2 клас ЯДС + МАО "Я досліджую воду у трьох станах."

Про матеріал
Інтегрований урок з курсу "Я досліджую світ". 2 клас. Тема: Я досліджую воду у трьох станах. (завдання в групах).
Перегляд файлу

 

Урок ЯДС + МАО

2-Б клас

Вчитель: Руденко Н. Г.

Тема: Я досліджую воду у трьох станах.

Формування предметних компетентностей: закріпити отриманні на попередніх уроках теоретичні знання та застосувати їх на практиці; формувати уявлення про воду; дати учням уявлення про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води, сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодшого школяра; виховувати вміння працювати в групах та бережливе ставлення до природо-водних ресурсів.

Формування ключових компетентностей: вільне володіння державною мовою: вміння усно висловлювати свої думки, чітко та аргументовано пояснювати факти;

математична компетентність: усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

компетентності в галузі природничих наук, техніки та технологій: розширити знання учнів про значення води, учити робити висновки з результатів спостережень, виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води;

інноваційність: відкритість до нових ідей;

екологічна компетентність: дотримання правил економного використання води в побуті;

навчання впродовж життя: опанування умінь і навичок, необхідних для подальшого навчання, визначення власних навчальних цілей та способів досягнення;

громадянські та соціальні компетентності: співпраця з однокласниками для досягнення спільної мети;

культурна компетентність: залучення до видів мистецької творчості.

Обладнання: інформаційно-комунікаційні технології, відеоматеріали, пазли, картки-рукавички, декор, цеглинки LEGO, презентація вчителя.

 

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

(Діти і учитель стають у коло.)

1.Створення позитивного настрою

Доброго ранку,

Доброї днини.

Щедро даруй ти людям, дитино.

Доброго ранку всім хто зліва,

Доброго ранку всім хто справа,

Доброго ранку всім хто навпроти,

Доброго ранку всім навколо.

1.Привітання один з одним.

(Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я та торкаються долоньками).

-Доброго ранку, Машо, дуже приємно тебе бачити.

2. Обмін інформацією

Пропоную учням уявити, що вони маленькі краплинки води та назвати, яку користь приносить ця краплинка природі. Наприклад: «Я краплинка – я напуваю квіточку.»

Вправа продовжується до тих пір, поки всі учні по колу не розкажуть про користь води для природи.

3. «Щоденні новини» - коротке повідомлення, складене по плану: відомості про сьогоднішній день, календар погоди, розклад занять на день.

Дитина дня повідомляє про  наступне:

-         Дату,

-         тему тижня,

-         погоду,

-         користь води (Віка, нам розповість про користь води).

Вода дуже корисна школярикові, організм у шкільному віці потребує близько 1,5 – 2 л води, яка зазвичай надходить з їжею. Удень склянка води додає енергії, забезпечує якість мислення. Увечері допомагає печінці виробляти жовч для ранкового травлення. Добре брати із собою до школи джерельну водичку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Розгадування загадок

- Щоб дізнатися тему нашого уроку, потрібно відгадати загадку.

Відома з віку рідина, усяк її вживає.

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.

Буває, як скло, крихка, тверда. –

Звичайно, підкажіть, …(вода)

- Чому про воду говорять по- різному?

- Як ви гадаєте, про що ми будемо говорити на уроці?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Так, сьогодні у нас незвичайний урок. На ньому ми дізнаємося багато нового, цікавого.

- Дізнаєтесь у яких станах буває вода, про перехід води з одного стану в інший.

IV. Сприйняття й усвідомлення навчального матеріалу.

- Як ви думаєте, в яких станах може перебувати вода?

- За яких умов це може відбуватися?

1.Бесіда.

- Усі ми звикли до води. Адже жоден наш день не обходиться без цієї рідини. Вода оточує нас постійно.

2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу.

Так, справді – вода це рідина. Вона легко змінює форму, набираючи форми посудини , в якій знаходиться.(Учитель переливає воду в блюдце).

А чи може бути вода твердою? Послухайте загадки:

1.Хоч прозорий він, як скло, не вставиш у вікно.(лід)

2.Білий, а не цукор, немає крил , а літає.(сніг)

- Де у вас у кожнім домі, ховається вода у стані твердому? (Вдома замерзла вода у холодильнику) Вчитель демонструє лід з холодильника.

- Ой! А чому з нього капає вода? Лід розтанув, бо в класі тепло.

- А що відбудеться з водою, якщо її добре нагріти? Коли вода закипить, вона стане парою. Вчитель демонструє чайник, який парує ,попередньо нагрівши його.

- Я приставлю до пари дзеркальце. Що на ньому утворилось? (краплинки води)

- Чи можемо ми сказати, що пара ― це вода?

- Отже, вода може перебувати і в газоподібному стані.

- У природі лише одна речовина – це вода, може зустрічатися у рідкому, твердому, газоподібному стані.

- На підтвердження цих слів розгляньте малюнок на дошці.

 (зображені різні стани води)

C:\Users\Penka\Desktop\НУШ\ВОДА\image144.jpg

Ось ми і відкрили деякі таємниці води.

V. Узагальнення і систематизація знань

Загадка

- Пригадаємо, в яких станах буває вода?

1. Робота в парах. Пазли.

  • У вас на партах є пазли, з яких потрібно скласти малюнок. Мудрець спеціально ускладнює завдання, щоб ви скоріше мудрішали. Кожна пара складе малюнок, назве, що вийшло та який це стан води. (Діти всі називають результат).
  • -  А в якому стані спостерігається вода в природі найчастіше? (В природі вода частіше буває у рідкому стані.)

А де ми використовуємо воду? (чай, вода).

2. Задача

Давайте допоможемо порахувати кухарю, ск л води витратили для приготування компоту.

В  їдальні для приготування компоту витратили 4 пляшки води по 10л у кожній і велику 15- літрову пляшку.

Скільки всього літрів води витратили для приготування компоту?

 

3. Завдання з  рукавички.

- При яких умовах вода з рідкого стану перетворюється в твердий? (при 0◦С).

- При такій і нижчій температурі наші ручки потребують захисту і одягу. Як ми про них піклуємося взимку? (рукавички).

- А чи знаєте ви, коли відзначається День рукавички? (6 грудня).

- В якій казці згадується про рукавичку?

Кожен отримує рукавичку з прикладами. Приклад з’єднати з відповіддю.

- Перевірте, чи вірно ви виконали приклади?

Взаємооцінювання.

- Щоб наші рукавички стали ще кращими, давайте їх прикрасимо.

- Давайте з наших рукавичок створимо віночок. В кого без помилок, по одному можна кріпити рукавички по колу.

- Гарний в нас вийшов віночок? Хто його створив?(учні 2-б класу). Ми його створювали спільними зусиллями. Це наша колективна робота. Ми можемо назвати наш клас спільнотою? (маємо спільну мету, спільні інтереси).

4. Тести з цеглинками

Гра “Водограй”

- Покажіть зеленою цеглинкою (LEGO) – правильне твердження, а червоною – неправильне.

- Вода перебуває лише в рідкому стані? (-)

- Вода перетворюється на лід за температури 0◦С. (+)

- Газоподібний стан води – це пара. (+)

- Сніг – це рідкий стан води? (-)

- Вода – рідина переходить у твердий стан при охолодженні. (+)

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Яку роль відіграє  вода на Землі?

Вправа «Мікрофон»

-         Скільки станів має вода?

-         Назвіть, в яких станах вона буває?

-         Чи потрібно нам берегти воду? Чому?

-         Які завдання викликали труднощі?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку