Предмет: українська мова
Клас : 4 клас
Вчитель: Василенко Ірина Володимирівна
Тема: Відмінювання прикметників.
Очікувані результати:
-поглибити знання про прикметник як частину мови, його роль, граматичні ознаки; -закріпити вміння визначати відмінки прикметників в однині та множині;
-формувати навички аналізу;
- розвивати зв’язне мовлення та уміння логічно будувати думки;
-збагачувати словниковий запас учнів;
- виховувати почуття взаємодопомоги.
Тип уроку: урок закріплення знань
Обладнання: кросворд, картки із завданням, « чарівна скринька».
Зміст уроку
І Організаційний момент.
-Доброго ранку, діти! Посміхніться один одному!
-Наш девіз уроку:
Гарно, дружно працювати,
Мову рідну добре знати!
ОЧІКУВАННЯ:
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
( учні читають складені сенкани)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
На дошці записані з’єднання та слово.
Ди ре ек тор директор
Д епутат
И рій
Р едактор
Е дельвейс
К ипіти
Т емпература
О кеан
Р едиска
Директор
Відповідальний, тактовний.
Керує, організовує, направляє.
Директор спостерігає за учнями.
Керівник.
( Із слів скласти речення, записати з коментуванням біля дошки)
Під холодним снігом спить земля.
Підкреслити головні та другорядні члени речення.
Вправи для поліпшення зору.( Робота з таблицями)
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
( Вписати слова протилежні за значенням)
V.Узагальнення та систематизація знань.
1. « Мозковий штурм»
- Прикметник –це ……….
- Рід прикметників визначається ………..
- Як розрізнити Д. в. та М. в.?
2.Фізхвилинка
- Якщо я називаю іменники – руки вверх, прикметники-хлопаємо в долоньки, а дієслова-руки в сторону.
3.Записати словосполучення, визначити рід, число, відмінок.
З морський берег, на синя хвиля, під старі дерева.
Іду милуюсь красою …… лісу. Скрізь лежить ….. сніг. Мовчки дрімає …. дуб.
Стоїть у задумі ….. берізка. Святково погойдує розкішним гіллям …. ялинка.
6.Гра « Хитрі питання»
- Якою косою не можна косити? ( Дівочою)
- Які ключі до неба добираються? (Журавлині)
-Який рік тягнеться один рік? (Новий рік)
- Якого каміння немає в морі? (Сухого)
- Який вузол не можна розв’язати? ( Залізничний, морський)
- До якої частини мові відносяться слова-відгадки? Доведіть.
VІ. Підсумок уроку.
Діти, Ви гарно працювали, були організованими, активними.
Гра « Сюрприз»
-Під час уроку наші враження збиралися у чарівну скриньку. Давайте її відкриємо.
( Діти витягають папірці та продовжують речення)
Домашнє завдання (диференційовано на вибір)
І в. Скласти текст-опис тварини.
ІІ в. З художнього тексту виписати 5 словосполучень « прикметник+ іменник», вказати рід, число, відмінок.
ІІІ в .Провідміняти словосполучення: зимова казка, могутнє дерево.