До розіграшу
залишилось:
20 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з літературного читання для 3-го класу на тему: " Сашко Дерманський " Мрія Маляки" (уривок)"

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання для 3-го класу на тему: " Сашко Дерманський " Мрія Маляки" (уривок)"

Перегляд файлу

ТЕМА. Сашко Дерманський « Мрія Маляки»

МЕТА:

  • формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із біблюграф|ічними  відомостями і твором Сашка Дерманського; удосконалювати навички виразного читання;формувати  вміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного, давати характеристику дійових осіб розвивати творчу уяву, спостережливість; збагачувати лексичний запас школярів; виховувати увагу до звучания слова;
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;

комунтативної:. удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування;

соціальної: формувати здатність працювати в парі, і групі;

загальнокулыпурндї: навчати дотримання норм мовленневої культури;

      громадянської: навчати бережливо ставитися до людей, до са­мого себе;

      інформаційної: удосконалювати вміння здобувати необхідну інформацію з різних джерел.

      Тип уроку: урок набуття нових знань.

      Обладнання:портрет письменника; гіперпосилання на відеозвернення письменника ; картки із завданнями; зображення комодського варана; Хрестоматія сучасної української дитячої  літератури  для  читання в 3, 4 класах.— Львів : Видавництво Старого Лева, 2016 .

 ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

1.Організаційний момент

Міні-інтерв'ю. Після привітання відповідаємо на питання лише прикметниками       

- Яким було оповідання, що вивчали на попередньому уроці? (Фантастичним, цікавим, захоплюючим…)

- Якою була перерва? (Веселою, короткою…)

- З яким настроєм ви прийшли на урок?( Гарним, сумним, надзвичайно веселим…)

- А яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви змогли засвоїти нову тему? ( Плідна, активна…)

- Отже, давайте створимо таку плідну атмосферу.

2. Перевірка домашнього завдання

3.Артикуляційна розминка

1.

  • Рот напіврозкритий. Кінчиком язика постарайтеся торкнутися носа, потім підборіддя, поверніть язик в початкове положення.
  • Рот напіврозкритий. Кінчиком висунутого язика напишіть в повітрі букви алфавіту, після кожної букви повертайте язик в початкове положення.
  • Забийте язиком гол.

    2.Робота над скоромовкою С.Дерманського « Всі є вдома»


Валя валить,
Тоня тоне,
Таня тане,
Соня сонна.

Ліза лізе,
Марчик марить,
Коля коле,
Варка варить.

Женя женить,
Маня манить,
Люба любить,
Ганя ганить.

Руся — руса,
Кость кістлявий
Сьома —сьомий
Дір — дірявий.

Рита риє,
Рада радить,
Рая рає,
Вадик вадить.

 

Боря боре,
Лада ладить,
Тома томить,
Глаша гладить.

Рима —зрима,
Рома — з ромом.
Ну, здається,
Всі є вдома!


      3. Читання складової таблиці.

ІІ. Основна частина

1.    Дотекстова діяльність і підготовка учнів до сприймання змісту тексту

   1)Актуалізація опорних знань.

 Прослухайте  загадку Жанни Синючкової та встановіть,  про яку тварину в ній розповідається.

   Живе в Індонезії на островах. Ковтати він може великі шматки.

Ус1м, хто навколо, вселяє він страх. 3'їсть м'ясо, копита і навіть кістки.

Три метри завдовжки сяга його тіло. В атаку на здобич стрілою летить,

1з давніх епох знають всі його силу. Об'ївшись, у тінь заховається й спить.

Він має простий темно-бурий окрас. Не любить бувати удень на жарі.

Він жир зберігає в хвості про запас. Ховається на ніч в глибокій норі.

Хода перевалиста. Довгий язик. Плавець він чудовий, та тільки біда:

Ловити ним будь-які запахи звик. П'ятнадцять хвилин його держить вода

Всеїдний. Підступний і хитрий хижак. У битвах опорою є його хвіст.

Він з'їсть оленя — и не розпробує смак! Він змогу дає йому стать на весь зріст.

ін жертву кусає. А в слині — отрута. Де кладка яєць — самка ставить кордон

Самим його поглядом жертва закута. Сама захищається, без охорони.

У роті його шість десятків зубів. Загрожує  смертю, йдучи на таран,

Він кігтями вп'ється, аби захот1в. Комодський дракон, а точніше... (варан)

https://www.stihi.ru/pics/2012/02/18/3436.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •         Чи чули ви про таку тварину?
  •         Що вас вразило в цій загадці?
  •         Комодські дракони - відмінні пловці. Вони можуть спокійно пересуватися невеликими речками, заливами або подолати відстань до сусідніх ближніх островів. Однак вони не можуть протриматися в воді більше 15 хвилин. И если они не успеют добратися до суші, то тонут. Можливо, саме цей фактор вплинув на природні межі обстановки цих тварин.

 

2) Повідомлення теми , мети уроку

3) Відомості про письменника

 

http://life.pravda.com.ua/images/doc/6/0/60c01ba-10419697-766419376742680-583609720-n.jpgСашко Дерманський — чи не найталановитіший і найпопулярніший в Україні молодий дитячий письменник. Народився Сашко (Олександр Дерманський) на Київщині. Закінчив факультет української філології НПУ імені Михайла Драгоманова. 1999 року отримав диплом учителя української та зарубіжної мови й літератури. Відтоді викладає за фахом у Київському технікумі електронних приладів.

      Літературний редактор дитячого журналу «Стежка». Одружений. Має дві донечки.

      Перші вірші для малечі опублікував 2001 року. З того часу було надруковано в періодичних дитячих виданнях чимало його віршів, оповідань та казок. Дещо виходило під псевдонімами Сашко Володарський та Назар Діброва. Член Спілки письменників України.

      Автор десяти дитячих повістей та казок, серед яких: «Володар макуци, або Пригоди вужа Ониська», «Король буків, або таємниця Смарагдової книги» та ін.

Відеозвернення письменника

https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=OSbHwzqGBk0

- Які книжки, з показаних письменником, вам захотілося прочитати?

Клацніть на зображення, щоб його сховати CHUDOVE 2.jpg Ostap Kvitochka.pngСашко Дерманський. Мрія Маляки. Уривок з книги Маляка принцеса Драконії. Малюнок Інни Черняк. читати

Відео з читанням віршів С. Дерманського автором

https://www.youtube.com/watch?v=xVi7Kj3DhJs

https://www.youtube.com/watch?v=_oYXu-VkF5U

https://www.youtube.com/watch?v=HT5SWy2QkyQ

2.Первинне сприйняття змісту тексту учнями

Виразне читання  уривка казки «Мрія Маляки» підготовленими учнями

 ( Хрестоматія, с.96-99)

  1. Перевірка емоційного сприйняття змісту оповідання.

- Що вас вразило в оповіданні?

- Який настрій у текста?

- Що здивувало в цьому тексті?

- Що вам видалося незрозумілим?

  1.  Словникова робота

Дикція - …

Марила-…

Виснажене-…

Пенсія-…

Фізкультхвилинка

  1. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту
  1. Читання оповідання вголос « Ланцюжком»

- На які дві частини можна поділити оповідання?

-Чи такого закінчення описаної історії ви очікували? Обґрунтуйте ввідповідь.

  1. Робота за змістом оповідання

- Хто є головним героєм оповідання?

- Як змінилося ім'я дівчинки і чому?

- Де Маляка використовує своє справжнє ім'я?

- Про що мріяла дівчинка?

- Що робила Маляка поки не назбирала грошей на подорож?

- Ким працювала бабуся дівчинки до виходу на пенсію?

-Чому вона не хотіла іти на пенсію?

-Яка улюблена бабусина книжка лежала на столі? Прочитайте.

-Чого прагнула дівчинка для своєї бабусі?

           5. Робота в парах « Ти – мені, я – тобі». Читання учнями тексту за абзацами.

           6. Робота в групах .Складання плану тексту

           7. Складання характеристики дійових осіб. Робота в групах

            - Заповнити схему. В                записати риси характеру героїв, в        пояснення, що дає можливість вам так думати.

                        1 група                                                                              2 група

             Маляка                  Бабуся

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Виразне читання оповідання . Вправа« Диктор»

9. Інтерактивна вправа « Ромашка Блума»

Учням пропонується обрати одну з пелюсток і сформулювати запитання саме того типу, який вказано на пелюстці, до тексту, з яким працювали на уроці

 

 

 

 



 

 

 

 


 

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина

  1. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

- с. 97-99 Хрестоматія. Прочитати оповідання С. Дерманського « Мрія Маляки». За бажанням :

  • створити малюнковий план;
  • прочитати та підготувати розповідь про інші твори С. Дерманського.
  1. Рефлексія. Вправа « Незакінчене речення»
  • Сьогоднішній урок мені запамятався…
  • Я дізнався( дізналася)…
  • Сашко Дерманський. Мрія Маляки. Уривок з книги Маляка принцеса Драконії. Малюнок Інни Черняк. читатиМене вразили…
  • Я хочу…
  • Сьогодні на уроці я був…

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Качур Ольга
    Чудовий конспект. Дякую автору.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
4 січня
Переглядів
4087
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку