7клас. М. Стельмах "Гуси-лебеді летять". Робоча картка

Про матеріал
Запропонований матеріал є робочою карткою, яку рекомендую використати під час підготовки або вивчення у 7 класі повісті М. Стельмаха "Гуси-лебеді летять". Матеріал систематизує знання учнів з теми, виробляє практичні навички роботи з текстом, з додатковими джерелами, сприяє розвитку творчих здібностей дитини. Рекомендую використовувати і під час дистанційного навчання.
Перегляд файлу

7-….  Прізвище ім'я учня _____________________________________________ Дата ____________

Робоча картка. М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять» (фрагменти) – автобіографічна повість про дитинство.  Єдність світу природи і світу дитячої душі.

Стельмах Михайло Панасович — Вікіпедія

Миха́йло Пана́сович Сте́льмах  - україн-ський письменник,  драма-тург, педагог, фольклорист.

Роки життя:

 _________________

Прочитавши фрагмент інтерв'ю (с. 101-102), випишіть: У чому проявляється гармонійність таланту? _______________________________ ______________________________________ ______________________________________ ______________________________________

______________________________________

Дилогія. Автобіографічні повісті (назви)

                            

 

___________________ _______________

___________________ _______________

https://www.comboplayer.ru/videos/view/gusi-lebedi-letyat-sssr-1974-  Переглянь ФІЛЬМ !!!

Паспорт твору «Гуси-лебеді летять»: 

Рік написання: __________

Жанр: __________________ _______________

Присвята:______________________________ _______________________________________ _______________________________________

Тема: _____________________________ ______________________________________________________________________________________________________

     Добро              Герої                Зло

__________________         ________________

__________________        _________________

__________________        _________________

___________________     __________________

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

Розгадування кросворду «Сторінками життя та творчості М. Стельмаха»

 

Розгадування кросворду :

по горизонталі: 1. Про кого М. Стельмах писав: «В її устах і душі насіння було святим словом» 2. Михайлик повсякчас мріяв про те, щоб у нього були... 3. Ім'я героя, в якого Михайлик хотів за чотири склянки гарбузового насіння отримати для читання «Пригоди Тома Сойєра». 4. Книга, якою ще малим захоплювався письменник. 5. Опис природи. 6. Найулюбленіший письменник Михайлика. 7. Область, де народився М. Стельмах. 8. Жанр твору М. Стельмаха про кмітливу дівчинку «Маленька Оленка».              по вертикалі: 1. Ім'я головного героя твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

Особливості твору:

  • розповідь від першої особи;
  • _______________ _______________
  • _______________ _______________
  • _______________ _______________ _______________
  • _______________ _______________ _______________

 

 

C:\Users\Tom\Desktop\Михайло-Стельмах-Гуси-лебеді-летять-короткий-зміст-1.jpg 

«Гуси-лебеді летять» – картина, знята на кіностудії Довженка 1974року. Сценарист

Стельмах

 

Михайло Стельмах. "Гуси-лебеді летять". Образ чутливого до краси хлопчика  Михайлика, його сприйняття життя

 

Теорія  літератури:

Автобіографічна повість:

_________________________ _________________________

_________________________

Виконай тести

Символ – художній засіб, який підкреслює й виразно виокремлює щось дуже важливе, концентруючи в собі глибокий зміст і високу емоційність

Що символізують лебеді       в повісті?

_______________________ _______________________ _______________________­

 ______________________

Кр3 by Iryna Holodiuk - issuu

Вікторина: Чи знаєш героїв твору?

 

1. «До робити... був рідким, наче юшка, зате круто міг замісити якусь сутягу чи паскудство і на ньому показати спритність своєї невеликої голови, мізки якої найбільше були націлені на свіжу копійку». ____________________

2. «Треба десь зробити січкарню, драча, крупорушку чи керата,— співаючи зробить, дайте тільки заліза, дерева і ввечері добру чарку монопольки. А хочете вітряка, то й вітряка вибудує під самі хмари...»________________

3.«Сам... рудий, кирпатий і невеличкий на зріст, зате вусища в нього зародили, наче з гетьмана, а під ними і поверх них то чаяться, то розгулюють посмішка і насмішка. Жив хоч і бідно, зате весело...» ____________________

Матеріали для роботи на уроці. Характеристика героїв

Характеристика образу   Дід Дем'ян       План:

І. Дід Дем'ян — представник старшого покоління  Стельмахів.

ІІ. Портрет і зовнішність.

ІІІ Риси характеру героя:

а) добрий; б) розумний;  в) працьовитий; г) ве­се-лий;  д) відчайдушний.

ІV. Роль діда у вихованні Михайлика.

Бабуся Орієнтовний план

1 Бабуся — проста селянська трудівниця.

2 Зовнішність героїні.

3 Риси характеру: а) доб-ра; б) щира; в) працьовит

г) чуйна; д) бого­боязлива.

4 Любов бабусі до саду.

5 Ставлення дідуся до бабусі.

6 Значення бабусі у формуванні Михайлика.

 

Образ батька        План

1 Батько Панас Дем'яно-вич — лицар-хлібороб.

2 Зовнішність і портрет     3 Риси характеру: а) доб-рий;   б) працьовитий; в) від­повідальний; г) чуйний.

4 Інші риси: а) авторитет-ний серед селян; б) шанобливий у ставленні до рідної землі, родини; в) захисник інтересів простого люду.

5 Панас Дем'янович — втілення вікової селянської   мудрості.

Образ матері—план

1 Ганна Іванівна — берегиня родинного добробуту і злагоди.

2 Зовнішність героїні.

3 Риси характеру матері Михайлика: а) щира;                    б) добра; в) працьовита;        г) уважна; д) справедлива;                    е) наполеглива;                         є) цілеспрямована.

4 Ставлення до природи, городини, художніх творів, Біблії.

5 Ганна Іванівна — це образ духовно багатої, красивої, трудящої жінки- селянки.

 

План до характеристики образу Михайлика. 1.Михайлик — головний герой твору, бідний сільський хлопчик. 2.Портрет і зовнішність героя. 3 Риси характе-ру: а) чемний; б) добрий; в) працьовитий; г) шанобли-вий; д) кмітливий;  е) цілеспрямований; є) допитливий 4.Прагнення героя: а) жага до навчання; б) любов до природи; в) пізнати світ; г) читання книг та написання власних творів Михайлик та інші герої твору. 5.Значення образу Михайлика.

Образ подружки Люби   План

1 Люба — подружка Михайлика.     2 Портрет і зовнішність героїні.   3 Риси характеру Люби: а) щедра; б) добра;   в) чуйна; г) лагідна; д) працьовита; е) турботлива.   4 Любов героїні до природи.

5 Люба — гарна співачка.

6 Значення образу подружки Люби.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
4359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку