Аналіз виховної роботи 9 клас

Про матеріал
Аналіз виховної роботи в 9 класі дає повну картину роботи класного керівника за рік ( за розділами)
Перегляд файлу

  Аналіз виховної роботи за минулий навчальний рік

                                              ( 2020-2021)

                                               в 9-А класі.

 Проблема школи «Створення освітнього середовища для формування всебічно розвиненої успішної особистості». Виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального -року здійснювалися за основними напрямками:

- національно-патріотичне виховання;

- екологічне виховання та формування здорового способу життя;

- правове виховання;

- морально-етичне виховання;

 Відповідно до загальної мети виховання, на основі проведеного аналізу роботи за минулий навчальний рік та враховуючи державні нормативні документи щодо виховання, основною метою виховної діяльності в класі було створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.

      Головним завданням, що стояло перед учнівською спільнотою 9-А класу, було формування навичок толерантної поведінки. За результатами психологічних тестів, було з’ясовано, що позитивні зміни в поведінці дітей відбулися.

У класі навчався   24 учня. (14 дівчат та 10 хлопців). Матеріальне становище у більшості дітей у сім'ях середнього рівня. Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляли вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників.

          Більшість дітей у класі відповідально ставляться до навчання . За підсумками минулого навчального року успішність складає 34 %. Чотири  учні закінчили 9 клас та отримали свідоцтво з відзнакою : Іванова Ольга, Ніжник Єгор, Саркісян Ангеліна, Татаренко Наталя.

Розвиток особистості учнів не припиняється й у позаурочний час. Діти охоче відвідували гуртки художньо-естетичного спрямування, секції спортивно-оздоровчого напрямку, що значно впливало на формування їх інтересів, власного світогляду, визначало підбір оточення. Спостереження доводять, що в цілому оточення позитивно впливало на розвиток переважної частини учнів, хоча траплялись й деякі прикрі моменти. У зв’язку з тим, що діти є досить жвавими та емоційними,  їхня активність не завжди спрямована в позитивне русло. Тому при роботі з учнями  я це враховувала, проводила індивідуальні бесіди, зустрічі з батьками та психологом школи. Цю роботу було зафіксовано в щоденнику психолого-педагогічних спостережень.

Робота з національно-патріотичного виховання.

           Класна година «Україна – правова країна».

     Участь в акції «Благодійність замість квітів». Кошти були передані воїнам АТО.

     Акція  «Вахта Пам’яті». Поздоровлення ветеранів, що брали участь у визволенні Донбасу.

     Виховна година, присвячена Дню захисників Вітчизни.

     Бесіди до Дня Озброєних Сил України .

     Тематична класна година з громадянського виховання  «Я Українець! Пишаюсь цим!».

           Заходи  до Дня Соборності  України «Моя єдина Соборна Україна!».

           Урок мужності  « Про ті події мусимо  пам’ятати!».

           Участь в Заходах до Дня Гідності та Свободи

           «Героям  Крут  присвячено».

           До Дня народження Т.Г. Шевченка «І мене в сім’ї великій…»

 

Національно-патріотичне виховання у 2020-2021 навчальному році реалізовувалося через проведення таких заходів, як Шевченківські дні, години спілкування та виховні години за темами: «Ми – нація єдина, твої ми діти, Україно»

 (01вересня), урок мужності до Дня захисника  України «Мужність і відвага крізь часи і покоління» (13 жовтня),  написання Єдиного диктанту, присвяченого  Дню української писемності та мови (09.листопада), флешмоб «Свіча пам’яті», присвяченого вшануванню жертв голодомору (28 листопада), конкурс-огляд навичок зі стройової підготовки «Козацький впоряд» до Дня Збройних сил України (10 грудня), до Дня Соборності України «Пишаюся тобою, Україна-Мати!», «Боротьба за державність»  (22 січня, дистанційно), флешмоб «Що ти знаєш про Крути?» (29 січня), єдина  класна година з військово-патріотичного виховання « Небесна Сотня в вирій полетіла!» до Дня Героїв небесної Сотні (20 лютого), день пам’яті та примирення в Україні «Пам’ятаємо, аби достойно жити…», уроки мужності «Пам'ять не згасає у віках!» (06 травня), флешмоб до Дня вишиванки «Ми українці…» (16 травня).

Правовиховна робота, метою якої визнаю розуміння й потребу дотримуватися законів України, дає позитивний результат. Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію й формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добираю такі виховні технології, як-от: години спілкування «Лихослів’я в нашому житті», «Раніш закон, а потім благодать», тренінг «Я і мій клас», круглий стіл «Не спалюй свого майбутнього», різні за тематикою виховні години приурочую подіям сучасності та календарним датам, зокрема: «І тебе, поете любий, в сім`ї вольній, новій, тебе згадуємо з любов’ю теплим, щирим словом», «День Соборності та Свободи України», «День визволення Донбасу від німецько-фашистських загарбників», «На те ми й люди, щоб добро творити». Значну увагу приділяю формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: чесності, порядності, толерантності, принциповості, дисциплінованості та працьовитості.

Формуючи екологічну культуру школярів,  провела класні години

«Екологічні проблеми людства».

«Білий птах із чорною ознакою».

тиждень екологічних знань «Себе я бачу в дзеркалі природи».

«Збережи первоцвіт!» - екологічна акція штабу Екологія.

«Чиста вулиця, чисте місто, чиста планета» - марш парків

«Незвичайне – поряд!» - виставка малюнків.

«Небесні ластівки» - зустріч птахів.

Не минаю естетичну спрямованість виховної роботи. Цікавою й змістовною була виховна година «Світ наших захоплень».

БЖД  - класна години « Безпека в побуті» позаплановий інструктаж № 12 з вибухонебезпечних предметів, бесіди-попередження «Гра з власним життям» , «Безпечна поведінка – запорука життя».

ПДР – Тиждень з безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!», урок-вікторина «Безпечний рух-твій вірний друг» .

Морально-естичний аспект  виховної роботи в 9-А  класі знайшов свою реалізацію в естетичному оформленні класної кімнати, у проведенні виховних годин «Про скромність та зрозумілість»,  класні години в рамках Програми з морально-етичного виховання «Дорога Добра». Однією з найважливіших ланок роботи з розвитку естетичних смаків вихованців є шкільна бібліотека. Учні 9-А   класу приєдналися до загальношкільної акції «Подаруй бібліотеці книгу»,

             Велика увага приділялася вирішенню проблеми булінгу: Виховна година «Стоп булінг», челендж "Я можу зупинити булінг" , шкільний квест "Подорож світом без булінгу", тренінг «Булінг та кібербулінг».

Фізичне вдосконалення й виховання потреби здорового способу життя – одна із пріоритетних напрямків виховної роботи класу, в класі проведено виховні години бесіда «Сьогодні День фізкультури та спорту» ,  , бесіда до дня порозуміння з ВІЛ інфікованими «Це стосується кожного» .

Учні здатні  самі  організовуватись на виконання колективних справ, уміють  розподіляти між собою обов’язки. Вони вміють уважно вислухати один одного (на зборах, на перерві, під час виконання доручень). Уміють  прислухатися до рішень органів учнівського самоврядування і розпоряджень його уповноважених.

        Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас характеризується як дружний, організований, із налагодженою системою самоврядування та хорошим психологічним кліматом. Наявні угрупування переважно за місцям проживання. Неофіційних лідерів в класі немає. Клас із високим рівнем вихованості. Яскраві індивідуальні особливості органічно впливають на розвиток класу як колективу.

Учні мають розвинену національну та громадську свідомість

На протязі року добре зарекомендував себе актив класу: лідер-Саркісян Ангеліна, староста-Татаренко Юлія. Відповідальний за роботу штабу «Дозвілля»- Бєдна Анна, відповідальний за роботу штабу «Знання» -Ніжник Єгор; відповідальна за роботу штабу «Милосердя» -Іванова Ольга. Актив класу має високий авторитет серед учнів класу та школи, які виконували  розпорядження  активу із задоволенням та сумлінно.

 

Індивідуальна робота з учнями.

Основними напрямами індивідуальної роботи класного керівника є:

-         вивчення індивідуальних особливостей учнів;

-         встановлення міжособистісних контактів з кожною дитиною;

-         створення умов для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів;

-         вивчення та врахування стану фізичного, психічного та соціального здоров'я учнів;

-         розв’язання питання соціальної адаптації учнів в умовах дитячого та педагогічного колективів;

-         профілактична робота з учнями " групи ризику";

-         діагностика результатів навчання, виховання і розвитку кожного учня.

Робота з батьками.

        Варто відзначити ставлення батьків до проблем та потреб шкільного життя учнів. Батьки учнів налаштовані досить позитивно й прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування в школі їх дітей. Досить толерантно батьки реагують на критику  поведінки їх дітей, прагнуть збагнути та всунути причини, що викликають подібну ситуацію. Систематично в телефонному режимі відбувається спілкування батьків із класним керівником, наслідком якого є коригування поведінки учнів та їх ставлення до навчання.

 

Напрямок діяльності

Зміст діяльності

Форми діяльності

1

Вивчення сімей учнів

Пізнання дітей та їх батьків, вивчення стилю життя родин, ознайомлення з домашніми умовами розвитку особистості дитини.

анкетування, тестування, педагогічні майстерні, ділові ігри з батьками, тощо.

2

Залучення батьків до життєдіяльності класного колективу

Налагодження співпраці з батьками

Спільне планування виховної роботи в класі, колективні творчі справи; свята, вечори, концерти, прогулянки, походи, поїздки та подорожі; виставки творчих робіт; дні здоров’я; дні добрих справ.

3

Здійснення педагогічного керівництва діяльністю батьківської ради

Утвердження і функціонування колективу батьків класу, підвищення дієвості батьківських зборів.

Вибір батьківської ради, допомога у плануванні та організації її діяльності, робота з сім’ями, які потребують педагогічної допомоги, установлення зв’язків з громадськістю тощо.

4

Педагогічна освіта батьків

Духовне відродження сім"ї, що передбачає оволодіння батьками нормами суспільної моралі, етики, поведінки та культури взаємовідносин; підвищення педагогічної культури батьків, сприяння збереженню і відтворенню сімейних традицій, ознайомлення з методами сімейного виховання.

 різноманітні форми роботи, зокрема: батьківські збори, тематичні консультації; педагогічний десант, вечір запитань і відповідей, педагогічні практикуми; аукціон ідей сімейного виховання ,тощо.

 

5

Індивідуальна робота з батьками

Встановлення безпосереднього контакту з кожним членом сім’ї учня, досягнення взаєморозуміння щодо пошуку шляхів впливу на розвиток особистості дитини.

Індивідуальні бесіди з батьками, спільне визначення перспектив розвитку учня, педагогічні консультації, консультації психолога, індивідуальні доручення тощо.

 

6

Інформування батьків про хід і результати навчання, виховання і розвитку учнів

Надання інформації батькам про стан навчання учнів, проблеми, що виникають, рівень вихованості та розвитку дітей.

Тематичні та підсумкові батьківські збори, індивідуальні консультації, перевірка щоденників учнів.

 

                     Результативність роботи за 2020-2021 навчальний рік:

     Робота волонтерів у допомозі ветеранам війни.

    Участь класу у всіх загальношкільних святах.

    Акція «Живи, книго».

    Акція « Вахта Пам’яті».

    Акція Всеукраїнського благодійного фонду «Серце до серця».

    Поїздки : с. Привітне « В колі друзів», с. Щурове, база відпочинку «Сосна».

    Тематична поличка «Пам’яті Небесної Сотні».

    Робота з батьками "Кроки до порозуміння"(дистанційно).

    Міжнародний день птахів – дистанційно.

    Виховна година "Тривожні дзвони Чорнобиля.."

    Великодній дивограй-участь в конкурсі.

    Виховна година «Україна-це Європа»

    День Землі-класна година (дистанційно, платформа Padlet).

    День космонавтики-виховна година (дистанційно, платформа Padlet).

    ІІ місце в конкурсі-огляді навичок зі стройової підготовки «Козацький впоряд» до

    Дня Збройних сил України

 

Класний керівник                                                            Цимбаленко О.М.         

doc
Додано
15 серпня 2023
Переглядів
1387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку