До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок на тему "Українські народні пісні".

Про матеріал

Тема уроку: Українські народні пісні.

Мета уроку: збагачувати досвід учнів щодо жанру української народної пісні; розвивати чутливе ставлення до інтонаційної виразності музичної мови; виховувати гармонійну розвинуту особистість.

Перегляд файлу

Тема уроку: Українські народні пісні.

Мета уроку: збагачувати досвід учнів щодо жанру української народної пісні; розвивати чутливе ставлення до інтонаційної виразності музичної мови; виховувати гармонійну розвинуту особистість.

Музичний матеріал: українська народна пісня «Як діждемо літа», п’єса В.Косенко «Гумореска», «Дощик».

Тип уроку: урок введення в тему (подача нового матеріалу).

Обладнання: комп’ютер,  мультимедійний проектор,  екран, колонки, картки.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

         1. Вхід учнів до класу під музику. ( В.Косенко «Дощик» )

2. Музичне вітання.

- Діти, давайте привітаємось за допомогою музичного привітання.

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Актуалізація опорних знань.

  • Сьогоднішній урок - це незвичайний урок – він присвячений жанрами української народної музики. Музичне мистецтво - це відображення явищ дійсності, навколишнього світу, духовного стану людини, її почуттів, настрою, переживань. На нашому уроці буде звучати українська народна музика, це допоможе нам відтворити життєвий шлях і духовний світ українського народу.

 

III. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

  • Протягом багатьох століть, ще до появи писемності, народ створював своє геніальне просте велике мистецтво, казки, прислів'я, думи й пісні, виникнення яких пов'язане з трудовими і календарно - обрядовими процесами. Ці твори передавалися з вуст у вуста, переходили від покоління до покоління. Народне мистецтво - це наша спадщина, яку ми також повинні передавати майбутньому поколінню. Щоб відповісти на питання про що ж піде мова на нашому уроці, послухаємо вірші українського поета Максима Рильського :

З народного напившись джерела,

Як із Дніпра бере веселка воду.

 О рідна пісне, знову ти прийшла.

До матері й до батька – до народу.

О пісне! Від народу кров і плоть.

Ти узяла, щоб лиш  йому служити,

 Тебе ніхто не може побороть,

Бо вільний дух твій – правдою повитий.

 

  • Діти, так про що ми будемо зараз говорити? ( про укр.нар.пісню)
  • Пісні живуть поруч з людиною багато тисячоліть. У них - минуле і сьогодення, його краса і велич. Що означає слово пісня?
  • Пісня – словесно музичний твір, призначений для співу .
  • А хто ж складає пісні?  (пісні бувають композиторські, професійні і народні).
  • Тема нашого уроку «Українська народна музика». Як ви розумієте слово жанр?
  • Жанр - це різновид  художнього твору.
  • Які жанри українських народних пісень вам знайомі? (календарно-обрядовими, колисковими, історичними, жартівливими, жниварськими).
  • Отже, сьогодні ми будемо розучувати з вами українську народну пісню « Як діждемо літа », прослухаємо музичний твір відомого композитора Віктора Косенко.

 

IV. Розспівування.

  1. Розспівування

- Перш ніж приступити до розучування пісні, ви повинні підготувати свій голосовий апарат до роботи – розспіватися.  Сіли всі рівно, прийняли співочу поставу, руки поклали на коліна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Розучування пісні «Як діждемо літа»

- Як я вже говорила, ми сьогодні розучимо з вами нову українську пісню «Як діждемо літа». Прослухайте пісню і визначте її характер.

  1. Показ пісні « як діждемо літа »
  2. Аналіз пісні.

– Яка пісня за характером? (Співуча, прозора, легка).

  1. Засвоєння літературного тексту першого куплета.

- Пісня « Як діждемо літа » складається 4 куплетів. Приступимо до розучування літературного тексту першого куплету. Я зачитаю вам слова, а ви уважно послухайте. (Вчитель виразно читає слова першого куплету).

  1. Засвоєння літературного тексту 2 куплету (спів 2 куплету всім класом);
  2. Засвоєння літературного тексту 3 і 4 куплетів;
  3. З’єднання всіх куплетів і закріплення виконання пісні;
  4. робота над художнім виконанням пісні (спів по рядах, групами, з музично-ритмічними рухами).
  5. виразне виконання;

 

Фізкультхвилинка.

– Діти, ми з вами трішки потрудились,

                       І, мабуть, уже втомились.

                       Тепер настав час відпочинку,

                          Ми проведем фізкультхвилинку!

 

                                           Вітер квіточки гойдає

                                           І додолу нагинає.

                                           Вліво-вправо нахилив,

                                           В танці знову закрутив.

                                           Раптом тихо жук підліз,

                                           Потягнувся на весь зріст,

                                           Він розкинув крильця –

                                           І кудись подівся.

 

  • Діти, я сподіваюсь, що ви помітили, яка прекрасна музика звучала під час нашої фізкультхвилинки.
  • Цей музичний твір називається «Дощик». А написав його відомий український композитор Віктор Степанович Косенко. П’єса «Дощик» входить до його фортепіанного альбому, який називається «24 дитячі пєси для фортепіано».

 

VI. Слухання музики: ( «Гумореска» В. Косенко )

  1. вступне слово
  • Віктор Степанович Косенко- український композитор, педагог, піаніст. На життя молодий творець заробляв ілюструючи музикою німі фільми. Сучасники розповідають, що глядачі бігали за ним із кінотеатру в кінотеатр, щоб послухати дивовижну гру музиканта. Адже Косенко був феноменальним піаністом. Він залишив по собі десятки творів, які увійшли у золотий фонд української фортепіанної музики. Серед них Альбом дитячих п'єс, на якому зростало багато поколінь юних піаністів, до якого ввійшли музичні твори різних жанрів, а саме : ліричні пісні, танцювальні пісні, епічні пісні, п’єси, народні піні та дитячі рухливі ігри. Одну з яких ми сьогодні прослухаємо.

 

  1. слухання музичного твору
  • в музичних творах можуть бути присутні різні інтонації. Які ви знаєте? ( запитальна, стверджувальна, ритмічна, емоційно-експресивна, виражально-зображувальна, героїчна). Для того, щоб визначити музичну інтонацію наступного музичного твору, прослухайте його та виконайте  завдання : 1) спробуйте дати свою назву твору; 2) та визначте який характер музики ?

 

( прослуховування пісні)

 

  1. аналіз
  • Отже, яку назву пісні ви б дали?
  • Які емоції та почуття у вас виникли під час прослуховування композиції?
  • Яка інтонація в музиці ?
  • А тепер візьміть кольорові картки. Зараз ми спробуємо визначити який характер музики ? Я перераховуватиму характеристики, а ви, якщо згодні, підіймайте зелену картку, якщо ні, то червону.                        ( бадьорий, жартівливий, веселий )
  • Видатний український композитор Віктор Косенко назвав п’єсу «Гумореска». Такою назвою він підкреслив гумористичну інтонаційну виразність твору. У цьому йому допомогли швидкий темп, постійна зміна динаміки, акценти.

 

  1. повторне слухання

 

  1. аналіз на вищому рівні, узагальнення

 

  • який музичний жанр твору? ( пісня )
  • який вид музичного твору? (інструментальний )
  • які засоби музичної виразності в творі?

-ритм ( рівномірний )

-темп

-лад (мажорний )

-динаміка

-тембр ( дзвінкий )

-регістр

  • яка музична форма твору? ( варіація )
  • на якому інструменті була виконана пісня? (фортепіано )
  • чи відповідає музика композиції назві твору? ( так )
  • що можна робити під цю музику- танцювати чи крокувати ? ( танцювати)

 

VII. Узагальнення матеріалу уроку. Підсумок.

  • Отже, діти, пригадайте, яка тема нашого уроку?
  • Що таке пісня?
  • Який музичний твір ми сьогодні розучили?
  • Який музичний твір ми слухали?
  • Що означає слово «жанр»?
  • Яка називався альбом композиторва В.Косенко для фортепіано?
  • Що вам сподобалось на уроці найбільше?
  • Добре, діти. Ви сьогодні усі були активними, уважними. Ви гарно попрацювали. Сподіваюсь, що дуже скоро до нас завітає справжня тепле літо, про яку ми сьогодні так багато говорили. Хай музика завжди звучить у вашій душі.

 

VIII. Домашнє завдання.

– Домашнє завдання – вивчити слова і співати пісню «Як діждемо літа».

– Дякую вам за роботу. Підведіться, підрівняйтесь.

– До побачення (Учитель співає звукоряд від ноти До вгору).

– До побачення. (Діти співають звукоряд від ноти Соль вниз.)

 

IX. Вихід з класу під звучання пісні. ( В.Косенко «Дощик» )

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
1918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку