Урок .Українська мова " Відмінювання прикметників"

Перегляд файлу

Предмет: українська мова

Клас : 4 клас

Вчитель: Василенко Ірина Володимирівна

Тема: Відмінювання прикметників.

Очікувані результати:

-поглибити знання про прикметник як частину мови, його роль, граматичні ознаки; -закріпити вміння визначати відмінки прикметників в однині та множині;

-формувати навички аналізу;

- розвивати зв’язне  мовлення та уміння логічно будувати думки;

 -збагачувати словниковий запас учнів;

 - виховувати почуття взаємодопомоги.

Тип уроку: урок закріплення знань

Обладнання: кросворд, картки із завданням, « чарівна скринька».

                                         Зміст уроку

І Організаційний момент.

-Доброго ранку, діти! Посміхніться один одному!

-Наш девіз уроку:

                                   Гарно, дружно працювати,

                                   Мову рідну добре знати!

  • Чого ви очікуєте від нашого уроку?

 

                                      ОЧІКУВАННЯ:

  • цікавого уроку;
  • відкриття нового;
  • поділитися знаннями;
  • розваг;
  • ігор;
  • змагання;
  • гарних оцінок.
  • А я бажаю Вам бути: уважними, старанними, активними, дисциплінованими.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

( учні читають складені сенкани)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка.

На дошці записані з’єднання та слово.

Ди ре ек тор директор

  • Діти, хто такий директор?( директор-керівник навчального закладу, підприємства)
  • Яка орфограма в слові? ( Ненаголошений Е, який треба запамятати)
  1. Словникова робота.( На кожну літеру учні записують словникові слова)

Д епутат

И рій

Р  едактор

Е дельвейс

К ипіти

Т емпература

О кеан

Р едиска

  1. Складання сенкану зі словом « директор».

Директор

Відповідальний, тактовний.

Керує, організовує, направляє.

Директор спостерігає за учнями.

Керівник.

  1. Коментоване письмо.

( Із слів скласти речення, записати з коментуванням біля дошки)

Під холодним снігом спить земля.

 

 

 

 

 

 

Підкреслити головні та другорядні члени речення.

  • Зробити повний аналіз « під снігом» як частини  мови.
  • Дібрати спільнокореневі слова до слова « сніг».
  • До слова « холодний» підібрати синоніми.

Вправи для поліпшення зору.( Робота з таблицями)

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  • Щоб дізнатися тему нашого уроку давайте розгадаємо кросворд.

( Вписати слова протилежні за значенням)

 

 

  1. Гострий- ( тупий)
  2. Білий –      (чорний)
  3. Важкий -( легкий)
  4. Кислий – ( солодкий)
  5. Світлий- ( темний)
  6. Велика- ( маленька)
  7. Рідкий- ( густий)
  8. Багатий-( бідний)
  9. Холодний – ( теплий)
  10.  Повільний – ( швидкий)
  • Хто вже здогадався яку частину  мови будемо повторювати?( ПРИКМЕТНИК)

V.Узагальнення та систематизація знань.

1. « Мозковий штурм»

- Прикметник –це ……….

- Рід прикметників визначається ………..

- Як розрізнити Д. в. та М. в.?

2.Фізхвилинка

- Якщо я називаю іменники – руки вверх, прикметники-хлопаємо в долоньки, а дієслова-руки в сторону.

3.Записати словосполучення, визначити рід, число, відмінок.

З морський берег, на синя хвиля, під старі дерева.

  1. Творча робота. (Вставити за змістом прикметники. Визначити відмінки.)

Іду милуюсь красою …… лісу. Скрізь лежить ….. сніг. Мовчки дрімає …. дуб.

Стоїть у задумі ….. берізка. Святково погойдує розкішним гіллям …. ялинка.

6.Гра « Хитрі питання»

- Якою косою не можна косити? ( Дівочою)

- Які ключі до неба добираються? (Журавлині)

-Який рік тягнеться один рік? (Новий рік)

- Якого каміння немає в морі? (Сухого)

- Який вузол не можна розвязати? ( Залізничний, морський)

- До якої частини мові відносяться слова-відгадки? Доведіть.

VІ. Підсумок уроку.

Діти, Ви гарно працювали, були організованими, активними.

Гра « Сюрприз»

-Під час уроку наші враження збиралися у чарівну скриньку. Давайте її відкриємо.

( Діти витягають папірці та  продовжують речення)

  • Мені на уроці найбільше сподобалось…..
  • Мені цікаво було ……..
  • Сьогодні мені вдалося …….
  • - Мені складно було……..
  • Дітки, чи здійснилися ваші очікування?

Домашнє завдання (диференційовано на вибір)

І в. Скласти текст-опис тварини.

ІІ в. З художнього тексту виписати 5 словосполучень « прикметник+ іменник», вказати рід, число, відмінок.

ІІІ в .Провідміняти словосполучення: зимова казка, могутнє дерево.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лебедєва Олександра Юріївна
    Дякую,створила презентацію використовуючи деякі Ваші ідеї!)цікаво,творчо і якісний!)Натхнення і нових вершин!)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 грудня 2017
Переглядів
12861
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку