Аналіз виховної роботи за І семестр 2020-2021 н. р. у 6-Б класі
У класі навчаються 33 учні. З дітьми працюю з вересня 2019 року.
Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного, за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників. Відмінників у класі немає, але є так званий «резерв» — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.
Протягом першого семестру вела виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника та нетрадиційну, але таку важливу галузь — своєчасну психологічну допомогу вихованцям. Для цього використовувала тестування, тренінги, індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяла морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування...
Впроваджую ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирала такі виховні технології, як години спілкування «Мій вільний час», «Наш дружний 6-Б», «Твори добро», ігри «Колектив – це ми!», «Як поводити себе в транспорті», різні виховні години та заходи, приурочені подіям сучасності та календарним датам, зокрема: «Символи моєї Батьківщини», «Україна – це ми!», «Козацькі розваги». Значну увагу приділяла формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків. Це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
Формую екологічну культуру школярів, були проведені години пам’яті... Учні класу приймали участь в акціях «Милосердя», шкільних ярмарках, районних конкурсах різних напрямків…
Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому клас характеризується як дружний, організований, із налагодженою системою самоврядування та хорошим психологічним кліматом. Наявні угрупування переважно за місцем проживання. Неофіційних лідерів в класі немає. Клас із високим рівнем вихованості, «важких» та «недисциплінованих» учнів лише троє. Яскраві індивідуальні особливості органічно впливають на розвиток класу як колективу.
У процесі роботи я бачу, як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні, емоційно відкриті та чутливі до моральних проблем.
Не оминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу роботою на користь школи і також необхідна умова — стимуляція самовдосконалення дітей за допомогою різних тренінгів, наприклад, «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток».
В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. У моєму класі є декілька неповних сімей. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу в цілому.
У роботі з батьками використовую колективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом...
Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивається відповідно до гармонійного розвитку особистості. У практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. На цьому етапі співробітництва, в результаті виконання загальновиховної, індивідуальної роботи - більшість учнів підвищили рівень сформованості моральних, громадянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості і обрали шляхи майбутнього навчання та праці.
Класний керівник Шестопалова М.В.