Варіант 3
1.М’який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А дон…чин, волин…ський, мен…ший
Б в ̓ єт…ся, уман…с..кий, камін…чик
В людс…кість, т…мяний, нян…ці
Г Хар…ків, лял…чин, дзен…кіт
2.Лексичну помилку допущено в словосполученні
А брати участь
Б відкривати книжку
В поставити запитання
Г щонайкращі квіти
3.Спільнокореневим до слова віра є
А повіки
Б повітка
В повінь
Г повірений
4.На другий склад падає наголос у слові
А камбала
Б фольга
В начинка
Г вітчим
5.Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні
А Страшні слова, коли вони мовчать.
Б Світло бачиться тоді, коли воно є в очах.
В Мудрий цінує всіх, бо в кожному помічає добре.
Г Вчорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.
6.Граматичний зв'язок порушено в словосполученні
А знущатися з брата
Б довідатися з книжок
В випасати конів
Г ходити по молоко
Прочитайте текст і виконайте завдання 7-10
[1] Уночі була гроза, а ранок видався ясний. [2]Небо чисте, лагідне-лагідне, що дивлячись на нього, мимохіть осміхнешся.[3]Сонце веселе, тепле, бадьоре. [4] На бур’янах рясніли блискучими діамантами краплі нічного дощу, світились, як із золота ковані, листочки … кропиви, круто пахли високі буйні ромашки.
7.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А 1
Б 2
В 3
Г 4
8.Замість пропуску в четвертому реченні може бути слово
А зеленкуватої
Б темної
В глухої
Г засохлої
9.Складним безсполучниковим є речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
10. Стиль тексту -
А науковий
Б художній
В розмовний
Г публіцистичний
11.Літеру е треба писати на місці крапок у всіх словах рядка
А пр…битий, пр…стол, пр…везти
Б пр…гірклий, пр…хороший, пр…синій
В пр…трусити, пр…гіркий, пр…щасливий
Г пр…освященство, пр…зирство, пр…мудрий
Д пр…кордонний, пр…мудрий, пр…чепити
12.Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
А ті(н/нн)ю, Гали(ч/чч)ина, коро(н/нн)ий
Б Ві(н/нн)и(ч/чч)ина, свяще(н/нн)ий, ві(д/дд)ати
В Закарпа(т/тт)я, букве(н/нн)ий, нездола(н/нн)ий
Г (с/сс)авець, во(з/зз) ̓ єднання, шале(н/нн)ий
Д зра(н/нн)я, одухотворе(н/нн)ий, ві(д/дд)аль
13. Прочитайте речення.
З волі (1)Б/божої кобзарське мистецтво не загинуло. Хоровий спів у супроводі ніжного сріблястого тембру бандур, театралізація кожної пісні створюють незабутнє враження, полонять серця і душі всіх, хто хоч раз доторкнувся до джерел (2)У/української пісні у виконанні Національної заслуженої капели бандуристів (3)У/україни. У концертній програмі капели беруть участь ансамблі малих форм: квартет бандуристів, фольклорний гурт (4)«К/козаки», солісти-бандуристи.
Малу літеру треба писати після цифри
А 1 Б 2 В 3 Г4
14. Правильно узгоджено слова в рядку
А красиве поні
Б смачний путасу
В глибокий Онтаріо
Г прозора тюль
Д важка путь
15. Той самий звук позначає підкреслена літера в усіх словах рядка
А зима, заєць, зірка
Б слизько, зійти, задача
В смієшся, школа, шостий
Г джміль, долина, дракон
Д вогко, ховрах, хвоя
16.Помилку допущено в написанні числівника
А п’ятдесяти восьми
Б сімомастами одним
В семидесяти двох
Г сорока сьома
Д двадцятьох чотирьох
17.Помилку допущено в утворенні форми наказового способу дієслова
А читайте
Б стояти
В подай
Г хай живе
Д повірте
18. Поширеним є речення
А Спочинь, матусенько!
Б Картина намальована.
В Рахуй і міряй, міряй та терпи!
Г Мабуть, йому боліло
Д Море тихе і спокійне.
19.Діючий поєднується з усіма сполученнями, ОКРІМ
А діюча армія
Б діюча речовина
В діючий вулкан
Г діюча виставка
Д діюче виховання
20.Літеру о треба писати на місці пропуску в слові
А шагрен…вий
Б сутт…вий
В кварц…вий
Г груш…вий
Д корен…вий
21. У фразеологізмах пекти … , як … свисне на місці пропуску має бути слово
А оса
Б хлопець
В рак
Г собака
Д бджола
22. Помилку в звертанні допущено в рядку
А зачекай, хлопче
Б Володимире, принеси
В мила доню, приїдь
Г вибачте, Наталіє Іванівно
Д привіт тобі, кобзаре
23. Після речення Запалало небо на заході…треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати А і покрило загравою море.
Б ніби вкрилося червоною пеленою.
В завтра буде вітер.
Га червоні іскри поскакали навколо.
Д сповіщаючи про негоду.
24. Доберіть українські відповідники до іншомовних слів.
Іншомовне слово Українське слово
1 аналогічний А важливий
2 актуальний Б результативний
3 тактовний В рухливий
4 ефективний Г чемний
Д подібний
25. З’ясуйте вид односкладних речень.
Вид односкладного речення 1 безособове 2 означено-особове 3 неозначено-особове 4 узагальнено-особове
|
Приклад А На серці було тихо, радісно. Б Вік живи, вік учись. В Вигострю, виточу зброю іскристу. Г Надворі ще сніг. Д Цих малих пташок люблять у народі. |
26.Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділових знаків.
Розділовий знак 1 кома 2 тире 3 двокрапка 4 знак оклику
|
Приклад А Завірюха сміється, і плаче … і стогне, і шаленіє. Б Бути сильним … значить вижити. В «Радуйся, земле … » ─ лине від хати до хати. Г Народ опоетизував матір у таких словах … мама, мамонька, мамочка. Д Микола підповз до струмка … і побачив печеру. |
27.Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
Вид речення 1 складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове 4 складне з різними видами зв’язку |
Приклад А Синіє ранок, і роса горить, до хвилі хвиля ще не гомонить. Б Там завжди перемога, де панує згода. В І серце болем стрепенуло, і дивним подихом воно війнуло над неостудженим чолом. Г Людські таємниці не мають і не можуть належати іншим. Д Глянув на море – серце стиснулося від страху.
|
28.З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Сопілка з калиновим голосом (1)буде (2) довго сміятися, (3)плакати довго в (4)мені.
А прийменник
Б прислівник
В займенник
Г неозначена форма дієслова
Д особова форма дієслова