8 клас. Бінарний урок із географії та хімії. "Екологічні проблеми Чорного та Азовського морів.''

Про матеріал

Бінарний урок із географії та хімії із використанням QR кодів. Вплив властивостей води як розчинника на екологічні проблеми Чорного та Азовського морів.

Перегляд файлу

Бінарний урок з географії і хімії.

Тема.   Природа та екологічні проблеми Чорного та Азовського морів.

 

Мета:- формувати в учнів знання про фізико-географічні особливості Чорного та Азовського морів, стан природних ресурсів, проблеми їх використання та охорони, визначити наявні екологічні проблеми, їхні причини та наслідки;

  • розглянути будову та властивості води, її роль як розчинника і речовини, що задіяна в глобальних екологічних процесах;
  • розвивати пізнавальний інтерес, географічне і хімічне мислення, вміння працювати з картою; QR кодами та іншими інтернет-ресурсами;
  • сприяти формуванню  в учнів екологічної свідомості, бережливого  ставлення до природи.

 

Тип уроку: урок формування нових знань

Форма проведення: бінарний урок .

Обладнання: фізична карта України, мультимедійна система, QR коди, відеоматеріали, атласи, контурні карти, підручники.

Очікувані результати:

Екологічна безпека та сталий розвиток.  Усвідомлює відповідальність за ощадне використання природних ресурсів, екологічний стан у місцевій громаді, Україні.

Здоров’я і безпека. Усвідомлює необхідність дбайливого ставлення до довкілля (навколишнього середовища) як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини. Дотримується правил безпечної поведінки в природі.

Громадянська відповідальність. Виявляє готовність до розв’язання проблем, пов’язаних із станом довкілля.

Підприємливість та фінансова грамотність. Розуміє рекреаційне значення природних комплексів.

Епіграф:            ,,Вода – колиска життя’’ (Слайд)   

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

- оголошення теми та мети уроку;          (Слайд)

- об’єднання класу в групи для вивчення окремих напрямків реалізації мети уроку.

ІІ.  Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Вчитель географії.

На попередніх уроках ми вже здійснювали подорожі нашою країною, побували в різних її куточках. Мандрували природними зонами, сходили на вершини Карпат і Кримських гір, тим самим створили фундамент знань для вивчення нової теми. Звичайно ж, ви знаєте, що Україна є морською державою, на півдні її омивають води двох морів:

 - Яких?  (Чорне і Азовське).

Моря хоча і невеликі, але є досить складними природними комплексами. Кожне із них є по своєму унікальним і неповторним.

Вчитель хімії.

Всі природні об’єкти і явища потрібно розглядати комплексно, з точки зору усіх природничих наук, хімії у тому числі. Властивості речовин залежать від їхньої будови, роль в природі залежить від властивостей. Ви вже достатньо знаєте, щоб почати вивчати нову тему. Спробуємо проаналізувати глибину впливу антропогенного фактора на природні процеси.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Мозковий штурм.  

  • Що ви можете розповісти про Чорне море, Азовське море?
  • Яке значення для України має наявність  виходу до морів.
  • До яких класів неорганічних сполук відноситься вода?
  • Яка формула води?
  • Чим відрізняється прісна вода від морської?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Визначення завдань для учнів, об’єднаних в групи з метою опрацювання інформації хімічного та географічного змісту.

Представники груп у випадковому порядку отримуть відеоматеріали, зашифровані у QR коди та опрацьовують їх (5 хв).

Завдання для 1 групи – Чорне море (географи);

                 для 2 групи – Азовське море (географи);

                 для 3 групи – будова молекули води (хіміки);

                 для 4 групи – вода як розчинник (хіміки).

Після опрацювання відповідного матеріалу ,,хіміки’’ і ,,географи’’ з використанням презентацій ознайомлюють класс із результатами своїх досліджнь (2-3 хв. на виступ).

У ході виступів учні індивідуально створюють опорні конспекти у формі асоціативного куща:   ,,Екологічні проблеми морів, властивості води’’

Після презентувань доповідачі дають відповіді на запитання від класу.

В перерві між виступами - фізкультхвилинка.                   ( слайд)

Вчитель географії. Спробуємо поєднати екологічні проблеми Чорного та Азовського морів із діяльністю людини та властивостями води як розчинника.

   - ,,Екологічні проблеми Чорного та Азовського морів’’  (презентація)

Робота з термінами.  Розчинність, солоність, проміле.

Робота в групах.

  1. Створення асоціативного куща – екологічні проблеми морів, властивості води  (під час вивчення матеріалу).

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота із тестовими завданнями з хімії. (слайд)
  2. Практична робота. Нанесення на контурну карту елементів берегової лінії Чорного та Азовського морів.  (слайд)
  3. Робота із тестовими завданнями з географії.

-  Найбільший за площею острів України  (Джарилгач)

-  Протока, яка з’єднує Чорне море з Азовським (Керченська)

-  Найдовша коса Азовського моря? (Арабатська Стрілка)

-  Найвіддаленіший острів України (острів Зміїний)

-  Назвіть найбільшу косу Чорного моря? ( Тендрівська)

-  Максимальна глибина Чорного моря  (2245 м)

-  Максимальна глибина Азовського моря (15м)

-  Найбільша затока Азовського моря (Сиваш)

-  Чим пояснюється невисока солоність Чорного моря (опріснення мрічок)

            - У якому кліматичному поясі розташована більша частина Чорного моря? (субтропічному)

-  СолоністьЧорного моря становить…(17 -18 %)

- Назвіть країни, які омивають води Чорного моря? (Україна, Росія, Туреччина, Грузія, Румунія, Болгарія)

- Назвіть фактори забруднення Чорного моря? (промислові, с/г, побутові, каналізаційні стоки, транспорт…)

-  Найбільша річка, яка впадає у Чорне море (Дунай)

-  Найбільша річка, яка впадає в Азовське море (Дон)

 

. Підсумки уроку:

- Розгляд самостійних робіт учнів (асоціативних кущів);

- Письмове самооцінювання учнів (анонімне).

VІІ. Домашнє завдання.

- Опрацювати § 38, 39,  відеоматеріали  уроку.

 

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку