Тема. Алгоритми з розгалуженням
Клас: 4
Мета: пригадати що таке висловлювання, та які вони бувають; розширювати знання учнів про алгоритми; сформувати уявлення про алгоритм з розгалуженням; формувати уміння складати такі алгоритми; формувати вміння складати алгоритм для виконавця; розвивати пам'ять, увагу, логічне та алгоритмічне мислення; виховувати інформаційну культуру, повагу до думки іншого, самостійність у роботі.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Форма уроку: традиційний
Тема. Алгоритми з розгалуженням
Клас: 4
Мета: пригадати що таке висловлювання, та які вони бувають; розширювати знання учнів про алгоритми; сформувати уявлення про алгоритм з розгалуженням; формувати уміння складати такі алгоритми; формувати вміння складати алгоритм для виконавця; розвивати пам’ять, увагу, логічне та алгоритмічне мислення; виховувати інформаційну культуру, повагу до думки іншого, самостійність у роботі.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Форма уроку: традиційний.
Навчальні ресурси: підручник (с. 115-118, розділ 5, §23), зошит
Інформаційні матеріали (обладнання)
Технології навчання: інтерактивні.
Технічне забезпечення уроку: комп’ютери, ноутбук, інтерактивна дошка, проектор.
Перебіг уроку:
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Склади слово»
Висловлювання
Висловлювання - це речення, що містить твердження про певний об’єкт або про зв’язки між об’єктами і якому можна надати значення «істина» або «хибне».
Приклади висловлювань:
«24 години - це одна доба» - дане висловлювання має значення «істина».
«2 + 3 = 6» - дане висловлювання має значення «хибне».
Перегляд мультфільму «Алгоритми»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Вправа «Загадкова інструкція»
Робота з підручником
с. 115 - знайти та переглянути правило логічне слідування.
Відношення між двома висловлюваннями, коли з істинності одного обов’язково слідує істинність іншого, називається логічним слідуванням.
Для побудови розгалуження використовують слова: якщо ..., то ... інакше...
Алгоритм, у якому ті чи інші команди виконуються залежно від заданої умови, називається алгоритмом із розгалуженням.
Алгоритм у якому виконання певних дій передбачено, тільки якщо умова істина, а якщо умова хибна і жодних дій не виконується, то такий алгоритм називається алгоритмом з неповним розгалуженням.
Робота з підручником
с. 116 внизу сторінки – розглянути малюнок та скласти алгоритм поведінки водія на ділянці дороги, де виконуються ремонтні роботи.
У середовищі Скретч для створення алгоритмів із розгалуженням існують команди у групі команд Керувати. А для складання умови використовують «цеглинки» шестикутної форми, що містяться в групі команд Датчики та Оператори.
Отже, умовою називають логічне висловлювання, з якого починають будувати алгоритмічну структуру розгалуження.
Робота з підручником
с. 117 – переглянути структуру програми «Мишеня».
Фізкультхвилинка «Хмаринка»
Робота з зошитом.
V. Формування практичних вмінь та навичок.
1. Повторення правил безпеки при роботі за комп’ютером.
2. Виконання практичного завдання с. 118 у підручнику.
Вправи для очей
3. Виконання практичного завдання за зразком.
VІ. Підсумок уроку.
• Якщо йде дощ, то дорога...
• Якщо учень захворів, то в школу...
• Якщо настає Новий рік, то...
• Якщо тобі подарували комп’ютер, то...
• Якщо в кімнаті розкидано іграшки, то...
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Я навчився…
Я дізнався…
Мені важко вдалося…