Андрій Курков «Чому їжачка ніхто не гладить»

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Андрій Курков «Чому їжачка ніхто не гладить»" за підручником О. Іщенко, С. Логачевська
Перегляд файлу

Українська мова

Тема уроку: Андрій Курков «Чому їжачка ніхто не гладить»

Мета: навчитися правильно висловлювати свої думки, характеризувати героїв казки; удосконалювати навички читання та діалогічного мовлення; розвивати увагу, пам’ять, швидкість мовлення;збагачувати мовний словник учнів;виховувати доброту, порядність та дружні відно­сини між людьми; формувати навички комунікації та співпраці в команді.

Очікувані результати: МОВ 2-2.1-2 читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; 2 МОВ 2-2.1-3 ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; 2 МОВ 2-2.1-4 розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; 2 МОВ 2-2.1-5 знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту; 2 МОВ 2-2.3-1 розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту; 2 МОВ 2-2.7-2 читає за ролями фрагменти літературного твору; 2 МОВ 3-3.1-4 записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Діти?

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати 

Кличе в подорож дзвінок,

Працюватимем старанно

Щоб почуть наприкінці,

Що у нашім 2 класі

Діти - просто молодці.

 

  1. Актуалізація опорних знань.
    1.  Мовна розминка.

Проведемо спочатку мовну розминку.

 

 - Подуйте на кульбабу.

 - Поцокайте язичком.

 - Злизуйте з губок варення.

2.2 Відгадування загадок. Бесіда про тварин.

Хто з хвостиком і з  вушками?
В кого лапки з подушками?
Як ступа - ніхто не чує,
Тихо крадучись полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають всі від ...
(кішки).

 

Сторож хвостиком махає,
В дім чужих не пропускає.
Ще й гарчить задля порядку.
Це маленьке… (Цуценятко)

 

Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
“І-го-го!” — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі…
(Кінь)

 

Котиться клубочок
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок – 
Триста колючок.
(Їжак)

 

У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька...
(Мишка)

 

  • На які дві великі групи можна  поділити цих тварин?

(Свійські й дикі.)

  • - Які тварини називаються свійськими ?  Тварини, яких людина розводить і вигодовує, використовує у своєму господарстві, називаються свійськими.
  • Які тварини називаються дикими?  Дикі тварини – це ті тварини, які самі собі здобувають їжу, влаштовують житло, виводять потомство.
  • - Яким тваринам диким чи свійським складніше живеться?    Диким тваринам важче виживати, їм самим потрібно шукати їжу, захищатися.

 

 

 

 

 

2.3 Чистомовка

Ця-ця-ця - … ( хитра як лисиця)

Ить- ить- ить -... (у животі бурчить)

Ак-ак-ак -.. (добрий як їжак.)

Ся-ся-ся -... (виводок пасеться.)

Ри-ри-ри -. ( нікого не дури.)

Жу-жу-жу -.., (я швидко побіжу.)

 Ко-ко-ко -... (як твоє здоров'ячко?)

 

  2.4 Швидке читання слів за таблицею. ( Які найчастіше зустрічаються в тексті)

 

2.5 Гімнастика для очей.

«Маятник»- рух очей вправо-вліво.

 «Стовпчик» рух очей вгору – вниз

Катаємо м’ячики

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

d:\Users\Администратор\Desktop\Без названия (1).jpgСьогодні в нас урок незвичайний,

Він навчить багато вас чому.

 Хай буде він для вас навчальний,

 За де подякуєм йому.

А що ми будемо робити?

А що ми будемо читати?

Ви можете самі сказати,

Як спробуєте ребус відгадати.

 

Слайд

Діти відповідають: це казка

  • Так, ми на уроці познайомимось із ще однією казкою яка багато чому нас навчить.
  • Діти погляньте на дошку, ілюстрації до яких казок зображені?

(Діти виконують завдання)

  • Назви казок: «Їжак та заєць», «Лисиця та їжак», «Рукавичка», «Колосок».

 

 

  1. Робота над сприйманням нового матеріалу.
    1. Спілкування з дітьми.
  •  Як ви вже помітили ми продовжимо роботу над казками.
  • А що таке казка? Казка – народно-поетичний або писемно-літературний твір про передбачувано вигадані події чи осіб, іноді за участю фантастичних сил, який має повчальну мету.
  •  Які бувають казки? (Народні, літературні).
  •  

4.2 Робота із підручником стр. 46

    Прочитайте заголовок до казки, над якою будемо працювати сьогодні. (Чому їжачка ніхто не гладить. Автор Андрій Курков)

  1. Ознайомлення із біографією Андрія Куркова.

 

  1.  Передбачення

     Як ви думаєте, про кого буде казка?

  1.  Первинне ознайомлення із змістом казки.

Аудіо запис казки

https://www.youtube.com/watch?v=eRpjG0x9N4k

 

Учитель включає казку не до кінця, а до слів «...підбігла до нього сіренька мишка»

Завданння для дітей:

  • Послухайте уважно частину казки «Чому їжачка ніхто не гладить» назвіть головних героїв і придумайте кінцівку.

Відповідь дітей: - «Головними героями казки є їжак і мишка»

 

  • Подумайте як: може закінчитись казка, обговоріть це в групах.

Діти обговорюють кінцівку казки; лідер визначає учня, який буде відповідати на поставлене завдання.

 Відповіді дітей.

  • Які слова вам були незрозумілі?

Діти називають:

 

Моріжок                               густа молода трава

Парубок                                молодий хлопець

Грива                                          довге волосся, що покриває шию і спину       деяких ссавців.

 

Фразеологізм

Гірко стало -          сумно

 

  • Дихальна гімнастика

Читання окремих слів з тексту.

- Наберіть повітря і на одному диханні прочитайсте спочатку слова першої колонки, а потім другої.

А

Там

Ішов

Їжачок

Гірко

Йому

Чай

Не

З

(у ході читання ромбів учень охоплює поглядом усе слово)

Прослухайте казку до кінця і перевірте, чи так ви передбачили кінцівку казки.

Вправа «Дощик»

Вправа «Ланцюжок»

Вправа «Вовк і заєць».

 

  1.  Визначення теми та головної думки твору.

      -   Діти, про кого ця казка?

  • Чого, на вашу думку, вчить ця казка?

 

Фізкульхвилинка

Арам-зам-зам

 

 

Гра «Так – Ні». (Лайки)

Послухай речення, які я прочитаю. Якщо вони правдиві показуй «Лайк», якщо ні «Дизлайк».

Позаздрив їжачок цуценяті та й пішов далі. (+)

Аж глядь – на лавочці дівчинка сидить і гладить цуценя. (-, кішці)

Хлопець коня гладить, а той радий радісінький головою крутить.(-, гривою трусить)

Зупинився іжачок та й подумав; «А чому ж мене ніхто не гладить?»(+)

Сів їжачок на пеньок.(-)

Підбігла до нього лисичка.(-)

А чому тебе не гладять? – запитав їжачок. «Бо я не дика, а свійська.»(-)

І чай пили, і горішки з яблуками їли.(+)

І більше їжачок ніколи не сумував. (+)

 

  • Прочитайте речення і якому розповідається де йшов їжачок?
  • Хто сидить на лавочці?
  • Прочитайте, що робив хлопець.
  • Прочитайте куди сів їжачок.
  • Прочитайте хто підбіг до їжачка.
  • Прочитайте до кого пішли в гості звірята.

 

  • Як треба читати слова їжачка?

(Стривожено і сумно)

  • Як треба читати слова мишки?

(Спокійно і розсудливо, заспокійливо)

  • Дівчатка, знайдіть і прочитайте слова мишки.
  • Хлопчики, знайдіть і прочитайте слова їжачка
  • .
  • А зараз ми завітаємо до театру і розіграємо розмову їжачка і мишки. Діти одягають маски і читають в особах, без слів автора.

 

  1. Систематизація вивченого матеріалу.

 

Ми багато говорили про героїв, самі переодягалися в них і грали ці ролі. А зараз подивимось яка із груп виразно та емоційно прочитає окремі речення.

( Кожна група виставляє найкращого читця, серед яких визначають кращого )

 

Попрацюємо знову в групах

Кожній із груп дається по 2 запитання Ви знаходите відповідь у тексті і визначаєте того, хто зачитуватиме відповідь.

 

 

Як змінювався настрій Їжачка протягом казки?

 

 

Навіщо Їжачку потрібно, щоб його гладили?

 

Великі чи маленькі, люди чи звірятка, — усі хочуть відчувати себе дорогими і потрібними комусь. 

 

Чим мав пожертвувати Їжачок, щоб його теж гладили?

А) Колючками

Б) Життям

В)

         Яке прислів’я найбільше підходить до казки?

Друга у скруті пізнають.

Воля за скарби дорожча.

У гостях добре, а вдома ліпше.

 

 

 

  1. Підсумок уроку.  Цінування праці дітей.

Рефлексія

Сенкан  «Їжачок»

Їжак

Добрий, сумний

Іде, плаче, сумує

Його ніхто не гладить

Тваринка

 

Самооцінювання

 Домашнє завдання. Навчитися виразно читати текст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку