Конспект інтегрованого уроку для 3 класу на тему: "Рід, родина, рідня"

Про матеріал

Інтегрований урок ( українська мова, читання, народознавство, я у світі), який має на меті розширити знання учнів про українську родину, повторити основні поняття: «рід», «родина», «родовід», познайомити з родинами один одного Розвивати усне мовлення учнів, логічне мислення, творчі здібності. Вчити дітей розуміти історію свого роду, розширювати знання учнів про сім'ю та її значення у житті дітей. Вчити складати учнів родовідне дерево. Виховувати бережне ставлення до оберегів сім'ї, повагу до родини, роду, родоводу, сімейних традицій.

Перегляд файлу

Загальноосвітня школа «Первоцвіт»

 

 

 

Урок Я у світі »

з елементами народознавства

у 3 класі

на тему:

 

«Людина серед людей.    Сім’я.

Рід, родина, рідня.            Родовідне дерево.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель Вищої категорії,

«Старший учитель»,

                                                                                            вчитель - методист

                                                                                 Плесак О.Р.                          

 

Львів , 2017р.

 

 

 

 

Тема: Рід, родина, рідня. Твій родовід.

 

Мета:  розширити знання учнів про українську родину, повторити основні поняття: «рід», «родина», «родовід», познайомити з родинами один одного Розвивати усне мовлення учнів, логічне мислення, творчі здібності. Вчити дітей розуміти історію свого роду, розширювати знання учнів про сімю та її значення у житті дітей. Вчити складати учнів родовідне дерево. Виховувати бережне ставлення до оберегів сімї,  повагу до родини, роду, родоводу, сімейних традицій.

Обладнання: приклади оформлення  родоводу учнів класу, таблички для складання   асоціативного куща, картки із зашифрованими прислів’ями,  матеріал для складання вірша.

 

ХІД УРОКУ:

Слайд 1.

1.Організаційний момент:

- Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Сядьте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

 Настрій на урок візьміть.

До роботи поспішіть!

 

2. Актуалізація опорних знань учнів:

Слайд 2.

 

  1. Створення проблемної ситуації:
  • В одному далекому царстві жила дівчинка, у якої було все: різні іграшки, книжки, компютер, телевізор. Але це її не тішило. Навпаки, вона сумувала, бо не мала з ким поговорити. З ким порадитись, з ким побавитись іграшками. Дівчинка мріяла: як би по швидше утекти з цього розкішного замку. Вона ж там була одна - однісінька...

«Мікрофон»

  • Чого ж не вистарчало дівчинці?

Слайд 3.

  • Щодня зі школи ви поспішаєте додому. На вас з нетерпінням чекають мама, тато, братик або сестричка. Скажіть, яким словом можна обєднати цих людей? (Сімя)

 

 

Б)- Яке слово заховалось у цьому ребусі? ( 7Я)

( Демонструю малюнок, на якому зображена хатина)

3. Мотивація навчальної діяльності

Діти, коли ви чуєте чи вимовляєте це слово, то що ви уявляєте?

Слайд 4.

  • ( діти називають слова , а вчитель будує асоціативний кущ за допомогою малюнків)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 5.

  •                 Розкажу вам, друзі,  що таке сімя.

Разом дружно проживають і пісні про це співають. ( Співають пісеньку)

Люба матінка моя, як пишаюсь нею я!

В неї руки золоті, серцем кожного зігріє.

Тато сильний і завзятий,

він господар в нашій хаті.

Все майструє і ладнає,

бо до всього хист він має.

У сімї ще є брати, кращих в світі не знайти!

Ось і вийшло всіх 7»Я», знайте, це і є сім’я!

Сімя - це колиска кожної людини і складається вона з батьків і дітей.

Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні у нас - сімейний урок. Ми говоритимемо про найдорожчих вам рідних людей. На уроці ми зясуємо, що таке родина, навчимося робити родовідне дерево.

5.Вивчення нового матеріалу:

А).- Прочитайте у словничку, як сказано про сімю.

  • Ці дорогі люди оточують нас від народження, виявляючи постійну увагу турботу. Батьківське піклування ми часто не помічаємо так само, як не помічаємо повітря, що ним дихаємо.

Слайд 6.

  • Щоб це оцінити, спробуйте уявити себе героями казкової пригоди

На безлюдному острові.»  ( відповіді дітей)

Слайд 7.

Г) створення ігрової ситуації.

- Чуєте? Хтось плаче. Це дівчинка. Вона загубилась.

  • Яка ж твоя мама? ( Моя мама - найкраща від усіх! Невже ви цього не знаєте?)

Д) ГРА « МІКРОФОН»

  • Що ви скажете про свою маму? Тата? Сестричку? Братика?

 - Якими словами ви звертаєтесь до мами? Тата?

- Які в мами очі? Волосся?

  • Уявіть, що ви прийшли додому, а мама сумна. Доберіть потрібні слова.
  • Скажіть комплімент для мами.

Слайд 8.

Е) Дидактична гра « Мама - Яка?»          

 

 

Сонечко - добра,                         торт - працьовита,

                         Квітка - вродлива,             серце - любляча,                  Зірочка - чарівна,

Слайд 9.

Є) Недаремно у народі кажуть:

 

Інтерактивний метод «Вузлики».

На карточках записані зашифровані прислів’я, а розшифруєте ви їх за допомогою методу «Вузлики». І не тільки розшифруєте, а ще й поясните їх зміст.

 

(складіть  прислівя)                             

 

 

 

 

 

 

Мати о

 

 

 

 

Слайд 9.

Ж) Гра « Світлофор ввічливості у сімї»

7. Із поданих букв складіть слова на тему « СІМЯ».

 

 

 

 

 

 

 

(Родина, рід, сім»я, рідня, баба, мама, син, доня, дід, тато.)

 

Слайд 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                Слайд 11.

 

6) Фізкультхвилинка.

 

Оце пальчик - наш дідусь,

Оцей пальчик - баба.

Оцей пальчик наш татусь,

Оцей пальчик - мама. 

А цей пальчик буду я! От і вся моя сім’я!

Слайд 12.

Ж) Розгадайте ребус, (родина)  

 

 

 

  • Послухайте пісню Н. Яремчука . ( слухання пісні)
  • Про що у ній йдеться?
  •     Що ж таке родина?

 

Слайд 13.

  • У кожної людини, крім мами і тата, братика чи сестрички, є ще рідня: бабусі, дідусі, тітки, дядьки. Це діти і є родина.

 

  • Звернемося до словничка.
  • РОДИНА - це група людей, що складається з батьків, дітей, онуків і близьких родичів.
  • У ваших тата і мами є теж свої батьки. А для вас вони бабусі і

дідусі. Вони були колись теж маленькими і у них теж були

батьки. Для вас уже прабабусі і прадідусі.

Слайд 14.

 

 Всі бабусі, дідусі,

прабабусі, прадідусі...і батьки їхніх батьків - Ваш РІД.

  •     Звернемося до словничка, що ж таке рід?
  • РІД- це її родина від давніх часів до сьогоднішнього дня.
  • Подумайте, а чим один рід відрізняється від іншого? (ПРІЗВИЩЕМ)
  •     Тоді простіше: Микола і Микола? Як їх розрізнити? А звідки воно взялося? ( від батька). А в батька від свого батька. ПРІЗВИЩЕ Є ОЗНАКОЮ РОДУ. Тому ми можемо сказати рід Лісових, рід Мамчурів..
  • Немає річки без джерела, дерева без коріння, людини без батьківщини, свого роду. Ми народились в Україні. Отже наш рід - український.

«Родина», «рід» - які слова святі!

Вони потрібні кожному в житті.

Бо всі ми  з вами – гілочки на дереві,

Що вже стоїть віки.

Це дерево – наш славний родовід.

Це батько, мати, прадід твій і дід.

 

Слайд 15.

  • НАШІ ПРАДІДИ уявляли життя людей на землі як велетенське ДЕРЕВО РОДУ.

Історія твого роду називається родоводом або родинним деревом. Ось воно, погляньте. Ось які могутні у нього корені, який міцний стовбур, як багато гілок. Внизу вони товсті, а зверху молоденькі, тоненькі. Корені це покоління бабусь, прабабусь... Міцний стовбур - це покоління бабусь і дідусів,

Гілки - покоління матері і батька, молоденькі зелені листочки - це ви.

 

  • Уявіть собі, ідо якась чорна сила чорним страшним мечем відтяла ваші коріння. Чи довго зеленітимуть листочки? Яка ж сила у тому корінні?
  •                  Коли в корінні дерева - сік землі, то в корінні кожного родового дерева – память роду.

Віками складається і передається від діда-прадіда до дітей і онуків історія кожного роду. Люди знали: «Як нема родини, ні до кого притулитись» Вони завжди берегли память про своїх предків. Могли назвати всіх по іменах, прізвищах, чим займалися.

Та чи знаємо ми своїх предків?. Чи шануємо їх, памятаємо про них?

Розпитайте про своїх предків у батьків. Все, що залишилось на згадку про них - їхня мудрість, поради, хатні речі - оберігають кожного із нас і звуться оберегами. Батькова хата, бабусина вишивка, дідова криниця мамина колискова -усе це наша РОДОВІДНА ПАМЯТЬ, СИМВОЛ УКРАЇНИ.

Слайд 16.

Робота із картками. Знайдіть картку з словом, причепіть відповідно до схеми.

 

 

 

 

 

 

рідн

 

 

  • Як називається малюнок,що у нас вийшов?( Карта України)
  • Держава - це велика сімя, а сімя - це маленька держава. І тримається вона на любові.

 

Слайд 17.

  • Тому і в Конституції України в статті 51 записано: « Батьки зобовязані утримувати дітей до їх повноліття. Повнолітні діти зобовязані піклуватися про своїх батьків»

Слайд 18.

Одна із ЗАПОВІДЕЙ БОЖИХ говорить:» Шануй батька і матір своїх»

Адже всі ви хочете, щоб ваші батьки були щасливі, здорові, молоді, про це ви просите у своїх молитвах. Ми теж помолимось за ваших рідних.

  • Всемогутній Боже, дякую тобі за моїх батьків. Вони виховують нас, навчають любити твої святі заповіді, не грішити. Благослови, Господи, всіх добром,здоровям та довгим життям, дай їм сили перемагати труднощі і діждати втіхи від мене..

Підсумок уроку.

Вправа « Незакінчені речення »

  • На уроці було цікаво….
  • Я зрозумів, що ……
  • Найцінніше для людини…..

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Я у світі, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку