АМЕРИКА: ВТОРИННИЙ СЕКТОР ЕКОНОМІКИ. ОСНОВНІ ОСЕРЕДКИ ПРОМИСЛОВОСТІ В РЕГІОНІ.

Про матеріал
Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань; формувати пізнавальний інтерес, самостійність, уміння долати руднощі.
Перегляд файлу

10 клас

 

Урок №38

 

Дата:

 

АМЕРИКА: ВТОРИННИЙ СЕКТОР ЕКОНОМІКИ. ОСНОВНІ

ОСЕРЕДКИ ПРОМИСЛОВОСТІ В РЕГІОНІ.

 

Очікувані результати НПД: учні обґрунтовують особливості розміщення основних осередків переробної промисловості в Америці; аналізують інформацію та виявляють структуру та географію вторинного сектора економіки регіону; знаходять та показують на карті найбільші промислові райони.

Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси, здатність до пошуку та засвоєння нових знань; формувати пізнавальний інтерес, самостійність, уміння долати руднощі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, атласи, ресурсиІнтернету.

Опорні та базовіпоняття: електроенергетика, машинобудування, хімічнапромисловість, металургія, легка промисловість, харчовапромисловість, промисловий район.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Картографічнарозминка (субрегіони, країни та столиці Америки)

Запитання

1. Пригадайте склад виробництв та особливостірозміщенняобробноїпромисловостіЄвропи та Азії.

2. Яку спеціалізаціюмаютьновііндустріальнікраїниАзії?

 

ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Минулого уроку виознайомилися з особливостямиекономікикраїн Америки,досліджувалигеографіюпервинного сектора та дізналися про йоговажливу рольв багатьохкраїнахрегіону. Крім того, Америка є потужнимвиробникомпродукціїобробноїпромисловості.

Про склад та географіюпровіднихвиробництввторинного сектора економікиАмерики видізнаєтесясьогодні на уроці.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Вторинний сектор економіки

Завдання. За картами атласу та текстом параграфа дослідітьрозміщенняпровіднихсекторівобробноїпромисловості в Америки.

Результатизанесіть до таблиці.

 

Промислові

сектори

Електро-

енергетика

Машинобу-

дування

Чорна

металургія

Кольрова

металургія

Хімічна

Країни

 

 

 

 

 

 

Електроенергетика— 30 % світовоговиробництва, з них 23 % — США, Канада,Бразилія. Переважають ТЕС (нафтопродукти, природний газ, вугілля), в Канадіта Бразиліїзначна роль ГЕС. АЕС працюють у США, Канаді, Мексиці, Бразилії,Аргентині.

Чорнаметалургія— США, Канада, Бразилія, Мексика, Аргентина, Венесуела.

Кольороваметалургія: мідь (Чилі, Перу, Мексика, США, Канада), свинець,цинк (США, Канада, Перу, Мексика), олово (Болівія), срібло (Мексика, Канада),алюміній (США, Канада, Бразилія, Аргентина, Суринам), глинозем (Ямайка,Гаяна, ДомініканськаРеспубліка).

Машинобудування. У США та Канаді — наукоємне, високотехнологічне: виробництвоавіакосмічної та військовоїтехніки, автомобілів, електроніки, комп’ютерів, офісногообладнання.

У новихіндустріальнихкраїнах: автомобілебудування, верстатобудування, літакобудування, суднобудування, сільськогосподарськемашинобудування, електроніка та електротехніка (переважнофіліїамериканських, німецьких, японських,італійськихкомпаній).

Хімічна: США, Канада, Бразилія, Мексика, Аргентина, Чилі, Перу, Венесуела, Колумбія, Куба; нафтохімія, синтез мінеральних добрив, парфумерна та фармацевтичнапромисловість.

Лісова: Бразилія, Чилі, Аргентина, Колумбія — первиннаобробкасировини;Канада — целюлозо-паперовевиробництво.

Легка та харчова— в усіхкраїнахрегіону.

 

2. Основні промислові райони регіону

Найбільші промислові райони обробної промисловості сформувалися в США:

1. Приатлантичний — наукоємне машинобудування, нафтохімічна, хіміко-фармацевтична, паперова, поліграфічна, легка промисловість.

2. Приозерний — чорнаметалургія, важкемашинобудування, хімічна, нафтопереробна, харчовапромисловість.

3. Примексиканський — нафтопереробка, нафтохімія.

У новихіндустріальнихкраїнахнайбільшірайониобробноїпромисловостітяжіють до столиць та великих економічнихцентрів: Сан-Паулу, Мехіко, Ріо-де-Жанейро, Буенос-Айрес; електротехніка, нафтопереробка й нафтохімія, металообробна, автомобілебудування, електрометалургія, харчова, текстильна, швейна,взуттєва.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Завдання. Нанесіть на контурну карту основніпромисловірайони Америки.Поясністьїхгеографію.

Запитання. Назвітькраїни, яківідрізняютьсявисокимрівнемрозвиткувиробництвобробноїпромисловості в регіоні.

Проблемнезапитання. Чим, на вашу думку, обумовленанерівномірністьрозвиткусубрегіонів Америки? Запропонуйтевласніідеїщодоподоланнявідсталостіокремихкраїнрегіону.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 33. (стор. 177-179).

2. Дослідження (випереджальнезавданняокремимучням). Підготуватиповідомлення за темами:

1) Панамериканськешосе — дорога через три Америки.

2) Туризм як чинникрозвиткукраїн-островівКарибського моря.

1

 

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
10995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку