8 клас, конспект уроку "Хімічні властивості оксидів. Оксиди в Україні"

Про матеріал

8 клас, узагальнюючий урок " Хімічні властивості оксидів. Оксиди в Україні".

Виховати інтерес до предмету, процесу пізнання; ознайомити з поширеністю оксидів в Україні; розумінню дбайливого ставлення до природних багатств.

Перегляд файлу

Тема уроку.  Хімічні властивості оксидів. Оксиди в Україні.

Мета уроку:

  • забезпечити засвоєння понять «оксиди», «класифікація оксидів», «властивості оксидів»;
  •  закріпити вміння складати рівняння хімічних реакцій; розширити уявлення о найважливіших оксидах, їх  значенні в природі та житті людини;
  • ознайомити з поширеністю оксидів в Україні;
  • виховати інтерес до предмету, процесу пізнання;
  • сприяти розумінню дбайливого ставлення до природних багатств.

 

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мультимедійна презентація, Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності речовин, лист-контролю учня, картки-пам’яті для учнів; інструкція виконання лабораторних дослідів, хімічний лоток з набором реактивів для виконання лабораторних дослідів; стенд «хімія навколо нас», різнокольорові смайлики

 

Хід уроку

І. Мотивація уроку

УУчитель: Мабуть, важко переоцінити значення сполук, які ми сьогодні будемо розглядати, для нашої планети та для людини. Там, де немає цих сполук, немає життя. Ці сполуки утворюють мінерали, руди, глини, рідкий мінерал, який домінує на нашій планеті. Чим більше людина дізнається про навколишній світ, тим сильнішим стає почуття благоговіння перед цими речовинами, які є основою життя, основою всієї планети. І на думку спадають вірші:

Земля дарує буйство кольорів,

Нектару пахощами щедро поїть,

Щоб кожен з нас, як свічечка, горів

Перед іконою природи дорогої…

Основа вічної краси –

Молекули цих дивовижних речовин

Лиш два складають елементи.

Вони пануючі у всі моменти,

І Оксисен один із них…

- Про які сполуки йдеться?

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Учитель. На початку теми Ви отримали домашні творчі завдання підготувати проекти «Поширеність та застосування оксидів», я просила Вас звернути увагу на актуальність цієї теми в Україні. Тому протягом нашого уроку ви можете розповісти інформацію яку Ви підготували. 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. Щоб визначити назву групи, давайте пограємо у «хрестики-нуліки», знайдіть правильний шлях і поясніть Ваш вибір.

 

Учитель. У Вас на партах лежать листи-контролю, підпишіть їх ,будь ласка, та виконайте перше завдання.

 

Учитель. Навколишній світ дуже цікавий, в ньому багато таємниць. Я пропоную Вам відгадати деякі з них.

     

Учитель. Які властивості Ви води Вам відомі? Які біологічні функції води Ви можете сказати? Чи відгадали Ви найвідоміші водойми нашої країни? (звучить музика «кришталевий дощ джерельної води»)

                Український народ шанує воду, усвідомлення її важливості для життя вилилися в прислів’я, приказки. Що говорить про воду народна мудрість?  Хто памятає  деякі з них?(учні говорять приказки про воду).

       

 

Учитель. До якого класу відносяться оксиди, що вже Ви відгадали? Чи розчиняються вони у воді? Що Ви знаєте про ці кислотні оксиди? (презентація проектів учнів)

 

      Учитель. Назвіть хімічний елемент, що утворює просту сполуку мідь? Які оксиди Купруму Ви знаєте? До якого класу оксидів вони відносяться? Де їх використовують? (повідомлення учнів).

       Учитель. Деякі загадки природи Ви відгадали і обговорили взаємодію оксидів з водою.

  А тепер підтвердіть це на практиці.

У Вас на партах лежать інструкції проведення лабораторних дослідів, в яких зазначені  правила ТБ, які треба виконувати.

«Мікрофон» - основні правила ТБ.

 

 

Двоє учнів записують рівняння відповідних реакцій на дошці.

  • Які сполуки утворюються при взаємодії кислотних оксидів з водою?
  • Як називаються сполуки, що відповідають основним  оксидам?

 

Учитель. Прошу взяти листи-контролю та виконати друге завдання.

         Учитель. В кожного з Вас є картки –памяті  із схемою взаємодій оксидів. Давайте повторимо з якими речовинами взаємодіє кожний із класів оксидів.

Експрес-питання:

  1. Яка сполука утвориться при взаємодії кислотних і основних оксидів?
  2. Які ще оксиди реагуючи один з одним також утворюють сіль?
  3. При взаємодії яких сполук утворюється сіль та вода?
  4. Подвійна сіль утворюється при взаємодії…
  5. Амфотерні оксиди взаємодіють з основами, з якими? Назвіть продукти їх взаємодії?

 

        Учитель. Виконайте лабораторний дослід №2 користуючись інструкцією.

 

-Які ознаки реакції Ви спостерігали?

 

Учитель. Ми з Вами повторили хімічні властивості оксидів, Ви підтвердили ще раз лабораторними дослідами деякі з них, а тепер візьміть листи –контролю, виконайте завдання №3.

 

Учитель. Попередня тема була дуже важливою, тому що ми вивчили розрахункові формули для розвязування задач з хімії.

Давайте їх пригадаємо.

  • Які сталі величини розміщені на слайді?
  • Нагадайте мені, будь ласка, формули, в яких вони застосовуються.

                     

 

Двоє учнів розвязують на дошке. Перевірка.

Учитель збирає листи-контролю в учнів з виконаними завданнями.

 

 

 

Презентація та захист проектів учнями

 

 

 

 

 

 

Учитель.

Синій колір дуже поширений у природі. Скільки разів ми дивимося на небо і щоразу бачимо там різний блакитний колір. Він то світло-голубий, то сіро-голубий, то ніжно-зелено-голубий.

Майже всі природні етюди мають величезну чашу блакитних кольорів.

Синій колір – це колір очей людини, він на прапорі нашої країни. Саме він символізує чисте українське небо, чистоту душі народу. Яка чиста синь в українській порцеляні, кераміці, писанках.

       Море завжди заворожувало і захоплювало людину своєю неймовірною, чарівною красою. Зрозуміло, воно залучало безліч художників. Живописці, майстри пейзажів надихалися прекрасними морськими видами і переносили свої емоції від побаченого на полотна.

Український художник Іван Костянтинович Айвазовський був і є одним з найвідоміших художників-мариністів всіх часів. Він народився у Феодосії.

В  кожній картині цього майстра ми бачимо, невичерпну енергію, велич та красу моря. Картини Айвазовського можна по праву назвати величними і емоційними шедеврами 19 століття.

     Море, як і людина буває в різному настрої. Я хочу щоб Ви визначили свій настрій в  кінці  нашого уроку.  Візьміть смайліки та закріпіть їх на стенді «хімія навколо нас» на колбах, що відповідають  Вашому настрою(звучить музика «шум моря»)

  • А хто пам’ятає епіграф нашого уроку?

«Можна не любити хімію,

але прожити без неї

сьогодні і завтра неможливо»

                                       

Чи погоджуєтеся Ви з цим висловом?

IV. Підведення підсумку уроку

V. Домашнє завдання

 

 

 

 

                                                                                                                     Вчитель хімії:

     Мухіна Олена Василівна

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
2 травня 2020
Переглядів
1349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку