Головним проблемним завданням класного керівника на 2017 -2018 навчальний рік – це підвищення ефективності створеної моделі учнівського самоврядування класу, спрямованої на розвиток в учнівської молоді лідерського потенціалу, громадянської активності, співпрацю класного керівника та активу учнівського самоврядування.
Аналіз виховної роботи у 6 класі за І семестр
Головним проблемним завданням класного керівника на 2017 -2018 навчальний рік – це підвищення ефективності створеної моделі учнівського самоврядування класу, спрямованої на розвиток в учнівської молоді лідерського потенціалу, громадянської активності, співпрацю класного керівника та активу учнівського самоврядування. Пріоритетом обраної виховної моделі є прагнення підготувати особистість підлітка до тих життєвих ситуацій, в яких йому доведеться діяти в майбутньому, доступними засобами, в контексті особистісно - орієнтованого навчання, допомогти перейти йому на якісно новий рівень розвитку, трансформувавшись в суб’єкта власної життєтворчості та життєдіяльності, здатного самотужки зайняти притаманне лише йому місце в людському суспільстві, долаючи всі можливі перепони, адаптуючись до умов, що змінюються.
На початку навчального року на класних зборах було розподілено громадські доручення між учнями класу, і на посаду старости класу було обрано Яловегу Альону.
Виходячи з мети та завдань, у класі організоване виховне середовище для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів, задоволення соціально цінних і особистісно значущих інтересів і потреб учнів.
Учні 6 класу приймають активну участь в громадському житті школи і класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у різноманітних шкільних конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є участь у акціях «Голуб миру у зону АТО», « Новорічний подарунок дитині героя – твоя подяка за мир», « Святий Миколай іде до воїнів АТО».
Більшість дiтей у класi з повних сiмей, де обоє батькiв виховують дитину; є 3 неповних сiм’ї, в яких вихованням займаються лише матері, дві родини належить до статусу багатодітних - в яких проживають Данканич Злата та Зейкан Михайло. Давиденко Артем, Єрмакова Вероніка та Яловега Альона навчаються на достатньому рівні,Барилко Дарія, Малик Вікторія та Данканич Злата , Петренко Микола - на середньому рівні, Зейкан Михайло,Кравченко Максим – на низькому рівні. В цілому, аналізуючи рівень навчальних досягнень з основних предметів, варто зазначити, що більшість учнів не повністю використовують свій інтелектуальний потенціал, що, напевно, і є основною причиною середнього та достатнього показника успішності.
Варто відзначити ставлення батьків до проблем та потреб шкільного життя їх дітей. Батьки учнів налаштовані досить позитивно і прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування їх дітей у школі. Досить толерантно батьки реагують на критику поведінки їх дітей, прагнуть збагнути та усунути причини, що викликають подібну ситуацію. Систематично у телефонному режимі відбувається спілкування батьків з класним керівником, наслідком якого є корегування поведінки учнів та їх ставлення до навчання.
Крім навчання в деяких учнів класу розвиваються неабиякі художньо-естетичні здібності. Так, Єрмакова Вероніка , досить гарно танцює. Їй це дуже подобається і вона залюбки бере участь у різноманітних конкурсах та концертах (участь у районному етапі обласного конкурсу на кращий національно-патріотичний виховний захід – ІІ місце «Козачок»)Діти змогли проявити свою фантазію та ініціативу у конкурсі композицій з квітів «Бажаємо миру Україні». Відповідальність за доручену справу проявили себе під час виступу на новорічному ранку. Учні класу перед глядачами показали свої театральні здібності при постановці вистави «Кумасі», «Бальзам « Бітнер».
Багато заходів було проведено в напрямку формування здорового способу життя, це: диспут на тему «Здоров'я – вища цінність, яку потрібно берегти », флешмоб «Весела зарядка», лекція «Індивідуальні особливості людини.
Учням намагалася прищеплювати любов до своєї рідної України, рідного села через мережу виховних заходів у напрямку ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, а саме: перший урок « Я громадянин України – європейської країни», загальношкільна лінійка «Хай завжди буде сонце, хай завжди буде мир», флешмоб до Дня миру «Голуб Миру», «Козацькі розваги», привітання воїнів АТО з Днем захисника України.дитячі роздуми на тему: "Про день Гідності та Свободи".
Велика увага приділялася розвитку ціннісного ставлення особистості до себе та до людей, зокрема: година спілкування «Толерантність – це повага права бути таким, яким він є», робота шкільної пошти « Я хочу, щоб ти мене вибачив за...».
Про хід і результати навчально-виховного процесу батькам ми повідомляємо на батьківських зборах, які проводяться відповідно до календарного плану.У минулому семестрі були проведені батьківські збори на теми: «Вікові проблеми підлітків та шляхи їх вирішення», «Вплив комп′ютера на здоров′я дитини». Під час проведення зборів було вирішено ряд організаційних питань, пов'язаних з вихованням учнів, поведінкою, харчуванням у школі. Проводяться індивідуальні бесіди з батьками учнів, які мають помітно знижений рівень навчання.
Висновки
Виходячи з аналізу виховної роботи за І семестр, слід відзначити, що незважаючи на ряд позитивних зрушень в житті класного колективу, поки що не вдалося поставити рівень успішності класу на належний рівень, більш широко використати досвід та уміння членів класного колективу у громадському житті школи. Однак діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися і сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості окремо. Саме тому на ІІ семестр виховна робота у класі має бути спрямована на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов’язків, продовжити роботу щодо виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей через учнівське самоврядування в класі, сприяти тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися.