Гра «Капелюхи»
Учні заздалегідь обєдналися у дві команди й підготували по 4-5 запитань одна одній з попередньої теми . Питання написані на папері, кладуть у капелюх, учасники команд по черзі дістають їх і відповідають. У разі неправильної відповіді право відповідати на питання має команда – суперниця.
Метод «Я - вчитель»
Тепер учні обмінюються роботами роботами , робимо взаємоперевірку. Зараз роль учителя на себе приміряє … (називає учня) - для варіанта 1 та … (називає учня) – для варіанта 2. вони продиктують вам правильні відповіді, а ви їх переврите й підрахуєте один одному кількість правильних відповідей.
Гра «Лови помилку»
Учні отримують текст з допущеними у ньому помилками. По – черзі зачитують по реченню , знаходять та виправляють помилки і передають естафету однокласникам.
Гра «Пінг - понг»
Учні поділяються на дві команди, складають запитання та задають команді супернику по – черзі.
Вправа «Три помилки»
Учні поділяються на групи та отримують текст в якому допущено 3 помилки. Завдання груп знайти ці помилки.
Гра «Третій зайвий»
Визначте що із зображеного на моніторі зайве і поясніть свій вибір
Гра «Продовж речення»
Вчитель читає початок речення , а учні мають продовжити його.
Вправа «Юний систематик»
Визначте належність рослини (тварини) до певного відділу чи виду
Вправа «Встанови послідовність»
Запишіть послідовність у циклі відтворення рослини (тварини), записавши правильний порядок за допомогою цифр
Прийом «Втрачена інформація»
Учні отримують картки із текстом в якому в кожному реченні пропущені слова. Завдання учнів прочитати речення із заповненими прпусками.
Гра «Світлофор»
Учитель читає вголос твердження, частина з яких містить помилки. Після кожного речення учні піднімають зелені(погоджуються), червоні (не погоджуються) і жовті (можуть доповнити) жетони. Учні які підняли правильний жетон ставлять собі відповідні бали (залежно від складності завдань)
Прийом «Детектор брехні»
Учні отримують 10 тверджень і рядок із цифрами від 1 до 10. Клас ділиться на групи, і кожна група отримує свою тему . Учні читають перше твердження. Якщо воно стосується їхньої теми, то вони ставлять пряму лінію – твердження правильне. Якщо теза не стосується їх теми то вони малюють пікоподібну - твердження неправильне. Таким чином над рядом цифр у кожної групи утвориться ламана крива.
Прийом «Аукціон»
Щоб провести аукціон, пригадайте, що означає це слово. Аукціон – це спосіб продажу товарів, за якого товар виставляють для огляду. На вашому аукціоні ми продаватимемо …. Ви їх зможете купити за свої знання. Об’єкт буде продано тому учаснику гри, хто назве його вид і особливості будови…
Прийом «Естафета»
Учні по черзі говорять по одному реченню про тему домашнього параграфу і передають естафету наступному учневі. Речення не повинні повторюватися. Учень , котрий не знає що сказати , вибуває із гри.
Гра «Хрестики - нулики»
У горизонтальному , вертикальному та діагональному напрямах зєднайте прямою лінією три клітинки за ознакою …
Прийом «Добери пару»
Встановіть відповідність між термінами і їх визначеннями.
Прийом «Розірвана шпаргалка»
Спробуйте відновити втрачені частини шпаргалки.
Клас органічних речовин |
Особливості будови
|
Функції в організмі |
Класифікація |
Ферменти |
? |
каталітична |
? |
Вуглеводи |
? |
? |
Моносахариди Олігосахариди Полісахариди |
Гра «Сюрприз»
Учні тягнуть жеребки, на яких написано :
«учитель » - дати відповідь на запитання вчителя;
«товариш» - дати відповідь на запитання товариша;
«сам» - висловити твердження з домашнього завдання , що найбільше сподобалося;
«сюрприз» - додаткові бали до уроку учневі.
Вправа «Пошта»
Кожен учень визначає свою «адресу» в класній кімнаті (ряди, парти). Діти на аркуша записують запитання з вивченої теми, пишуть адресу однокласника, свою зворотну адресу і за допомогою листоноші відправляють записку адресанту. Адресанти повинні письмово відповісти на питання . За командою вчителя гра починається й оцінюється кілька листів. Найвищу оцінку отримають ті , хто поставив цікаве запитання та отримав на нього правильну відповідь.
Гра «Футбол»
Учні об’єднуються в 2 команди. Обираються голкіпери, коментатор, суддя. Голкіпери по черзі відповідають на запитання однокласників з теми, яку вивчали на минулому уроці, коментатор веде рахунок «пропущених голів» . Суддя вирішує спірні питання.
«ГЕНЕРАТОР ІДЕЙ»
Обмін інформацією проводиться по наступній процедурі:
- Задається пряме запитання про те, що відомо учням по тій або іншій проблемі.
- Спочатку кожний учень згадує й записує в зошиті все, що знає по тій або іншій проблемі (строго індивідуальна робота, тривалість 1- 2 хв.).
- Потім відбувається обмін інформацією в парах або групах. Учні діляться один з одним відомим знанням (групова робота). Час на обговорення не більше 3 хв. Це обговорення повинне бути організованим, наприклад, учні повинні з’ясувати, у чому збіглися наявні подання, із приводу чого виникли розбіжності.
- Далі кожна група по колу називає якесь одну відомість або факт, при цьому, не повторюючи раніше сказаного (складається список ідей).
- Всі відомості коротко у вигляді тез записуються вчителем (без коментарів), навіть якщо вони помилкові.
- Всі помилки виправляються далі, у міру освоєння нової інформації.