4 клас. Українська мова. Підсумкова контрольна робота.

Про матеріал
Річна контрольна робота з української мови у 2 варіантах для 4 класу з різними видами завдань: робота з текстом, списування, тести, відкриті питання. Ця робота для перевірки рівня мовних знань та умінь учнів 4 класу за вивченими темами протягом року. Додаю у форматі пдф.
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота з української мови

4 клас

Прізвище  та ім’я_______________________________

 

І варіант 1. Прочитай текст.

ПЕРСТЕНЬ НА МОРСЬКОМУ ДНІ

Одна дівч(е,и)нка загубила золотий перст(е,и)нь, який їй лишився (від)матусі. Саме тоді, коли хотіла вона набрати води (у)пригор(щ,шч)у, пустунка–х(в,ф)иля зняла перстень (з)руки. Бідолашна дівчинка крізь сл…зи почала благати хилю пов(е,и)рнути їй перстень. Її плач почув старий мор(с,з)ький  їжак. Стало йому шкода малої. Шви(д,т)ко, мов камінчик, скотився на мор(с,з)ьке дно шукати персня. 

 Спочатку зазирав їжак у червоне місто кораблів. У коралових листочках, наче в кімнатах, жили мешканці цього міста. Морський їжак розповів їм про дівчинку. Просив принести йому перстень, якщо він опинився в їхніх володіннях.

 Потім їжак відвідав країну губок. Мов різноколірні гнізда, лежали губки. Їжак і тут попросив пошукати золоту дрібничку милої дівчинки.

 Далі їжак забрів у країну, де жили морські анемони – напівтварини – напівквіти. Їм він теж сказав про загублений перстень. 

 Натрапив він і на землю морських павуків. Кожен павук носив на плечах невеличкий кіш. Тільки – но почули павуки, що дівчинка загубила перстень, одразу ж розповзлися його шукати. Їжак проплив ще й через розкішні передмістя морських зірок, а насамкінець зазирнув на батьківщину молюсків. Зачинившись по своїх хатках, молюски старанно виготовляли перли. Добрий їжак і молюсків попросив подивитися, може, перстень часом закотився до чиєїсь хатки чи майстерні.

 Строкатий світ на морському дні почав шукати пропажу.

 Корали обнишпорили все своє рожеве місто. Губки  вимили кожну заглибинку у своїх будиночках. Молюски обстежили  скриньки, де зберігалися перли. Морські губки теж шукали перстень. Та дарма. Коли вже всі втратили надію, одна маленька губка вгледіла щось блискуче в коші старого павука. Вона сказала йому ввічливо:

-             Зупиніться, прошу вас, здається, ви носите в коші загублену золоту річ.

Старий  павук розсміявся:

-             А   я   й   сам   її   шукаю.   Оце   сміхота,   я   ношу   її   на плечах, не  підозрюючи  про це.

Губка справді знайшла в коші перстень. Подякувавши старому павукові, помчала  до їжака. 

 А він миттю піднявся на берег, де сиділа  дівчинка. Обережно  поклав їжак перстень біля її руки на пісок. Він пірнув у морські глибини і зник. Дівчинка помітила свій перстень і схопила його. Вона й гадки не мала, що все це зробили для неї  добрі мешканці моря.             

Десанка Максимович

2.   Спиши виділену частину тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________

3.   Поміркуй і запиши, до якого жанру належить прочитаний текст.

___________________________________________________________________________

4.   З’єднай стрілочками персонажів твору та їхні дії в пошуках персня.

Морські глибини                          обнишпорили  все своє рожеве місто.             

Корали                                          обстежили всі скриньки.         

Молюски                                       вимили кожну  заглибинку  у своїх будинках                      

5.   Чому морський їжак вирішив допомогти дівчинці? Поясни і запиши свою думку

(3-4 речення).

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________

6.   Установи відповідність. З’єднай стрілками.

Чекає, шукає, ідуть, плескають                                      2-га особа

Мрію, сумую, радимо, говоримо                                    3-тя особа

Везеш, майструєш, будуєте, працюєте                           1-ша особа

7.   Обери речення з однорідними членами речення, які виражені прислівниками. А) Довго і важко ми йшли по снігових заметах.

Б) У саду росли  яблука, груші, сливи. 

В) Весна надихає і чарує людину.

 

 

8.   Установи зв’язок слів у реченні за допомогою питань.

Весною у саду лунав спів дзвінкого соловейка.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________

9.   Випиши з тексту по три слова кожної частини мови.

Іменники___________________________________________________________________

Прикметники________________________________________________________________

Дієслова____________________________________________________________________

Займенники_________________________________________________________________

Прийменники_______________________________________________________________ 10. Підкресли головні члени речення. Визнач, до якої частини мови належить кожне слово в реченні. Підпиши зверху над словом.

Дівчинка стомлено опустила на підлогу рюкзак.

11. Провідміняй подані словосполучення.

Н.в.   народна пісня                                   вечірня тиша_____________

Р.в.  _______________________              _________________________

Д.в. _______________________              _________________________

Зн.в. ______________________               __________________________

Ор.в. ______________________              __________________________

М.в. _______________________            ___________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

Підсумкова контрольна робота з української мови

4 клас

Прізвище  та ім’я_______________________________

 

ІІ варіант 1. Прочитай текст.

ПІДЗЕМНИЙ МЕШКАНЕЦЬ 

На узлі(с,сс)і   чорніють   купки    з(и,е)млі. Деякі  зовсім свіжі, їх (на)сипав кріт: зайвий ґрунт з потайних ходів пов(е,и)гортав. Майже все своє жи(т,тт)я він проводит(і,ь) під з(и,е)млею, шукає черв’яків, л(и,е)чинок різних комах, а (на)поверхню виходить рі(т,д)ко. У лісі, на луках мені частен(і,ь)ко  траплялися  такі купки, однак самого господаря зустрічати (не)доводилося. Мабуть, і ц(йо,ьо)го   разу,  якби  не  було  зі мною (М,м)иколи  (Л,л)укича,  я  (не)побачив   би   підземного звірка.

Ми зупинилися на узліссі. Микола Лукич прихиливсь до скривленого стовбура вільхи, я примостився поряд. Галявина перед нами як на долоні, а нас не одразу помітиш. — Зачекаємо трохи. Звірок повинен вилізти, свіжим повітрям подихати.

Тільки лісник замовк, просто перед нами раптом заворушилася земля. Спершу з’явилася мордочка з маленьким хоботком. Потім кріт виставив напоказ передні короткі лапки з довгими кігтями і нарешті виліз сам. Підправив вхід до нірки, відгорнув землю, постояв, принюхався, обтрусив свою чорно-буру шубку.

Звірок видався мені дуже неповоротким. «Мабуть, він тільки повзати може», — подумав я. Але раптом кріт почав бігати по галявині. Він вовтузився в опалому листі, ховався в залишений після сінокосу оберемок сіна. Далі, прихопивши кілька листочків, поліз у нору.

Кріт ще довго без відпочинку збирав на галявині листя, носив до нори сухі стебла трави.

Повертаючись із лісу додому, Микола Лукич мовчав, а потім заговорив:

— Ти, мабуть, помітив: кріт брав не все, що йому під лапи потрапляло. На галявину вітер наніс листя різних дерев — він у нору носив тільки дубове. В оберемку сіна звіркові найбільше сподобалися стебла материнки та конюшини. Ці трави приємно пахнуть і так само, як листя дуба, довше зберігаються, менше вбирають вологи, ніж інші лісові рослини. Для підземелля кращої підстилки не знайдеш. Бачив, скільки сухого листя й трави наносив? Спальню свою утеплює. 

Отже, зима прийде малосніжна, холодна. А пізня осінь буде дощовою. Запитаєш, звідки такі прогнози? Пояснення просте. Раніше кріт жив на тому боці галявини. Там низина, їжі для нього більше, але і коли випаде багато дощів — усе затопить вода. Тому він і перебрався на нові квартири, тут невелике підвищення і вода норі не загрожує.  

Віктор Приходько

 

 

 

2.   Спиши виділену частину тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

3.   Визнач жанр прочитаного твору.

А)  Вірш

Б)  Оповідання

В)  Легенда

4.   Коли відбувалися події, описані у творі?

___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________

5.   Визнач послідовність розгортання подій у тексті.

  Опис  тваринки.

 Купки землі на узліссі.

  Пояснення лісника.

 Зустріч з кротом.

 Праця звірка.

 Повернення з лісу додому.

6.   Установи відповідність. З’єднай стрілками.

Співає, читає, сплять, танцюють                                  1-га особа

Готую, радію, віримо, говоримо                                   2-тя особа

Хочеш, робиш, будуєте, мрієте                                    3-ша особа

7.   Обери речення з однорідними членами речення, які виражені прислівниками. А) Книги надихають і захоплюють людину.

Б) У квітнику цвіли троянди, ромашки, айстри.

В) Радісно і весело співали ми пісні.

8.   Установи зв’язок слів у реченні за допомогою питань.

Мама ласкаво обійняла дітей ніжними руками. 

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________

9.   Випиши з тексту по три слова кожної частини мови.

Іменники___________________________________________________________________

Прикметники________________________________________________________________

Дієслова____________________________________________________________________

Займенники_________________________________________________________________

Прийменники_______________________________________________________________ 10. Підкресли головні члени речення. Визнач, до якої частини мови належить кожне слово в реченні. Підпиши зверху над словом.

Діти довго дивилися на маленького зайчика.

11. Провідміняй подані словосполучення.

Н.в.   морська сіль                                     вечірня пісня_____________

Р.в.  _______________________              _________________________

Д.в. _______________________              _________________________

Зн.в. ______________________               __________________________

Ор.в. ______________________              __________________________

М.в. _______________________            ___________________________

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Гусак Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Иванова Лана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Григорович Олена Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Хозе Олена Олександрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pdf
Додано
13 травня 2021
Переглядів
11190
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку