Агрегатні стани води

Про матеріал
Збагатити знання про воду, ознайомити учнів із агрегатними станами води, з’ясувати, які чинники впливають на стан води, формувати навички дослідницької роботи, розвивати спостереження, вміння робити висновки, виховувати пізнавальний інтерес, вміння працювати в парах,використовувати ком’пютер для навчання.
Перегляд файлу

 

                               Я досліджую світ  3 клас

           підготувала вчитель початкових класів

                     Григоренко Тетяна Дмитрівна

Тема:  Агрегатні стани води

Мета: Збагатити знання про воду, ознайомити учнів із агрегатними станами води, з’ясувати, які чинники впливають на стан води, формувати навички дослідницької роботи, розвивати спостереження, вміння робити висновки, виховувати пізнавальний інтерес, вміння працювати в парах,використовувати ком’пютер для навчання.

Результати навчання : Наприкінці заняття учні: називають три агрегатні стани води; описують причини зміни стану води.

Обладнання і матеріали:  Класна дошка і кольорова крейда ,фломастери. комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор .

 Інструменти для дослідження властивостей води

 Інструменти для дослідження властивостей води (лід, чайник , вода, банка або склянка; вода, прозорі склянки різних об’ємів, апельсиновий сік , ложка, соломинка для коктейлів, фарба, цукор .

                                            Хід уроку

  1. Організація класу до уроку       
  2. Ранкова зустріч

    -  Вже почалися уроки.

        Стали в коло. Руки –в боки.

        Посміхнулись, потягнулись,

        Вліво, вправо повернулись.

     -  Доброго ранку! Доброго дня!

        Ми, як родина, ми, як рідня!

       -Вправа « Передай привіт…»

Учні беруться за руки і по колу передають вітання один одному за допомогою імпульсів(натискання на долоньку, визначену кількість разів.

 Обговоримо синоптичну ситуацію. Гра “Мікрофон”.

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Що ви можете сказати про стан неба?
  • Яка сьогодні t0 повітря?
  • Чи є надворі вітер?
  • Які зміни відбулися в природі за цей тиждень?

ІІІ. Зворотний зв’язок із минулим заняттям.

-Діти, що ми вивчали на минулому занятті? Ми говорили про водні об’єкти .

 

 - Назвіть які водні об’єкти ви знаєте? Назвіть етапи водного циклу. Як називають процес випаровування води з листя рослин?

-Діти, витягніть по одній краплинці і скажіть, звідки ця краплинка потрапила сюди(з хмари,зі снігу,з озера тощо). Ці краплинки будуть нам потрібні для наступного завдання.

І . Актуалізація та оголошення теми і завдань уроку

«Ми звикли, що вода — це прозора рідина без запаху. А пригадайте, якою ще може бути вода? (твердою (лід, сніг), газоподібною (пара). Сьогодні ми з вами будемо досліджувати зміни стану води і побачимо, що відбувається з нею при охолодженні і нагріванні».

  1. Перегляд відео і робота з підручником.

-Діти, подивіться відео і назвіть 3 стани води,які існують в природі.

   Відео( на посилання на відео)

Об’єднайтеся у пари за допомогою краплинок: учні мають розв’язати приклад на краплинці, діти з однаковими відповідями об’єднуються у пари.

  1. Прочитайте інформацію та розгляньте малюнок у підручнику на с. 56.

 

     Перша пара створить інформаційне повідомлення про охолодження води, друга — про нагрівання третя –про температуру нагрівання та охолодження і обмінятися інформаційними повідомленнями.

  1. Запитання для обговорення:

Вода переходить із рідкого стану в газоподібний внаслідок нагрівання чи охолодження? (нагрівання) • За якої температури: • вода замерзає? (нижче 0°С) • лід тане? (вище 0°С) • вода закипає? (більше 100°С).

-Який висновок ми можемо зробити?

 «Вода може перебувати у трьох станах: рідкому, твердому, газоподібному. А при нагріванні або охолодженні вона переходить з одного стану в інший».

 

  1. Руханка (м’язова та емоційна релаксація)  повторіть рухи за героєм відео.

Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI

5.Бесіда «Стани води »

. Слово вчителя: «Перетворення рідкої води в лід відбувається при температурі нижче 0 градусів. Це  називається замерзанням води, де люди використовують таку властивість води? (лимонад з льодом, морозильна камера для зберігання продуктів, ковзанка тощо).  «Лід починає танути, якщо температура вище 0 градусів»

 -Діти, де можна спостерігати таке явище? (тане сніг, розтає лід в напоях)

3. «Перетворення рідкої води в пар — це випаровування. Випаровування відбувається при будь-якій температурі, а повністю вода стає газоподібною, якщо температура вище 100 градусів (кипіння)». Де людина використовує таку властивість води? (кип’ятить воду, щоб знезаразити її, щоб заварити чай, зварити їжу тощо) «Водяна пара перетворюється в рідку воду при температурі нижче 100 градусів. Процес називається конденсація». Де можна побачити такий процес? (краплі на вікні в холодну пору року, туман) Підсумуйте: «Вода – єдина речовина на Землі, яка при температурах, придатних для життя людей, може перебувати у трьох станах. Люди навчились використовувати властивості води, тому ми насолоджуємося прохолодним лимонадом влітку і гарячим чаєм взимку».

6. Практична робота «Агрегатні стани води» (проведемо досліди).

Хід проведення досліду.

  Дістаю з термоса лід.

- Діти, як його отримали з рідкої води? (заморозили).Розтопіть лід за допомогою фена.

- Що відбувається з льодом.  Далі продемонструю учням процес нагрівання води (можна використати електрочайник).

- Що відбувається з водою? Які звуки ви чуєте, що бачите? (бульбашки у воді).

 Ставлю на стіл прозору банку (чи склянку), наливаю туди окропу. Накрийте посудину тарілкою, на якій лежать кубики льоду.

-Скажіть, що відбувається у склянці і зробіть припущення, чому це так. Підсумуйте: «Коли охолоджується водяна пара, вона знову перетворюється на краплини рідини, вони осідають на стінках склянки, це і є конденсація».  7. Рефлексія  (Підсумкове завдання )

1. Виконати інтерактивну вправу на платформі LearningApps.

2.Дидактична гра «Закінчіть речення».

Зачитую початок речення, а учні мають закінчити його.

 • Тверда вода – це ... (лід, сніг). • Газоподібна вода – це ... (пара, хмара). • Щоб перетворити лід чи сніг у рідку воду, їх потрібно ... (нагріти). • Якщо воду заморозити, вона стане ... (твердою). • Якщо воду нагріти, вона стане ... (газоподібною). • Водяна пара переходить у рідкий стан, якщо її ... (охолодити). 4. Вправа «Відкритий мікрофон». Запропонуйте учням по черзі поділитися враженнями від уроку.

Відеоматеріали до уроку https://tinyurl.com/y582fbfc Інтерактивна вправа https://learningapps.org/ watch?v=p7jjq6w0a21 315

7.Творче домашнє завдання:написати твір-опис «День у житті краплі води».

          

docx
Додано
27 березня
Переглядів
562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку