15 способів здійснити формувальне оцінювання на уроці літератури.Цей матеріал можна використовувати на уроках української літератури,мови та зарубіжної літератури.
15 способів здійснити формувальне оцінювання на уроці
Номер слайду 2
, учень - це факел, тре. БА запалити! (Паскаль)УУЧЕНЬ - ЦЕ НЕ ПОСУДИНА,ЯКУ ПОТРІБНО ЗАПОВНИТИ,
Номер слайду 3
«Ми хочемо перейти від школи, яка напихає учнів знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати.» Л. Гриневич
Номер слайду 4
Номер слайду 5
ШКАЛАНапишіть 3-5 тверджень, які не є ні правильними, ні помилковими, і попросіть оцінити їх за шкалою від 1 до 5, де 1 – не згоден, 5 – повністю згоден. Якщо учні працюють в парах, попросіть їх порівняти і обговорити результати.
Номер слайду 6
Сигнали руками. Домовтеся про умовні сигнали. Наприклад, учні піднімають великі пальці вгору, якщо добре зрозуміли тему, опускають великі пальці вниз, якщо не зрозуміли, махають руками, якщо, в принципі, все зрозуміло, але залишилися невеликі питання.
Номер слайду 7
Різнокольорові картки АБО «Світло. ФОр»В якості альтернативи сигналів руками можна використовувати різнокольорові картки. Наприклад, червона картка може означати, що учні не зрозуміли матеріал, зелена – що добре зрозуміли, жовта – що хотів би задати уточнюючі питання.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Приклади роботи в системі безбального й формувального оцінювання. Алгоритм самооцінки в кінці уроку. Яке було завдання? (Вчимося пам’ятати мету роботи)Вдалося виконати завдання? (Вчимося порівнювати результат з метою)Завдання виконано правильно чи не зовсім? (Вчимося знаходити й визнавати помилки)Виконано завдання самостійно чи за допомогою вчителя?(Вчимося оцінювати процес навчання)
Номер слайду 12
Рефлексія в кінці уроку -Що зрозумів, чому навчився на уроці?-Що було цікаво, складно, вдалося?-Мені ще потрібно повчитися…-За що можна похвалити себе, однокласників, учителя?-Навіщо нам потрібен був цей урок?-Що найбільне вразило?-Що ви вважаєте потрібним для запам’ятовування?-Над чим треба ще попрацювати?
Номер слайду 13
Встановлює разом з учнями критерії оцінювання, тобто те, що буде братися до уваги під час оцінки роботи учня Розрізняє функції підсумкової та формуючої оцінки Використовує ефективний зворотний зв’язок Створює навчальну атмосферу, працюючи з учнями та батьками Може формулювати ключові запитання Впроваджує самооцінку та дружню оцінку Вчитель, який використовує формуюче оцінювання: Визначає цілі уроку та формулює їх зрозумілою для учня мовою
Номер слайду 14
За матеріалами І Міжнародного інтернет-марафону «Досвід естонської та фінської освіти» від ВГ «Основа» (2017р.)Досвід естонської освіти (О. Ланевська): початкова школа -безбальне оцінювання, середня школа - бальне й формувальне оцінювання. Мінуси нової системи оцінювання:-забирає багато часу при підготовці до уроку, на уроці;-немає готових алгоритмів, критеріїв оцінювання;-не зовсім зрозуміла батькам і навіть учителям. Плюси нової системи оцінювання:-орієнтує на кожного учня;-мотивує дитину до навчання;-вчить учня ставити цілі;-у дитини відсутній страх поганої оцінки.