"Алгоритм з повторенням"

Про матеріал
розробка уробу з інформатики на тему "Алгоритм з повторенням" в середовищі Скретч . Розробка містить в собі практичну роботу.
Перегляд файлу

Тема. Алгоритми з повторенням.

Мета:  навчити  розрізняти структури  повторення в алгоритмах із  життя та навчальної діяльності, записувати  структуру повторення у вигляді блок-схеми; вчити учнів записувати алгоритм з повторенням у вигляді послідовності команд   виконавця у середовищі Скретч; розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем  виконання алгоритму; алгоритмічнемислення, пам'ять, уважність; виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;

Тип уроку: комбінований.

Програмне забезпечення: Скретч, Power Point, OC Windows

Обладнання: крейда, картки, інструкції до виконання практичної роботи.

Хід  уроку

І. Організація класу.

- Доброго ранку, мене звати Марина Олегівна і сьогодні рок інформатики у вас проведу я .

Сядьте, діти, всі рівненько.

Посміхнімося гарненько,

Налаштуймось на роботу,

Щоб не було нам турботи.

ІІ. Логічна розминка

- Для того , щоб дізнатися тему нашого сьогоднішнього уроку я пропоную вам розгадати кросворд.


1.Виконавець алгоритму Скретч

2.Послідовність команд для виконавця.

3.Ті, хто розуміє та може виконати послідовність команд

4.Алгоритм створений у Скретч

5.Алгоритм створений для комп’ютера

6.Електроний пристрій для обробки інформації

7.Місце де відбуваються події у середовищі Скретч

8.Команда, коли дії виконавця можуть бути різними залежно від того , виконується умова чи ні

9.Наказ виконувати певні дії

10.Одна з команд алгоритму вже виконана виконавцем.

- Яке слово ви помітили?(повторення)

 - Вірно! Сьогодні ми зясуємо , що таке повторення; дізнаємося про алгоритми з повторенням; начимось створювати й виконувати алгоритми з повторенням у середовищі Скретч.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 1.Розповідь вчителя

- Напевно, ви уявляєте, що таке повторення. Наприклад, повторення можна побачити в орнаментах писанках, вишиванках, рушниках, посуді.

-  А яке повторення ми спостерігаємо у природі? Наприклад: змінюється день і ніч, ( пори року, опадає і знову розпускається листя )

-А яке повторення зустрічається в буденному житті?

2.Словникова робота

Процеси , які неодноразово повторюються , називають циклічними.

3.Бесіда

-  А чи можуть бути повторення в казках?

-  А яких ? (ріпка)

- Давайте , складемо алгоритм з повторенням для казки «ріпки»

  • Які команди будуть повторюватися?
  • -Скільки разів повторюється?

В квадраті записується дія, а в ромбові умова , від умови відходять стрілочки з істинним або хибним твердженням.

4.Робота з картками

- Що ви бачте на дошці?(кульки)

-Які вони?(зафарбовані і не зафарбовані)

-Розмалюйте 1 кульку

         -Розмалюйте 2 кульку

         -Розмалюйте 3 кульку

         -Розмалюйте 4 кульку

 

  • А зараз я роздам вам блок-схеми , дії та умови. Вам потрібно поставити у вірній послідовності
  • Перевірка
  • Скільки разів було виконано цикл?

ІV.Фізкультхвилинка  

-Піднялися, виконаєм фізкультхвилинку. Я буду говорити і показувати, ви повинні робити те, що я говорю.

  • Поклали руки на пояс
  • Підняли праву руку
  • Торкнулися носа
  • Поклали руки на плечі
  • Поклали руки на плечі
  • Торкнулися вух
  • Поклали руки на пояс
  • Підняли руки вгору

V.Повторення правил поводження біля комп’ютера

-Спочатку діти розповідать правила , а потім бесіда за малюнком. Правила безпечної роботи з комп'ютером

 

VI. Практична робота

Практична робота

Тема:“Створення та виконання алгоритмів з повторенням”

Мета:навчитися створювати алгоритм з повторенням. Закріпити навички роботи в середовищs Cкретч

Вправа1:За  зразком створи узори, які показані на малюнку 1(6б) та 2.   (3б)

             

             Малюнок 1.                                           Малюнок 2.

 

Вправа 2 . Створення циклічного алгоритму у середовищі Scratch (3б)

Завдання. Створення узорів

  1. Запустіть програму Scratch.
  2.  Оберіть героя із папки Animals на свій розсуд.
  3. Створіть алгоритм побудови узору:
  4. В блоці команд Керувати оберіть команду       C:\Users\Dj Максим\Desktop\Scratch семінар\практичні Scratch семінар\графіка до практичних\Безымянный.jpg
  1. Для того, щоб олівець почав малювати потрібно задати його колір, розмір та опустити його, для цього:
    - перейдіть в блок Олівець та оберіть команди Задати колір олівця (колір обирається на власний розсуд),
    - оберіть команду Задати розмір олівця (наприклад, 2 розмір), - далі команду Опустити олівець.
  2. У блоці Рух обираємо команду Повернутися на ___ градусів (обираємо на 900).
  3. У блоці Рух обираємо команду Переміститись на __ кроків (обираємо на 200 кроків).
  4. У блоці Рух обираємо команду Повернутися на ___ градусів (обираємо на 450).
  5. Застосовуємо циклічний алгоритм, в блоці Керування обираємо команду Повторити__ (повторити 8 раз). Та вставляємо в середину цієї команди, команди Повернутися на 900 градусів та Переміститись на 200 кроків та Повернутися на 450 градусів.

VII.Релаксація(під час проведення пр.)

VIII.Підсумок

  • З яким алгоритмом ми сьогодні познайомилися?
  • Що таке циклічний алгоритм?
  • Яке повторення ми спостерігаємо у природі?

IX.Домашнє завдання

  • На єкрані ви бачте алгоритм , вам потрібно за цим алгоритмом скласти малюнок

 

 

Практическая работа в Скретче Перо

Х.Рефлексія

- У вас на парті є олівці зеленого та червоно кольору.

Підніміть олівець червоно кольору , якщо на урокі вам було нудно та не цікаво.А зелений якщо вам було цікаво, дізналися нову інформацію

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
3877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку