Конспект уроку з української мови для 3-го класу на тему: "Суфікс. Роль суфіксів".

Про матеріал

сформувати в учнів поняття про частину основи — суфікс та його словотворчу роль; активізувати і збагачувати лексику учнів; виховувати інтерес, любов до рідної мови, спостережливість, уважність на уроці.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ   3 клас

СУФІКС. РОЛЬ СУФІКСІВ.

   Мета: сформувати в учнів поняття про частину основи — суфікс та його словотворчу роль; активізувати і збагачувати лексику учнів; виховувати інтерес, любов до рідної мови, спостережливість, уважність на уроці.

Хід уроку

 

    І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

    ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання .86,впр.205)

 Прочитайте власне оголошення про спортивне змагання.

            2.Каліграфічна хвилинка

Цц ци ці

цукор криниця

           3.Гра «Утвори слово»

 Розгляньте запис. Прочитайте слова.

-к -                                                                   -есеньк-

-оньк-                                  мал-                   -еньк-               -ий

     риб-                    -ин-                                                              -уват-

                                 -очк-

     —З яких частин ви складали слова? Назвіть їх.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за роллю суфіксів, утворювати нові слова за допомогою суфікса, вчитися знаходити суфікс у словах.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над віршем (с. 87, впр. 206)

  • Прочитайте вірш. Визначте його тему. Яка основна думка вірша?
  • Спишіть підкреслені слова. Прочитайте частину основи, що стоїть після кореня перед закінченням.
  • Запам'ятайте! Частина основи, що стоїть після кореня, називається суфіксом. У словах із закінченнями суфікс стоїть між коренем і закінченням. За допомогою суфіксів утворюються нові слова.
  • Де стоїть суфікс? Яка його роль?

2. Вивчення вірша

Суфікс всім нам допоможе,

І повинен знати кожен:

Після кореня стоїть

 І нові слова творить.

3. Ознайомлення з алгоритмом визначення суфікса

  1. Прочитай слово.
  2. Зміни його, щоб визначити закінчення та основу.
  3. Добери кілька споріднених слів і визнач корінь. Виділи його.
  4. Виділи частину слова між коренем і закінченням. Це — суфікс.
  5. Познач суфікс у слові так: Λ.

   4. Фізкультхвилинка

    Станем струнко! Руки в боки!

    Пострибаєм, як сороки,

    Як сороки білобокі,

    Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

    А тепер, як жабенята,

    Хочем трохи пострибати.

    Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! –

    Щоб спочила голова.

                              Л.Кондрацька

  V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

      1. Словотворча робота (с. 87, впр. 207)

— Утворіть і запишіть від поданих слів усі можливі нові (зменшено-пестливі) слова за допомогою суфіксів. Поясніть значення кожного з утворених слів.

 Учені вважають, що в українській мові понад 400 суфіксів. Суфікси допомагають нам висловити свої емоції й точніше передати думку.

2. Робота за вправою 208 (с. 87-88)

  • Прочитайте текст. Про що в ньому розповідається?
  • Спишіть текст. Позначте суфікси в підкреслених словах. Визначте, якого значення надають ці суфікси словам.

Робота в групах

 Складіть кінцівку тексту (усно).

3. Самостійна робота

 Спишіть. Знайдіть і виділіть суфікси.

З неба падають сніжинки На дерева, на будинки, На майдани, на садки,

На ялини,на дубки.

  Н. Забіла

Взаємоперевірка.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Що вивчали на уроці?
  • Що для вас було новим?
  • Що таке суфікс?
  • Для чого він потрібний?
  • Як визначити суфікс?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 88, впр. 209.

docx
Додано
22 грудня 2017
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку