Аналіз уроків у 5-х класах

Про матеріал
Форма спостереження за проведенням навчального заняття Класно-узагальнюючий контроль: «Адаптація учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня»
Перегляд файлу

Форма спостереження за навчальним заняттям       Сторінка 1

 

Форма спостереження за проведенням навчального заняття

 

Адміністратор: Дячук Т.І.

 

№з/п
навчального заняття

 

 

Аспекти заняття/показники

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

Дата проведення

18.09

21.09

23.09

24.09

28.09

28.09

28.09

30.09

Клас

5-А(І група)

5-А

5-Б

5-Б

5-Б

5-А

5-Б

5-А

Предмет (курс)

Інформатика

Фізкультура

Фізкультура

Історія України

Музичне мистецтво

Фізкультура

Фізкультура

Музичне мистецтво

Вчитель

Щербань А.В.

Киселиця А.М.

Киселиця А.М.

Вірста Ю.М.

Богданюк В.І.

Киселиця А.М.

Киселиця А.М.

Богданюк В.І.

Кількість учнів присутніх на навчальному занятті

9

17

20

20

20

17

20

20

*Інструктаж з питань безпеки життєдіяльності (у разі необхідності)

+

+

+

 

 

+

+

 

Мета відвідування:

Класно-узагальнюючий контроль:

 «Адаптація учнів 5-х класів до навчання у школі ІІ ступеня»

 

 

  1. Під час проведення навчального заняття спостерігався розвиток і формування ключових компетентностей

з/п

Ключова компетентність

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

1.

Спілкування державною мовою

+

+

+

+

+

+

+

+

2.

Спілкування іноземними мовами

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Математична грамотність

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Компетентності у галузі природничих наук

 

+

+

 

 

+

+

 

5.

Екологічна компетентність

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Інформаційно-комунікаційна компетентність

+

 

 

 

 

 

 

 

7.

Навчання впродовж життя

 

+

+

 

 

+

+

 

8.

Громадянська та соціальна компетентність

 

 

 

+

+

 

 

+

9.

Культурна компетентність

 

 

 

+

 

 

 

 

10.

Ініціативність і підприємливість

+

 

 

 

 

 

 

 

11.

Інноваційність

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота учнів під час проведення навчального заняття

з/п

Перелік тверджень

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

1.

Усі учні працювали під час проведення навчального заняття із зацікавленням, співпрацювали між собою

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Більшість учнів працювала під час проведення навчального заняття

+

+

+

 

 

+

+

+

3.

Переважна більшість учнів були пасивними під час проведення заняття (переважало монологічне мовлення педагога над діалогічним мовленням педагога з учнями)

 

 

 

+

+

 

 

 

4.

Усі учні були пасивні під час проведення заняття, не залучались до роботи (домінувало монологічне мовлення вчителя)

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Оцінювання результатів навчання під час проведення навчального заняття

№ з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

1.

Оцінює результати навчання учнів, відповідно до  розроблених критеріїв

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Оприлюднює критерії оцінювання результатів навчання

+

+

+

+

 

+

+

 

3.

Надає учням час на обдумування відповіді

 

 

 

+

 

 

 

 

4.

Супроводжує відповідь учня уточнювальними запитаннями

+

 

 

+

 

 

 

 

5.

Забезпечує зворотний зв’язок щодо якості виконання/виконаного завдання

 

+

+

+

+

+

+

+

6.

Спрямовує оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня

 

+

+

 

+

+

+

+

7.

Використовує прийоми самооцінювання і взаємооцінювання учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Відзначає досягнення учнів, підтримує у них бажання навчатися

+

+

+

 

+

+

+

+

9.

Добирає домашнє завдання, спрямоване на оволодіння ключовими компетентностями, озвучує критерії його оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

Дає учням можливість вибору рівня навчальних завдань і напрямів навчальної діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Спрямованість навчального заняття на формування суспільних цінностей

№ з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

1.

Спрямовує зміст навчального матеріалу на виховання в учнів: патріотизму, поваги до державної мови, культури, законів

 

 

 

+

 

 

 

 

2.

Розвиває в учнів загальнолюдські цінності (соціальну емпатію, толерантність, інклюзивну культуру тощо)

 

 

 

 

+

 

 

+

3.

Розвиває в учнів навички співпраці та культуру командної роботи

 +

+

+

+

 

+

+

 

  1. Використання інформаційно-комунікаційних технологій, обладнання, засобів навчання

з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

1.

Використовує інформаційно-комунікаційні технології, що сприяють формуванню в учнів ключових компетентностей

 +

 

 

 

+

 

 

+

2.

Використовує електронні освітні ресурси

 

 

 

+

+

 

 

+

3.

Використовує медіаресурси з навчальною метою

 

 

 

 

+

 

 

+

4.

Використовує мережу Інтернет для пошуку навчальної інформації, виконання онлайн-завдань тощо

+

 

 

+

 

 

 

 

5.

Використовує обладнання та засоби навчання для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

+

+

 

 

+

+

 

  1. Комунікація з учнями

з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

1.

Співпрацює з учнями на засадах партнерства

 +

+

+

 

 

+

+

 

2.

У роботі з учнями застосовує авторитарний  підхід

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Вислуховує та сприймає думки учнів, їх погляди

 

 

 

+

 

 

 

 

4.

Застосовує особистісно орієнтований підхід

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Дотримується принципів академічної доброчесності

+

 

 

+

+

 

 

+

 

Висновки та пропозиції:

 

НЗ1 Щербань А.В.

1. Урок за типом  комбінований.

     Визначається ло­гічним взаємозв’язком окремих структурних частин, які опти­мально витримані за часом, мають свою мету та зміст і відзначаються логічною завершеністю. Це під­тверджує достатню культуру пе­дагогічної праці. Раціонально, вдумливо і дидак­тично грамотно визначена основна мета уроку, вона чітко випливає зі змісту навчального матеріалу, від­повідає віковим і інтелектуальним особливостям учнів 5 класу, враховує процес адаптації п'ятикласників та несе в собі інформацію про кінцевий результат уроку.

Відповідно до місця уроку, основної мети та завдань окремих його частин, які чітко формулю­ються перед учнями та узгоджу­ються з їхнім особистим досвідом, тип вибрано правильно. З ураху­ванням особистісно орієнтованого підходу до навчання вчитель на­дає перевагу   стійкій структурі уроку.

Уміло проводиться мотива­ція навчальної діяльності учнів на всіх етапах уроку, що сприяє збудженню їхнього інтересу до вивчення  інформатики, нової теми, творчої ді­яльності.

Зміст уроку повністю відпові­дав вимогам навчальної програми та меті поставлених завдань.

Кваліфіковано реалізовано  принципи навчання : доступності  та науковості.

2. Свідомому засвоєнню ново­го матеріалу слугувало методич­но правильно організоване повто­рення раніше вивченого матеріалу та актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.

Належним чином було про­ведено перевірку домашнього за­вдання. З цією метою вчителем було використано  фронтальне опитування.  

 Вдале поєд­нання форм ( інтерактивних: парна,  колективна робота, бесіда, розповідь вчителя з демонстрацією та ін.)  , методів (словесних, частково-пошукових , практичної діяльності  ) та різноманітних прийомів     дозволило педагогу  ефективно виконати  всі намічені завдання уроку. Оптимально використано час  уроку.Перевірка знань учнів характеризується чіткістю мети. Опитування мало науковий характер, що в першу чергу обу­мовлювалося вмінням виправляти помилки в ході відповіді та залу­ченням до цієї роботи учнів.

       Робота з вивчення нового ма­теріалу характеризується кон­кретністю й чіткістю реалізації основних завдань уроку. Виклад нового матеріалу відзначається логічністю, умілим виділенням головного, істотного. Учитель розкриває зміст теми цікаво, до­ступно, з наукових позицій, ви­користовує останні досягнення . Новий матеріал вивчається в процесі самостійної роботи, яка носить творчий пошу­ковий характер. Це сприяє розви­тку в учнів самостійності, допит­ливості, здатності встановлювати певні закономірності. До осно­вних висновків учні приходили самі, а вчитель при цьому зберігав керівну роль.

Педагог уміло пов’язує мате­ріал  з життям,   виробничим оточенням .

 

У ході подання нового мате­ріалу проводиться безпосередня перевірка якості розуміння його учнями. Засвоєння нового мате­ріалу школярами на уроці є опти­мальним.

Постановка вчителем питань стимулює розвиток розумових сил, не налаштовує на заучування, активізує думки, виховує інтерес до навчання. 

Види роботи відповідали віковим осо­бливостям учнів, дозволили вчи­телю активізувати навчальну їхню діяльність, що в кінцевому під­сумку було результатом того, що учні були не пасивними слухача­ми, а активними учасниками.

      Використання різних видів робо­ти, фізкультхвилинок  сприяло зниженню втомленості учнів у процесі роботи. 

3. Оптимально організовано самостійну роботу учнів під ке­рівництвом учителя з урахуван­ням рівня їхніх навчальних мож­ливостей. Самостійна пошукова діяльність учнів на уроці забезпе­чувалася в процесі співпраці вчи­теля та школярів. Учитель протягом уроку (на етапах  пояснення нового матеріалу, закріплення нового матеріалу  виступає в ролі консультанта, по­радника.        

Колективна робота учнів уміло поєднується з виконанням індивідуальних диференційова­них завдань.

4. Використання наочності та технічних засобів навчання   дозво­лило не тільки доступно викласти новий матеріал і закріпити його, але і зекономити час на вироблен­ня практичних умінь і навичок в учнів на самому уроці. Це осо­бливо важливо, оскільки попереджується перевантаження школярів
в умовах домашньої роботи. Ви­користання технічних засобів і за­собів наочності допомогло учням глибше проникнути в суть вивче­ного матеріалу.

Запитання вчителя до учнів ак­тивізували їх до самостійних су­джень і практичних дій, направ­ляли на доказову відповідь. Це сприяло більш повній реалізації на уроці принципу виховуючого та розвиваючого навчання. Протя­гом уроку   учи­тель добився від своїх учнів гра­мотної  і повної відповіді, точних  формулювань.

Педагог пропонує не лише від­творити пройдений матеріал, але і виділити із нього найбільш іс­тотне, підтвердити практичні на­вики теоретичними положеннями. Доповнює і поглиблює відповіді учнів, стимулює їх на активне, свідоме засвоєння матеріалу по­становкою цілого ряду запитань. Оптимальним у процесі перевірки є співвідношення теоретичних та практичних завдань.

Слід відмітити вміння учнів триматися під час відповіді як з місця, так і біля дошки, звер­нутися до вчителя, доповнити чи поправити відповідь товариша.

Показникам пізнавальної ак­тивності  й інтересу учнів до ви­вченого було те, що вони поста­вили  ряд запитань до вчителя.  

5. Оцінювання роботи учнів проводилося відповідно до крите­ріїв, об’єктивно й аргументовано. Отримані учнями бали виставлено в щоденники.

 

Уміння  учителя вияв­лялося у тому, що знання, набу­ті учнями на попередніх уроках, вдало застосовуються і надалі, повторення оптимально спів­відноситься з вивченням ново­го матеріалу таким чином, що для цього не потрібно спеціаль­но виділяти час. Систематич­на робота вчителя в даному на­прямку дасть змогу повторюва­ти учнями матеріал без завдань для домашнього повторення за підручником.

 Весь клас працював активно і з інтересом.

6. Заслуговує на увагу робота з вироблення культури навчальної праці. У кожного на парті є все необхідне. Учителем підготовлено інструкції з ТБ, які є на кожній парті.   Записи в зошитах, на дошці ведуться чітко й акурат­но. Постійно організовується ро­бота школярів з навчальним під­ручником.

7. З точки зору виховного впли­ву уроку вихованню учнів спри­яли засоби навчання,які

виховували працьовитість, відповідальність, охайність при веденні записів;

         Вчитель намагалась сприяти попередженню втоми на уроці, використовуючи релаксаційні методи та компенсаторно-нейтралізуючі прийоми. Урок відзначається свідо­мою робочою дисципліною.

8. Продумано і своєчасно дано домашнє завдання. Зміст його ви­пливає із усього ходу уроку і но­сить творчий характер, активізує учнів самостійно робити виснов­ки, поглиблювати і завершувати роботу, розпочату на уроці (вдо­сконалення вмінь, підготовка до оволодіння знаннями в класі, спостереження над предметами та явищами природи і праці, за­доволення і розвиток багатогран­них інтелектуальних запитів). Учитель зробив потрібні роз’яс­нення щодо виконання завдання і перевірив рівень розуміння ходу його виконання учнями, попере­див учнів про можливі труднощі під час виконання завдання та дав  рекомендації щодо  подолання.

     Задаючи читати матеріал за під­ручником, педагог дає питання, над якими, читаючи, треба поду­мати. Задані практичні завдання орієнтовані на застосування, по­глиблення знань, учитель показує, як треба зіставляти, осмислювати теоретичні закономірності з ви­конанням даного завдання (що аналогічна робота виконувалась у класі). Суттєву роль відіграє індивідуалізація домашнього за­вдання –  це доводить, що вчи­тель вивчає можливості, здібності кожної дитини.

9. На уроці створено належні матеріальні, морально-психоло­гічні, гігієнічні, естетичні умови.
     Урок проходить у чистому, добре провітреному класі .

Заняття проведено в досить високому темпі, раціонально ви­користано кожну хвилину.

Мети уроку досягнуто. Учні навчились працювати  з клавіатурою, вивчили її можливості  та будову.

10. Заняття має логічне завер­шення: підведено підсумки.  Висновки з уроку робить учитель .Прийоми мотивації та організації навчальної роботи учнів упродовж уроку сприяють створенню такої ситуа­ції, при якій учні відчувають за­доволення від своїх успіхів у на­вчанні (“ситуація успіху”). Зміст уроку сприяв розвитку в учнів
інтересу до навчання. Активна ро­бота учнів у ході уроку дозволяє зробити висновок про те, що ма­теріал з теми засвоєно. Звертає на себе увагу   продумана, здійснювана з уроку в урок підго­товка вчителя та учнів до активної роботи, система роботи педагога з підготовки учнів до тематичного оцінювання.

    

11. Урок проведено відповідно до обгрунтованого, чіткого плану, складеного вчителем у процесі підготовки до нього. 

Оцінка уроку: урок проведено на  достатньому методичному рівні.

 

ПРОПОЗИЦІЇ:

 

  1. Передбачити систему тренувальних завдань , що містять творчі вправи.
  2. Поглиблювати практичні вміння та навички у використанні  інноваційних форм та методів роботи.

 

Ознайомлена ______________А.В.Щербань

 

08.09.2020 р.

 

НЗ2 Киселиця А.М.

1.Підготовка вчителя до уроку:

  конспект уроку повністю відповідає   календарному  плану;

• учитель продемонстрував  знання та виконання програми з фізичної культури, нормативних документів та інструктивно-

методичних матеріалів з питань фізичного виховання;

  завдання  уроку повністю відповідають програмовим вимогам, спостерігається різноманітність завдань, їх конкретність та посильність;

•учитель абсолютно правильно підібрав  засоби навчання у відповідності з поставленими завданнями, врахував психологічні, фізіологічні, педагогічні закономірності навчання, врахував  фізичний розвиток  і фізичну підготовленість учнів .

2.Організація уроку:

•підготовлені  місця навчання, обладнання, необхідний  інвентар .

 санітарно-гігієнічний стан спортивного майданчика,  зовнішній вигляд  

 вчителя та учнів -  відповідають  вимогам .

• час  уроку раціонально  розподілений учителем  за його частинами .  

• Киселиця А.М. доцільно використав  площу спортивного майданчика  інвентар.

  •                   учні раціонально розміщені  , пересування  учнів в рамках необхідного.;

• учитель доцільно використовує методи  організації роботи учнів, вони відповідають віку, завданням, змісту уроку (фронтальний,

груповий, коловий, індивідуальний методи);

• Дмитром Михайловичем доцільно  вибрані  методи  виконання фізичних вправ у кожній частині уроку, їх вплив на навантаження, щільність, на вирішення завдань уроку – високий , відповідають віку учнів (поточний, почерговий, одночасний);

•оцінка щільності уроку (загальної та рухомої) - висока, вона  відповідає типу і виду уроку. Вчителем ефективно проводиться робота   з підвищення щільності й ефективності уроку;

•ефективність роботи активу класу (фізорг, черговий ) достатня,  ступінь їх підготовки, дотримання правил безпеки – достатня. Контроль й оцінка педагогом роботи  активу відповідають вимогам.

3. Характеристика засобів, використовуваних на уроці:

•наявність спеціально-підготовчих вправ для організації учнів так. Відповідність використовуваних засобів контингенту учнів, типу уроку умовам проведення так;

•відповідність засобів основної частини уроку завданням, які розв'язуються на уроці (врахування можливостей учнів, дотримання раціональної послідовності в проведені уроку, використання педагогом полегшених завдань, врахування позитивного переносу навичок, достатність повторення, її варіативність завдань)так ;

•підбір засобів заключної частини уроку, правильність забезпечення відновлення організму так ;

•домашнє завдання, його доцільність, дотримання основних вимог до його змісту так .

4. Характеристика методів, що використовуються на уроці:

•учитель ефективно  володіє методом слова, мова  чітка, логічна, лаконічна - відповідає  завданням контингенту; зміст інформації, яка передається – доступний та зрозумілий;

• Андрієм Миколайовичем  використовуються методичні прийоми, які підсилюють словесні методи (порівняння, повторення, інтонація тощо);

•загальна культура мови вчителя на високому рівні (грамотність, багатство мови, емоційність);

• Киселиця А.М. добре володіє методом демонстрації , відповідно до змісту уроку;

•використовує  методичні прийоми  (швидкий, повільний показ  ), які підсилюють дію демонстрації .

Якість та виразність показу:

•використання поєднання показу і демонстрації   так ;

• висока якість застосування на  уроці методів практичного розучування

(цілісних, розподілених та цілісно-розподілених вправ), їх відповідність учням, які навчаються, завданням, які вирішуються, дотримання послідовності;

• висока якість застосування на  уроці методів попередження і виправлення помилок (метод застосування підготовчих вправ, метод зміни техніки (акцентування, сповільнення  ), метод орієнтирів);

•методичні прийоми, які використовуються з метою оволодіння технікою - доцільні.

5.Методика виховання фізичних якостей:

•учителем приділяється постійна увага   формуванню й удосконаленню постави учнів;

•для   формування фізичних якостей , учителем  пропонувалися завдання :спеціальні бігові вправи, різновиди ходьби;  застосовувалися  різні  методи фізичного виховання   (повторний, змінний, змагальний, ігровий), вони використані  доцільно і відповідають віку, можливостям учнів, завданням уроку, умовам проведення ;

•навантаження на уроці було оптимальним ,  відповідало віковим особливостям, можливостям учнів, завданням уроку, стадії навчання, умовам проведення.

Учителем раціонально  використовуються  прийоми  регулювання об'єму та інтенсивності навантаження (за рахунок довжини, швидкості, темпу тощо).

Паузи для відпочинку - достатні, їх тривалість, частота – згідно вимог.

6.Виховна робота педагога:

•учитель уміло та ефективно реалізує виховну функцію уроку; 

•досить ефективно вирішувалися   завдання розумового виховання (кмітливості, винахідливості, створення пошукових ситуацій, організації взаємонавчання), морального виховання (формування навичок культурної поведінки, виховання дисциплінованості, організованості,

колективізму, товариськості, взаємодопомоги), естетичного виховання (почуттів, смаків, формування гарної осанки, ходьби, краси рухів, краси вчинків тощо), трудового виховання (працездатності, найпростіших

трудових навичок);

  методи, які при цьому застосовувалися : переконання, заохочення; 

• спостерігається уміння педагога володіти класом, формувати свідоме ставлення до навчання, забезпечити зацікавленість учнів.

7.Загальні висновки:

•рівень сформованості умінь і навичок учнів на достатньому та високому  рівні;

•методика оцінювання навчальних досягнень учнів відповідає критеріям;

•освітня цінність уроку – 10 балів;

•оздоровча цінність уроку- 10 балів;

•виховна цінність  уроку-10 балів;

  діяльність учителя – 10 балів;

 

Урок проведено на високому методичному рівні.

Загальна оцінка уроку – 10 балів.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ:

 

1.Працювати над організацією діяльності кожного учня, використовувати знання психології та педагогіки даного віку (постійно).

2. Використовувати різні способи заохочення (разом з тим і  інтонації голосу) (постійно).

 

Ознайомлений:________________ А.М.Киселиця

 

 21.09.2020 р.

 

НЗ 3 Киселиця А.М.

  1. Підготовка  до  уроку.
  1. Конспект уроку відповідає його  робочому плану.
  2. Завдання уроку відповідають   програмовим   вимогам,   визначені чітко  та грамотно, спрямовані  на розвиток  фізичних якостей , посильні  для  виконання учнями даного віку.
  3. У змісті  конспекту уроку  спостерігається  правильный добір засобів  в кожній  частині  уроку  у  відповідності  з  поставленими завданнями . В конспекті частково  прослідковуються   врахування  психологічних, фізіологічних  , педагогічних закономірностей навчання, врахування рівня фізичного розвитку і физичної  подготовленості  учнів.  Методи, що застосовувались  відповідають етапам навчання та завданням уроку.     Організаційно-методичні  вказівки  враховано частково.
  4. Конспект відповідає  встановленій  формі, має чітку часову розбивку за етапами, спостерігається  достатня грамотність і  акуратність написання.
  1. Організація  уроку.
  1. Місце для заняття , устаткування, інвентар були своєчасно підготовлені.                                    Санітарно-гігієнічний  стан майданчика   відповідає вимогам. Зовнішній вигляд учителя відповідає  правилам, а учні – не  всі мають спортивну форму.
  2. Час, визначений на кожен етап уроку раціонально розподілений учителем  , що відповідає правилам та нормам проведення уроку фізкультури  (підготовча     частина – 10-12  хв., основная часть – 25-30 хв.,   заключна частина – 5 хв.).
  3. Спортивний майданчик  використовується  раціонально, а інвентар – за призначенням.    В підготовчій частині уроку використовується  весь майданчик. Учитель разом з учнями проводитьрозминку, тим самим подає приклад для наслідування.  
  4. Методи, що використовуються  учителем для організації  роботи учнів (фронтальний, груповий, коловий, індивідуальний), відповідають віку, завданням та змісту уроку.
  5. Вибір методів виконання  фізичних вправ (поточний, черговий, одночасний) на кожному етапі уроку    однаково впливають на навантаження, щільність, на  вирішення завданьуроку та відповідають віковим особливостям учнів 6 класу.
  6. Загальна щільність  уроку висока, що відповідає виду та  типу уроку.  
  1. Характеристика засобів уроку.

 

  1. Вибрані  засоби 1-ї  частини  уроку відповідають  її  завданням (використовуються спеціальні   підготовчі  стройові, бігові вправи, різні види ходьби, комплекс ЗРВ, які підготували учнів до основної частини уроку.    
  2. Вибрані  засоби 2-ї  частини  уроку  частково відповідають  заданням  (враховані  можливості учнів, дотримана раціональна  послідовність  у подачі матеріалу  , не використовуються педагогом полегшені завдання, відсутнє позитивне перенесення навика, недостатня повторюваність и варіативність завдань). Не проведена проверка ЧСС у учнів.
  3. Правильно підібрані засоби  заключної частини уроку ( враховано учителем характер роботи у другій частині уроку   ,  правильно забезпечено відновлення організму). Не проведена перевірка ЧСС у учнів.
  4. В кінці  уроку було дано домашнє завдання, спрямоване   на розвиток парної роботи, спритності .
  1. Характеристика методів уроку.
  1. Словесні методи (пояснення , розповідь, бесіда, вказівка), що використовував учитель під час уроку відповідають завданням уроку , віковим особливостям шестикласників, а передана інформація –змістовна та пізнавальна .
  2. Мало використовуются методичні прийоми, які підсилили б методи (порівняння, повторення, інтонація).
  3. Педагог   достатньо грамотно володіє правильністью подачі команд, мова- емоційна, виразна.
  4. Педагог добре володіє методом демонстрації, використовуючи  візуально-показові прийоми  (демонстрація  фізичних вправ, імітація, візуальні орієнтири  и тактильно-м’язові  прийоми (безпосередня  допомога  учителя)). Ці методи відповідають віковим особливостям учнів,  завданням та змісту уроку.
  5. Методи  демонстрації  правильно поєднуються зі словом.
  6. Цілістний метод практичного розучування, застосований  на уроці,  відповідає особливостям учнів та цілям уроку, дозволяє дотримуватись послідовності.  
  7. Не достатньо на уроці використовувались методи попередження та виправлення помилок  (метод зміни  техніки (концентрація уваги, спрощення, уповільнення,   метод орієнтирів).
  8. Методичні прийоми,  що використовувались для опанування техніки гри у футбол не були достатньо ефективними.
  1. Методика виховання фізичних якостей.
  1. Формуванню  та  удосконаленню  постави  на уроці,   учителем приділялось достатньо часу.  
  2. Робота з виховання  фізичних  якостей  проводилась в підготовчій та  заключній частині уроку (розвиток координації  рухів  та витривалості). Бу ли застосовані  методи стандартних  вправ (   повторний метод). Завдання, що використовувались учителем були логічні, виправдані, відповідали віку учнів, умовам проведення.  
  3. Навантаження  на уроці частково відповідали віковим   особливостям, завданням,  навчальним  етапам, через недостатнє забезпечення навчальним інвентарем (м’ячі) та недостатньо упорядкований майданчик для стрибків.  
  1. Виховна  робота  педагога.
  1. Для вирішення 3-го  виховного завдання (виховання   цілеспрямованості) пропонувались   завдання з покращення свого попереднього результату  за рахунок  покращення техніки виконання.
  2. Завдання  розумового  виховання (хватки, винахідливості , створення  пошукових  ситуацій, організація взаємонавчання) вирішувались частково.  Завдання  морального  виховання  (формування  навиків культурної поведінки, виховання  дисциплінованості, організованості, колективізму, товаристкості,  взаємодопомоги) були вирішені повністю. Завдання естетичногого виховання (почуттів, смаків , формування правильної красивої постави,    краси рухів, краси вчинків) решенвирішувались частково. Завдання трудового виховання (працьовитості, найпростіших трудових навичок) були вирішені частково.

Для вирішення цих завдань учитель    застосував метод переконання.   Приводив  приклади із життєвої  практики дітей і дорослих, розповідаючи випадки  із    життя великих людей, таким чином переконуючи  в необхідності  навчитися навикам футболу і бігу на витривалість.

  1. Учитель уміє  володіти   класом, формує свідоме відношення  до заняття особистим прикладом.
  1. Висновки та пропозиції.
  1. Освітня  цінність уроку. Перше завдання уроку (повторити техніку бігу на 30-60 м.) було вирішено частково через довготривалі паузи для відпочинку.
  2. Оздоровча  цінність уроку. Друге  завдання  уроку (розвивати координа цію рухів та витривалість,  сприяти розвитку спритності) досягнуто повністю.
  3. Воспитательная ценность урока. Третє завдання  уроку (виховання цілеспрямованості) було вирішено  повністю.
  4. Основні позитивні сторони діяльності учителя: практична участь учителя в подготовчій та  заключній частині уроку, добре  володіння  технікою легкоатлетичних  вправ.

Урок проведено на достатньому методичному рівні.

Загальна оцінка уроку 9 балів

Вчителю:

  1. Врахувати індивідуальні  особливості  учнів при організації корекійно-розвивальної роботи з дітьми(постійно).
  2. Забезпечувати  належні умови для продуктивної пізнавальної діяльності з урахуванням їх інтересів, нахилів, потреб (постійно).

 

Ознайомлений:___________________А.М.Киселиця

 23.09.2020 р.

 

НЗ 4 Вірста Ю.М.

  1. Діяльність учителя з навчання творчого мислення учнів:

 

1.1. Вірста Ю.М. досить  доцільно проводить інструктаж з на­вчання послідовності розумових дій та прийомів.

1.2.   Способи, прийоми, алгоритми розумових дій з розвитку мислення  якими керується вчитель -  зрозумілі для учнів,  досить ефективні.    Вірста Ю.М.   підводить    школярів до вміння поставити запитання.

1.3. Дидактичний принцип послідовності в опа­нуванні нового матеріалу здійснюється через: вивчення явищ серед подібних предметів;     відтворення матеріалу; з'ясування поняття.

1.4.   Вчитель  попереджає помилки у відповідях на запитання. Інструктаж, щодо виконання завдання з текстами  повний,  зроблений в      усній формі.    

1.5.   Вчитель свідомо спрямовує дітей до конструктив­них знань.  Досить вільно володіє операціями аналізу,   конструювання знань здійснює       спираючись на старі знання.

1.6.   Учитель орієнтує учнів на застосування вивченого матеріалу?

1.7. Як учитель формує нові знання? (Як діяльність, засновану на пам'яті; як результат творчої діяльності, заснованої на конструюванні знань; як узагальнення результатів дослідно-експеримен­тальної роботи та ін.)

1.8. Підводячи до проблеми, допомагає виявляти суперечності, ознайомивши з різними точками зору . Ознайом­лює з різними поглядами, встановлюючи внутрішні зв'язки,    знаходячи спільну ідею в них .

1.9.  Мислен­ня учнів у ставленні до проблеми, яку пропонує вчитель рухливе, перемикальне.     Учитель ефективно ставить нові проблеми, удосконалюючи вже існу­ючі розв'язання у процесі дискусії школярів.

1.10.    Педагог використовує різні види навчальної діяльності в різних частинах уроку для поєднання теоретичних та практичних завдань, а також для поступового виконання завдань за ступенем їх складності.   Самостійність школярів в умовах прове­дення названих вище робіт   неповна ,   з елементами творчості. 

1.11.  Вчителем  заплановане повторне засвоєння нового матеріалу.   Воно поєднується з контролем засвоєння знань.  Вико­навча творчість переходить у пошукову та дослідницьку.

1.12.   Дидактичний матеріал у процесі закріплення повністю відповідає розвитку творчого мислення.

1.13.  Вдало  використовуються  інтерактивні вправи з вихо­дом на дослідницькі та складні дидактичні уміння.

1.14.    Система завдань орієнтована    на розвиток особистості.

1.15.   Ефективність навчання школярів методам роботи з кни­гою   на достатньому рівні.  Вона допомогала вчителю в усній та письмовій переробці матері­алів підручника,  у складанні та розвитку логічних конструкцій. 

 

2. Підготовленість учнів   до самостійної твор­чої діяльності.

 

2.1. Учні на достатньому та середньому рівнях   можуть користуватися теза­ми,   опорним конспектом.

2.2.   Учні, в основному,  ґрунтовно здійснюють аналогічні операції, пов'язані з узагальненням. 

2.3. Досить  ефективними були  умови для розвитку відповідальної за­лежності між учнями у навчальних групах.

2.4.   Кожен учень(відповідно до свого навчального рівня)  вносить вклад у сукупний результат своєї навчальної групи.

2.5. Творчі завдання  переходять з однієї навчальної групи до іншої під час процесу ,  забезпечують можли­вості навчальних груп пережити почуття морального та емоційного задоволення від уроку, відповіді, спільної діяльності в групі.

2.6. На уроці спостерігається  творча взаємодія учителя з навчальними гру­пами.

2.7.  Частина учнів вміють об'єктивно оцінювати ідеї, запропоновані під час виконання проблемного завдання вчителем, враховувати можливості його застосування.

2.8.    Школярі   переходять від одного способу розв'язання проблеми до іншого .

2.9.   В учнів розумно поєднано творче та критичне мислення під час розв'язання проблемних завдань.

2.10. На достатньому та середньому рівні   орієнтування учнів під час уроку на організацію самостійної роботи.

2.11. Учні мають  здатність  досліджувати .

           Таким чином робота вчителя з розвитку творчого мислення учнів є  досить ефективною. Дала можливість поглибити  навички аналізу тексту,  визначати основні питання теми, розвивати вміння готувати повідомлення ,   логічно мислити, виховувала  зацікавленість історичними подіями з теми.

             Урок проведено на достатньому методичному рівні. Загальна оцінка уроку – 9 балів. Урок досяг своєї мети. Завдання уроку реалізовані .

Пропозиції:

1.Поглиблювати практичні вміння та навички у використанні інноваційних форм і методів роботи(постійно).

2.Працювати над формуванням історичних компетентностей учнів (постійно).

3. При виборі форм та методів освітньої діяльності на уроці враховувати вікові та індивідуальні особливості учнів класу (постійно).

Ознайомлений ____________Ю.М.Вірста

Дата 24.09.2020  р.

НЗ 5 Богданюк В.І.

    *Зовнішня готовність вчителя та учнів  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Внутрішня, психологічна налаштованість учнів  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Організаційні дії вчителя  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Планування та оголошення навчального,виховного завдань уроку  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Актуалізація знань і способів діяльності учнів  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Застосування методів проблемногонавчання  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Співвідношення діяльності вчителя та діяльності учнів  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Використання проблемних методів у навчанні  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Обсяг і зарактер самостійної роботи на уроці  1

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Врахування рівнів актуального розвитку унів і зон найближчого розвитку  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Підвищення в учнів позитивної мотивації навчання  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Постановка проблемних запитань, створення проблемних ситуацій  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Володіння вчителем способами створення проблемних ситуацій  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Використання підручника Співвідношення репродуктивної й пошукової роботи  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Відповідність наочності вимогам проблемного навчання  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Наявніссть в учнів умінь формулювання проблеми  2

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Розвиток пізнавальних здібностей на кожному етапі уроку 4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Ліквідація труднщів в окремих школярів при вивченні нового матеріалу  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Уміння учнів здійснювати логічні операції, робити висновки  2

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Відповідність домашнього завдання проблемному навчанню  2

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Врахування індивідуальних особливостей і рівня підготовки учня  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Розвиток інтелекту, емоцій, пізнавальних інтересів  4

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Розвиток волі, самостійності мислення учнів  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Розвиток мовлення, пам’яті  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    *Формування загальноосвітніх і спеціальних знань  3

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

загальна оцінка уроку. 3.28

 

Готовність учителя та учнів до уроку:

• учитель продемонстрував достатні знання й творчо реалізував   програму та  інші матеріали з питань викладання музики;

• учителем підготовлені дидактичні матеріали та інші засоби навчання (ноутбук; музичний інструмент –баян, підручник та ін.);

   тема й мета уроку визначені методично грамотно;

   час на уроці використано оптимально:

   

Організаційний момент -5 хв. 

Перевірка домашнього завдання -10 хв.

Засвоєння нового мтеріалу -22 хв.

Закріплення нового матеріалу -5 хв. 

Домашнє завдання -3 хв

Раціональне використання часу на уроці:  4 бали

 

   обсягу матеріалу визначено оптимально, урок логічний та чіткий (за структурою та змістом навчального матеріалу)  ;

• емоційно-естетичний настрій уроку:  піднесеність, цікавість, радість.

• на уроці уміло поєднувались форми колективної та індивідуальної роботи з учнями;

   завдання, які вирішувались на уроці були доцільними та методично виправданими;

   матеріал  уроку повністю відповідав віковим особливостям учнів, їх навчальним можливостям;

  • Також, учителем проводилась значна робота з учнями, які не мають розвиненого музичного слуху;

• таким чином розвивальні можливості уроку реалізовані частково, виховне значення уроку на високому рівні.

2. Технологія викладання й учіння:

• учителем зроблено оптимальний вибір організаційних форм, методів і прийомів навчання, вокально-хорова культура на високому рівні:

а) учитель намагався дотримуватись  вимог щодо правильного розвитку співацького голосу; вокальні вправи на початку уроку; робота вчителя над розвитком вокально-хорових навичок (звукоутворення, дикція, дихання);

б)  пісенний  матеріал повністю відповідав  вокально-технічним можливостям учнів; естетична цінність пісенного матеріалу висока;

в) спостерігається зв'язок вокальних вправ з конкретним пісенним матеріалом .

г) досить ефективною була робота вчителя над інтонацією та виразністю виконання пісенних вправ, наявний взаємозв'язок між розучуванням пісні й музичною культурою;

д) система слухання музики (за програмою); досить ефективною була робота вчителя над розвитком навичок сприймання музичних творів у процесі слухання їх;

е) учитель намагається виховувати  стійкий інтерес  до кращих зразків національного та світового музичного мистецтва;

• використання наочності на уроці на достатньому рівні;

• прийоми встановлення зворотного зв'язку закріплення знань та умінь ефективні,доцільні, методично виправдані;

• методи навчання, використовувані Богданюком В.І.:

Метод формування пізнавального інтересу
Словесні методи (розповідь, бесіда)
Наочний метод
Репродуктивний метод
Частково-пошуковий метод
Метод формування пізнавального інтересу
Пояснювально-ілюстративний метод
Метод свідомості і активності
Метод міцності засвоєння знань

використані методично грамотно з метою реалізації основних дидактичних принципів навчання :

Принципа доступності
Принципа свідомості і активності
Принципа наочності
Принципа доступності
Принципа науковості
Принципа систематичності і послідовності
Принципа доступності
Принципа науковості
Принципа зв'язку теорії з практикою
Принципа міцності засвоєння знань ;

• ефективність контролю за роботою учнів висока , рівень вимог, на якому було оцінено їхні навчальні досягнення відповідає Критеріям оцінювання ;

• дисципліна учнів протягом уроку - добра.

 

3.Діяльність учителя на уроці:

• мова вчителя - спокійна,  тембр – приємний , вигляд – охайний.

• реалізація основних функцій вчителя на високому рівні ;

  вчитель уміло керував класом протягом уроку; на усіх етапах стимулював учнів, заохочував.

• педагогічний такт учителя на високому рівні , Костянтин Дмитрович уміло використовував прийоми   співдружності й співтворчості.

4.Результати уроку:

• виконання плану уроку так;

• досягнення мети уроку так;

• загальна характеристика співу учнів (виразний, плавний, чистий, крикливий, фальшивий);

• наявність в учнів навичок співати по нотах нескладні мелодичні уривки згідно з вимогами програми частково;

• наявність в учнів умінь аналізувати й оцінювати музичні твори частково;

• реальність, доцільність, складність і досягнення мети одночасно так;

• ступінь навчального впливу проведеного уроку на учнів висока;

• ступінь виховного впливу (що і якою мірою сприяє вихованню

учнів у ході уроку) висока;

• ступінь впливу уроку на розвиток учнів (що і якою мірою сприяє їхньому розвитку) висока;;

• методика оцінювання навчальних досягнень учнів, ведення тематичного обліку знань відповідає вимогам;

• найбільш вдалі елементи уроку( робота з ілюстраціями, робота з поняттям «вражальність», слухання композицій В.Косенко, мелодії «аркан» з подальшим обговоренням та аналізом,  розучування пісні «Якщо добрий ти?);

• план уроку виконано в повній мірі.

 

Таким чином урок проведено на високому методичному рівні.

Оцінка уроку: 10 балів.

                   

ПРОПОЗИЦІЇ:

 

  1. Проводити фізкультхвилинку (постійно).
  2. Працювати над культурою мови, позбавлятись слів-паразитів (є, так,отже, добре) (постійно).
  3. Не робити різких переходів між етапами уроку (постійно).
  4. Підвищувати інтерес до вивчення предмета (постійно).

 

Ознайомлений:_____________В.І.Богданюк

 

Дата: 28.09.2020 р.

 

НЗ 6 Киселиця А.М.

 

Критерії змісту діяльності вчителя та  дітей

Оцінка

 

1

Підготовка вчителя до заняття. Наявність конспекту,

правильність його розробки

9

2

Відповідність змісту заняття поставленим завданням, віку дітей, їхній підготовленості та умовам проведення

8

3

Взаємозв’язок частин заняття

8

4

Підготовка місця та обладнання до заняття

9

5

Одяг вчителя та дітей

10

6

Організація заняття. Своєчасність початку та закінчення, тривалість

10

7

Доцільність розподілу часу на проведення кожної частини заняття

9

8

Прийоми розташування та пересування дітей на майданчику (у залі),

способи їх організації під час виконання вправ у кожній частині

заняття

9

9

Раціональність використання майданчика та інвентарю

10

10

Відповідність методів та прийомів навчання віку дітей, їхній підготовленості, етапу навчання, характеру вправ

10

11

Попередження та виправлення помилок у дітей

10

12

Диференційований підхід у роботі з вихованцями

9

13

Попередження травматизму. Забезпечення страховки, дотримання техніки безпеки

10

14

Повідомлення дітям теоретичних відомостей про фізичне виховання

9

15

Темп виконання та дозування вправ

9

16

Регулювання фізичного та психічного навантаження протягом

 заняття

9

17

Формування навичок правильної постави та особистої гігієни

9

18

Динаміка фізичних навантажень

9

19

Поведінка дітей. Дисциплінованість та організованість, стосунки з ровесниками

9

20

Увага, активність, ініціативність, наполегливість вихованців

9

21

Самопочуття та настрій дітей

9

22

Дотримання вимог до вчителя. Якість показу та пояснення вправ

10

23

Уміння тримати в полі зору  весь клас, контролювати самопочуття та  поведінку дітей

9

24

Вміння володіти голосом, культура мовлення педагога

10

25

Володіння спеціальною термінологією

10

26

Характер проведення уроку  (впевнено – невпевнено),

настрій вчителя

10

Оцінка ефективності уроку

Раціонально витрачений час

ЗЩУ

Норма ЗЩУ

ЗЩУ =(сума раціонально витраченого часу *100%)/45

Час, витрачений однією дитиною на рухи

МЩУ

МЩУ=(сума часу, витраченого однією дитиною на виконання різних рухів, *100%)/45 хв.

Норма МЩУ

30

67%

<80%

20

44%

 <60%

ВИСНОВКИ:  

       При визначенні загальної щільності уроку враховувалася вся корисна діяльність учнів і вчителя, включаючи організацію учнів, пояснення й показ вправ, а також безпосереднє виконання фізичних вправ. У моторну ж щільність уроку включено тільки час, витрачений на виконання фізичних вправ, тобто безпосереднє фізичне навантаження.

       Прагнучи до високого навантаження, учитель   прагнув домагатися максимально високої моторної щільності. Однак потрібно зазначити ,що ураховувалось, що при вивченні нового матеріалу в силу цілого ряду об'єктивних причин, таких як докладне пояснення, багаторазовий показ, моторна щільність і фізичне навантаження значно нижче. 

         Для  підвищення моторної щільності уроку учитель  застосував   спосіб        проведення колових тренувань.

 

Отже, урок проведено на достатньому  методичному рівні.

Загальна оцінка уроку: 9  балів.

РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧИТЕЛЮ:

1.Конкретизувати мету та завдання уроку (до наступного заняття).

2. Працювати над підвищенням ефективності уроку (постійно).  

Ознайомлений_____________А.М.Киселиця

Дата:28.09.2020 р.

НЗ 7 Киселиця А.М.

І. Підготовка до уроку.

     План уроку наявний, відповідає календарному плануванню.

Підготовка місця занять: Навчальний матеріал кожної частини уроку відповідає поставленим завданням та змісту програми, віковим можливостям учнів і знаходиться у взаємозв’язку з іншими частинами уроку.

Дозування навантажень, розподіл часу по частинам уроку є раціональним і методично обґрунтованим.

Місце заняття підготовлене вчасно і відповідає техніці безпеки.

Інвентар та обладнання підготовлено вчасно.

    ІІ. Зміст, організація і методика проведення уроку .

Шикування учнів відбулося дещо з запізненням , після дзвінка. Під час  шикування учні продемонстрували добру організованість і дисциплінованість. Завдання уроку доведенні до учнів в доступній формі чітко і виразно. Навчальний матеріал підготовчої частини був підібраний   методично правильно, сприяє підготовці організму до роботи в основній частині.   

 Зміст основної частини уроку відповідає завданням уроку. Урок проходив на високому  емоційному рівні,   були деякі порушення дисципліни на уроці. Зміст заключної частини уроку відповідає всім вимогам та запланованим завданням.

   ІІІ. Аналіз діяльності учителя .

Зовнішній вигляд характеризується охайністю, відповідає вимогам вчителя  фізичного виховання.  В собі впевнений, бадьорий, показує учням своїм виглядом приклад. Термінологією володіє добре. Команди звучать чітко і виразно. При поясненні або показі вправ завжди обирає правильне місце розташування,  а також вміє розташувати учнів для подальшої роботи. Вміє застосовувати диференційований підхід, розуміючи  що одним учням  матеріал дається легше, а іншим не вдається виконувати правильно деякі вправи.

   ІV. Висновки і пропозиції.

           Урок фізичної культури вчитель  проводить відповідно до навчальної програми і календарно-тематичного планування. Головною метою викладання фізкультури є виховання соціально-здорової, фізично розвинутої особистості. Цю мету вчитель ставить головним завданням на   уроці. Багато уваги Киселиця А.М. приділяє організації та відповідальності учнів на уроці.

 На уроці  запроваджує ігрові моменти. На початку уроку вчитель чітко мотивує діяльність, що переносить четвертокласників у вигадані ситуації, та розв’язує проблеми диференціації відповідно до рівневої підготовки учнів. Він коментує неточності та допущені учнями помилки. Витримує структуру уроку. 

         Володіє методикою викладання.

         Взагалі враження від уроку позитивне. Урок характеризується високою  емоційністю,  зацікавленістю учнів. Всі завдання уроку розв’язані у достатній   мірі.        

        Урок проведено на достатньому  методичному рівні. Загальна оцінка уроку :  9 балів.

 

Учителю Киселиці А.М.:

  1. Забезпечувати триєдину мету уроку (навчальну, розвивальну та виховну) –постійно.
  2. Конкретизувати мету та завдання уроку, пов’язуючи їх зі змістом навчального матеріалу – постійно.
  3. Урок розпочинати вчаснопостійно.
  4. Слідкувати за учнями, які віднесені до підготовчої  групи (залучати до роботи на уроці)  постійно.
  5. Не допускати випадків безконтрольного заняття учнями фізкультурними вправами постійно.

Ознайомлений ____________А.М.Киселиця

Дата: 28.09.2020  р.

НЗ 8 Богданюк В.І.

Хід уроку:

1. Організаційний.

  Музичне вітання.

+ емоційне та виразне виконання музичного вітання; 

- організаційний момент зайняв занадто багато часу;

 

ІІ. Мотиваційний (1-2 хв.).

Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (мотиваційні завдання та ігрові ситуації, постановка проблемних питань).

 

+ спокійна впевнена манера вчителя триматися в класі, поєднання доброзичливості та сердечності;

+ послідовність та постійність вчителя у пред'явленні вимог, чіткість у визначенні необхідних знань і умінь;

+ попереднє обмірковування вчителем формулювання цілей, завдань, практичного значення роботи на уроці;

+ доведена значимість теми, зміст основних завдань уроку;

 

ІІІ.  Актуалізаційний (2 хв.)

Актуалізація досвіду та знань учнів. Підготовка до активного свідомого засвоєння нового матеріалу. Закріплення термінології.(Слухання музики. Матеріал: твори народного   мистецтва  ).

 

+ проведено цікаву пізнавальну бесіду;

+ зв'язок із раніше вивченим теоретичним матеріалом;

+ результативна форма закріплення знань музичної лексики;

+ цікавий виклад матеріалу, вживання потрібної термінології з урахуванням віку школярів;

+ до прослуховування твору ставились конкретні питання;

+ співвіднесення завдань (питань) з попередньою бесідою і звучанням музики;

+ врахування музичного та життєвого досвіду дітей;

- мало дітей залучено до бесіди про музичний твір;

 

 

ІV. Засвоєння нових знань (5-10 хв).

 Організація уваги; організація процесу сприйняття;   сприймання нового навчального матеріалу , розповідь учителя; бесіда за запитаннями; вивчення термінології.

 

 

 

 

 

 

 

 

+ використання творів образотворчого мистецтва, літератури, відомостей з історії, народознавства;,

+ обговорення прослуханого твору охоплена значна частина учнів;

+ виховна спрямованість бесіди;

+ використання ефективних видів діяльності під час опрацювання твору - рухів, співу;

- недостатня робота над літературним текстом;

- не здійснювався аналіз структури мелодії пісні (фраза, речення, їх ритм, звуковисотність)

 

V. Визначення практичних завдань уроку (4-7 хв.).

Розспівування. Матеріал: вокально-хорові вправи. 

Хоровий спів: розучування та виконання пісні. 

 

Музично-ритмічні рухи (рухи під музику). Матеріал: твори для слухання. 

 

 

 

+ доступність вправ, відповідність вокально-хоровим можливостям учнів;

- недостатньо уваги приділяється звукоутворенню, дикції, диханню;

 + перед дітьми ставляться конкретні завдання щодо формування виконавських навичок;

+ акцентувалась увага на чистоті інтонування;

- не здійснювався самоаналіз якості виконання;

+  застосування рухів, що відтворюють рух мелодії, метр, ритм, фрази;

+ робота над динамікою пісні;

- відсутня робота над образністю;

+ засвоєння жанрово-стилістичних понять, знань музичної грамоти у цікавій, доступній формі;

+ використання наочності, що допомагає усвідомленню поняття (терміна);

+ виконання диференційованих завдань;

VІ. Вивчення теоретичного матеріалу з музики (закріплення загальних музично-естетичних, жанрово-стилістичних понять, вивчення музичної грамоти в процесі практичних видів діяльності

 Матеріал:  вправи,   пісня.

+запам”ятовування мелодії пісні (за допомогою рухів);

+участь рухів у відтворені емоційно-образної сторони твору;

+ засвоєння жанрово-стилістичних понять, знань музичної грамоти у цікавій доступній формі;

+ всі теоретичні відомості тісно пов”язані з   слуханням,   рухами під музику;  

+ використання наочності, що допомагає усвідомленню поняття (терміну);

 

VII. Підсумки уроку, оцінювання.

+ підсумки логічно пов'язані з поставленими на початку завданнями уроку;

 

 

 

Висновки(1-4 балів)

  1. Підготовка до уроку: 4
  • санітарний стан аудиторії;4
  • своєчасний вхід дітей;4
  • готовність навчальних посібників, технічних засобів навчання.4
  1. Структура уроку, її доцільність, ефективність використання різних видів музичної діяльності.4
  2. Реалізація мети уроку.4
  3. Науковість та методична правильність викладу матеріалу:4
  • використання методів  і прийомів, їх доцільність, науковість викладу;4
  • ідейна спрямованість, послідовність, доступність;4
  • зв’язок з життям;4
  • використання наочності, технічних засобів навчання.4
  1. Організуюча роль учителя: 4
  • зовнішній вигляд;4
  • поведінка, мова, тон;4
  • володіння голосом, музичним інструментом;4
  • вимогливість, об’єктивність, оцінювання;3
  • контакт з учнями;4
  • поведінка учнів на уроці.3

 

Урок проведено на високому методичному  рівні. 

 

 ПРОПОЗИЦІЇ:

 

  1. Забезпечувати  відповідність та зв’язок образів розповіді характеру музичних творів (постійно, протягом року).
  2. Використовувати  ігрові елементи  на уроках (постійно, протягом року).

 

       Ознайомлений:_______В.І.Богданюк          Дата: 30.09.2020 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 червня 2021
Переглядів
12666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку