Урок розвитку мовлення "У гостях у службових слів"

Перегляд файлу

Тема: Урок розвитку мовлення

«У гостях у Службових слів».

Мета: Формувати компетенції:

Предметна – закріпити поняття про службові слова, їх роль у реченні, повторити знання про частини мови;

Ключова – вміння вчитися; розвивати спостережливість, уміння користуватися опорними таблицями;

Загальнокультурна – виховувати культуру писемного і усного мовлення;

Соціальна – виховувати любов і повагу до працьовитих людей, бажання допомагати батькам.

Хід уроку

І.Актуалізація опорних знань.

1.Казка

— Колись у королівстві Граматики жили слова. І кожна група слів жила окремо. Окремо жили слова — назви предметів, слова — назви ознак, слова — назви дій. І от королева Граматика вирішила подружити їх і послала на допомогу службові слова.

Так і бігають ці маленькі помічники з речення в речення. Скрізь треба встигнути, всім допомогти, бо без них слова не можуть ні в гості сходити, ні на лаві посидіти, ні у вікно визирнути.

 

ТРУД

ПРАЦЯ

РОБОТА

ХОРОША

ПОЧЕСНИЙ

ВАЖКА

ТРУДИТИСЯ

ПРАЦЮВАТИ

РОБИТИ

 

Службові слова: у, в, під, за, через, і, та, а, але…

 

2.Висновок. Демонструючи таблиці скласти словосполучення і речення за допомогою службових слів.

Трудитися на славу.

Важка у мене робота.

Робота у класі.

Праця на городі.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми побуваємо у гостях у службових слів, закріпимо поняття про роль службових слів у реченні, а для цього будемо працювати у зошитах із розвитку мовлення. (с.48)

ІІІ. Робота в зошитах із розвитку мовлення. (с.48-49)

1.Завдання 1. Колективна робота.

- З яким почуттям ми повинні іти в гості? (з добротою, з любов’ю)

- У завданні №1 нас просять прочитати поради мудреця, доповнюючи їх словами із довідки.

А)прочитайте слова із довідки.

Б) прочитайте поради, вставте слова і запишіть їх.

Зразок – Коли мовчиш – мовчи з любові.

  • Поясніть пораду: «Май завжди  в глибині серця корінь любові».
  • А які ж службові слова ви знайшли у цих  реченнях?
  • Підкресліть їх. Прочитайте.
  • - Для чого вжиті у порадах службові слова? (Для зв’язку слів у реченні).

Ви добре потрудились, а тепер попрацюємо далі.

2.Завдання 2.

- Кожен доберіть близькі за значенням слова до іменника ТРУД, зверніть увагу на підказку.

(труд, робота, праця)

- Складіть із одним із цих слів речення, вживаючи службові слова.

(Моя мама пішла на роботу. Труд прикрашає людину. Робота на полі -  це важка праця).

Фізкультхвилинка

3. Робота в парах. Завдання 3.

- Складіть словосполучення, використовуючи службові слова, хто з ким буде працювати. Наприклад – Я працюю з Олею. Яке службове слово я використала? (2-3 учні)

- Доповніть речення і запишіть їх. Підкресліть службові слова.

- Прочитайте які речення склали. (викликаю 2-3 пари: один запитує, а інший – відповідає).

- Як вам працювалося у парі? (дружно, весело, швидко, легко, зручно).

Мені працювалося у парі дружно, весело….

4. Завдання 4.

(Звертаю увагу на таблицю №1 – труд, праця, робота).

  • Доберіть до кожного іменника спільнокореневі дієслова. (Трудитися, працювати, робити).
  • Складіть із будь-яким дієсловом словосполучення.

(Трудитися на городі, Робити з любов’ю. Працювати на заводі).

  • Які ж службові слова використали?

5. Завдання 5.

- Потрібно встановити відповідність між частинами прислів’їв за допомогою стрілок.

Без охоти – немає роботи.

Маленька праця краща за велике безділля.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

- Поясніть, що ж означають ці прислів’я.

- Підкресліть службові слова.

6.Вправа «Інтерв’ю». Завдання 6.

- Ми багато говорили про значення праці, про роботу, про те, що потрібно трудитися, що навчання це теж труд. А зараз ви поділитесь, які добрі справи ви робите вдома. Підказкою для вас буде Завдання №6.

- Даю вам хвилину, щоб ви підготувалися.

- Скажи, які добрі справи ти робиш дома? 

- Ви уважно слухайте і запам’ятовуйте, які службові слова були вжиті в інтерв’ю.

- То які ж службові слова прозвучали?

- Для чого вживаються службові слова?

7.Підсумок уроку

- Побувавши у гостях у службових слів, що ви ще повторили і навчилися? (частини мови, спільнокореневі слова, вчилися складати речення, зрозуміли, що треба багато працювати, щоб добре вчитися, допомагати батькам.)

8.Оцінювання.

ІV. Домашнє завдання.

Завдання №7 у зошиті.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вакула Наталія Іванівна
    Добрий день, а який зошит ви використовували з розвитку мовлення, який автор?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ситнік Маріна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 грудня 2017
Переглядів
16997
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку