8кл. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Лабораторний дослід №4-6.

Про матеріал
Розробка для дистанційного навчання. Містить теоретичний матеріал , посилання на відеоперегляд з QR - кодами ,схеми і текст для теоретичного опанування матеріалу , шаблон заповнення конспекту учнем та завдання для самоперевірки.
Перегляд файлу

 8клас .   Тема : Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

Лабораторний дослід №4-6. Взаємодія металів із солями у водному розчині. Взаємодія солей з лугами у водному розчині. Реакція обміну між солями в розчині.

Опрацювання матеріалу уроку надає  можливість:

1. називає середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою

2. вивчити хімічні властивості середніх солей

3 наводити  приклади  розчинних і нерозчинних основ,

4. складати рівняння можливих реакцій солей

5.  відпрацювати навички користування таблицею розчинності

Ключові поняття і терміни:  середні солі , реакція заміщення, обміну, якісна реакція.

Пригадайте :

- Які речовини називаються солями?

- З чого складаються солі?

 - Як формується назва солі?

 - Як класифікуються солі?

 

Вивчаємо новий матеріал

Перегляньте відео :  https://www.youtube.com/watch?v=cq_pClYwtKQ&t=277s

 

Теоретичний блок : хімічні властивості солей

 

Переглянувши  відео , з’ясували :

1. Солі реагують з металами : більш активні метали здатні витісняти менш активні метали з солей :

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\ряд.png

 

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\сіль метал.png

 

 

2. Сіль з кислотою : більш сильна кислота витісняє більш слабку кислоту.

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\5555сіль з кислотою.png

3. Сіль з лугом : обидва реагенти обов’язково розчини ,  а в результтаті реакції утворюється осад ( реакція обміну) – нерозчинна основа.

 

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\44444444.png

 

4. Сіль з сіллю : реагенти мають бути розчинами  солей , а в ході реакції утворюється нерозчинна сіль .

 

E:\Воспитание\Химия\КУРСІ\Урокі\0000000.png

 

5. Розкладаються при нагріванні  ( солі утворені оксигеновмісними кислотами) : СаСО3 = СаО + СО2

 

6.  У водному розчині дисоціюють :  з утворенням катіонів металу  і аніону кислотного залишку :  Al2(SO4)3 =  2Al3+  + 3SO42-

 

Перевіряємо себе !  Складаємо конспект :

                                       «Хімічні властивості солей»

Приклад конспекту

Відео лабораторних дослідів

Пригадайте правила безпеки під час роботи  з хімічними реактивами!

1.

Лабораторний дослід №4

Взаємодія металів з солями у водних розчинах

Мета : Дослідити особливості реакцій взаємодії розчинів солей з металами. Виявити ознаки реакцій та встановити їхні типи.

Обладнання  і реактиви : ________________

C:\Users\Admin\Desktop\ХИМИЯ\ПР 8 клас\Лаб дослід №4 Взаємодія металів з солями.png

https://www.youtube.com/watch?v=wqY88r9UVGc

 

  Zn + СuS04 =  ?                       Сu + ZnS04 = ?

Висновок :

- Чи всі метали реагують із солями?

 - Користуючись рядом активностей металів, зробіть узагальнення, які метали реагуватимуть із розчинами солей

Реакція заміщення – це___________________________________________

Ряд активності металів – це ______________________________________

 

2.

 

Взаємодія солей з кислотами :

А) Утворення нерозчинної солі :

           ВаCl2 +H2SO4=                    AgNO3 + HCl=

 Висновок :  сіль (р) + кислота = нова сіль (н) + нова кислота

 

Б) Сіль слабкої кислоти з  сильними кислотами :    Na 2CO3+HCl=

Висновок :          сіль слабкої кислоти (р) + сильна кислота =

                         =  нова сіль (р) + вода + кислотний оксид (г)

Увага ! Умови реакції обміну : -  утворення осаду

                                                      - виділення газу

3.

Лабораторний дослід №6

Реакція обміну між солями в розчині.

Мета : Дослідити особливості реакцій взаємодії розчинів солей  .

Обладнання і реактиви ____________________

C:\Users\Admin\Desktop\ХИМИЯ\ПР 8 клас\Лаб дослід № 6 Р-ції обміну між солями в розчині.png

https://www.youtube.com/watch?v=H8lA7Q1ujyw

СаCl2 + Na2CO3  =

  СаCl2 + KNO3 =

Висновок :  Сіль (р) + сіль(р) =  сіль (н) + сіль (р)

- Що відбувається в пробірках?

 - Зробіть висновок що до взаємодії розчинів солей .

 Реакція обміну – це …..___________________

 

4.

 

Лабораторний дослід № 5

Взаємодія солей з лугами у водному розчині

Мета : Дослідити особливості реакцій взаємодії  солей з лугами  в розчинах.  Виявити ознаки реакцій та встановити їхні типи .

 Обладняння і реактиви :___________________

Хід роботи

 Спостереження :

FeCl3+NaOH=

          Ва(OH)2+Na2SO4 =

           Na2SO4+ KOH =

Висновок :

 Сіль (р)  + луг = нова сіль (р) + нова основа (н)

- Що відбувається в пробірках?

 - Зробіть висновок що до взаємодії розчинів солей  з лугами.

C:\Users\Admin\Desktop\ХИМИЯ\ПР 8 клас\Лаб дослід №5  Взаємодія солей з лугами.pngабо

https://www.youtube.com/watch?v=QAk9Y67X52A

 

 

5

 

 

 Термічний розклад  солей: під час нагрівання деякі солі розкладаються

C:\Users\Admin\Desktop\аааааааааааааааа.png

 

Узагальнення :  Демонстрація №17. Хімічні властивості солей

https://www.youtube.com/watch?v=6eB4ewHvUJY

 

Тренувальні вправи :

Завдання №1 . Установіть відповідність між вихідними речовинами та продуктами реакції.

Вихідні речовини

а) Сіль + оксид

б) Луг + розчинна сіль →

в) Термічний розклад  нерозчинної солі

г) Розчинна сіль +розчинна сіль →

д) Метал + сіль

е) Сіль слабкої кислоти + кислота

Продукти реакції :

1.Сіль + основа

2.Не реагує

3.Основний оксид + кислотний оксид

4. Дві солі, одна з яких нерозчинна

5. Сіль + кислота

6. Метал + сіль

 

Відповідь :

 

А

Б

В

Г

Д

Е

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Дописати рівняння можливих реакцій реакцій, назвати продукти реакції: 

               Mg(OH)2 + FeCl2                                    NaOH + НBr

                BaCl2+ H2SO4                                        Cu + ZnSO4

                KOН + Cr(OH)3                                     Mg + CuSO4

                NaCl + AgNO3                                       KCl + CaCO3

 

 Завдання 3. Запишіть пропущені в рівняннях формули, розставте коефіцієнти:

а) K2CO3 + ...= K2SO4 + ...+ CO2                                         б) ...+ KOH = Fe(OH) 3 + ...

в) MgCO3 = MgO +...                                            г) CrCl3+ ...=  AgCl + ...

д) Zn + ...= ...+Fe

 

Завдання 4. Закінчіть рівняння реакцій:

а) залізо + купрум(ІІ) хлорид  ______________________________

б) цинк сульфат + натрій гідроксид ___________________________

в) натрій карбонат + хлоридна кислота _________________________

г) кальцій хлорид + арґентум нітрат ______________________________

д) термічний розклад магній карбонату _______________________________

 

Завдання 5. Яка маса натрій карбонату реагує з хлоридною кислотою, якщо внаслідок реакції виділяється вуглекислий газ об’ємом 6, 72 л?

 

 

Домашнє завдання :  - читати параграф №14 ,

                                      - вивчити хімічні  властивості солей.

                                      Надіслати фото конспекту з виконаними завданнями.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Казімко Ольга Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
17 квітня 2021
Переглядів
14901
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку