Аналіз виховної роботи за 2021-2022 навчальний рік у 7-Б класі
У класі навчається 33 учні. З дітьми працюю з вересня 2019 року.
Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та злагода. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність. У цілому, діти чуйні один до одного, за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників. Відмінників у класі немає. Цимбаліст Юлія професійно займається у танцювальному гуртку. У класі є так званий «резерв» — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.
Протягом року вела виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника та нетрадиційну, але таку важливу галузь — своєчасну психологічну допомогу вихованцям. Для цього використовувала тестування, тренінги, індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяла морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила ряд бесід, годин спілкування...
Для реалізації всіх цілей та завдань добирала такі виховні технології, як години спілкування: «Мій характер», «Наш дружний 7-Б», рольові ігри «Як поводити себе в транспорті», усні журнали «Саморозвиток і самовиховання», різні виховні години та заходи, приурочені подіям сучасності та календарним датам, зокрема: «Символи моєї Батьківщини», «День українського козацтва», «Дорожній рух», «День пам’яті жертв голодомору». Значну увагу приділяла формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків - це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
Формую екологічну культуру школярів. Не минаю естетичну спрямованість виховної роботи. Проводила виховну годину «Світ наших захоплень»… Учні класу приймали участь в акціях «Милосердя», ярмарках, конкурсах різних напрямків…
Взаємовідносини класного керівника і учнів класу задовільні. В цілому, клас характеризується як дружний, організований, із налагодженою системою самоврядування та хорошим психологічним кліматом. Наявні угрупування переважно за місцем проживання. Неофіційних лідерів в класі немає. Клас із високим рівнем вихованості, «важких» та «недисциплінованих» учнів лише двоє. Яскраві індивідуальні особливості органічно впливають на розвиток класу як колективу.
У процесі роботи я бачу як дорослішають мої вихованці, якими розумними вони стають, як вдало проходить процес їх соціалізації. Вони незалежні, доброзичливі в спілкуванні, емоційно - відкриті та чутливі до моральних проблем.
Не оминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу роботою на користь класу і також необхідна умова — стимуляція самовдосконалення дітей за допомогою різних тренінгів, наприклад: «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток».
У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан у сім'ї. У моєму класі є декілька неповних сімей. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу в цілому.
У роботі з батьками використовую колективні бесіди, зустрічі за «круглим» столом...
Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера розвивається відповідно до гармонійного розвитку особистості. У практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. І на даному етапі співробітництва в результаті виконання загально-виховної, індивідуальної роботи, більшість учнів підвищили рівень сформованості моральних, громадянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості і обрали шляхи майбутнього навчання та праці.
Класний керівник Шестопалова М.В.