Урок знайомства з комп'ютерною інформаційною технологією - мультимедією. Робота з електронним підручником. Знайомство учнів з життям і творчістю українського письменника Андрія М'ястківського , удосконалення навичок усвідомленого, виразного читання художнього твору .
Урок літературного читання
Тема : А. М’ястківський«Казка про яблуню»
Мета: познайомити учнів з комп'ютерною інформаційною технологією -
мультимедією , роботою з електронним підручником. Познайомити учнів з життям і творчістю українського письменника Андрія М’ястківського , удосконалювати навички усвідомленого, виразного читання художнього твору .
Формувати вміння визначати художні засоби , використані автором казки. Збагачувати словниковий запас.
Розвивати зв’язне мовлення , увагу, мислення.
Виховувати працелюбність, бажання допомогти природі.
Обладнання : ТЗН, картки.
Хід уроку:
Нумо, діти, до роботи!
Для навчання час настав.
Наберімося охоти
до потрібних добрих справ.
Перед вами лежать картки само оцінювання, ви будете оцінювати себе за відповідними критеріями.
II. Мовленнєва розминка
1. Робота над скоромовкою :
Яків яблука трусив, Яків яблука носив,
А бабусенька Явдоха яблук всім дала потроху.
Щедро яблуню хвалили, що на всіх вона вродила.
2. Гра «Розшифруй прислів’я» :
Охтрпоюлземаєдб, онавмуотєатрпоев. (Хто про землю дбає, вона тому повертає.)
_ Як ви розумієте це прислівя ?
— Прочитайте прислів’я на одному мовному видиху.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
Мультимедіа(multimedia) - це сучасна комп'ютерна інформаційна технологія, що дозволяє об'єднати в комп'ютерній системі текст, звук, відеозображення, графічне зображення .
Ми сьогодні проведемо наш урок з використанням електронного підручника «Нові імена в літературному читанні 2-4 класи ». На титульній сторінці цього підручника є кюер-код , який ми використовуємо ,якщо хочемо почути цей твір з телефона чи планшета.
QR-код - це новий вид штрих-коду, в якому кодується різна інформація (адреси, номери). Йоговикористовують для компактного кодування певної інформації, якуможна швидко зчитати за допомогою спеціальних сканерів .
Потім вводимо код підручника - 6131-П , вибираємо відповідну сторінку ( с. 94). Якщо не має можливості скористатися мобільним додатком, потрібно зайти на сайт : www.bookshelf.kmmedia.com.ua , ввести код – 6131-П,вибрати сторінку 94.
Практична робота
V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Сьогодні ми познайомимось із творчістю українського письменника Андрія М’ястківського, «Казкою про яблуню» . Прослухайте , будь ласка ,аудіозапис розповіді його біографії і дайте відповідь на запитання :
Вчитель:
Андрій М'ястківський — відомий автор блискучих новел, талановитих романів, чудових віршів. Писав для дітей і дорослих. Весь його творчий доробок втілився у понад сорок книжок поезії та прози, в численних текстах пісень і перекладів (з білоруської, молдавської, румунської та інших мов).
Він був цікавим співрозмовником, неперевершеним оповідачем, великим знавцем фольклору. Вільно володів румунською мовою, німецькою та угорською — зі словником, а потім ще вивчив іврит (єврейську мову ). Писав щодня, а інколи «видавав» до десятка віршів за день. Деякі його поезії стали улюбленими в народі піснями.
В останні роки життя Андрій Пилипович став інвалідом І групи, був прикутий до ліжка, але літературної творчості не полишав. По собі залишив величезний рукописний спадок у товстих зошитах, який ще потрібно належним чином систематизувати, вивчити й опублікувати.
Андрій Мястківський був нагороджений літературною премією ім. Володимира Сосюри.
Вправа «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися».
- Отже, на початку уроку ви почули, що сьогодні познайомимося з твором А. М´ястківського «Казка про яблуньку». Спочатку давайте пригадаємо, що про яблуньку вам вже відомо.
Що саме про яблуньку ви хотіли б дізнатися на уроці? (Учні відповідають, результати заносяться до таблиці).
|
|
|
|
|
|
2 Опрацювання «Казки про яблуню» Андрія М’ястківського
А зараз прослухаємо аудіозапис «Казки про яблуню», після прослуховування прошу дати відповідь на запитання: Яка головна думка цієї казки ?
Слухання аудіозапису казки
Група з телефонами слухають через телефони і планшети.
- Яка головна думка цієї казки ? (Треба вірити у свої сили , праця завжди приносить користь і задоволення )
- Якою мовою подається казка? (Казка подається віршованою мовою , але римований текст подається на всю сторінку.)
- Хто є головними героями казки ? (самовпевнене деревце , добрий дідусь )
- Які переваги має електронний підручник ?
Словникова робота . Гра « Луна »:
Узлісся
Вільце
Корячок
Щепа
Чухрати
Узлісся — смуга, край лісу.
Вільце — обрядове дерево українського весілля, що прикраша-
ється квітами, ягодами, колосками.
Корячок — посудина для води.
Щепа — прищеплене фруктове дерево.
Чухрати — тут: обгризати кору.
Осоння — місце, що добре прогрівається сонцем.
1) Читання тексту «ланцюжком»:
— Де росло деревце?
— Хто так називав деревце?
— Як ставилося до цього деревце? Чи знало воно, ким буде?
— Хто впізнав деревце?
— Чому сміялися лопухи?
2) Читання казки мовчки . Гра «Рибки» :
— Що вирішив зробити дідусь із деревцем?
— Чи здійснив він свій задум?
— Що можна сказати про дідуся?
— Що у творі казкове ? ( Автор наділяє дичку рисами людини: вона вміє розмовляти , міркувати )
3). Вибіркове читання:
- Як про деревце сказав дідусь ? Прочитайте
— Коли дідусь прийшов за деревцем, як він його доглядав? Прочитайте.
— Що виросло з яблуні-дички? Прочитайте.
4)Фізкультхвилинка
5) Читання . Гра « Небо - земля»
— Яким ви уявляєте дідуся? З чого видно, що дідусь знає і любить природу, що в нього вмілі руки?
6) Гра «Слідопити».
Учитель читає початок (або кінець) речення, учні мають
відшукати це речення і прочитати.
7) Читання казки в особах.
8 )Робота в групах :
1 група:
Скласти план казки.
2 група:
Скласти цитатний план казки.
3 група:
Відшукати у казці пари слів , що римуються :
Рову — … (корову). Вільце — … (деревце). Лисичка — … (дичка).
4 група:
Відшукати у казці пестливі слова ( дідусь , деревце ,зайчатко..)
Письменник використовує художні означення :кучеряве деревце,непомітна яблунька, зелені сни,невеличка казка.
Робота в парі :
Дерево криве,… |
…солодко з’їси. |
Гірко поробиш,…
Без труда … |
…нема плода. |
|
…та яблука солодкі.
|
9) Наші групи виконували творчі завдання :
Радєва Вероніка-художній опис яблуні .
Довгопола Каміла - про історію яблунь.
Зайцева Поліна- про цінність яблук.
Божко Марія – про цінність яблук.
Загоняйко Аліна – про користь яблук .
Красу яблунь оспівували поети
Читають вірші Самарська Валерія, МаковецькийНікіта ,Ярошенко Поля.
10) Робота з таблицею :
(Яблуня буває дика і культурна , яблуню можна прищеплювати і пересаджувати , існують різні сорти яблук). Записати у 3 колонку таблиці.
Картка самооцінювання
11) Підсумок уроку
-Який жанр твору ми сьогодні вивчали ?
- Яка тема твору ?
- Яка головна думка твору ?
Слово вчителя :
Дійсно, коли людина працьовита, має вмілі руки, то вона завжди отримує насолоду від своєї роботи. Дідусь не тільки має золоті руки, а ще і добре серце, яке вміє любити природу, піклується про неї. Тож і ви, діти, будьте для природи вірними друзями. Вивчайте й охороняйте природу. Несіть у навколишній світ добро.
I2 ) Домашнє завдання
Творчий переказ казки. Намалювати портрет дідуся.
За гарну роботу на уроці наша яблунька передала вам гостинці - смачні яблучка.