5 клас.Урок.На оперній сцені.

Про матеріал
Розробка уроку з музичного мистецтва для 5 класу IIСеместр НУШ "На оперній сцені".
Перегляд файлу

Тема. На оперній сцені

Мета:Ознайомити учнів з особливостями театрального мистецтва, спільними та відмінними рисами музичного та театрального мистецтва, із жанром опери,розглянути особливості творчості С.Гулака-Артемовського (мелодики, жанрового розмаїття).

Розвивати  вміння учнів знаходити спільні та відмінні риси між театральним і музичним мистецтвом, давати характеристику музичному образу, створеному в опері, розрізняти на слух звучання музичних інструментів симфонічного оркестру, виконувати творчі завдання, які розвивають творчу уяву та імпровізацію.

Виховувати інтерес до опери С.Гулака-Артемовського та особливостей його творчості.

Тип уроку: комбінований, урок  заглиблення  в  тему, урок  з  елементами   інтеграції.

 

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, портрети С.Гулака-Артемовського.

Основні поняття для засвоєння:

Лібрето, увертюра, арія, речитатив.

 

Твори, що вивчаються на уроці:

  Гулак-Артемовський. Опера

«Запорожець за Дунаєм»: романс Оксани

«Місяцю ясний», пісня Карася «Тепер я турок не козак», фінальний хор.Пісня “Матінко-Матусю”музика А.Комлікова.

                   

                   Хід уроку

1.      Вхід до класу під музику увертюри С.Гулака-Артемовського. Організаційний момент.  Мотивація до навчання.

2.      Актуалізація опорних знань: дискусія — зв'язки музичного мистецтва з розмаїттям візуальних мистецтв, жанри   музики   та візуальних мистецтв, спільні та відмінні   риси, творчість С.Гулака-Артемовського,

М.Лисенка.

Портрет митця.

С. Гулак-Артемовський(творчість).

 ХТД: Імпровізація жартівливого фрагменту пісні Карася з опери «Запорожець за Дунаєм» (речитатив або реп)

  Бесіда про особливості театрального мистецтва.

Театральне мистецтво виникло у Стародавній Греції з містерій — ритуальних святкувань на честь богів — покровителів землеробства. Проте самі обрядові дійства ще не можна вважати театром. На думку мистецтвознавців, театр починається там, де з'являється глядач, тому що саме в живій, безпосередній взаємодії, співпереживанні актора і глядача криється величезна сила театрального мистецтва.

В усі часи театр був мистецтвом колективним. У сучасному театрі в створенні спектаклю беруть участь режисери, актори, художник-сценограф, композитор, хореограф, а також бутафори, костюмери, гримери, освітлювачі та робітники сцени.

Театральне мистецтво синтетичне за своєю природою, оскільки поєднує в собі всі інші види мистецтва: літературу, музику, образотворче мистецтво, хореографію та ін . 

ТЕАТРАЛЬНЕ   МИСТЕЦТВО

 

Музика

 

Образотворче

мистецтво

 

Хореографія

 

Література


 

Твори театрального мистецтва містять практично всі інші види мистецтва: літературу, музику, образотворче мистецтво, хореографію й ін., а також використовують численні   досягнення   найрізноманітніших наук та галузей техніки.

Драматичний

 

Музично-драматичний

 

Театр опери  і   балету


 

РІЗНОВИДИ   ТЕАТРІВ

 

Театр

ляльок

 

Театр

оперети

 

Театри

тіней

         А чи знаєте ви, що сучасні театри мають декілька різновидів? Зараз існують драматичні театри, опери і балету, театри ляльок, театри тіней та багато інших. Також театр здавна пов'язаний з музикою. Без музики не відбувається жодна вистава.

 

ТЕАТРАЛЬНІ    ЖАНРИ

 

Опера

 

Оперета

 

Балет

    Ми крокуємо до театру опери,де послухаємо музику ,С. Гулак-Артемовського.Пригадайте, який твір композитора ми слухали раніше.

Музичний словничок

Театр — вид мистецтва, що відображає життя у сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами.

У театральному мистецтві поєднані література, музика, образотворче мистецтво, хореографія та інші види мистецтва.

 Музичне сприймання.

Гулак-Артемовський. Опера

«Запорожець за Дунаєм»: романс Оксани

«Місяцю ясний», пісня Карася «Тепер я турок не козак», фінальний хор.

 

Аналіз музичного твору.

Розкажіть про свої враження від прослуханої музики. 

Звучання яких музичних інструментів тобі вдалося розпізнати?

Чи допомогла вам музика уявити образ «Карася»?

 Чи може музика розповісти про дію, казку чи танець? Розповідь про літературну основу опери.

 

   Поспівка. Вокальні вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за  вибором вчителя).

 Виконання пісні. «Матінко- матусю» Слова:Лариса Дубас Музика:Анастасія Комлікова.      

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

   Як пов'язана музика і театральне мистецтво? Що є спільного між ними?

 Розкажіть про особливості театрального мистецтва. Хто бере участь у створенні театральної вистави?

Увертюра із якої опери звучалана уроці? Про що розповіла вам музика?

Що спільного, а що відмінного між увертюрою, арією,речитативом?

 Які різновиди театру ви можете назвати?

  Домашнє завдання.

Послухайте свій улюблений музичний твір. Спробуйте придумати до нього сюжет .    

Намалюйте одну сцену зі створеного вами опери.

 

 

 

docx
Додано
28 січня
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку