Тема уроку «Я у Світі»: Школа. Правила школяра. Проект «Історія та традиції моєї школи».
Тема уроку інформатики: графічний редактор. Доповнення малюнка підписом чи коментарем.
Тема бесіди ГПД: Учнівські правила поведінки для кожної дитини.
Тема уроку колективного музикування: Музичне виховання школярів.
Тема уроку «Я у Світі»: Школа. Правила школяра. Проект «Історія та традиції моєї школи».
Мета уроку «Я у Світі»: ознайомити учнів з основними правилами школяра; розвивати інтерес до пізнанняі збереження традицій школи; виховувати почуття гордості за свою школу та бажання дотримуватись правил поведінки школяра.
Тема уроку інформатики: графічний редактор. Доповнення малюнка підписом чи коментарем.
Мета уроку інформатики: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити додавати до створених зображень текст; розвивати мислительні процеси дітей та моторику рук, розвитку, підвищувати інформаційну культуру учнів; Формувати ІКТ- компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей, навички самостійної роботи. Розвивати пам’ять і логічне мислення. Виховувати інтерес до предмета шляхом практичної спрямованості матеріалу, що вивчається.
Тема бесіди ГПД: Учнівські правила поведінки для кожної дитини.
Мета бесіди ГПД: Формування знань про правила безпечної роботи та поведінки у класі, правила користування ножицями та клеєм. Закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, позитивне ставлення до праці та старанність у роботі.
Тема уроку колективного музикування: Музичне виховання школярів.
Мета уроку колективного музикування: Формування музичної культури учнів. Розвивати вміння учнів слухати й розуміти мову музичного мистецтва. Виховувати любов та інтерес до музики.
Обладнання: комп’ютери, малюнки, листок А1, магнітофон, диск з музикою, ножиці, клей.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів з усіх інтегрованих предметів.
Дає здоров’я — спорт.
Вагу — солодкий торт.
Мед — працьовиті бджоли.
Знання глибокі — …(школа).
ІІІ. Повідомлення мети і теми уроку.
- Сьогодні на уроді ви дізнаєтеся про історію походження та традиції школи, а також основні правила школяра.
- Та навчитеся залишати коментарі біля своїх малюнків у графічному редакторі Paint.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1) Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Школа – святиня і надія народу. У школі навчають не тільки читати, писати, рахувати, мислити, пізнавати навколишній світ, багатства науки й мистецтва. У школі вчать жити. З того, як людина ставиться до школи, можна судити про її культуру і благородство.
- У якій школі ви навчаєтесь?(Так, у Тернопільській обласній експериментальній школі мистецтв імені Ігоря Ґерети).
- Чого навчають у школі? Що вивчають у школі? (Різні загальноосвітні та мистецькі предмети).
- На якій вулиці розташована школа? (Медова 5).
- Діти, цей унікальний заклад заснований 1994 року за ініціативою та сприянням Інституту національного відродження України та його директора Ігоря Ґерети.
Ігор Ґерета був український археолог, мистецтвознавець, історик, поет, викладач і громадсько-політичний діяч. Заслужений діяч мистецтв України.
25 вересня 2016 року на вул. Валовій у Тернополі відкрили пам'ятник Ігорю Ґереті.
Школа завжди славилася і гордилася тим, що дає учням ґрунтовні знання.
- Кожен навчальний заклад має свої звичаї, традиції, свята.
- Що таке традиції школи?
Традиція школи — це те, що передається від покоління до покоління як загальноприйняте,загальнообов’язкове, визнане необхідним для забезпеченняподальшого існування й розвитку даної школи.
- Чи є в нашій школі традиції? Які свята стали традиційними у школах?
Традиціями школи є: свято знань (першого та останніх дзвоників), день вчителя, осіння ярмарка та багато інших.
Яку подію або заходи ви б хотіли зробити традиційними?
Наприклад, у школі можна створити музей, якщо назбирати багато цікавого матеріалу певної тематики, або картинну галерею, організовувати різні виставки. Це вже традиції, як і житимуть довго-довго, бо цікаве завжди підтримають інші учні, і старші, і молодші.
- Ви вже знаєте що у кожній школі є свої традиції а також основні правила поведінки школяра.
- Які правила ви знаєте?
Правила поведінки школяра:
- Які ви молодці!Багато правил знаєте!А чи дотримуєтеся ви цих правил?
2) Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації:
- Сьогодні ми з вами спробуємо ці правила записати,але за допомогою програми,яку ви уже знаєте.
- Яка це програма?
- У графічному редакторі Paint ти можеш створювати чудові листівки, щоб дарувати їх своїм батькам і друзям на різні свята.
Для створення написів на малюнках у графічному редакторі Paintіснує спеціальний інструмент Текст:
- Зверни увагу! Розмір області введення тексту можна змінювати.
Для цього з боків і в кутах області введення тексту розташовані спеціальні маркери, які можна перетягувати за допомогою миші. Місце введення символів позначається вертикальною рискою, що блимає, - курсором.
Напис на малюнку можна зробити великими, маленькими, кольоровими буквами.
Інструмент Текст надає можливість вибрати для букв тип шрифту, розмір, стиль накреслення, колір.
Текст напису під час його створення можна редагувати – видаляти зайві чи неправильні символи, вставляти інші.
Після вставлення напис стає частиною малюнка, і виправити його за допомогою клавіатури неможливо.
Для першого українського мультиплікаційного серіалу «Лис Микита», знятого за мотивами казки Івана Франка, було створено 450 тисяч комп’ютерних малюнків.
V. Узагальнення й систематизація знань.
- Підписати створене зображення шкільних правил в графічному редакторі .
- Оформіть ці правила на плакаті. Поступово доповнюйте їх тими, які вам здаються важливими, щоб ваше шкільне життя не затьмарювалося неприємностями.
- Але перед тим як приступити до практичної роботи ми з вами повторимо правила користування ножицями та клеєм.
Правила користування ножицями та клеєм:
Правила користування ножицями:
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
Правила користування клеєм:
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
Практична робота:
1. Вирізання правил;
2. Наклеювання правил на плакат під розвиваючу класичну музику в обробці для дітей.
- А тепер час для казки підійшов!
(Казка про правила поведінки).
- Як поводився Мишко у школі?
- Хто виростив Горе-Лихо?
- Що зробило Горе-Лихо з Мишком? Як заставило вивчити правила?
- Яким став хлопчик після зустрічі зі своїм Горем-Лихом?
- Чому навчає казка?
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
— Що таке школа? Що вона дає людині?
— Чи дорога вам ваша школа? Чому ви її любите?
— Що ви хотіли б змінити у школі?
— Які нові традиції вам хочеться впровадити у нашій школі?
— Що ви могли б зробити корисного для школи?
VІІ. Домашнє завдання.
Зошит з «Я у світі» с.16-17.