Алгоритми з розгалуженням

Про матеріал

Тема. Алгоритми з розгалуженням

Клас: 4

Мета: пригадати що таке висловлювання, та які вони бувають; розширювати знання учнів про алгоритми; сформувати уявлення про алгоритм з розгалуженням; формувати уміння складати такі алгоритми; формувати вміння складати алгоритм для виконавця; розвивати пам'ять, увагу, логічне та алгоритмічне мислення; виховувати інформаційну культуру, повагу до думки іншого, самостійність у роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Форма уроку: традиційний

Перегляд файлу

Тема. Алгоритми з розгалуженням

Клас: 4

Мета: пригадати що таке висловлювання, та які вони бувають; розширювати знання учнів про алгоритми; сформувати уявлення про алгоритм з розгалуженням; формувати уміння складати такі алгоритми; формувати вміння складати алгоритм для виконавця; розвивати пам’ять, увагу, логічне та алгоритмічне мислення; виховувати інформаційну культуру, повагу до думки іншого, самостійність у роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Форма уроку: традиційний.

Навчальні ресурси: підручник (с. 115-118, розділ 5, §23), зошит

Інформаційні матеріали (обладнання)

Технології навчання: інтерактивні.

Технічне забезпечення уроку: комп’ютери, ноутбук, інтерактивна дошка, проектор.

Перебіг уроку:

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Склади слово»

  • Із розкиданих літер складіть слово.

Висловлювання

  • На малюнку висловлювання різних людей. Потрібно визначити їхню спільну ознаку і розподілити висловлювання на дві групи.
  • Яка ж буде правильна відповідь? (Відповіді учнів)
  • А чому саме так розподілилися висловлювання?
  • Висловлювання, які відповідають дійсності, мають значення «істина» (правильне), а ті що не відповідають дійсності, - значення «хибне» (неправильне).
  • Розподіліть речення на дві групи.
  1.               Потрібно зібрати портфель до школи
  2.               Не кожний птах уміє літати.
  3.               Зроби мені чай.
  4.               Земля квадратна.

Висловлювання - це речення, що містить твердження про певний об’єкт або про зв’язки між об’єктами і якому можна надати значення «істина» або «хибне».

Приклади висловлювань:

«24 години - це одна доба» - дане висловлювання має значення «істина».

«2 + 3 = 6» - дане висловлювання має значення «хибне».

  •    Ці висловлювання можна сказати по-іншому: «Якщо минуло 24 години, то це минула доба», «Якщо відповідь учня 2 + 3 = 6, то він помилився». Такі висловлювання називають логічними слідуваннями, тобто відносинами між судженнями. Якщо перше висловлювання істина, то воно приводить до другого, так само істинного, висловлювання.
  •    Уміння робити правильні висновки - це вміння створювати логічні слідування. Наприклад: «Якщо ця істота риба, то вона живе у воді», «Якщо в чотирикутника всі сторони рівні, то цей чотирикутник - квадрат».

Перегляд мультфільму «Алгоритми»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  •    У нашому житті алгоритми слідування трапляються досить рідко. Постійно з’являються умови які змінюють алгоритм. Наприклад: ви вмиваєтеся, чистите зуби і раптом перестала текти вода або закінчилася паста. Вранці, збираючись до ніколи, ми обов’язково подивимося у вікно: якщо йде дощ, то беремо з собою парасольку. (Учні продовжують наводити приклади). Залежно від того, чи виконується умова, доводиться приймати різні рішення або виконувати різні дії. Таку ситуацію називають розгалуженням. А алгоритми алгоритмами з розгалуженням. Про них і будемо говорити на уроці.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Вправа «Загадкова інструкція»

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image354.jpg

  • Учні показують результати.
  • Яка із запропонованих геометричних фігур загадана?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •    Це алгоритми подані у графічному вигляді, але можна їх записати у словесному вигляді.

Робота з підручником

с. 115 -  знайти та переглянути правило логічне слідування.

Відношення між двома висловлюваннями, коли з істинності одного обов’язково слідує істинність іншого, називається логічним слідуванням.

Для побудови розгалуження використовують слова: якщо ..., то ... інакше...

Алгоритм, у якому ті чи інші команди виконуються залежно від заданої умови, називається алгоритмом із розгалуженням.

Алгоритм у якому виконання певних дій передбачено, тільки якщо умова істина, а якщо умова хибна і жодних дій не виконується, то такий алгоритм називається алгоритмом з неповним розгалуженням.

Робота з підручником

с. 116 внизу сторінки – розглянути малюнок та скласти алгоритм поведінки водія на ділянці дороги, де виконуються ремонтні роботи.

У середовищі Скретч для створення алгоритмів із розгалуженням існують команди у групі команд Керувати. А для складання умови використовують «цеглинки» шестикутної форми, що містяться в групі команд Датчики та Оператори.

Отже, умовою називають логічне висловлювання, з якого починають будувати алгоритмічну структуру розгалуження.

Робота з підручником

с. 117 – переглянути структуру програми «Мишеня».

Фізкультхвилинка «Хмаринка»

Робота з зошитом.

  • Виконати завдання 1-4.

V. Формування практичних вмінь та навичок.

1. Повторення правил безпеки при роботі за комп’ютером.

2. Виконання практичного завдання с. 118 у підручнику.

Вправи для очей

3. Виконання практичного завдання за зразком.

VІ. Підсумок уроку.

  1. Робота в парах «Хмара слів»

  • Підкреслити, ті слова, які вживалися на уроці найчастіше.
  • Яке є ключовим?
  1. Придумати закінчення речення:

• Якщо йде дощ, то дорога...

• Якщо учень захворів, то в школу...

• Якщо настає Новий рік, то...

• Якщо тобі подарували комп’ютер, то...

• Якщо в кімнаті розкидано іграшки, то...

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Я навчився…

Я дізнався…

Мені важко вдалося…

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колесниченко Тетяна Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 березня 2018
Переглядів
21912
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку