захист міні-проектів.
Методи і прийоми: робота в групах, метод проектів.
Обладнання: мультимедійний проектор, підручник з географії (Довгань Г.Д., 10 клас, 2018), географічні атласи (10 клас), опорні конспекти уроку учнів, настінна політична карта Європи, політична карта Європи для фліпчарту, прапор Польщі для фліпчарту у вигляді карти, матеріали підручників географії (10 клас), відеофрагмент країни, комп'ютерна презентація, макети міні-проектів для роботи груп.
Навчальна програма МОН України (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407). Географія (рівень стандарту), 10-11 класи
Географія. 10 клас.
Тема. Польща. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці.
Мета:
Навчальна: сформувати систему знань про Польщу, охарактеризувати особливості економіко-географічного положення, розкрити особливості природних умов і ресурсів, населення, секторів економіки країни, встановити основні чинники економічного розвитку Польщі, визначити головні напрямки реформування, проблеми та перспективи успішного розвитку країни.
Виховна: виховувати добросусідське ставлення та повагу до національної культури країни.
Розвиваюча: продовжити формувати вміння складати характеристику країн за типовим планом, розвивати навички роботи з джерелами географічних знань, формувати вміння самостійно знаходити необхідний матеріал за допомогою електронних засобів, розвивати творче мислення, уміння обґрунтовувати свої думки.
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Форма проведення: захист міні-проектів.
Методи і прийоми: робота в групах, метод проектів.
Обладнання: мультимедійний проектор, підручник з географії (Довгань Г.Д., 10 клас, 2018), географічні атласи (10 клас), опорні конспекти уроку учнів, настінна політична карта Європи, політична карта Європи для фліпчарту, прапор Польщі для фліпчарту у вигляді карти, матеріали підручників географії (10 клас), відеофрагмент країни, комп’ютерна презентація, макети міні-проектів для роботи груп.
Навчальна програма МОН України (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407). Географія (рівень стандарту), 10-11 класи
План уроку:
|
Організаційний момент |
1 хвилина |
|
Актуалізація опорних знань і вмінь |
2 хвилини |
|
Повідомлення теми, мети й завдань уроку, мотивація навчання учнів |
8 хвилин |
|
Осмислення змісту послідовності застосування практичних дій |
5 хвилин |
|
Самостійне виконання учнями завдань під контролем учителя. Презентація результатів |
20 хвилин |
|
Контрольно-оцінювальний етап |
5 хвилини |
|
Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання |
4 хвилина |
І. Організаційний етап
Привітання. Настрій на урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Прийом «Творчий аналіз»
Повторення пройденого матеріалу.
ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку і мотивація учнів
Знайомство з Республікою Польщею. Перегляд відеофрагменту.
Повідомлення теми уроку «Польща. Основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці».
Інструктаж щодо листів опорного конспекту.
Формулювання очікування учнів та їх занотовування.
Оголошення мети та завдань уроку. Інструктаж щодо очікувань.
Випереджальне завдання учня «Візитної картки країни».
Столиця – Варшава
Площа – 322,6 тис.км2
Населення – 38 млн. чол.
Державний лад – парламентсько-президентська республіка
Адміністративний поділ – 16 воєводств
Релігія - католицька
Грошова одиниця – злотий
Інтеграційні процеси – вступ до Міжнародних організацій: з 2000р. в НАТО, з 2004р. – Європейський союз, співробітництво з ОБСЄ, ООН.
ЕГП – назва «Польща» (від праслов’янського Пол' - «відкритий»), вказує на переважно рівнинний рельєф країни.
Значення символіки кольорів: білий, червоний.
ІV. осмислення змісту послідовності застосування практичних дій
Визначення плану роботи з Республікою Польщею.
Орієнтовний план вивчення характеристики країни
Робота з підручником та картою Європи (с.78, параграф 14).
Характеристика та оцінка економіко-географічного положення країни.
Характеристика природних умов і ресурсів, населення, секторів економіки країни.
V. самостійне виконання учнями завдань під контролем учителя. презентація результатів
Оголошення чинників економіко-географічне положення, природно-ресурсний та працересурсний потенціал, інтеграційні процеси в межах ЄС.
Інструктаж щодо макетів для створення міні-проектів та отримання індивідуальних завдань з опрацюванням матеріалу підручників географії інших авторів.
Пояснення форми роботи експертних груп та інформування про можливість користування інтернет-ресурсом за адресою www.cia.gov.
Роз’яснення щодо виконання завдання своєї групи із занесенням до міні-проектів. Повідомлення про регламент на виконання та презентацію іншим групам експертів.
Завдання для учнів експертних груп
Завдання для учнів експертної групи «Природно-ресурсний потенціал»
Розв’язати проблемне завдання міні-проекту «Дослідити природно-ресурсний потенціал Польщі».
Завдання для учнів експертної групи «Працересурсний потенціал»
Розв’язати проблемне завдання міні-проекту «Дослідити працересурсний потенціал Польщі»
Завдання для учнів експертної групи «Інтеграційні процеси»
Розв’язати проблемне завдання міні-проекту «Дослідити інтеграцію Польщі в економічну систему країн ЄС»
Захист представниками експертних груп міні-проектів.
VІ. Контрольно-оцінювальний етап.
Оцінка результатів діяльності груп.
Оцінювання роботи експертних груп здійснюється за 12 бальною шкалою та виставляється представниками від груп, що захищали міні-проекти.
Ознайомлення з участю міні-проектів у тижні географії.
Здійснюється самооцінювання відповідей за вказаною шкалою.
10-12 – 2б.
7-9 – 1б.
4-5 – 0,5б.
1-3 – 0б.
Інструктаж щодо виконаних завдань географічного диктанту.
VІІ. Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання
Підсумки учнів
З’ясування виправдання очікуваннь учнів від уроку.
Оголошення домашнього завдання.
Висловлюю подяку за активну роботу на уроці. Завершення уроку.
1