Тема: Виготовлення дерева з бісеру
Мета:ознайомитися з історією виникнення бісеру, видами робіт із його застосуванням, формувати в учнів вміння аналізувати інформацію, навички практичної роботи, повторити правила безпечної праці;
розвивати стійку увагу, пам'ять, творчу уяву, естетичний смак, розбірливу вимову, моторику рук, збагачувати словниковий запас, виправляти мовленнєві помилки;
виховувати працелюбність, наполегливість, інтерес до творчої роботи.
Обладнання :
ІКТ, карта світу, зразки виробів із бісеру, зразки різних видів бісеру, фотографія, ножиці, дріт, лінійка, різнокольорова ізоляційна стрічка, гіпс, вазони.
Хід заняття:
I. Організаційний момент.
II. Повідомлення теми та мети.
Тема побутової години: "Виготовлення дерева з бісеру". Сьогодні ми ознайомимося з історією виникнення бісеру, видами робіт із його застосуванням, навчимося робити дерево з бісеру.
ІІІ. Основна частина
1). Мотивація діяльності.
Епіграф: "Бісер дарує відчуття радості, чарівності, краси, вишуканості".
- Слава, у тебе є вдома роботи з бісеру? Метод "Мікрофон"
- Ярослав, а у вас є якісь вироби з бісеру?
- Коля, ми вже виготовляли з бісеру роботи до 8 Березня. У якому класі?
- Денис, що ми робили? (фото на екрані).
- Кому ти подарував квітку?
- Роман, а кому ти подарував квітку?
- Коля, де ще можна використати виріб? 2). Словникова робота: бісер, бісероплетіння, перли, фінікійці, купці, різнокольорова ізоляційна стрічка.
3).Інформація учнів з історії виникнення бісеру;
Метод "Навчаючи - учуся"
(презентація на мультимедійному екрані, карта світу)
Історія виникнення бісеру.
У дуже далекі часи фінікійські купці везли по Середземному морю здобуту в Африці природну соду. Зупинившись на ночівлю, вони стали готувати собі їжу на вогнищі, яке обклали шматками соди. Вранці купці побачили чудовий злиток - твердий як камінь – це було скло. Так виникло скляне виробництво та почалося виготовлення штучних перлів. По-арабські «фальшиві» перли називали «бусером». З часом скляні намистинки ставали дрібніше, їх почали називати бісером.
Бісер знаходять у всіх країнах світу. Колись його використовували як засіб платежу, бо ціна бісеру була майже однакова з ціною на перли. Бісер ввозили з Венеції, Чехії.
У Київській Русі в 9 столітті жінки і діти носили скляне намисто і браслети різної кольору. З Києва склоробство поширилося до Чернігова, Новгород - Сіверського та інших міст.
На початку 19 століття бісероплетіння було популярним, як музика і танці.
У наш час бісером вишивають все: ікони, картини, одяг, взуття, скатертини, сумочки, пояса, гаманці, скриньки, брелоки для ключів, чохли для помад, окулярів, мобільних телефонів та інше.
Види прикрас з бісеру – це намисто, браслети, іграшки, декоративні квіти, деревця.
IV. Практична робота
1). Правила безпеки праці:
1. Під час роботи треба сидіти прямо, не нахиляти низько голову.
2. Кімната повинна добре освітлюватися.
3. Дуже обережно працювати з дротом.
4. Ножиці класти праворуч.
5. Передавати ножиці кільцями вперед.
2). Що нам треба для роботи?
бісер, дріт, гіпс, ножиці, лінійка, вазон, різнокольорова ізоляційна стрічка.
3). Послідовність виконання роботи:
1. Готуємо дріт 60 см і один край загинаємо.
2. Нанизуємо на дріт бісер 15 штук.
3. Відступаємо від краю 5 см і скручуємо петлю з 5 обертів.
4. Набираємо бісер знову.
5. Відступаємо 1-1,5 см і робимо наступний листок.
6. На гілочку треба 9 або 11 листочків.
7. Складаємо вдвоє і скручуємо.
8. Об'єднуємо по 2-3 гілочки і формуємо деревце.
9. Заливаємо гіпс у вазон, ставимо виріб.
10. Прикрашаємо декоративними камінцями, бісером і залишаємо сохнути.
4. Самостійне виготовлення виробу.
5. Перегляд та оцінювання робіт.
V. Підсумок. Метод "Незакінчені речення..."
- Ми дізналися про ...
- Ми навчилися робити ...
- Мені сподобалось працювати ...
- У мене настрій ...