Виховна година "В здоровому тілі- здоровий дух"

Про матеріал
Виховна година спонукає учнів до аналізу способу життя свого та своєї родини,викликає бажання вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

«В здоровому тілі –

здоровий дух»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Урок здоров'я «В здоровому тілі – здоровий дух»

 

 

Мета: формувати позицію протидії всім небезпечним для здоров'я та життя явищам: наркотикам, алкоголю, палінню; пропагувати здоровий спосіб життя; виробляти активну життєву позицію в молоді.

 

Обладнання: розвішені по класу плакати з висловлюваннями про нега­тивний вплив шкідливих звичок, буклети про здоровий спосіб життя.

 

Підготовчий етап

Клас розбитий на чотири зони для гри чотирьох команд. Парти розташовані так, щоб можна було бачити дошку всім учасникам. Приклади плакатів:

«Від вина гине краса, через вино скорочується молодість». Горацій

«Треба підтримувати міцність тіла, щоб зберігати міцність духу». В. Гюго

«Ніякі напасті й злочини не знищать стільки народу і народного багатства, як пияцтво». Ф. Бекон

Хід заходу

1. Мотивація діяльності

Урок починається з інсценування.

До школи йде сутулий хлопчик, а на­зустріч йому Баба Яга (Б. Я.).

Б. Я. Здрастуй, дідусю! Куди шку­тильгаєш?

Хлопчик. Здрастуйте. Тільки я не дідусь, я хлопчик, до школи йду, а не шкутильгаю. (Як би про себе.) А рап­том вона мене й у правду перетворить на старого.

Б. Я. (Дістає велике дзеркало.) Дуже гарний, правда? Зігнувся в три погибе­лі. Молодець! Дивися, як симпатично лопатки тирчать, як у пташки доісто­ричної. Добре шкодиш здоров'ю. Твоя кругла спина змінює форму грудної клітки, груди западають й стають ввіг­нутими, як миска. Зате живіт виступає вперед. О, таку тебе, швидко виросте такий же горб, як у мене. Дивися, і за партою в школі сиди аби як. І сумку через плече, щоб в один бік перекосило. А голова в тебе важка, коли сидиш за партою, рукою її тримаєш?

Хлопчик. Ага.

Б. Я. О, це мозків боляче багато в голові розвелося, от вона й важка. Ну, прощай, касатику, невдовзі побачимося!

Хлопчик (звертається до класу). І чого Бабеля ця до мене причепилася? Я якщо захочу, вмить стану рівним...

 

2. «Мозковий штурм». Складові здорового способу життя.

Учні називають складові здорового способу життя (учитель за­писує їх на дошці). Це можуть бути: 1) відмова від куріння; 2) від­мова від алкогольних напоїв; 3) відмова від наркотиків; 4) заняття фізичною культурою та спортом; 4) відсутність будь-яких захво­рювань; 6) здорове харчування.

Учні можуть назвати ще і відмову від лихослів'я як складової морального здоров'я.

Далі вчитель нагадує учням, що наше здоров'я залежить від таких основних чинників (показує картку, яку потім прикріпляє на дошці):

– спадковість – 20%;

– рівень медицини – 10%;

– екологія – 20 % ;

– спосіб життя – 50% .

 

3. Бесіда.

Учитель. Спосіб життя – це той чинник здоров'я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Що ж таке здоровий спосіб життя?

Учні. Це такий спосіб життя, який зберігає і поліпшує здоров'я.

Учитель. А що може зараз допомогти вам поліпшити ваше здоров'я?

Учні. Фізкультура (ранкова зарядка, різноманітні види спорту, туризм тощо); здорове харчування (один-два рази на день вжива­ти гарячу першу страву і щодня – фрукти та овочі, відмовитися від чіпсів, газованих напоїв, «Пепсі», «Кола» тощо); особиста гігіє­на та правильний режим навчання та відпочинку (через кожні 45 хвилин навчання робити 10-хвилинні перерви та переключатися з одного виду діяльності на інший, спати не менше 8 годин на добу, вміти розслаблятися, загартовуватися).

Учитель. А які чинники поведінки псують здоров'я людини?

Учні. Тютюнопаління; вживання наркотиків, алкоголю.

 

4. Виготовлення плакату «Здоровий спосіб життя».

Учитель поділяє клас на чотири групи (команди). Принцип розподілу може бути будь-який (за кольором очей, за захоплен­нями тощо). Створені команди придумують собі назви (бажано, щоб вони відповідали темі виховного заходу). Також обирається «лічильник» – учень, який підраховуватиме бали, що зароблять команди.

Учитель дає завдання командам: за 5–10 хвилин намалюва­ти плакат, який пропагує здоровий спосіб життя. Головні ви­моги до плакату: яскравість, образність, запам'ятовуваність, інформативність, оригінальність. Саме ці критерії і визнача­тимуть найкращий плакат, за який команда-переможниця одержує 10 ігрових монет, а інші команди – по 5 ігрових мо­нет. Ці плакати вивішуються в класі. Поки команди малюють, може звучати музика. Як тільки мелодія припиняється, коман­ди повинні здати свої малюнки. Потім обирається найкращий плакат.

 

5. Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

Гра проходить 10–15 хвилин. Звучить тиха музика. Вчитель читає запитання, команди повинні відповісти на них. За кожну правильну відповідь команда одержує одну ігрову монету. На­брані бали додаються до балів, зароблених командами під час конкурсу плакатів (за цим стежить «лічильник»). Запитання для гри:

1. Назвіть батьківщину тютюну. (Америка.)

2. Як і коли тютюн потрапив до Європи? (У XV ст. після від­криття Америки Колумбом, який і завіз його до Європи.)

3. Найцінніше, що є в людини. Його тривалість у курців ско­рочується в середньому на 17 років. (Життя.)

4. Як називається процес формування наркотичної залеж­ності через поступове збільшення дози наркотичної речо­вини? (Звикання.)

5. Велика червона квітка, з листків і стебел якої отримують дуже сильний наркотик, а насіння якої вживається в їжу. (Мак.)

6. Одна з головних складових тютюну. Дуже небезпечна от­рута, від однієї краплі якої гине кінь. (Нікотин.)

7. Як стародавні греки називали людину, що страждає на заціпеніння? (Наркоманом, від грецької narke – заціпе­ніти, mania – потяг.)

8. На думку А. П. Чехова, горілка, хоч і біла, робить черво­ним ніс. А що вона чорнить? (Репутацію.)

9. Халдфан Маєр, колишній директор Усесвітньої організа­ції охорони здоров'я, вважає, що це – найпоширеніша із причин різних захворювань, якої можна запобігти. Що це? (Паління.)

10. Смертельна хвороба печінки, яка виникає, як правило, у процесі зловживання алкогольними напоями. (Цироз.)

11. А. П. Чехов говорив: «Цілувати жінку, яка палить, все одно, що...». Продовжте його вислів. (... Цілувати попіль­ничку.)

12. Що, відповідно до однієї народної китайської мудрості, приносить сто печалей і одну радість? (Алкогольні напої.)

13. Діяльність спеціалістів спрямована на зміну поведінки, що, в свою чергу, може знизити бажання палити, вживати алкоголь чи наркотики. (Профілактика.)

14. Дуже важливий внутрішній орган, який більше за інші потерпає від паління. (Легені.)

15. Набутий синдром, який викликається вірусом імунодефі­циту людини. (СНІД.)

16. Смертельна хвороба дихальних шляхів, яка серед курців зустрічається в 30 разів частіше, ніж серед тих, хто не па­лить. (Рак.)

17. Що сьогодні є об'єктом загального осуду за кордоном і при­чиною того, що тих, хто зловживає цим, не беруть на ро­боту до деяких організацій? (Паління.)

18. Зловживання лікарськими препаратами, продуктами по­бутової хімії з метою одурманювальної дії на організм. Веде до ураження серця, легенів, нирок, печінки, мозку та інших органів. (Токсикоманія.)

Після гри підбиваються підсумки, підраховуються отримані монети.

 

6. Творчий конкурс.

Учитель роздає підготовлені раніше завдання в конвертах різ­ного кольору. (Група називає колір конверту, який хоче отрима­ти.) Завдання можуть бути такими (звертаємо увагу, що учасники заходу – учні 10–11 класу, які вже мають певні знання щодо даної теми):

Завдання 1. Підготувати (розробити) антирекламу тютюно­вого виробу або алкогольного напою (або і того й іншого). Це, наприклад, ситуація, пов'язана з відпочинком, подорожжю тощо.

Завдання 2. Розповісти про негативний вплив, наслідки вжи­вання дітьми алкогольних напоїв, тютюнопаління.

Завдання 3. Навести в усній формі аргументи за здоровий спосіб життя.

Завдання 4. Назвати причини, через які людина (дитина) почи­нає палити, вживати алкоголь або наркотичні речовини.

На виконання завдання дається 15 хвилин. Звучить спокійна тиха музика.

Перед тим як групи отримують завдання, з кожної обирається по одному спостерігачу, який не бере участі у виконанні завдань. Вони знайомляться з буклетами, розробленими вчителем, ліка­рем, батьками щодо здорового способу життя.

Після закінчення виконання завдань кожна група презентує свої результати, аргументуючи власну точку зору. Спостерігачі ставлять запитання, виправляють помилки (якщо вони є в оголо­шуваній учасниками інформації).

Підсумки цього конкурсу не підбиваються, а тільки обговорюються, робляться висновки. Спостерігачі можуть вказати, які команда була більш переконливою.

 

7. Слово вчителя.

– Чи замислювались ви над тим, навіщо, для кого, як і ким створюється реклама? Вона створюється для того, щоб продати свій товар, а для цього підкреслюються його переваги порівняно з іншими аналогічними товарами. Реклама виготовляється фахів­цями (які працюють разом із виробниками товару), що вивчають попит на цей товар і потребу в ньому, а також психологічні особ­ливості споживачів. У процесі створення реклами враховуються такі фактори:

– психологічні характеристики сприйняття кольорів люди­ною:

– рекламований товар завжди має бути поданий з найвигіднішої позиції, що підкреслює його переваги;

– реклама має бути яскравою, помітною і зустрічатися на кожному кроці;

– рекламний ролик – неодмінно лаконічний – має постійно повторюватися, тому що регулярне повторення сильніше впливає на свідомість людини, ніж логіка чи переконання;

– «рекламна людина» – відома людина (наприклад, артист). Потенційному покупцеві ніби дають зрозуміти: от як люди п'ють цю каву, курять ці сигарети, їдять цей шоколад... А це озна­чає, що той, хто питиме, палитиме або вживатиме те ж саме, буде схожим на них. В основі впливу на свідомість людей лежить так званий «ефект ореолу» відомої особистості, що викликає бажання в покупця наслідувати своєму кумирові.

Чи може реклама зашкодити? Якщо, окрім реклами, людина нічим не цікавиться, вона опиняється в її владі, перестає розумі­ти, що її бажання і потреби створені штучним шляхом, а власне до неї застосовуються приховані психологічні механізми. Така людина не бачить реальності й не усвідомлює очевидних наслід­ків реклами.

Уявімо собі, що ми ніколи не побачимо в рекламі, наприклад, тютюнових виробів. Ми ніколи не бачили і не побачимо: хворих нещасних людей з тремтячими, жовтими від тютюну пальцями, не побачимо дітей, родичів, сусідів курця, яким заважає і псує здоров'я тютюновий дим; не побачимо людину, що курить під час сварки, після програшу, у безвихідній ситуації тощо, і не побачимо хворих, які гірко шкодують, що своєчасно не кинули палити.

На цьому наш урок здоров'я закінчено. Але, як і на звичайному уроці, ви одержите домашнє завдання. Воно має творчий харак­тер. Дозволяється вибрати одне із завдань і підготувати його на наступний урок, який відбудеться ... (учитель може назвати дату) і на який ми запросимо наших молодших товаришів (учнів під­шефного класу).

Ось ці завдання:

1) Підготувати антирекламу тютюнових виробів. Це може бути невеличкий ролик. А замість слогану можна використати якийсь вислів або народне прислів'я.

2) Скласти казку про якусь тваринку, яка почала палити (що з нею сталося).

3) Розробити путівник здоров'я, який допоможе нашим молод­шим товаришам бути здоровими.

4) Написати листа молодшому братові або сестрі, в якому роз­повісти про те, як шкідливо палити.

Команда-переможниця (за перші 2 конкурси) отримує солодкі призи; нагородити можна також найбільш активного учасника.

 

doc
Додано
23 січня 2022
Переглядів
1260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку