Аналіз виховної роботи в класі за минулий період

Про матеріал
Першим розділом плану роботи класного керівника є, звичайно, аналіз виховної роботи в даному класі за минулий рік. Він є базою для розробки напрямів і змісту, вибору засобів і форм виховної роботи в майбутньому році. Зазвичай класні керівники зазнають труднощів при підготовки першого розділу плану своєї роботи. Нижче наводиться схема аналізу виховної роботи в класі, яка рекомендується насамперед починаючому класному керівнику, оскільки в ній містяться підказки про те, що може бути предметом аналізу. Досвідчений класний керівник зазвичай має власну програму, за якою щорічно і виконує аналіз виховного процесу. Також радимо зробити цей аналіз якомога більш конкретним, називаючи прізвища та імена окремих дітей, наводячи приклади з життєдіяльності класу в минулому році, - це істотно допоможе організувати виховний процес у класі в поточному році.
Перегляд файлу

Аналіз виховної роботи в класі за минулий період

Першим розділом плану роботи класного керівника є, звичайно, аналіз виховної роботи в даному класі за минулий рік. Він є базою для розробки напрямів і змісту, вибору засобів і форм виховної роботи в майбутньому році. Зазвичай класні керівники зазнають труднощів при підготовки першого розділу плану своєї роботи. Нижче наводиться схема аналізу виховної роботи в класі, яка рекомендується насамперед починаючому класному керівнику, оскільки в ній містяться підказки про те, що може бути предметом аналізу. Досвідчений класний керівник зазвичай має власну програму, за якою щорічно і виконує аналіз виховного процесу. Також радимо зробити цей аналіз якомога більш конкретним, називаючи прізвища та імена окремих дітей, наводячи приклади з життєдіяльності класу в минулому році, - це істотно допоможе організувати виховний процес у класі в поточному році.

У першому класі цей розділ плану роботи класного керівника заповнюється в міру накопичення вчителем нових відомостей про клас і окремих учнях.

Схема аналізу виховного процесу у класі

1. Аналіз доцільності поставлених завдань та ефективності планування виховної роботи в минулому році.

1.1. Завдання виховної роботи минулого навчального року, доцільність їх постановки, актуальність і своєчасність ідей, які висувалися при плануванні.

1.2. Правильність вибору основних напрямів, змісту, форм і методів роботи, засобів педагогічної взаємодії, прийомів включення учнів у діяльність і спілкування.

1.3. Результати рішення виховних завдань минулого року.

2. Аналіз рівня вихованості та розвитку учнів класу.

2.1. Вихованість учнів і фактори, що впливають на неї більшою мірою. Характеристика їх морального, естетичного, трудового, інтелектуального і фізичного розвитку.

2.2. Розвиненість і спрямованість пізнавальних інтересів і творчих здібностей учнів класу. Вказати конкретні прояви в інтелектуальній, художественноестетіческой, трудової та інших видах діяльності.

2.3. Рівень знань, умінь і навичок учнів класу, їх успішність у порівнянні з результатами минулих років.

2.4. Характеристика мотівапіонно-потребностной сфери учнів класу (структура і динаміка навчальних та неучбовому мотивів, поява "нових" потреб школярів тощо) (в таблицях, з прізвищами).

2.5. Сформованість в учнів потреби в самовихованні і самоосвіті.

2.6. Соціальний розвиток учнів і його динаміка (культура спілкування і праці; правова, інтелектуальна, інформаційна, художня, економічна, екологічна, фізична культура; адаптованість до оточення і умовам; розвиток самостійності; здатність не піддаватися негативним впливам; прояв лідерських якостей і умінь благотворно впливати на соціум; розвиток життєвого самовизначення і самооцінки).

2.7. Успіхи і досягнення учнів класу, ріст особистісних досягнень, найбільш яскраві прояви індивідуальних особливостей учнів класу; розвиток обдарованих учнів.

2.8. Розвиток і соціалізація учнів групи ризику (дітей з девіантною поведінкою, соціально незахищених) (їх індивідуальні особливості, потреби, мотиви вчинків; вплив на них найближчого соціального оточення; найбільш діючі прийоми роботи з ними; завдання виховання і корекції поведінки цих учнів; прогноз подальшої соціалізації цих дітей).

3. Аналіз соціальної ситуації розвитку учнів.

3.1. Особливості відносин учнів класу з оточуючим їх соціумом, найбільш помітні зміни в цих відносинах в минулому навчальному році; чинники та умови, що викликали помітні зміни в соціалізації учнів.

3.2. Характеристика і динаміка основних ціннісних орієнтацій учнів класу (в таблицях, з прізвищами).

3.3. Особливості взаємовідносин учнів класу з різними групами людей (товаришами, батьками, вчителями).

3.4. Референтний оточення і його зміна в минулому році в учнів класу. Характер і ступінь впливу найближчого соціального оточення (батьків, однокласників, однолітків, дитячих об'єднань, секцій тощо) на процес і результат соціалізації школярів.

3.5. Роль класного і шкільного співтовариства, соціального педагога в соціальному розвитку школярів.

3.6. Роль батьків у соціальному розвитку школярів.

4. Аналіз розвитку колективу класу.

4.1. Соціально-психологічний мікроклімат у класі. Фактори (умови і люди), що впливають на формування цього мікроклімату. Особливості морально-психологічного мікроклімату в класі: характер взаємин учнів один з одним (тактовність, ввічливість, увагу і повагу, взаємини хлопчиків і дівчаток, доброзичливість, колективізм, відносини взаємної відповідальності і турботи тощо); переважне ставлення учнів до вчителів і іншим дорослим; домінуючий емоційний настрій учнів класу.

4.2. Социометрическая, рольова і комунікативна структури класу. Наявність і характеристика микрогруппировок. Рівень розвитку колективістських відносин в класі, наявність і характер колективних творчих справ. Ступінь включеності учнів у життєдіяльність класу, наявність лідерів, ізгоїв.

4.3. Розвиток громадської активності учнів (ініціативність, творчість, організованість, самостійність, участь у самоврядуванні класу).

4.4. Зміна складу класу, що відбулися протягом року, індивідуальні особливості «новеньких», їх адаптація та інтеграція в колективі.

4.5. Особливості громадської думки класу та її вплив на інтереси (навчально-пізнавальні, позакласні) і поведінку учнів. Хто / що надає найбільший вплив на громадську думку класу?

5. Аналіз організації виховного процесу в класі та ефективності виховної роботи класного керівника.

5.1. Що зі змісту виховних заходів було прийнято учнями найбільш охоче? Не прийнято? В яких справах вони брали участь з найбільшим задоволенням і віддачею; проявили себе активними організаторами; залишилися байдужими; були пасивними? Чому?

5.2. Наскільки вдалою виявилася послідовність і частота класних заходів у минулому навчальному році?

5.3. Які спільні справи минулого року сприяли згуртуванню класного колективу; соціалізації учнів?

5.4. Які методи, форми і засоби педагогічної взаємодії найбільшою мірою вплинули на розвиток учнів, на формування свідомої дисципліни та відповідального ставлення до навчання?

6. Аналіз участі класу і окремих учнів у життєдіяльності школи.

6.1. Основні мотиви участі учнів класу у шкільних заходах, ступінь зацікавленості та залучення.

6.2. Участь учнів класу у шкільному самоврядуванні, організаторській діяльності, роботі шкільних гуртків, секцій; вплив цієї діяльності на виховання і розвиток дітей.

7. Аналіз педагогічної взаємодії з родинами учнів класу і з батьківським активом.

7.1. Частота і характер контактів з родинами учнів; форми спільної діяльності школи та батьків учнів.

7.2. Запити та побажання батьків щодо навчально-виховного процесу в класі та школі в минулому році.

7.3. Участь батьків учнів у виховній роботі класу і школи (у плануванні та організації класних і загальношкільних справ). Ступінь участі.

7.4. Зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків та інформування їх про хід і результати навчально-виховного процесу. Результативність роботи.

7.5. Тематика батьківських зборів, консультацій, лекцій і т.п. Їх результативність.

7.6. Характеристика індивідуальної роботи з батьками.

7.7. Взаємодія з батьківським активом класу, школи.

7.8. Результати педагогічних спостережень за вихованням у родинах учнів класу, коротка характеристика сімейних взаємин.

7.9. Взаємодія з окремими (наприклад, "проблемними") сім'ями.

8. Аналіз організації педагогічної взаємодії дорослих, працюючих з учнями класу.

8.1. З ким із педагогічних, медичних, соціальних працівників, представників інших сфер було встановлено виховне взаємодія? Його зміст, форма, характер?

8.2. Які методи педагогічної взаємодії дорослих були найбільш ефективними?

9. Висновки щодо змісту та ходу виховного процесу в минулому році.

9.1. Успіху і знахідки, накопичений позитивний досвід.

9.2. Негативні моменти в організації життя класу і вихованні учнів.

9.3. Нереалізовані можливості і невикористані резерви.

9.4. Перспективні цілі та першочергові завдання найближчого майбутнього.

10. Додаток до аналізу виховної роботи класу в минулому році.

10.1. Результати підсумкових діагностичних досліджень, анкетування, опитувань, моніторингів тощо

10.2. Відомості про проведення та результати окремих заходів, акцій.

10.3. Замальовки окремих періодів життя класного колективу.

10.4. Інші аналітичні матеріали.

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку