2 клас образотворче мистецтво

Про матеріал
Тема : Здраствуй рідна школо. Графіка, графічні матеріали. Зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи. 3 Тема : Осінні враження. Зображення фруктів або овочів чи ягід у вигляді веселих танцівників на святі врожаю. 12 Тема : Осінні враження. Зображення айстр або хризантем у техніці штампування. 19 Тема : Створення малюнка «Танок квітів» де квіти зображені у вигляді силуетів. 28 Тема : Барвисті ритми. Створення ескізу рушника 35
Перегляд файлу

 

Оглавление

Тема :  Здраствуй рідна школо. Графіка, графічні матеріали. Зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи.

Тема :  Осінні враження. Зображення фруктів або овочів чи ягід у вигляді  веселих танцівників на святі врожаю.

Тема :  Осінні враження. Зображення айстр або хризантем у техніці штампування.

Тема :  Створення малюнка «Танок квітів» де квіти зображені у вигляді силуетів.

Тема :  Барвисті ритми. Створення ескізу рушника

 

 

 

Глухівський національний педагогічний університет

імені Олександра Довженка

 

 

 

План конспект уроку для 2 класу на тему:

«Здраствуй рідна школо. Графіка, графічні матеріали. Зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи.»

       

 

 

Підготувала

студентка 41-ПО групи

Гололоб О.Р

Викладач: Ковальов О.Є

 

 

2020 р.

Клас: 2-А                                                  Дата проведення уроку:  11.09.2020

Тема :  Здраствуй рідна школо. Графіка, графічні матеріали. Зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи.

 

Мета:

     навчальна:  Дати  учням  поняття  про  графіку та графічні матеріали ( на  елементарному  рівні); познайомити учнів з таким матеріалом як пастель; поглиблювати  знання  учнів  про  рівномірне  заповнення  площини аркуша  паперу. 

     розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці графіка;  розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

     виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

 

Тип урок: комбінований урок.

 

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів,  методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О.Калінченко, Л.Аристова .

 

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, пастель.

 

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

 

Словничок термінів:

 

Пастель– художній матеріал, який представляє собою спресовані, стерті у порошок фарби, які найчастіше випускаються у вигляді м'яких кольорових олівців.

 

Графіка – це вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору.

 

Композиція –це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

 

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

  • Хто такий митець? / особа, яка займається мистецтвом професійно /.
  • Чи можемо ми назвати себе митцями? А художниками?
  • Що зазвичай зображують художники на своїх картинах?

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

- Сьогодні ми помандруємо у чарівний  та казковий світ мистецтва, природи, та гармонії. Познайомитеся з такою технікою малювання як графіка. Також навчитеся створювати дивовижні картини у цій техніці.

 

4. Вивчення нового матеріалу

Щоранку дорогою до школи учні милуються красивими деревами. Хтось розкішними каштанами у парку, хтось ніжними липами на своїй вулиці, а когось зустрічає розлогий дуб або вітає струнка ялина. у країні образотворчого мистецтва чимало творів, на яких намальовано дерева. У королівстві Графіки їх зображають зазвичай

чорно-білими. Щоб провести чіткі лінії, промалювати деталі, застосовують графітні олівці, фломастери, маркери, кулькові й гелеві ручки. Передати м'якість і ніжність зображуваного допомагають вуглина, крейда, кольорові й воскові олівці, пастель.

Розгляньте малюнок у підручнику.

Сьогодні ми будемо працювати пастеллю. Пастель – це  художній матеріал, який представляє собою спресовані, стерті у порошок фарби, які найчастіше випускаються у вигляді м'яких кольорових олівців.

Відомі митці які працювали у стилі графіка це Олена Кульчицька, Олександр Аксінін, Георгій Якутович, Василь Кричевський та інші. Розгляньте репродукції їх картин (додаток 1-4)

 

5.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (дерево, доріжка, кущі)

- Які кольори будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно місця знаходження дерева? (воно більше ніж інші предмети).

- Як ви гадаєте, з чим це пов’язано?(бо воно знаходиться ближче до нас).

 

 Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з  лінії горизонту.

- Далі малюємо ескіз дерева. Воно буде великим, бо знаходиться ближче до нас.

- Далі малюємо доріжку. Але пам’ятаємо ближче об’єкт до нас тим більше він буде. Тому ближче до дерева доріжка буде ширшою, а далі вужчою. (Зразок 1)

- Наступним малюємо дерева на задньому плані. Вони будуть менші.

- Також чітко окреслюємо лінію горизонту. У мене це невеликі холми.(Зразок 2)

- Домальовуємо невеликі елементи: травичку, пень, сонечко, хмарки.(зразок 3)

- А тепер перетворюємо наш ескіз у кольоровий малюнок. З цим нам допоможе пастель.(Зразок 4)

 

Самостійна робота учнів

 Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

 

9.Підведення підсумків.

Відповісти на Питання

 

- Що таке графіка?

- Які матеріали можна використовувати для створення картин у стилі графіка?

- З яким матеріалом ми працювали?

- Що таке пастель?

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1  Василь Кричевський

 

 

 

 

 

 

 

Василь Григорович Кричевський: життя та творчість - Лебединський міський  художній музей ім. Б.К.Руднєва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://uartlib.org/wp-content/uploads/2015/11/img229ok.jpgДодаток 2 Олена Кульчицька

Додаток 3  В. Кричевський

 

Василь Григорович Кричевський

Додаток 4  В. Кричевський. «Алушта»1923ua/academy/vidatn_osobistost/vasil_grigorovich_krichevskiy/photo_1413292269180_KrychevskyAlushta1923.jpeg         


Глухівський національний педагогічний університет

імені Олександра Довженка

 

 

 

План конспект уроку для 2 класу на тему:

«Осінні враження. Зображення фруктів або овочів чи ягід у вигляді  веселих танцівників на святі врожаю.»

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

студентка 41-ПО групи

Гололоб О.Р

Викладач: Ковальов О.Є

 

2020 р.

Клас: 2-А                                                  Дата проведення уроку:  18.09.2020

Тема :  Осінні враження. Зображення фруктів або овочів чи ягід у вигляді  веселих танцівників на святі врожаю.

 

Мета:

     навчальна:  Дати  учням  поняття  про  графіку  ( на  елементарному  рівні); познайомити учнів засобами виразності графіки; повторити матеріали за допомогою яких створюють картини в стилі графіка; поглиблювати  знання  учнів  про  рівномірне  заповнення  площини аркуша  паперу. 

     розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці графіка;  розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

     виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

 

Тип урок: комбінований урок.

 

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів,  методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О.Калінченко, Л.Аристова .

 

Матеріали інструменти: альбом для малювання, простий олівець, кольорові олівці.

 

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

 

Словничок термінів:

 

Графіка – це вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору.

 

Композиція –це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

 

Натюрморт — різновид малярства, що зображає зірвані плоди, квіти, спійману рибу та здобич мисливців, пізніше додались предмети, з часом букети квітів, композиції овочів, фруктів, посуд тощо.

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

 

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

- Що таке графіка?

- Які матеріали можна використовувати для створення картин у стилі графіка?

- З яким матеріалом ми працювали на минулому уроці?

- Що таке пастель?

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

- Сьогодні ми помандруємо у чарівний  та казковий світ мистецтва, природи, та гармонії. Продовжимо знайомитися з такою технікою малювання як графіка. А також  створимо ще одну  дивовижну картини у цій техніці.

 

4. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні у країні Образотворчого Мистецтва свято врожаю. Усі радіють, співають, танцюють. На честь свята художники-графіки зобразили дари осені не тільки чорно-білими, а й кольоровими. Їхні помічники — точка, лінія,

штрих і пляма.

 

Точка, лінія, штрих і пляма — основні засоби виразності графіки.

Розгляньте малюнок у підручнику. С.12

  • Знайдіть на ілюстраціях основні засоби виразності графіки та назвіть їх.
  • Сьогодні ми будемо малювати осінні овочі, які танцюють на святі врожаю.  Відомі митці також часто зображують фрукти та овочі. Картини на яких зображені овочі або фрукти називають натюрмортом. Розгляньте натюрморти відомих художників. (додаток 1-3)

 

5.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (овочі, фон)

- Які кольори будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно місця знаходження овочів? (вони повинні бути розміщені по середині листка).

 

 Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з  лінії горизонту.

- Далі малюємо ескіз овочів. Вони будуть великими, бо знаходиться ближче до нас. (Зразок 1)

- Далі малюємо рослини на задньому плані. Але пам’ятаємо ближче об’єкт до нас тим більше він буде. Тому чим далі рослини на фоні, тим менші вони будуть. (Зразок 2)

- Розфарбовуємо малюнок кольоровими олівцями за допомогою крапок, ліній або штриховки. (зразок 3)

 

Самостійна робота учнів

 Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

 

9.Підведення підсумків.

Відповісти на Питання

 

- Що таке графіка?

- Які засоби виразності запам’ятали?

- За допомогою чого ми створювали сьогоднішні малюнки?

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

Як намалювати натюрморт олівцем. Натюрморт "Фрукти" для дітейДодаток 1

 

Натюрморт з яблуками – Вінсент Ван Гог

Додаток 2


Додаток 3

 

 

 

Как научится рисовать фрукты How to draw Fruit | Art School - YouTube

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Глухівський національний педагогічний університет

імені Олександра Довженка

 

 

 

План конспект уроку для 2 класу на тему:

«Осінні враження. Зображення айстр або хризантем у техніці штампування.»

      

Підготувала

студентка 41-ПО групи

Гололоб О.Р

Викладач: Ковальов О.Є

 

 

2020 р.

Клас: 2-А                                                  Дата проведення уроку:  25.09.2020

Тема :  Осінні враження. Зображення айстр або хризантем у техніці штампування.

 

Мета:

     навчальна:  Дати  учням  поняття  про  живопис  ( на  елементарному  рівні); познайомити учнів з різними видами фарб; повторити що таке теплі та холодні кольори; поглиблювати  знання  учнів  про  рівномірне  заповнення  площини аркуша  паперу. 

     розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці штампування;  розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

     виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

 

Тип урок: комбінований урок.

 

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів,  методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О.Калінченко, Л.Аристова .

 

Матеріали інструменти: альбом для малювання,  паперовий штамп, акварельні фарби, пензлик, баночка з водою.

 

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

 

Словничок термінів:

 

Живопис— вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на поверхню.

 

Акварельні фарби — фарби, що складаються з тонко розтертого пігменту, змішаного з розчином рослинного прозорого клею.

 

Гуаші фарби  виготовляють з суміші кольорових пігментів і клею з додаванням білил. Гуаш зручний в роботі і, що важливо, дає можливість вносити виправлення в процесі роботи.

 

Акрилові фарби — водорозчинні фарби на основі акрилової смоли.

 

Олійні фарби   складаються з сухих пігментів і масла. Наприклад, може застосовуватися масло насіння льону, маку чи масло волоських горіхів.

 

 

ХІД УРОКУ

 

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

 

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

  • Яка зараз пора року?
  • Яких кольорів більше восени? Теплих чи холодних?
  • Назвіть теплі кольори. Назвіть холодні кольори.
  • Що зазвичай зображують художники на своїх  осінніх картинах?
  •  Пригадайте що таке живопис?

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

 - Сьогодні ми помандруємо у чарівне  та казкове королівство яке називається живопис. Познайомитеся з його жителями . Також навчимося  створювати дивовижні картини дивовижним  методом штампування .

 

4. Вивчення нового матеріалу

Ти вже знаєш, що природа завжди надихає митців. Вони створюють картини у різних стилях. На минулому уроці ми працювали у стилі графіка. А сьогодні ми завітали до королівства Живопис. 

Живопис -  вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на поверхню. У королівстві Живопису художники зображають її красу  різними фарбами. Фарба, це жителі королівства живопис. Фарби бувають: акварельними, гуашевими, акриловими чи олійними.

  • Розгляньте малюнки які намальовані різними фарбами.
  • Які особливості у кожної з картин.
  • Яких кольорів більше на цих картинах теплих чи холодних.
  • Зверніть увагу на малюнки у підручнику.

 

Як ви гадаєте, якими фарбами намальовано ці картини (акварельними, гуашевими, акриловими чи олійними)

 


5.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали. 

 

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (сама квітка стебельок, фон)

- Які кольори будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно розміщення квітів? (вони розміщені по центру).

-Що ви скажете стосовно їх розміру? (одні більші, інші менші)

- Як ви гадаєте, з чим це пов’язано?(бо одні знаходиться ближче до нас, а інші далі).

 

 Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з фону. Робимо пензликом дрібненькі плями-крапельки. Колір фону слід робити не дуже яскравим. (Зразок 1)

- Далі малюємо квіти за допомогою виготовлених власноруч штампів.

- Відрізаємо дві смужки. Одну завширшки 6 см а іншу 3 см.

-  Надрізаємо дрібненько ці смужки та скручуємо у трубочку. (Зразок 2)

- Розправляємо і формуємо штамп квітки.

- Обираємо колір квітки, наносимо його на штамп і притуляємо до фону.

- Повторюємо дію кілька разів, щоб утворити букет.(зразок 3)

- Пензликом домальовуємо деталі: стеблинки та листочки. (Зразок 4)

 

Самостійна робота учнів

 Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

 

9.Підведення підсумків.

Відповісти на Питання

 

- Що таке живопис ?

- Які назви фарб ви запам’ятали?

- Які їх особливості?

- У якій техніці ми створювали квіти?

 

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.

 

Акварель

Акрил

Олійні

Гуаш


Глухівський національний педагогічний університет

імені Олександра Довженка

 

 

 


План конспект уроку для 2 класу на тему:

«Створення малюнка «Танок квітів» де квіти зображені у вигляді силуетів.»

      

Підготувала

студентка 41-ПО групи

Гололоб О.Р

Викладач: Ковальов О.Є

 

 

 

2020 р.

Клас: 2-А                                                  Дата проведення уроку:  02.10.2020

Тема :  Створення малюнка «Танок квітів» де квіти зображені у вигляді силуетів.

 

Мета:

     навчальна:  Дати  учням  поняття  про  силует ( на  елементарному  рівні); познайомити учнів з різними видами силуетів; повторити що таке теплі та холодні кольори; поглиблювати  знання  учнів  про  рівномірне  заповнення  площини аркуша  паперу. 

     розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати з фломастерами та олівцями;  розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

     виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

 

Тип урок: комбінований урок.

 

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів,  методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О.Калінченко, Л.Аристова .

 

Матеріали інструменти: альбом для малювання, простий олівець, фломастери, кольорові олівці.

 

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

 

Словничок термінів:

 

Живопис— вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на поверхню.

 

Силует — узагальнене площинне зображення предмета, виконане одним кольором.

 

Композиція –це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

 


ХІД УРОКУ

 

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

 

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

  • Що таке графіка?
  • Які виражальні засоби графіки ви знаєте?
  • Що таке живопис?

-  Що таке натюрморт?

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

 

- Відгадайте загадку: За горами, за лісами золотий кружок встає. (Сонце)

 - Сьогодні ми будемо створювати незвичайні картини, такі – яу вміє малювати тільки сонечко.

 

4. Вивчення нового матеріалу

Чарівниця Гармонія привела тебе на казкову галявину, де ростуть барвисті квіти різних форм. Одного разу злий чаклун вирішив знищити всі кольори, щоб мешканці країни Образотворчого Мистецтва не могли милуватися красою рослин. Він перетворив колір квітів на чорний. Але чарівниця Гармонія упізнала кожну квітку за її силуетом, а принц Декор розфарбував їх у яскраві кольори. Так разом вони перемогли злого чаклуна.

  • Розгляньте зразки малюнків силуетів які створювали знамениті художники.
  • Як ви гадаєте що таке силует?(відповіді дітей)
  • Силует — узагальнене площинне зображення предмета, виконане одним кольором.
  • Розгляньте малюнки у підручнику на с.20. Знайдіть малюноки яким відповідають силуети квітів.


5.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

6. Практична робота

 

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (квітів)

- Скільки кольорів будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно розміщення квітів? (вони розміщені по центру).

-Що ви скажете стосовно їх розміру? (деякі будуть більші, інші менші)

- Як ви гадаєте, з чим це пов’язано?(бо одні знаходиться ближче до нас, а інші далі).

 

 Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з ескізу. (Зразок 1)

- Обираємо чи зафарбувати середину ескізу або навколо.

- Зафарбовуємо квіти(або фон) одним кольором. (Зразок 2)

- Якщо прицюєте олівцями, слід зафарбовувати в одному напрямку.

 

Самостійна робота учнів

 Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

 

9.Підведення підсумків.

Відповісти на Питання

 

- Що таке живопис ?

- Які назви фарб ви запам’ятали?

- Які їх особливості?

- У якій техніці ми створювали квіти?

 

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.


Додаток 1

 

 

 

 

РанОК: декілька хитрощів, які допоможуть стати знавцем живопису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Італійський художник створює картини, які світяться вночі – новини на УНН |  1 червня 2016, 14:46Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Силуэты Нарбута.: anirish — LiveJournalДодаток 3



Глухівський національний педагогічний університет

імені Олександра Довженка

 

 

 

План конспект уроку для 2 класу на тему:

«Барвисті ритми. Створення ескізу рушника»      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

студентка 41-ПО групи

Гололоб О.Р

Викладач: Ковальов О.Є

 

 

 

2020 р.


Клас: 2-А                                                  Дата проведення уроку:  09.10.2020

Тема :  Барвисті ритми. Створення ескізу рушника

 

Мета:

     навчальна:  Дати  учням  поняття  про ритм, ескіз( на  елементарному  рівні); поглиблювати  знання  учнів  про  рівномірне  заповнення  площини аркуша  паперу. 

     розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати з фарбами;  розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

     виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

 

Тип урок: комбінований урок.

 

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів,  методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О.Калінченко, Л.Аристова .

 

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, фарби, пензлик, баночка з водою.

 

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

 

Словничок термінів:

 

 

Композиція –це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

 

Колорит — система співвідношення кольорів, що утворює певну єдність і є естетичним проявом барвистого різноманіття дійсності. Колорит один із найважливіших засобів емоційної виразності, істотний компонент художнього образу твору.

 

Ритм — повторення однакових частин у художньому творі.

 

Ескіз — швидко виконаний вільний малюнок, недопустимий як готова робота.

 

Орнамент— візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів.

 

 

 

 

 

 


ХІД УРОКУ

 

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

 

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

  • Хто такий митець? ( особа, яка займається мистецтвом професійно ).
  •                Чи можемо ми назвати себе митцями? А художниками?
  •                Що ви уявляєте коли чуєте слово Україна?
  •                Що таке рушник?

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

- Сьогодні  на уроці ми будемо створювати ескіз рушника, а також дізнаємося про нього багато нового.

 

4. Вивчення нового матеріалу

Рушникам надавалося важливе образно-символічне значення. У вишивці знайшли відображення орнаменти, пов'язані з образами добра, краси, захисту від усього злого. Орнаменти рушників — це своєрідна народна пам'ять про сили землі та сонця. Рушник супроводжував селянина усе життя — і в радості, і в горі.

Він завжди був символом гостинності — на ньому підносили гостям хліб-сіль. Оскільки хліб завжди мав глибоку образну символіку, він потребував шанобливого ставлення, тому ніколи не лежав на "голому", не покритому рушником столі. Саме тому рушником вкривають паски, несучи їх святити до церкви на Великдень.

- Зазвичай елементи рушника бувають рослинного, тваринного або геометричних мотивів.

- У природі все існує у певному ритмі. День і ніч змінюються ритмічно. Ритм відчувається у розташуванні пелюсток квітів, листочків на гілках. Ритм — повторення однакових частин у художньому творі.

  •                Розгляньте малюнок у підручнику. Розглянь орнамент на українському рушнику. Знайди ритмічне повторення.

Сьогодні ми будемо створювати ескіз рушника. Подивіться на різні  (додаток 1)

 

5.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (квітів та листочків )

- Які кольори будемо використовувати?

- Як ви гадаєте які предмети я використовувала для малювання ескізу? (ватні палички)

- Що ви можете сказати стосовно елементів малюнка? (вони повторюються).

- Як називається це явище? (ритм)

 

 Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим..

- Починаємо малювати ескіз простим олівцем. (Зразок 1)

-Далі обираємо кольори фарб і розфарбовуємо, використовуючи ватні палички.(Зразок 2)

- Домальовуємо інші елементи орнаменту. (зразок 3)

 

Самостійна робота учнів

 Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

 

9.Підведення підсумків.

Відповісти на Питання

 

- Що таке ескіз?

- Що таке ритм?

- Які бувають орнаменти ?

- З яким матеріалом ми працювали сьогодні?

- Що будо легко а що давалося складно?

 

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.

 

Значение узоров на рушнике. Расшифровка Арины Никитиной

 

 

Орнамент в полосе. Стилизация шиповника. | Рисунки, Орнаменты, Работы                   русские узоры и орнаменты рисунки: 23 тыс изображений найдено в  Яндекс.Картинках | Роспись картинки, Узоры, Роспись цветов

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Maslennikova Larisa
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 жовтня 2020
Переглядів
11382
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку