7-…. Прізвище ім'я учня _____________________________________________ Дата ____________
Робоча картка. М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять» (фрагменти) – автобіографічна повість про дитинство. Єдність світу природи і світу дитячої душі.
|
Миха́йло Пана́сович Сте́льмах - україн-ський письменник, драма-тург, педагог, фольклорист. Роки життя: _________________ |
Прочитавши фрагмент інтерв'ю (с. 101-102), випишіть: У чому проявляється гармонійність таланту? _______________________________ ______________________________________ ______________________________________ ______________________________________ ______________________________________ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Дилогія. Автобіографічні повісті (назви)
___________________ _______________ ___________________ _______________ https://www.comboplayer.ru/videos/view/gusi-lebedi-letyat-sssr-1974- Переглянь ФІЛЬМ !!! |
Паспорт твору «Гуси-лебеді летять»: Рік написання: __________ Жанр: __________________ _______________ Присвята:______________________________ _______________________________________ _______________________________________ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема: _____________________________ ______________________________________________________________________________________________________ |
Добро Герої Зло __________________ ________________ __________________ _________________ __________________ _________________ ___________________ __________________ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розгадування кросворду «Сторінками життя та творчості М. Стельмаха»
|
Розгадування кросворду : по горизонталі: 1. Про кого М. Стельмах писав: «В її устах і душі насіння було святим словом» 2. Михайлик повсякчас мріяв про те, щоб у нього були... 3. Ім'я героя, в якого Михайлик хотів за чотири склянки гарбузового насіння отримати для читання «Пригоди Тома Сойєра». 4. Книга, якою ще малим захоплювався письменник. 5. Опис природи. 6. Найулюбленіший письменник Михайлика. 7. Область, де народився М. Стельмах. 8. Жанр твору М. Стельмаха про кмітливу дівчинку «Маленька Оленка». по вертикалі: 1. Ім'я головного героя твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять». |
Особливості твору:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
«Гуси-лебеді летять» – картина, знята на кіностудії Довженка 1974року. Сценарист Стельмах
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теорія літератури: Автобіографічна повість: _________________________ _________________________ _________________________ Виконай тести |
Символ – художній засіб, який підкреслює й виразно виокремлює щось дуже важливе, концентруючи в собі глибокий зміст і високу емоційність |
Що символізують лебеді в повісті? _______________________ _______________________ _______________________ ______________________ |
|||
|
Вікторина: Чи знаєш героїв твору?
1. «До робити... був рідким, наче юшка, зате круто міг замісити якусь сутягу чи паскудство і на ньому показати спритність своєї невеликої голови, мізки якої найбільше були націлені на свіжу копійку». ____________________ 2. «Треба десь зробити січкарню, драча, крупорушку чи керата,— співаючи зробить, дайте тільки заліза, дерева і ввечері добру чарку монопольки. А хочете вітряка, то й вітряка вибудує під самі хмари...»________________ 3.«Сам... рудий, кирпатий і невеличкий на зріст, зате вусища в нього зародили, наче з гетьмана, а під ними і поверх них то чаяться, то розгулюють посмішка і насмішка. Жив хоч і бідно, зате весело...» ____________________ |
||||
Матеріали для роботи на уроці. Характеристика героїв |
|||||
Характеристика образу Дід Дем'ян План: І. Дід Дем'ян — представник старшого покоління Стельмахів. ІІ. Портрет і зовнішність. ІІІ Риси характеру героя: а) добрий; б) розумний; в) працьовитий; г) весе-лий; д) відчайдушний. ІV. Роль діда у вихованні Михайлика. |
Бабуся Орієнтовний план 1 Бабуся — проста селянська трудівниця. 2 Зовнішність героїні. 3 Риси характеру: а) доб-ра; б) щира; в) працьовит г) чуйна; д) богобоязлива. 4 Любов бабусі до саду. 5 Ставлення дідуся до бабусі. 6 Значення бабусі у формуванні Михайлика.
|
Образ батька План 1 Батько Панас Дем'яно-вич — лицар-хлібороб. 2 Зовнішність і портрет 3 Риси характеру: а) доб-рий; б) працьовитий; в) відповідальний; г) чуйний. 4 Інші риси: а) авторитет-ний серед селян; б) шанобливий у ставленні до рідної землі, родини; в) захисник інтересів простого люду. 5 Панас Дем'янович — втілення вікової селянської мудрості. |
Образ матері—план 1 Ганна Іванівна — берегиня родинного добробуту і злагоди. 2 Зовнішність героїні. 3 Риси характеру матері Михайлика: а) щира; б) добра; в) працьовита; г) уважна; д) справедлива; е) наполеглива; є) цілеспрямована. 4 Ставлення до природи, городини, художніх творів, Біблії. 5 Ганна Іванівна — це образ духовно багатої, красивої, трудящої жінки- селянки.
|
||
План до характеристики образу Михайлика. 1.Михайлик — головний герой твору, бідний сільський хлопчик. 2.Портрет і зовнішність героя. 3 Риси характе-ру: а) чемний; б) добрий; в) працьовитий; г) шанобли-вий; д) кмітливий; е) цілеспрямований; є) допитливий 4.Прагнення героя: а) жага до навчання; б) любов до природи; в) пізнати світ; г) читання книг та написання власних творів Михайлик та інші герої твору. 5.Значення образу Михайлика. |
Образ подружки Люби План 1 Люба — подружка Михайлика. 2 Портрет і зовнішність героїні. 3 Риси характеру Люби: а) щедра; б) добра; в) чуйна; г) лагідна; д) працьовита; е) турботлива. 4 Любов героїні до природи. 5 Люба — гарна співачка. 6 Значення образу подружки Люби. |
||||