Конспект заняття для дітей 5-6 років "Абетка". Коваленко С.А., керівник гуртка «Розвиваючі ігри»

Про матеріал
  • У занятті Коваленко С.А. розкриті прийоми вивчення абетки та написання букв. Розвивається вміння аналізувати діяльність якою діти займаються. Удосконалюється вміння дітей у любому контурі виділяти відрізки незмінного напрямку і ставити розділяючи крапки. Виховується позитивне, емоційне, ціннісне ставлення до самого себе.
Перегляд файлу

Коваленко С.А., керівник гуртка «Розвиваючі ігри» школи ранньої творчої орієнтації «Малюк» Сумського Палацу дітей та юнацтва

Тема. Абетка

Мета:

  1.     Розвивати вміння аналізувати діяльність якою діти займаються.
  2.     Удосконалювати вміння дітей у любому контурі виділяти відрізки незмінного напрямку і ставити розділяючи крапки. Вчити самостійно здобувати, узагальнювати та систематизувати свої знання.
  3.     Виховувати позитивне, емоційне, ціннісне ставлення до самого себе.

Тип заняття: Комбіноване.

Обладнання: дошка, зразок «Абетка», маркер, зошит на кожну дитину, учнівські ручки. У кожному зошиті букви написані червоними чорнилами.

План заняття

  1.               Вступна частина.

Організаційний момент.

Правила школяриків:

  •       Як правильно сидіти?
  •       Як покласти зошит?
  •       Як тримаємо ручку?

Гімнастика для пальців. Вправи «пташка», «рапіра», «доріжка «дощик, кулачки».

  1.   Основна частина.

Бесіда.

Розучування «Абетки» Б. Заходера.

Вправа: З чого складається буква?

Вправа: Постав опорні крапочки.

Фізична хвилинка.

Друкування імен.

  1.   Підсумкова частина.

Рефлексія.

Аналіз роботи.

Висновки.

Хід заняття

  1.               Вступна частина.

Організаційний момент.

Педагог роздає дітям зошити і учнівські ручки для роботи

Педагог: Добрий день, діти. Сьогодні ми, як справжні учні, будемо виконувати завдання в зошиті. Але спочатку повторимо правила:

  • як правильно сидіти?
  • як покласти зошит?
  • як тримати ручку?

Після кожного запитання педагог відстежує, як діти здійснюють самоконтроль виконання всіх правил. За необхідністю педагог нагадує як класти зошит, тримати ручку

П.: Пригадаємо ігри для пальців рук (з метою закріпити навички).

Вправи:

«Пташка»  – не міцно, але й не слабо тримати ручку;

«Рапіра» – рухати руку вздовж лінії у зошиті;

«Доріжка» – малювати штрихи зверху вниз;

«Кулаки» – зняти напругу в м’язах (2 р.).

Добре, молодці!

  1.   C:\Users\Наталия\Desktop\9789664290910_4 price.jpgОсновна частина.

Педагог вивішує «Абетку» на дошку

 

Бесіда.

П.: Ви помічали діти, що в Абетці кожна буква стоїть на своєму місці. Яка перша буква? Перша – А, потім –Б, а остання – Я. І так завжди. Чому так? Як гадаєте, навіщо потрібна «Абетка»?

Відповіді дітей

П.: Абетка – це порядок. Вона не тільки допомагає не загубити букви, які як намистинки на шнурочку, але й всю інформацію розкладає по полицях. Наприклад: усі тексти ваших улюблених енциклопедій розташовані в алфавітному порядку: спочатку «Антилопи», потім «Бегемоти», потім… (підказки дітей), а останні «Ягуари». У шкільному журналі вчитель розмістить ваші прізвища теж в алфавітному порядку. І навіть друзі у вашому мобільному телефоні будуть записані згідно алфавіту. Тому вивчимо його. Це не складно.

Розучування пісеньки «Алфавіт» Б. Заходера.

Педагог разом з дітьми 2-3 рази повторює «Абетку»,

кожен раз показуючи на потрібну букву

П.: Зараз поринемо у науковий експеримент. З чого складається, на вашу думку, кожна буква Абетки?

Якщо діти не можуть зразу відповісти,  педагог допомагає

Наприклад:

А – з двох великих паличок і однієї маленької палички-перекладинки;

Б – з великої та маленької паличок і одного напівовала знизу;

В – велика паличка і два напівовали.

Діти разом з педагогом у ході експерименту

аналізують кожну букву «Абетки»

П.: Так з чого складаються всі букви «Абетки»?

Очікувана відповідь: з великих та малих паличок,

великих та малих овалів та напівовалів

Таким чином, наш експеримент завершено.

П.: Пам’ятаєте, що таке опорна крапка і де її потрібно ставити?

Відповіді дітей

П.: Так! Там, де лінія починається, закінчується і там, де вона змінює напрямок. Цікаво, а де ж поставити крапочки у буквах «А», «М», «П»?

Діти маркером на зразку ставлять опорні крапочки

П.: А в букві «О», «В»?

Якщо діти не зможуть відповісти,

педагог опорні крапки ставить сам

П.: Завдання: діти, поставте опорні крапочки в усіх буквах «Абетки», яка розміщена у ваших зошитах. Нагадую, поставте сині крапочки на червоних буквах «Абетки».

Самостійна робота дітей у зошитах

Фізична хвилинка.

П.: Час зробити зарядку і це зарядка для тих, хто на стільчику сидить. А також у ракеті, в машині, на човнику і навіть на гілочці дерева.

1 вправа: потягнулись плечима до вух, опустили плечі (2 рази).

2 вправа: зігнуті лікті відвели назад, з’єднали лопатки-крильця (2 рази).

П.: Давайте зробимо аналіз діяльності, якою зараз будемо займатись. А будемо ми писати букви.

C:\Users\Наталия\Desktop\Презентация1.jpgПідготували долоньки:

  •       мізинчик – мета нашої діяльності яка?

Очікувана відповідь: красиво писати букви

  •       безіменний – з чого зроблені букви?

Очікувана відповідь: з паличок великих та малих,

великих та малих кіл та напівкіл

  •       середній – який секрет допомагає зразу виконати завдання красиво і правильно.

Очікувана відповідь: крапочки

  •       вказівний – в якому порядку треба виконувати роботу?

Очікувана відповідь: спочатку крапочки, потім лінію ведемо

  •       великий – і тоді буде ось такий результат!

Показують великий палець

П.: Відступіть від букви «П» дві клітинки вниз і поставте опорну крапку для нового завдання. Нагадую! Це важливо: опорну крапочку ставимо на перехресті клітинок, точно на перехресті, або ж чітко на лінії.

П.: Мого папугу звуть Гоша. Він кумедний. Ось і напишемо слово «ГОША».

Висота кожної букви дві клітинки.

Ширина – одна клітинка (крім Ф, Ж, Ю, Ш, Щ).

Педагог на дошці, діти в зошитах разом виконують завдання,

прописуючи слово

П.: Відступіть від букви «Г» дві клітинки вниз і поставте опорну крапочку для наступного завдання. Від опорної точки напишіть своє ім’я.

Хто вже вміє писати своє ім’я?

А кому допомогти?

Самостійна робота дітей

 Хто забув букву, погляньте в Абетку. Це допоможе пригадати її.

Якщо хтось швидко працює, то виконує додаткове завдання: написати ім’я когось із рідних.

  1.   Підсумкова частина.

Рефлексія.

П.: Закінчили роботу. Поклали учнівські ручки. Подивіться ще раз на виконану роботу, закрийте зошити.

Заплющить оченята.

Прислухайтесь до себе… Ви задоволені собою?

Своєю роботою?

Що б про себе хотіли сказати?

Що вам допомогло виконати завдання?

Де це можливо використати?

Яким чином?

Відповіді дітей

Я дуже вами пишаюся!

 

docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
4762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку