Аналіз підручника з літературного читання.Українська мова та читання (Алла Савчук) 4 клас

Про матеріал
1. Загальна характеристика (відповідність типовій освітній програмі (вказати автора), структура підручника). 2. Аналіз форзаців підручника, умовних позначень. 3. Характеристика змістового наповнення підручника (жанрова різноманітність творів, охопленість змістових ліній програми, виховний потенціал ) 4. Реалізація основних функцій: ü інформаційна функція (відповідність змісту навчального матеріалу сучасним вимогам; новизна навчального та художнього матеріалу; якість теоретичного матеріалу, його пізнавальне значення); ü мотиваційна функція (наявність матеріалу, що сприяє розвитку інтересу в учнів; відповідність навчального матеріалу віковим можливостям школярів; наявність засобів емоційного впливу; захопливість форми викладу матеріалу; наявність матеріалу, що спирається на життєвий досвід учнів); ü функція навчання школяра самостійної роботи з книгою (наявність матеріалу або вказівок в підручнику, що допомагають учневі працювати з книгою; наявність зразків правильного виконання завдань; наявність завдань, які допомагають здійснити самоконтроль знань і умінь);
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Аналіз підручника з літературного читання. Українська мова та читання (Алла Савчук) 4 клас. Підготувала студентка 210 групи Лункашу Андріана. Рік 2021

Номер слайду 2

2 Підручник "Українська мова та читання" для 4 класу, автор Алли Савчук, відповідає типовій освітній програмі з української мови та літератури для початкової школи. Підручник складається з 4-х частин: Розділ "Українська мова" містить 6 тем з теоретичним матеріалом та практичними завданнями з граматики, правопису та стилістики української мови. Розділ "Читання" складається з 10 тем, які охоплюють різноманітні тексти (художні, науково-популярні, інформаційні тощо) та вправи до них для розвитку навичок читання, розуміння тексту та літературного читання.3. Розділ "Складання творів" пропонує вправи та завдання для розвитку письмових навичок та творчого мислення учнів. 4. Розділ "Літературне читання" містить вибірковий перелік художніх творів української та світової літератури для дітей, а також завдання для розвитку навичок літературного аналізу та розуміння творів. У підручнику багато ілюстрацій та зображень, які допомагають учням зрозуміти матеріал та розвивати естетичний смак. Тексти підібрані за віковою категорією та інтересами дітей, що забезпечує їхню зацікавленість у навчанні.

Номер слайду 3

Аналіз форзаців підручника3 Підручник має чітку структуру та логічне побудову, підручник містить багато різноманітних завдань та вправ, які сприяють розвитку креативності, критичного мислення, комунікативних та інших важливих навичок учнів. Форзаци, містять інформацію про видавництво та рекомендації щодо використання підручника. Зокрема, на першій сторінці зазначено назву видавництва "Ранок", рік2021 видання, назву підручника та його автора. Також наведено адресу видавництва та інформацію про друк та оформлення книги.

Номер слайду 4

ДОБАВИТЬ НИЖНИЙ КОЛОНТИТУЛ4 Аналіз умовних позначень. Умовні позначення в підручнику також є дуже важливими для учнів, оскільки допомагають зорієнтуватися в матеріалі та зрозуміти, яка інформація передбачена для роботи в класі, а яка - для самостійного опрацювання.

Номер слайду 5

Підручник має достатній рівень жанрової різноманітності творів та охоплює змістові лінії програми української мови, що дозволяє формувати в учнів різноманітні мовленнєві навички. Крім того, підручник містить тексти з високим виховним потенціалом, які допомагають формувати у дітей моральні, естетичні та культурні цінності.5 У підручнику представлені такі жанри, як народна казка, оповідання, вірш, народна пісня, загадка, прислів'я та приказки. Виховний потенціал творів, які містяться в підручнику, є досить значним. Наприклад, казки містять важливі моральні висновки, які вчать дітей добрим справам та відвертій мові. Оповідання та вірші дають можливість розширити кругозір учнів та надихнути на духовну зрілість.

Номер слайду 6

6Інформаційна функція: Підручник відповідає сучасним вимогам і містить актуальний матеріал, який допоможе учням вивчати українську мову та літературу. Теоретичний матеріал охоплює необхідні знання, а завдання і текстові матеріали підібрані до вікових можливостей учнів. Також підручник містить новітні форми та методики навчання української мови та літератури. Мотиваційна функція: Підручник містить матеріали, що сприяють розвитку інтересу в учнів, такі як цікаві тексти, завдання, ілюстрації. Текстовий матеріал добре структурований та логічно побудований, що забезпечує зручність та зрозумілість для учнів. Також підручник містить засоби емоційного впливу, які стимулюють зацікавленість учнів до вивчення української мови та літератури. Функція навчання школяра самостійної роботи з книгою: Підручник містить матеріали та вказівки, що допомагають учневі працювати з книгою, такі як зразки правильного виконання завдань та завдання, які допомагають здійснити самоконтроль знань та умінь.

Номер слайду 7

7 Підручник містить різноманітний позатекстовий матеріал, який виконує різні функції. До основних позатекстових матеріалів підручника відносяться: Апарат організації засвоєння. У підручнику присутні запитання та завдання, які спрямовані на активізацію та закріплення знань учнів, а також на розвиток їхніх мовленнєвих навичок. Завдання включають у себе різноманітні типи завдань: відповіді на запитання, добирання слів, вибір правильної відповіді, складання тексту, виконання тестів та інше. Крім того, в підручнику є інструктивні матеріали та вправи, які допомагають учням засвоювати матеріал більш ефективно.Ілюстративний матеріал. У підручнику присутні ілюстрації, які доповнюють текст та допомагають учням краще зрозуміти його зміст. Ілюстрації розміщені на кожній сторінці підручника та пов'язані з навчальним матеріалом. Апарат орієнтування. У підручнику присутні вступні матеріали, де автор коротко розповідає про зміст та структуру підручника. Також є зміст підручника та бібліографічні дані, які допомагають учням швидко знайти необхідну інформацію. Усі ці матеріали допомагають зробити процес засвоєння навчального матеріалу більш ефективним та захопливим для учнів.

Номер слайду 8

8 Нарешті, підручник має добре розроблений апарат орієнтування, що допомагає вчителеві та учням знайти потрібний матеріал у підручнику. У початку кожного розділу є вступ, який дає загальне уявлення про тему та мету розділу, а також підсумок з основними відомостями розділу. Крім того, у кінці кожного розділу є бібліографія, яка допомагає вчителю та учням знайти додаткові джерела інформації для більш глибокого вивчення теми.

Номер слайду 9

9 До позитивних сторін можна віднести: Доступний та зрозумілий мовний стиль викладу матеріалу. Підручник відповідає віковим можливостям учнів 4 класу та містить матеріал, що сприяє розвитку інтересу до вивчення української мови та літератури. Наявність ілюстративного матеріалу, що допомагає учням краще зрозуміти матеріал. Підручник має відповідність змісту навчального матеріалу сучасним вимогам та містить новітні матеріали. Наявність завдань, що сприяють самостійному опрацюванню матеріалу та самоконтролю учнів. До негативних сторін можна віднести: Не всі змістовні блоки підручника забезпечені дидактичними матеріалами, що сприяє труднощам в організації навчального процесу. Відсутність питань і завдань, що стимулюють розвиток критичного мислення учнів. Не вистачає методичних рекомендацій щодо роботи з текстом та виконання завдань. Недостатня кількість практичних завдань та навчальних вправ, що може ускладнити процес засвоєння матеріалу. Отже, підручник "Українська мова та читання" для 4 класу авторства Алли Савчук містить як позитивні, так і негативні сторони, але в цілому є цікавим та доступним для учнів матеріалом, що сприяє розвитку мовленнєвих навичок та інтересу до українсько

Номер слайду 10

Дякую за увагу!10

pptx
Пов’язані теми
Літературне читання, Презентації
НУШ
Додано
26 березня 2023
Переглядів
3511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку