Урок розвитку мовлення "У гостях у службових слів"

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сытник Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

Тема: Урок розвитку мовлення

«У гостях у Службових слів».

Мета: Формувати компетенції:

Предметна – закріпити поняття про службові слова, їх роль у реченні, повторити знання про частини мови;

Ключова – вміння вчитися; розвивати спостережливість, уміння користуватися опорними таблицями;

Загальнокультурна – виховувати культуру писемного і усного мовлення;

Соціальна – виховувати любов і повагу до працьовитих людей, бажання допомагати батькам.

Хід уроку

І.Актуалізація опорних знань.

1.Казка

— Колись у королівстві Граматики жили слова. І кожна група слів жила окремо. Окремо жили слова — назви предметів, слова — назви ознак, слова — назви дій. І от королева Граматика вирішила подружити їх і послала на допомогу службові слова.

Так і бігають ці маленькі помічники з речення в речення. Скрізь треба встигнути, всім допомогти, бо без них слова не можуть ні в гості сходити, ні на лаві посидіти, ні у вікно визирнути.

 

ТРУД

ПРАЦЯ

РОБОТА

ХОРОША

ПОЧЕСНИЙ

ВАЖКА

ТРУДИТИСЯ

ПРАЦЮВАТИ

РОБИТИ

 

Службові слова: у, в, під, за, через, і, та, а, але…

 

2.Висновок. Демонструючи таблиці скласти словосполучення і речення за допомогою службових слів.

Трудитися на славу.

Важка у мене робота.

Робота у класі.

Праця на городі.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми побуваємо у гостях у службових слів, закріпимо поняття про роль службових слів у реченні, а для цього будемо працювати у зошитах із розвитку мовлення. (с.48)

ІІІ. Робота в зошитах із розвитку мовлення. (с.48-49)

1.Завдання 1. Колективна робота.

- З яким почуттям ми повинні іти в гості? (з добротою, з любов’ю)

- У завданні №1 нас просять прочитати поради мудреця, доповнюючи їх словами із довідки.

А)прочитайте слова із довідки.

Б) прочитайте поради, вставте слова і запишіть їх.

Зразок – Коли мовчиш – мовчи з любові.

  • Поясніть пораду: «Май завжди  в глибині серця корінь любові».
  • А які ж службові слова ви знайшли у цих  реченнях?
  • Підкресліть їх. Прочитайте.
  • - Для чого вжиті у порадах службові слова? (Для зв’язку слів у реченні).

Ви добре потрудились, а тепер попрацюємо далі.

2.Завдання 2.

- Кожен доберіть близькі за значенням слова до іменника ТРУД, зверніть увагу на підказку.

(труд, робота, праця)

- Складіть із одним із цих слів речення, вживаючи службові слова.

(Моя мама пішла на роботу. Труд прикрашає людину. Робота на полі -  це важка праця).

Фізкультхвилинка

3. Робота в парах. Завдання 3.

- Складіть словосполучення, використовуючи службові слова, хто з ким буде працювати. Наприклад – Я працюю з Олею. Яке службове слово я використала? (2-3 учні)

- Доповніть речення і запишіть їх. Підкресліть службові слова.

- Прочитайте які речення склали. (викликаю 2-3 пари: один запитує, а інший – відповідає).

- Як вам працювалося у парі? (дружно, весело, швидко, легко, зручно).

Мені працювалося у парі дружно, весело….

4. Завдання 4.

(Звертаю увагу на таблицю №1 – труд, праця, робота).

  • Доберіть до кожного іменника спільнокореневі дієслова. (Трудитися, працювати, робити).
  • Складіть із будь-яким дієсловом словосполучення.

(Трудитися на городі, Робити з любов’ю. Працювати на заводі).

  • Які ж службові слова використали?

5. Завдання 5.

- Потрібно встановити відповідність між частинами прислів’їв за допомогою стрілок.

Без охоти – немає роботи.

Маленька праця краща за велике безділля.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

- Поясніть, що ж означають ці прислів’я.

- Підкресліть службові слова.

6.Вправа «Інтерв’ю». Завдання 6.

- Ми багато говорили про значення праці, про роботу, про те, що потрібно трудитися, що навчання це теж труд. А зараз ви поділитесь, які добрі справи ви робите вдома. Підказкою для вас буде Завдання №6.

- Даю вам хвилину, щоб ви підготувалися.

- Скажи, які добрі справи ти робиш дома? 

- Ви уважно слухайте і запам’ятовуйте, які службові слова були вжиті в інтерв’ю.

- То які ж службові слова прозвучали?

- Для чого вживаються службові слова?

7.Підсумок уроку

- Побувавши у гостях у службових слів, що ви ще повторили і навчилися? (частини мови, спільнокореневі слова, вчилися складати речення, зрозуміли, що треба багато працювати, щоб добре вчитися, допомагати батькам.)

8.Оцінювання.

ІV. Домашнє завдання.

Завдання №7 у зошиті.

doc
Додано
24 грудня 2017
Переглядів
710
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку