Абзаци, посилання, заголовки, зміст

Про матеріал
Конспект уроку інформатики для учнів 5 класу з теми "Текстовий редактор" з елементами легенди про Святого Миколая
Перегляд файлу

Інформатика 5 клас

Тема: Абзаци, посилання, заголовки, зміст.

Мета:

Формування компетентностей:

предметна компетентність: ознайомити учнів з принципами форматування символів та абзаців; удосконалювати навички роботи в  текстовому редакторі, вміння змінювати шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлювати відступи абзаца, міжрядковий інтервал;

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою: розуміння важливості чітких і лаконічних формулювань;
  • інформаційна компетентність: здатність удосконалювати свої знання,уміння вчитися: організовувати та планувати свою навчальну діяльність;
  • екологічна грамотність і здорове життя: знання правил техніки безпеки, адекватна оцінка користі від роботи за комп’ютером, вміння організовувати свій робочий  час

Очікувані результати: учень вміє форматувати символи та абзаци, змінює шрифт, розмір, накреслення, міжрядковий інтервал.

Тип уроку: комбінований
Обладнання та матеріали: комп’ютери, презентація , картки завдань, інструкційні картки , карти знань, картки самооцінювання

План уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання.

2. Перевірка присутніх.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.

2. Повторення вивченого матеріалу. 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Мотивація навчальної діяльності;

2.Введення поняття  заголовок, зміст, абзац.

3.Алгоритм утворення абзаців , заголовків та посиланнь;

4.Створення текстів з абзацами, заголовками та посиланнями;

ІV. Фізкультхвилинка

V. Практична частина

1.Вступний  інструктаж

2. Робота за комп’ютером

VІ. Закріплення нового матеріалу

VІІ. Підсумок
 

                                                               Хід уроку:

І. Організаційна частина.
1. Привітання

Я бажаю вам бути усміхненими, сміливими, працьовитими, ініціативними, харизматичними та успішними - УСПІХУ

2.  Перевірка відсутніх.

 II.Актуалізація опорних знань
1.Правила поведінки та техніки безпеки.

 Давайте пригадаємо, які є правила поведінки у комп’ютерному класі.

Ви думаєте , чи цікаво бути автором дитячих книг? А редактором відомого журналу? Чи адмістратором відомого блогу? А чи прибутково це?

На попередньому уроці ми з'ясували, що майже не залишилося таких професій, де б не потрібні були знання про текстовий процесор та вміння з ним працювати. Ви вводили текст з клавіатури. Хто пригадає який? Вірш відомого українського поета Сосюри «Любіть Україну». Та форматували текст. Що називають форматуванням тексту?

Сьогодні під час практичного завдання кожен з вас побуває в ролі редактора. Але про це згодом..
ІІI.Повторення вивченого матеріалу

Для того щоб перевірити, що ви вмієте та знаєте, пропоную заповнити карту знань. Бали за виконання цього завдання занесіть до картки самооцінювання.

Карта знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Виклад нового матеріалу.

 Ви вже вмієте вводити (набирати) текст з клавіатури. Як ви вже зрозуміли, це досить клопітка справа. Такими справами займаються вчителі, письменники, публіцисти коли пишуть статтю в газету чи журнал, студенти коли готують реферат.  Але до цього потрібна підготовка. Щоб полегшити роботу і зекономити час, деякі операції можна виконувати з цілими фрагментами тексту. Такі люди як письменники, вони дуже часто шукають  тексти у різних стилях і їм потрібно їх відредагувати. Вони вміють робити заголовок,  та абзаци. Ось і про це ми з вами сьогодні поговоримо.

2. Введення поняття абзац, заголовок , зміст, посилання.

Ви вже знаєте, що книжка складається з обкладинки, форзацу. Сторінок тощо. Текстовий документ також складається із сторінок, сторінки містять абзаци, абзаци складаються з рядків, рядки – зі слів, а слова – із символів.

  • 1.Абзац- це частина тексту з одного або кількох речень, які пов*язані між собою однією думкою та виділені відступом першого рядка.Невеликий відступ на початку рядка називають абзацним відступом.
  • 2.Заголовок- назва твору або його окремих частин.
  • 3.Зміст-перелік розділів частин, оповідань і тд. книги, збірки, рукопису тощо, із вказівкою сторінок, де вони вміщенні.
  • 4.Посилання-уривок, витяг з якого-небудь твору, на який посилаються у викладі, з точною назвою джерела й вказівкою на відповідну сторінку.
  • .Алгоритм утворення абзаців , заголовків та посиланнь; (Демонструю)

4. Натиснути клавішу Enter.

- Ось ми і поділили текст на абзаци.

Абзац має таку властивість, як вирівнювання, і воно буває «за лівим краєм», «по центру», «за правим краєм», «за шириною». Але це не єдина властивість абзацу. Абзац також може мати відступ від правого поля, відступ від лівого поля та окремо відступ для першого рядка.

-Також текст може мати міжрядковий інтервал ось алгоритм утворення міжрядкового інтервалу

V. Фізкультхвилинка

VI. Практична частина

Відформатуй :

  1. Міжстрічковий інтервал 1,5
  2. Шрифт Times New Roman
  3. Розмір 16
  4. Заголовок вирівняй по середині, весь текст по ширині сторінки, колір синій
  5. Абзацний відступ  1, 5
  6. Перший абзац – колір тексту червоний
  7. Останній абзац – колір тексту зелений
  8. Творче завдання: доповни текст.
  9. Продемонструй результат роботи вчителю

Легенда про Святого Миколая

Нічого не бракувало малому Миколі – ні одежі, ні смачної їжі. Та він був сирота, мама померла рано, за нею тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Жили вони в глиняних хатках, спати вкладалися без вечері. Миколай їх жалів, але не знав, як їм допомогти.

Був у Миколи старий вчитель. Одного разу вони читали святе Письмо: «Коли ти робиш добро, то нехай твоє правиця не знає, що робить лівиця..."

- Як це розуміти? - спитав учителя замислений Микола.

- Коли робиш добро, то не треба про це говорити, голосно розповідати іншому. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.

Стояла глибока осінь. Микола знав, що багато діток в його околиці живуть бідно, у голоді і холоді. От родина старого Олександра. Мати хвора, у Петруся немає взуття, а мала Софійка вранці збирала на дорозі ломаччя, щоб було чим затопити в печі.

Ввечері Микола тихо, щоб слуги не бачили, підкрався до комори. Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені яблук. У своїй скрині відшукав пару нових шкарпеток.

Коли всі в домі спали, Микола тихесенько, як мишка, вислизнув з ліжка. Пробрався до порога Олександрової хати, поклав там торбинку та й побіг назад. 

Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими подарунками. Але хто це міг зробити і кому дякувати?

З того часу Микола часто робив такі дарунки бідним сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який допомагає їм. Та ніхто не здогадувався, що то був Микола. Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати.

Минули роки. Микола, вивчився, став священником. Усе своє майно роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг. За це Господь дав йому сили творити ще більше і більше добра. Він лікував хворих, допомагав в'язням. 

А коли він помер і постав перед Богом, Бог промовив до нього: «Багато, Миколо, ти зробив добра за своє життя. За це я виконаю будь-яке твоє бажання. Чого ти хочеш?»

Миколай не довго думав і відповів: «Дай мені, Боже, бодай один раз на рік сходити на землю та обдаровувати діточок» 

Відтоді кожного року у ніч з 18 на 19 грудня Святий Миколай сходить з небес на землю і робить кожному з нас такі несподівані, але приємні подарунки.

 Вправа 1: Виправ правопис

https://learningapps.org/watch?v=px21wwh0k01

VІI. Закріплення нового матеріалу

- Що таке абзац?(це частина тексту з одного або кількох речень, які пов*язані між собою однією думкою та виділені відступом першого рядка.Невеликий відступ на початку рядка називають абзацним відступом.)

VІІI. Підсумок

19 вересня — День народження смайлика: історія виникнення - УМАНСЬКИЙ ПОРТАЛКартка самооцінювання

 

Бал учня

Бал вчителя

1

Картка знань

 

 

2

Тестування

 

 

3

Форматування тексту

 

 

Домашнє завдання ст. 109-110 Способи виділення тексту, таблиця

Параграф 3.3 На цьому наш урок закінчено! До побачення!

  • Діти, вам сподобався урок?
  • Як вам було в ролі редактора?
  • А що було найважчим?

 

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку