Урок 64
Тема. Аналіз тестової роботи. Закріплення вивченого з теми «Будова слова»
Мета: проаналізувати виконання тестової роботи; систематизувати знання учнів з вивченої теми, розвивати усне й писемне мовлення; виховувати любов до традицій українського народу.
ХІД УРОКУ
Організація класу до уроку
Аналіз виконання тестових завдань з теми «Слово. Будова слова»
Оголошення теми й мети уроку
Систематизація й закріплення вивченого матеріалу
Каліграфічна хвилинка
З Новим роком, любі друзі!
Робота з текстом (Впр. 300)
Прочитайте текст.
Яка його тема?
Чого він нас навчає?
Знайдіть і запишіть речення про те, що таке Різдво.
Підкресліть головні члени речення.
Різдво — це свято радості і єднання людських душ.
Усно встановіть зв'язок слів у цьому реченні.
Що спільного у виділених словах? Зробіть висновок. (Різдво, зародився, народжуємося, відродити)
Робота над віршем (Впр. 301)
Випишіть слова, спільнокореневі до слова вечір. (Святвечір, вечері, вечеряти)
Зверніть увагу на чергування.
Робота з текстом (Впр. 302)
Прочитайте текст. Що нового дізналися з нього?
З яких слів, на вашу думку, утворилося слово міхоноша?
Спишіть перший абзац тексту.
Робота з текстом (Впр. 303)
Чим цікавий цей текст?
Прочитайте слова завдання 2. Як вони називаються?
Запишіть їх. Виділіть корінь.
Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?
Вертеп — це ящик 60[1]40*30 см без передньої стінки. Його об- клеювали гарним папером, фольгою, виготовляли дах або бані, схожі на церковні. Усередині вертепу була відображена сцена на- родження Христа — за допомогою примітивних ляльок, яких виготовляли з тополевої кори, паперу і клею. Розміщення ляльок було статичним. Посередині вертепу стоять дерев'яні ясельця, у яких лежить Христос. Біля нього Марія і Йосип. Тут же ослик, ягнята. Спиною до глядача, лицем до ясел стоять три царі, біля них пастушки. Підвищений до верхньої стінки, у повітрі застиг Ангел- хоронитель Христа-Бога. У верхніх кутках задньої стінки — два херувими з трубами.
Спрощеним варіантом вертепу є шопка. Це той самий ящик, але менший за розмірами (40*30*20 см), обклеєний образками, які розповідають про народження Христа.
Вертеп або шопку носили із собою колядники і віншували так: Радуйтеся, християни, Ісус Христос межи нами! Радуйтеся, веселіться, рожденому поклоніться!
А церковні групи віншували так:
Ми принесли новини із чужої сторони: Діва Сина народила і на сіні положила. Три царі приходили, йому дари приносили. Ладан, миро і кадило, щоб ся всім нам добре жило, І ви нині веселіться, ХристуБогу поклоніться!
Складіть усну розповідь за малюнком.
Самостійне виконання вправи 304 (завдання 3)
(Перевірка виконаного.)
V. Підсумок уроку
Добір слів до моделей (Впр. 305)
Заучування щедрівки (Впр. 304)
[1] Вранці він заходить в клас
І знання дає для нас. (Учитель)
Поставте питання до слів-відгадок.
На які питання вони відповідають? (Хто? Що?)
А тепер спробуйте описати ці предмети, тобто відповісти на питання який? яка? яке? які?
Яку дію можуть виконувати ці предмети?