АДАПТОВАНІ критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики (5-6 класи)

Про матеріал
АДАПТОВАНІ критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики (5-6 класи) МАТЕМАТИКА 5-6 класи Оцінювання об'єктивних результатів навчання учнів 5-6 класів з математики здійснюється у процесі розв’язання навчальних завдань на виявлення стану сформованості навичок читання, запису і порівняння чисел, обчислювальних навичок, навичок читання і запису математичних виразів/ рівностей/нерівностей, розв'язування рівнянь, уміння розв'язувати задачі, розпізнавання й побудову геометричних фігур, оперування величинами. Залежно від дидактичної мети та з урахуванням етапу опанування програмовим матеріалом у цілому й етапу опанування очікуваним результатом навчання оцінювання може здійснюватись під час різних видів навчально-пізнавальної діяльності , яка може бути усною та письмовою. Критерії оцінювання усних відповідей учня/учениці Рівнева оцінка об’єктивних результатів навчання учня/учениці Характеристика рівня результатів навчання учня/учениці «початковий» (П) Учень/учениця: ● розпізнає, називає, розрізняє математичні об’єкти, подані в готовому вигляді (дії, правила, окремі геометричні форми в довкіллі), об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні операції, моделі задач); ● виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення вчителем на рівні копіювання зразка виконання та за допомогою вчителя; ● констатує за підказкою правильність/ неправильність результату «середній» (С) Учень/учениця виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій: ● розрізняє окремі об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні операції, моделі задач) ; ● виконує найпростіші математичні операції на рівні копіювання зразка виконання після детального кількаразового їх пояснення вчителем; ● відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності, за допомоги вчителя формулює правила, закони й залежності, ілюструє їх прикладами; ● частково коментує способи виконання математичних операцій «достатній» (Д) Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій: ● виділяє суттєві ознаки математичних понять, ілюструє їх прикладами, формулює прості висновки; ● застосовує знання й уміння під час виконання математичних завдань за знайомим алгоритмом ; ● частково або детально пояснює свої дії; ● самостійно виконує математичні операції; ● усвідомлено відтворює навчальний зміст, ілюструє відповіді прикладами з реального життя; ● виконує завдання, які потребують значної самостійності; ● виправляє помилки, на які вказує вчитель «високий» (В) Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій: ● вільно володіє програмовим матеріалом, демонструє гнучкі знання, виявляє системність знань і способів математичної діяльності; ● встановлює міжпонятійні зв'язки, комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для одержання іншого шляху виконання математичних завдань, використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях; ● аналізує способи виконання математичних операцій, будує алгоритми виконання математичних завдань; ● демонструє нестандартний підхід до розв'язування навчальних і практично зорієнтованих задач; ● знаходить і виправляє власні помилки, володіє навичками самоконтролю, об’єктивно оцінює свою роботу При виконанні письмових робіт: Рівень навчальних досягнень Бали Характеристика навчальних досягнень учнів Початковий 1 Робота виконується, але допущено 11 і більше помилок 2 Правильно ви виконано 1/3 роботи, або допущено 9-10 помилок 3 Правильно ви виконано 1/3 роботи, або допущено 8-9 помилок Середній 4 Правильно ви виконано 2/5 роботи, або допущено 6-7 помилок 5 Правильно ви виконано половину роботи, або допущено 5 грубих помилок 6 Правильно ви виконано 3/5 роботи, або допущено 4 грубі помилки Достатній 7 Правильно ви виконано 2/3 роботи, або допущено 3 грубі помилки 8 Правильно ви виконано 3/4 роботи, або допущено 2 грубі помилки 9 Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й 1 негрубу помилки Високий 10 Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1-2 негрубі помилки 11 Робота виконана правильно в повному обсязі, окрім завдання підвищеної складності або творчого рівня 12 Робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого рівня До грубих помилок належить: · обчислювальні помилки в завданнях, які суттєво спотворюють кінцевий результат завдання; · помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій; · неправильне розв’язування задачі (пропуск дій (дії), неправильний добір дій (дії), зайві дії); · незакінчене розв’язання задачі чи прикладу; · невиконане завдання (не приступив до його виконання); · неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання; · невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам; · невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання. Негрубими помилками є: · нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами; · неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв’язання задачі; · неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі; · неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв’язанням; · не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення. Під час виконання письмових робіт учень/учениця повинні дотримуватись культури записів виконаних завдань. Якщо учень (учениця) самостійно знаходить і охайно виправляє допущену помилку, то це не вважається недоліком роботи. За результатами опанування певної програмової теми/частини теми/кількох тем протягом навчального року проводяться тематичні діагностувальні роботи. Тематична діагностувальна робота може містити систему навчальних завдань, що передбачають різні рівні реалізації навчальної діяльності (розпізнавання об'єкта вивчення, репродуктивний, продуктивний, продуктивно-творчий). Тематичні діагностувальні роботи можуть бути комбінованими, у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів. Також діагностувальні роботи можуть передбачати перевірку одного із результатів навчання. Результатами оцінювання тематичних діагностувальних робіт є рівнева оцінка кожного з результатів навчання. За результатами виконання навчальних завдань можна одержати об'єктивну інформацію про досягнення очікуваних результатів опанування програмовим матеріалом. Оцінювання тематичної діагностувальної роботи з математики № з/п Характеристика результатів навчання Рівень Реалізації Навчальної діяльності Рівень результатівнавчання 1. Читає, записує, утворює, порівнює числа, визначає розрядний склад числа Розпізнавання об'єкта вивчення Репродуктивний Продуктивний Продуктивно-творчий П,С,Д,В 2. Володіє навичками додавання і віднімання, множення і ділення чисел Розпізнавання об'єкта вивчення Репродуктивний Продуктивний Продуктивно-творчий П,С, Д, В 3. Читає і записує математичні вирази, у тому числі зі змінною, знаходить їх значення; розв’язує рівняння, добирає розв’язок нерівності зі змінною Розпізнавання об'єкта вивчення Репродуктивний Продуктивний Продуктивно-творчий П,С,Д,В 4. Аналізує текст задачі, створює за потреби модель, обґрунтовує спосіб розв’язання, розв’язує задачу, прогнозує і перевіряє розв’язок Розпізнавання об'єкта вивчення Репродуктивний Продуктивний Продуктивно-творчий П,С,Д,В 5. Розпізнає, будує геометричні фігури, конструює об’єкти з геометричних фігур Розпізнавання об'єкта вивчення Репродуктивний Продуктивний Продуктивно-творчий П,С,Д,В 6. Використовує для вимірювання величин доцільні одиниці вимірювання, оперує величинами, користується приладами для вимірювання Розпізнавання об'єкта вивчення Репродуктивний Продуктивний Продуктивно-творчий П,С,Д,В Критерії оцінювання моделей геометричних фігур Вимоги до геометричної фігури Оцінка Геометрична модель, зроблена індивідуально, охайно, правильно зі скла, металу, дерева Високий рівень 10-12 Геометрична модель, зроблена охайно, правильно із паперових матеріалів Достатній 8-9 Геометрична модель, зроблена охайно, правильно із підручних матеріалів Середній 6-7
Перегляд файлу

АДАПТОВАНІ

критерії оцінювання

навчальних досягнень

учнів з математики

(5-6 класи)

 

МАТЕМАТИКА

5-6 класи

      Оцінювання об'єктивних результатів навчання учнів 5-6 класів з математики здійснюється у процесі розв’язання  навчальних завдань на виявлення стану сформованості навичок читання, запису і порівняння чисел, обчислювальних навичок, навичок читання і запису математичних виразів/ рівностей/нерівностей, розв'язування рівнянь, уміння розв'язувати задачі, розпізнавання й побудову геометричних фігур, оперування величинами.

Залежно від дидактичної мети  та з урахуванням етапу опанування програмовим матеріалом  у цілому й етапу опанування очікуваним результатом навчання оцінювання може здійснюватись під час різних видів навчально-пізнавальної діяльності , яка може бути усною та письмовою.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Критерії  оцінювання усних відповідей учня/учениці

 

Рівнева оцінка

об’єктивних результатів навчання

учня/учениці

Характеристика рівня результатів навчання

учня/учениці

«початковий» (П)

 Учень/учениця:

        розпізнає, називає, розрізняє математичні об’єкти, подані в готовому вигляді (дії, правила, окремі геометричні форми в довкіллі), об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні  операції, моделі задач);

        виконує елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення вчителем на рівні копіювання зразка виконання та за допомогою вчителя;

        констатує за підказкою правильність/  неправильність результату

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«середній» (С)

 Учень/учениця виконує навчальні завдання на репродуктивному рівні реалізації навчальної діяльності у типових навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

        розрізняє окремі об’єкти вивчення (математичні поняття за їх ознаками, формули, математичні операції, моделі задач) ;

        виконує найпростіші математичні операції на рівні копіювання зразка виконання після детального кількаразового їх пояснення вчителем;

        відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності, за допомоги вчителя формулює правила, закони й залежності, ілюструє їх прикладами;

        частково коментує способи виконання математичних операцій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«достатній» (Д)

 

 

 Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивному рівні реалізації навчальної діяльності в аналогічних типовим навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

        виділяє суттєві ознаки математичних понять, ілюструє їх прикладами, формулює прості висновки;

        застосовує знання й уміння під час виконання математичних завдань за знайомим алгоритмом ;

        частково або детально пояснює свої дії;

        самостійно виконує математичні операції;

        усвідомлено відтворює навчальний зміст, ілюструє відповіді прикладами з реального життя;

        виконує завдання, які потребують значної самостійності;

        виправляє помилки, на які вказує вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«високий» (В)

 

 Учень/учениця виконує навчальні завдання на продуктивно-творчому рівні реалізації навчальної діяльності у змінених з певним ускладненням навчальних ситуаціях за допомогою таких навчальних дій:

        вільно володіє програмовим матеріалом, демонструє гнучкі знання, виявляє системність знань і способів математичної діяльності;

        встановлює міжпонятійні зв'язки, комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для одержання іншого шляху виконання математичних завдань, використовує набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях;

        аналізує способи виконання математичних операцій, будує алгоритми виконання математичних завдань;

        демонструє нестандартний підхід до розв'язування навчальних і практично зорієнтованих задач;

        знаходить і виправляє власні помилки,  володіє навичками самоконтролю, об’єктивно оцінює свою роботу

 

 

При виконанні письмових  робіт:

Рівень навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Робота виконується, але допущено 11 і більше помилок

2

Правильно ви виконано 1/3 роботи, або допущено 9-10 помилок

3

Правильно ви виконано 1/3 роботи, або допущено 8-9 помилок

Середній

4

Правильно ви виконано 2/5 роботи, або допущено 6-7 помилок

5

Правильно ви виконано половину роботи, або допущено 5 грубих помилок

6

Правильно ви виконано 3/5 роботи, або допущено 4 грубі помилки

Достатній

7

Правильно ви виконано 2/3 роботи, або допущено 3 грубі помилки

8

Правильно ви виконано 3/4 роботи, або допущено 2 грубі помилки

9

Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й

1 негрубу помилки

Високий

10

Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1-2 негрубі помилки

11

Робота виконана правильно в повному обсязі, окрім завдання підвищеної складності або творчого рівня

12

Робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого рівня

 

До грубих помилок належить:

·         обчислювальні помилки в завданнях, які суттєво спотворюють кінцевий результат завдання;

·         помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій;

·         неправильне розв’язування задачі (пропуск дій (дії), неправильний добір дій (дії), зайві дії);

·         незакінчене розв’язання задачі чи прикладу;

·         невиконане завдання (не приступив до його виконання);

·         неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання;

·         невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам;

·         невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання.

Негрубими помилками є:

·         нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами;

·         неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв’язання задачі;

·         неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі;

·         неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв’язанням;

·         не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення.

 

 

 

 

Під час виконання письмових робіт учень/учениця повинні дотримуватись культури записів виконаних завдань. Якщо учень (учениця) самостійно знаходить і охайно виправляє допущену помилку, то це не вважається недоліком роботи.

За результатами опанування певної програмової теми/частини теми/кількох тем протягом навчального року проводяться тематичні діагностувальні роботи.

Тематична діагностувальна робота може містити систему навчальних завдань, що передбачають різні рівні реалізації навчальної діяльності (розпізнавання об'єкта вивчення, репродуктивний, продуктивний, продуктивно-творчий). Тематичні діагностувальні роботи можуть бути комбінованими, у тому числі з тестових завдань закритого й відкритого типів. Також діагностувальні роботи можуть передбачати перевірку одного із результатів навчання. Результатами оцінювання тематичних діагностувальних робіт є рівнева оцінка кожного з  результатів навчання. За результатами виконання навчальних завдань можна одержати об'єктивну інформацію про досягнення очікуваних результатів опанування програмовим матеріалом.

 

 

Оцінювання тематичної діагностувальної роботи з математики

з/п

Характеристика результатів навчання

Рівень Реалізації Навчальної діяльності

Рівень результатівнавчання

1.

Читає, записує, утворює, порівнює числа, визначає розрядний склад числа

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

2.

Володіє навичками додавання і віднімання, множення і ділення чисел

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С, Д, В

3.

Читає і записує математичні вирази, у тому числі зі змінною, знаходить їх значення; розв’язує рівняння, добирає розв’язок нерівності зі змінною

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

4.

Аналізує текст задачі, створює за потреби модель, обґрунтовує спосіб розв’язання, розв’язує задачу, прогнозує і перевіряє розв’язок

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

5.

Розпізнає, будує геометричні фігури, конструює об’єкти з геометричних фігур

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

6.

Використовує для вимірювання величин доцільні одиниці вимірювання, оперує величинами, користується приладами для вимірювання

Розпізнавання об'єкта вивчення

Репродуктивний

Продуктивний

Продуктивно-творчий

П,С,Д,В

 

 

Критерії оцінювання моделей геометричних фігур

Вимоги до геометричної фігури

Оцінка

Геометрична модель, зроблена індивідуально, охайно, правильно зі скла, металу, дерева

Високий рівень

10-12

Геометрична модель, зроблена охайно, правильно із паперових матеріалів

Достатній

8-9

Геометрична модель, зроблена охайно, правильно із підручних матеріалів

Середній

6-7

 

 

 

 

docx
Додано
18 вересня 2023
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку