США: ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ, НАСЕЛЕННЯ.

Про матеріал
Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати вміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань,порівнювати, аналізувати, робитивисновки; розвивати пізнавальну активність, інтерес до вивчення теми, самостійність.
Перегляд файлу

10 клас

 

Урок №40

 

Дата:

 

США: ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ,

ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ, НАСЕЛЕННЯ.

 

Очікувані результати НПД: учні називають основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять та аналізують необхідну інформацію для характеристики країни.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта Північної Америки, фізична карта Північної Америки, дидактичні картки, ресурси Інтернету.

Опорні та базовіпоняття: ЕГП, природні умови, природні ресурси, густота населення, «старіння нації», урбанізація, система розселення,  імміграція, діаспора.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Поточний контроль знань. Зразокдидактичноїкартки

 

ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Перша країна Америки, яка стане об’єктомвашогодослідження, — США —одна з найпотужніших держав світу. Вона відіграєпровідну роль не лише в американськомурегіоні, а й на світовійполітичнійарені та в економіці. Сьогодні вашадіяльність буде спрямована на виявленнячинників, зумовлюютьмісцецієїкраїнив міжнародномуподіліпраці.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. «Візитнакартка»

Офіційнаназва — СполученіШтати Америки. Площа — 9,8 млн км². Населення — 328,2 млн осіб (2018 р.). Столиця — Вашингтон. Економічновисокорозвинена держава, країна «ВеликоїСімки». Президентськареспубліка, федеративна держава (50 штатів, 1 федеральний округ Колумбія).

 

2. ЕГП

Робота з картами атласу

Завдання. Охарактеризуйте ЕГП США та оцінітьйоговплив на розвитокгосподарствакраїни.

Головніознаки:

територія складається з континентальних штатів, Аляски таГавайських островів; під контролем низка островів Карибського моря (Пуерто-Рико, Віргінські острови) та Океанії (Американське Самоа, острів Гуам та ін.);

омивається водами Атлантичного і Тихого океанів, на півночі (Аляска) — Північним Льодовитим океаном, берегова лінія майже 20 тис. км з бухтами та затоками;межує з Канадою та Мексикою, через Берингову протоку — з Росією;

понад 200 років не буловійн (за виняткомгромадянськоївійниПівночі і Півдня).

 

3. Природно-ресурснийпотенціал

Завдання. Оцініть природно-ресурснийпотенціал США та спрогнозуйтепотенційніможливостірозвиткугосподарствакраїни на власнійприроднійсировині.

Рельєфрізноманітний. Рівнини і низовинивнутрішніх час тин країнистворюютьсприятливіумови для сільськогосподарськогоосвоєння. На заході — гірськісистемиКордильєр, на сході — невисокі гори Аппалачі. Головною перевагоюклімату є достатнєзволоженнярівнинних земель східноїчастиникраїни і їхрозташування в помірному і субтропічному поясах. Природнародючістьрізноманітнихґрунтівполіпшуєтьсяза допомогоюпродуманоїмеліорації. Водніресурсирозподіленінерівномірно, однаксистема Великих озер, рікаМіссісіпі з притоками є величезним резервуаром прісноїводи. Ресурсикориснихкопалинбагаті і різноманітні: нафти, природний газ, кам’яневугілля, залізні, мідні, поліметалеві, урановіруди, срібло, золото, фосфорити, сірка,калійнісолі. Рекреаційніресурсирізноманітні: 24 об’єктиСпадщини ЮНЕСКО, національні парки, заповідники, пляжі, історико-культурна спадщина.

 

4.Населення

Робота з картами атласу, підручником, статистичнимиматеріалами

Природнийприріст 4,3 ‰, сальдо міграції 3,9 %, середнійвік 38 років, тривалістьжиття 80 років; старіннянаселення (15,6 % старші за 65 р.). Середня густотанаселення 33,5 особи/км², нерівномірнийрозподіл, на східномуузбережжіпонад400 осіб/км². Нащадкианглійців та іншієвропейці (80 %): численнідіаспоринімців, ірландців, англійців, шотландців, італійців, євреїв, поляків, українців; афроамериканці (13 %) вихідці з Азії (4,4 %), корінніжителі — 1,2 % (індіанці, ескімоси, алеути, гавайці), решта — 1,4 % (восновномувихідці з Латинської Америки).

Християни (протестанти — 46,5 %, католики — 20,8 %), іслам, буддизм. Урбанізація 82 %. Найбільшіміста: Нью-Йорк (18,6 млн), Лос-Анджелес (12,3 млн), Чикаго (8,7 млн), Маямі (5,8 млн), Даллас (5,7 млн). Субурбанізація, утворенняміськихагломерацій. Робоча сила — 160 млн, структура зайнятості: сільськегосподарство — 0,7 %, промисловість — 20,3 %, сфера послуг — 80 %.

 

5. Українська діаспора

Виступи учнів з повідомленнями про формування та життя української

діаспори в США

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Завдання. Позначте на контурнійкортінайбільшіміста та міськіагломерації США.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 34.

2. Випереджальне(окремимучням). Підготуватиповідомлення про міжнароднізв’язкиУкраїни та США.

1

 

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
2245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку