5 клас. Природознавство. Календарно-тематичне планування

Про матеріал
Складено до підручника: Ярошенко О.Г. Природознавство 5 кл.: підручник для закладів загальної середньої освіти. – К.: Видавництво «Світоч», 2018.
Перегляд файлу

№ п/п

Дата

Скоригована

Тема уроку (зміст)

Лабораторні дослідження

Практичні роботи

Навчальні проекти

Наскрізні змістові лінії

Очікувані результати

навчально-пізнавальної

діяльності учнів

Примітка

ІІ СЕМЕСТР

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

Тема 1. Земля як планета (14 год.)  16

31.1

17.01

 

Первинний інструктаж з Б.Ж.

Форма Землі.

 

називає: форму й розміри Землі; рухи Землі; фази Місяця; способи зображення Землі; материки та частини світу; склад ґрунту, повітря; властивості ґрунту, повітря, води;  

наводить приклади: розчинних і нерозчинних речовин; розчинів у природі; використання води і розчинів людиною

описує: внутрішню будову Землі; результати власних спостережень і дослідів;

пояснює: зміну дня і ночі; зміну пір року; зміни фаз Місяця; нерівномірність розподілу сонячного світла і тепла на поверхні Землі; причини сонячного і місячного затемнення; колообіг води у природі; значення води, повітря, ґрунту;  значення сонячного світла і тепла для живої природи;

розрізняє: фази Місяця на зображеннях; способи зображення об’єктів на географічних картах;

показує на глобусі та географічній карті: материки і частини світу; найбільші географічні об’єкти, екватор, півкулі, полюси;

складає план досліду і проводить його;

застосовує знання для орієнтування на місцевості, ощадливого використання води у побуті;

 

§21  П.§1  Демонстр. глобуса, фотографії Землі з орбітальних станцій і космічних апаратів

32.2

17.01

 

Розміри Землі. П.З. 6.1 Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків

§22 П.§2  ст.100

Демонстр. глобуса

знайти д/і    

33.3

24.01

 

Внутрішня будова Землі

§23  П.§3  ст.103

знайти д/і   контр.знань

34.4

24.01

 

Рухи Землі. Пори року

§24 П.§4  знайти д/і    Демонстр. обертання Землі навколо осі, обертан- ня Землі навколо Сонця за допомогою телурія   

35.5

31.01

 

Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі.

Організація спостережень за повертанням листків рослин до Сонця

§25  П.§5 ст.111-112 дослід   Демонстр. залежності освітлення від кута падіння сонячних променів; дослідів, які ілюструють зміну освітлення півкуль

Землі впродовж року

36.6

31.01

 

Місяць - супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення

§26  П.§6  знайти д/і  Демонстр. Місяця в різні фази, місячного й сонячного затемнення

37.7

07.02

 

 

 

Способи зображення Землі. Масштаб.

П.З. 6.2  Знаходження на карті та глобусі  материків і частин світу, географічних об’єктів

контр.знань

§27, П.§7  ст.120,

заповнити таблицю

§21-26

ТЕМАТИЧНА 5

38.8

07.02

 

Ґрунт, його значення і властивості.

Утворення ґрунту. Догляд за ґрунтом

 

використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях; знання про властивості ґрунту для вирощування рослин;

розраховує можливий економічний ефект від використання продукту групового проекту

усвідомлює, що планета Земля, її ресурси є

цінністю для кожної людини;

висловлює судження щодо бережливого ставлення до навколишнього середовища;

оцінює значення природничих наук для охорони природи;

розуміє обмеженість ресурсів для задоволення потреб людини

 

§28 ст.124 П.§8 заповнити

 таблицю   Демонстр. дослідів, що демонструють властивості ґрунту

39.9

14.02

 

Повітря - суміш газів. Значення повітря

§29 П.§9 Демонстр. дослідів, що демонструють властивості та рух повітря

40.10

14.02

 

Властивості повітря. П.З.7 Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і

прозорістю) променями Сонця

§30, ст.127

П.§10,11

41.11

21.02

 

Вода на Землі

§31 П.§12  скласти таблицю контр.знань

42.12

21.02

 

Властивості води. Вода – розчинник

П.З.8 Дослідження розчинності речовин  (цукру, солі, лимонної кислоти, олії)

§32 П.§13 скласти таблицю. Демонстр. дослідів, що  демонструють розчинність речовин

43.13

28.02

 

Підсумковий урок з теми «Земля як планета»

П.§14,15 §21-32, ст.138-139

контр.знань

ТЕМАТИЧНА 6

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (16 год.) 15

44.1

28.02

 

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. (Навчальний проект. «Вирощування найвищої бобової рослини»)

«Підприємливість і фінансова грамотність» реалізується через створення умов для прояву проактивності і ініціативи під час демонстрації дослідів, виконання проекту, а також під час проведення екскурсій.

«Громадянська відповідальність» і «Здоров’я і безпека» реалізується через формування в учнів навичок співробітництва і відповідальності

та безпечну поведінку в групових проектах.

називає: властивості організмів; відмінності рослин, тварин, грибів, бактерій; умови життя на планеті Земля; чинники середовища; основні середовища життя;  склад екосистеми;

наводить приклади: пристосування організмів до періодичних змін умов середовища (листопад, зимова сплячка, зміна забарвлення хутра, перельоти птахів;); співіснування організмів; природних і штучних екосистем

описує: пристосування організмів до чинників неживої природи; пристосування організмів до середовища життя; результати власних спостережень і дослідів;

пояснює: як відрізнити живий організм від неживого природного тіла; вплив чинників середовища на живі організми; зв’язок  грибів, бактерій, рослин, тварин у природі; роль рослин, тварин, грибів, бактерій в екосистемах;

 

 

 

§33 П.§16 Проект-ст.193 Демонстр. клітинної будови організмів

45.2

14.03

 

Різноманітність організмів: рослини, тварини. Організація спостережень за основними властивостями живих організмів

§34 П.§17  ст.151-дослід, 

знайти д/і  контр.знань Демонстр. колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин, грибів, тварин, бактерій

46.3

14.03

 

Різноманітність організмів: гриби, бактерії

§35, ст.156 П.§18

заповнити таблицю

47.4

21.03

 

Отруйні рослини, тварини, гриби

§36 П.§19 контр.знань

48.5

21.03

 

Визначення організмів за визначниками

П.З.9. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і

тваринами своєї місцевості

§37 П.§20

49.6

04.04

 

П.З. 10 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій

П.§21,222

контр.знань

§33-37

ТЕМАТИЧНА 7

50.7

04.04

 

Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища

 

розпізнає: найпоширеніші рослини і тварин своєї місцевості; отруйні рослини, гриби, тварин своєї місцевості;

уміє визначати назви рослин, тварин, грибів за допомогою атласів-визначників;

використовує: додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях

оцінює значення природних і штучних екосистем у природі та житті людини;

усвідомлює, що кожний організм та їхня різноманітність є цінними для кожної людини

називає: джерела забруднення навколишнього середовища; важливі екологічні проблеми своєї місцевості; природоохоронні об’єкти й території свого регіону;

наводить приклади: впливу людини на природу і природи на людину; рослин і тварин своєї місцевості, які занесено до Червоної книги України

§38  П.§23

заповнити таблицю

51.8

11.04

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища

§39, ст.172 П.§24

заповнити таблицю

52.9

11.04

 

Наземно-повітряне середовище життя організмів

§40 П.§25

53.10

18.04

 

Водне середовище життя організмів. Ґрунтове  середовище життя організмів

§41 §42  П.§26

контр.знань

54.11

18.04

 

Взаємозв’язки між організмами. Угруповання організмів. Співіснування організмів

§43 П.§27

55.12

16.05

 

Навчальний проект. «Вирощування найвищої бобової рослини»

§44 П.§28

контр.знань

56.13

16.05

 

Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.  Екскурсія «Рослинний і тваринний світ своєї місцевості» (відповідно до місцевих умов) (віртуальна)

 П.§29,30

заповнити таблицю

57.14

23.05

 

Контрольна робота  ІІ

П.§31 §38-44

ТЕМАТИЧНА 8

Тема 3. Людина на планеті Земля (5 год.) 7

58.1

23.05

 

Людина - частина природи. (Навчальний проект «Смітити не можна переробляти»)

«Екологічна безпека та сталий розвиток» реалізується через розуміння екологічних проблем своєї місцевості, проведення спостережень

за природоохоронною діяльністю в своїй місцевості  і власну творчу діяльність під час виконання проекту.

«Громадянська відповідальність» і «Здоров’я і безпека» реалізуються при співробітництві і свідомому дотриманні безпечної і відповідальної поведінки

під час виконання учнями екологічного проекту.

«Підприємливість і фінансова грамотність» може бути реалізована за умови розрахунку учнями фінансового ефекту від створення нових корисних речей з уживаних під час виконання проекту

пояснює зв’язок людини з природою; зміни в природі, що викликані природними чинниками і діяльністю людини; призначення Червоної книги і природоохоронних територій;

аналізує позитивні і негативні наслідки взаємодії людини і довкілля;

дотримується екологічних норм поведінки у природі

усвідомлює власну відповідальність за збереження природи;

оцінює значення природничих наук для охорони природи;

обговорює питання економного використання енергоносіїв;

висловлює судження щодо необхідності охорони природи і раціонального використання природних ресурсів;

виявляє бережливе ставлення до природи

§45,46 П.§32

Робота над проектом

59.2

30.05

 

Екологічні проблеми та їх розв’язування Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості

§45,46 П.§33 Демонст. Відеомат. про екологічні проблеми та шляхи їх розв’язування, охорону природи, природоохоронні території України

60.3

30.05

 

Охорона природи. Червона книга Украї- ни. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі. П.Р. 2. Складання Червоної книги своєї місцевості.

§47,П.§34 ст.206, завд. 5  Демонстр. відеомат.  про охорону природи, природо охоронні терторії України, зображень рідкісних рослин і тварин своєї місцевості,що їх занесено до Червоної книги України контр.знань §45-47

61.4

06.06

 

П.Р. 11  Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

§48  (нац. парк)  скласти таблицю  Демонстр. відеоматер. про охорону природи, природоохоронні території України

62.5

06.06

 

Навчальний проект «Смітити не можна переробляти»

 

ТЕМАТИЧНА 9

 

 

  

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
2982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку