Мета даної контрольної роботи перевірити рівень сформованості знань учнів за темою "Іменник","Текст"; розвивати мислення учнів, увагу, самостійність; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
І варіант
1. Спиши текст, вставляючи пропущені букви.
Прийшла з_ма. Вкрила все довкола біленьким сніжком. Причепурила абр_коси та ч_решні у садку, скувала льодком річки. Дітвора в_селиться: у сніжки грає, хороводи круг ялинки водить.
2. Що означає іменник?
а) Дію предмета; б) ознаку предмета; в) назву предмета.
3. Іменники змінюються:
а) за родами і відмінками; б) за родами, числами і відмінками;
в) за числами і відмінками.
4. Визнач , в якому відмінку стоять іменники: сонцем , вужем, другом
а) орудного відмінка; б) родового відмінка; в) називного відмінка.
5. Текст складається:
а) із зачину, основної частини, кінцівки;
б) із заголовка, абзаців;
в) із назви.
6. Укажіть тип тексту.
В осінні дні більшість птахів стає мандрівниками. Вони летять у теплі краї-у вирій. Летять вони без компаса, але ніколи не збиваються зі шляху. Ці перельоти тривають уже тисячі років.
а) міркування; б) опис; в) розповідь.
7. Доберіть і запишіть заголовок до тексту.
Кіт побачив на дереві гніздо, у якому пищали пташенята. Він поліз на дерево. Прилетів старий дрізд. Він став клювати кота. Кіт злякався і втік.
8. Запишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
___ На ньому було дупло.
___ В лісі росло дерево.
___ Там жила білка з білченятами.
___ Мати навчала своїх малят здобувати собі їжу.
ІІ варіант
1. Спиши текст, вставляючи пропущені букви.
Прийшла з_ма. Вкрила все довкола біленьким сніжком. Причепурила абр_коси та ч_решні у садку, скувала льодком річки. Дітвора в_селиться: у сніжки грає, хороводи круг ялинки водить.
2. На які питання відповідають іменники?
а) Хто? що роблять? б) хто? що? в) який? які?
3. Іменники змінюються:
а) за родами і відмінками; б) за родами, числами і відмінками;
в) за числами і відмінками.
4. Визнач , в якому відмінку стоять іменники: радістю, зеленню, матір’ю
а) орудного відмінка; б) родового відмінка; в) називного відмінка.
5. Текст складається:
а) із зачину, основної частини, кінцівки; б) із заголовка, абзаців;
в) із назви.
6. Укажіть тип тексту.
Ластівки є невеликого розміру. Мають білу грудку. Крила довгі та тонкі. Хвіст теж довгий з роздвоєним глибоким вирізом на кінці. Прилітають купками та селяться парами під стріхами наших будинків.
а) міркування; б) опис; в) розповідь.
7. Доберіть заголовок до тексту.
У мами сьогодні день народження. Петрусь і Василько пішли до лісу. Вони нарвали квітів і подарували їх мамі. Матуся дуже зраділа. Вона похвалила синів.
8. Запишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст.
__ І журавель видужав.
__ Восени хлоп’ята знайшли в кущах журавля з пораненим крилом.
__ Вони принесли його в село.
___ Діти довго лікували журавлика.