Тема уроку :
Анімація як один із видів графіки
Мета уроку: навчальна:
сформувати уявлення про анімацію, як один із видів графіки; ознайомити з історією виникнення анімації та
її видами; процесами створення мультиплікаційного
фільма та з профеіями людей , які в ньому задіяні;
навчити учнів створювати імітацію руху улюбленого
персонажа;
розвивальна:
розвивати творчі компетентності: фантазію, творчі здібності, образне мислення та відчуття композиційної рівноваги; формувати життєві компетентності:
• здатність добувати, переробляти інформацію, одержану з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку і самовдосконалення;
• уміння використовувати набуті знання в навколишній дійсності;
• комунікабельність і контактність у різних соціальних групах;прийняття нестандартних рішень і вміння творчо мислити;
виховна: виховувати любов до мистецтва у різних його проявах, естетичний смак та допитливість у процесі пізнання мистецтва
Тип уроку: комбіноване.
Форма проведення уроку: індивідуальна, групова Практичне творче завдання : на першому уроці підготувати необхідні заготовки для виконання практичної роботи;
на другому уроці : створити мультик власноруч (імітацію руху улюбленого персонажа); намалювати улюблений мультфільм або комікс в сюжетному розвитку. Методи і методичні прийоми заняття гуртка: здоровязберігаючі -зняття фізичної втоми і нервово психічних перевантажень , підвищення емоційного тонусу завдяки художньо творчій діяльності наочні методи - ілюстрація, демонстрація, інструктаж; практичні методи - практична творча діяльність
(виконання творчого завдання);
словесні методи - бесіда, розповідь, пояснення ;
методичні прийоми - аналіз та порівняння .
Матеріали та обладнання заняття гуртка: для керівника гуртка: проекційна дошка, проектор, ноутбук, презентація «Анімація»,
зоровий ряд: паперова смужка у вигляді плівки, літери, з яких складається назва заняття, плакат із зображенням анімаційної студії, малюнки з зображенням мультиплікаційних героїв; матеріали та інструменти для вихованців гуртка: альбом, графітний олівець, гумка, лінійка, ножиці, фломастер, кольорові олівці, (фарби, пензлики, склянка з водою, серветки).
Міжпредметні зв’язки:
історія, фізика, література , медіакультура Очікуваний результати навчально-пізнавльної діяльності учнів:
Знаннєвий компонент: знає історією виникнення анімації, розуміє процес створення анімаційного фільму, називає види анімації, і професії людей, які потрібні для створення мультиплікаційного фільму; називає відомих художників –аніматорів Діяльнісний компонент: уміє створювати імітацію руху; дотримується основних законів композиції; застосовує різні графічні техніки та матеріали Ціннісний компонент:
аналізує власні графічні творчі роботи і роботи своїх однолітків;висловлює судження,
ціннісніставлення до винаходів л юдства, до анімаційних фільмів;
усвідомлює значення анімації для людства і для України зокрема
Хід уроку.
І. Організаційна частина
Перевірка готовності учнів до уроку Емоційне налаштування
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Завдання , яке ви будете виконувати дуже цікаве. Виконуючи його, ви зможете забути про свої негаразди, дізнаєтесь багато цікавого і нового, здобудете нові практичні знання та вміння і просто відпочинете. А щоб взнати тему сьогоднішнього уроку необхідно відповісти на запитання і викласти в «кінострічці» слово з перших літер кожної відповіді.
Заінтриговані?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Повідомлення теми уроку
Опитування
Назвіть техніку живопису, яка поєднує особливості живопису і графіки.
(Акварель)
Жанр образотворчого мистецтва, що об’єднує твори, у яких зображені предмети неживої природи. (Натюрморт)
Жанр образотворчого мистецтва, що об’єднує твори, у яких зображені важливі події та герої минулого, різноманітні епізоди історії людства.
( Історичний)
Назвіть один із видів монументального живопису, або зображення зроблене зі шматочків кольорового каменю, керамічної плитки чи смальти на
підготовленій основі. (Мозаїка)
Назвіть жанр образотворчого мистецтва, що об’єднує твори, у яких зображені тварини. (Анімалістичний)
Прилад, який застосовують на уроках геометрії, креслення для зображення кола. ( Циркуль)
Малюнок виконаний за мотивами одного з уривків літературного твору.
(Ілюстрація)
Відома українська художниця, автор робіт «Хліб», «Наречена», «Життя йде»
. (Яблонська Г.)
Отже, тема сьогоднішнього уроку - «Анімація»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Що кожний з вас знає про анімацію?
Слово «анімація» в перекладі з латинської означає – оживляти – мистецтво оживлення малюнків і неживих предметів шляхом знімання на кіноплівку послідовних окремих рухів; технологія кіно, що дозволяє створювати ілюзію руху. Найбільш поширеною формою анімації є мультиплікація. Ви любите дивитися мультфільми? Ну звичайно, що так. Важко уявити собі дитину, яка не дивилася мультиків .Ці веселі і барвисті фільми для дітей притягують до екрану. Навіть дорослі не проти іноді повернутися в дитинство і подивитися мультфільм. Яскравий, барвистий, музичний.
Улюбленцями вже кількох поколінь стали мультиплікаційні герої : козаки, Вовк і Заєць, кіт Леопольд, Вінні-Пух, Міккі Маус, Том і Джері, Попелюшка, Аліса, Капітошка, Білосніжка та багато інших. А які ваші улюблені герої анімаційних фільмів?
Діти переглядають кадри з улюблених мультфільмів.
Ви запитаєте: «Чому ми знайомимось з анімацією на заняттях образотворчого мистецтва?». Все дуже просто. Анімація є одним із видів графіки. Залежно від засобів, за допомогою яких створюється фільм, анімація поділяється на такі типи
Педагог.
З латинської мови мультиплікація перекладається як «множення». Тобто сама назва розкриває прийом, завдяки якому формується рухома картинка.
Анімація, як і будь-який інший вид мистецтва, має свою історію
В давнину, коли люди малювали ще на стінах печер, вони намагалися передати рух ( біг тварин, мисливця, рух у танці…), спостерігаючи його навколо.
Спостереження за палаючим вогнищем привело до створення китайського театру тіней, коли тіні малюнків направлені на освітлену площину, почали рухатися. Це був перший поштовх.
А далі, починаючи з середніх віків, той чи інший винахідник, в тій чи іншій країні створювали різні апарати, які передавали ілюзію руху( ілюзія – оманливе, хибне сприймання людиною чого-небудь).
На попередньому занятті вихованці отримали пронумеровані заклеєні конверти у яких знаходились картки з зображенням дивних пристроїв з їх назвами в інших речення , яке необхідно продовжити ,персонаж з мультфільму
…
Конверт розкрити учні могли тільки дома і за тиждень віднайти максиму продовжити речення
1 експерт
1832 р. - бельгійський професор Жозеф Плато сконструював ,прилад «фенакс» - брехун і корень « скоп» - дивитися ), конструкція якого основана на здібності сітківки ока зберігати зображення. В ньому на диску, через певні відстані робилися прорізі, а між ними розміщувалися малюнки, на яких були зображені послідовні фази стану об'єкту, що рухався. Обертаючи диск перед дзеркалом, людина через прорізи бачила ці малюнки, і у неї виникала ілюзія руху.
1832 р. - Подібний принцип покладений в основу стробоскоп у, створеного венським професором Симоном фон Штампефером. "Стробоскопом" був названий барабан з картону, посаджений на вісь. На внутрішній стороні цього барабану на паперовій смужці знаходилась серія малюнків, які передавали послідовні фази руху людини, тварини ,яка звершувала певну дію. Наприклад, біг страуса….
Для того, щоб отримати в стробоскопі або на екрані потрібний рух, художнику доводилось створювати велику кількість малюнків. Це було народженням мультиплікації в примітивній формі.
2 експерт
1834 р. – англійським математиком Уільямом Джорджем Хорнером був сконструйований зоотроп, в якому подібно стробоскопу рухались наклеєні на стрічку малюнки.
1853 р. - австрієць барон фон Ухацис сконструював стробоскоп , у якому зображення розташовувалися на скляному диску і освітлювались масляною лампою. Вінвперше спрямував зображення фенакістіскопа на екран;
1870 р. - Генрі Хейла з Штату Огайо, 1870 р.- застосувавши фазантроп, організував перший публічний сеанс «живої фотографії». Рисунки у ньому були замінені фотографіями з зображенням послідовних фаз руху вальсуючої пари
3 експерт
1877 р. 30.08. в Парижі був запатентований апарат Еміля Рейно –апарат дозволяв демонструвати малюнки на екрані, придавши мистецтву оживленого малюнку форму вистави. Еміль Рейно рахується батьком анімаційного кіно та творцем елементарних азів мультиплікації .
1892р. - відбувся перший показ мультиплікаційного фільму, коли Рейно представив на суд здивованої публіки, що зібралася в паризькому Музеї Гревен, свої "світлі пантоміми". В честь першого показу "світлих пантомім" Рейно в 1892 році ,28 жовтня відзначається як Міжнародний день анімації ( з 2002 року).
1893-1894 р.р. Еміль Рейно створив свій шедевр «Навколо кабінки». Але вже в 1895 народження кінематографа завдав йому нищівного удару: рукотворні стрічки Рейно не могли змагатися з більш швидким у виробництві і більш дешевими кінофільмами. Зневірений винахідник розбив свій апарат і втопив його в Сені разом зі стрічками, частково вціліли лише дві з них, «Бідний П'єро» і «Навколо кабінки». Досягнення Рейно перед анімацією переоцінити важко, але його не можна назвати творцем першого в історії мультфільму, оскільки у виробництві його фільмів не використовувалася кіноплівка як носій зображення. 4 експерт
(Фахівці з історії мультфільмів досі не можуть визначитися і вирішити, який мультиплікаційний фільм удостоюється звання самого першого в світі. Лаври першості….)
Фахівці з історії мультфільмів досі не можуть визначитися і вирішити, який мультиплікаційний фільм удостоюється звання самого першого в світі. Лаври першості ділять відразу 3 картини: дві роботи Джеймса Стюарта Блэктона, що вийшли у 1906 і 1907 роках («Гумористичні фази смішних осіб» і «Готель з привидами») і робота Еміля Коля «Фантасмагорія», що вийшла в 1908 році.
Незадовго до початку 20 століття Джеймс Стюарт Блэктон і Томас Едісон створили мультиплікаційний фільм. Це були рухомі малюнки, зняті на плівку. Таким чином виходило, що «Гумористичні фази смішних осіб» поєднували в собі кіно і графіку. Картина вперше вийшла на суд французьких глядачів у 1906 році. А ще через рік Блэктон показав світові другу картину – «Готель з привидами». Однак, обидва ці мультфільму були далекі від сучасного розуміння мультика і показували далеко не всі можливості мультиплікаційної техніки, яка в той час називалася «Американським рухом».
Вчені схиляються до того, що все-таки першим повноцінним мультиком можна вважати картину Еміля Коля «Фантасмагорія», яка вийшла в 1908 році. Це була повноцінна мультиплікаційна стрічка, намальована на папері і знята в негативі. Картина тривала рівно півтори хвилини. Вчені також відзначають незвичайний ефект, який досягається поєднанням світлих ліній на темному тлі.
5 експерт
(Справжню революцію в світі анімації справив…..)
Уолт Дісней (1901-1966), американський режисер, художник і продюсер. У1923 році він випускає серію «Аліса в країні мультиплікації».
В1928 році - звуковий мультфільм «Пароплав віллі» з героєм
Міккі Маусом. пізніше з'явився каченя Дональд Дак, що завоював любов усіх дітей світу.
Студія Діснея отримала 12 «Оскарів» за свої роботи.
1937 р. - Дісней у фільмі "Старий млин" ("Тhe old mill") вперше застосовує камеру, що дозволяла отримувати глибинну перспективу. в цьому ж році Дісней випустив на екрани свій перший повнометражний анімаційний фільм - "Білосніжка і сім гномів".
1940 р. - на студії "метро-Голдвін-Майєр" починають виробництво серії "Том і Джері". наступні 17 років над нею працюють аніматори Джозеф Барбера і Вільям Ханна. Перегляд кадрів з мультфіл
6 експерт
В Японії перші експерименти з анімацією почалися в 1913 році, а вже в 1917 році з'явилися анімаційні фільми довжиною від 1 до 5 хвилин. фільми ці були виконані художниками-одинаками, що намагалися узагальнити і переінакшити досвід американських і європейських мультиплікаторів. таким чином, зароджувався японський стиль анімації, названий «аніме». У1932 році була створена перша японська анімаційна студія, а в 1933 році - знято перший звуковий анімаційний фільм.
Перегляд кадрів з мультфільму
7 експерт
(1910-х роках в Росії був створений перший в світі ляльковий…..) У 1910-х роках в Росії був створений перший в світі ляльковий анімаційний фільм. Особливу художню техніку та метод для постановки й зйомки об’ємно-лялькової мультиплікації розробив мультиплікатор, художник-оператор
Ситаревич В. О. Світову славу йому приніс мальований мультик «Стрекоза и муравей».
(Перші мультиплікаційні фільми в Україні з'явилися у ….)
Перші мультиплікаційні фільми в Україні з'явилися у 1927 році у центральній мультиплікаційній майстерні в Одесі: В.
Левандовський поставив «Казку про солом'яного бичка», поклавши в основу сценарію сюжет популярної казки, а художник В. Дев'ятнін зробив мультиплікаційну одночастівку «Українізація» про вивчення української мови. Уперше українське анімаційне кіно заявило про себе п'ятихвилинною стрічкою, знятою 1927 року режисером-мультиплікатором В. Левандовським за народною «Казкою про солом'яного бичка». Мультфільм було створено в техніці «пласкої маріонетки» — тобто за допомогою невеличких паперових фігурок, частини яких були з'єднані шарнірами. В. Левандовський працював над стрічкою як сценарист, режисер і художник-мультиплікатор. На превеликий жаль, фільм не зберігся, нам відомо про нього лише за кількома кадрами.
Історія українського анімаційного кіно розпочалася 1934 року, коли на Київській фабриці «Українофільм» група молодих аніматорів під керівництвом режисерів С. Гуєцького та Є. Горбача створила перший український графічний мультиплікаційний фільм «Мурзилко в Африці».
8 експерт
(Засновниками української національної школи мультиплікації: стали молоді художники-аніматори та режисери…)
«Ведмедик і той, хто в річці живе"— одна із найяскравіших мультиплікаційних картин радянського часу (1966). Саме за цю роботу "Київнаукфільм" під егідою Іполита Лазарчука отримали нагороду на чеському фестивалі "Золота туфелька". Саме з цієї оптимістичної та переможної ноти і розпочалася нова ера української мультиплікації, «Слово о полку Ігоревім»).
Перегляд кадрів з мутфільму
8 експерт
До середини 1970-х років в українському анімаційному кінематографі остаточно сформувалася національна школа, головною ознакою якої став тісний зв’язок із рідною культурою, народними традиціями у мистецтві. Цей час можна назвати періодом розквіту української анімації.
Основним джерелом став народний фольклор. Це проявилося в сюжетах творів, образах персонажів, особливостях художньої мови. Чимало творів української анімації створені на основі народних казок та легенд, зокрема «Чарівник Ох» (реж. Д. Черкаський), «Івасик Телесик», «Колосок» (реж.
Л. Зарубін), «Кривенька качечка» (реж. А. Грачова), «Котигорошок» (реж. Б. Храневич).
Величезної популярності набула «козацька» серія, яку створили художники
А. Вадов, Є. Кирич, Г. Уманський та І. Будз під керівництвом видатного українського режисера В. Дахна. У яскравих мультиплікаційних образах козаків Тура, Грая та Ока, надзвичайно близьких до героїв народних казок, утілено риси українського характеру: патріотизм, кмітливість, винахідливість, гумор
Окрім «Козаків» українські мультиплікатори створили ще кілька анімаційних серіалів, які увійшли до золотого фонду вітчизняної мультиплікації: «Пригоди капітана Врунгеля» й «Лікар Айболить» (реж. Д. Черкаський, худ. Р.
Сахалтуєв), «Аліса в Країні чудес» і «Аліса у Задзеркаллі» (реж. Є.
Пружанський, худ. І. Смирнова та Г. Уманський).
Про талановитість українських мультиплікаторів свідчить і повнометражний твір анімаційного кінематографа «Острів скарбів» — дійсно високохудожня стрічка, у якій органічно переплелися елементи комедійного німого кіно, відеокліпу, циркової буфонади. Наприкінці XX ст. об’єднання художньої анімації «Кифївнаукфільму» перетворилося на самостійну художню студію «Укранімафільм». Одним із перших творів, знятих на студії, стала славетна повнометражна стрічка «Енеїда» — екранізація однойменного твору І. Котляревського..
Олександр Татарський у 1981 році створив заставку до програми «На добраніч малята», і в цьому ж році — «Пластилінову ворону». У 1983 році
СРСР побачив ще одну «пластилінову геніальність» киянина — мультфільм «Падав торішній сніг». Ця новорічна казка є невід'ємним атрибутом новорічних свят.
Перегляд кадрів з мультфільму.
ІV. Постановка практичного завдання:
Підготовка матеріалів для створення анімації ( передачі ілюзії руху) власноруч. Для того, щоб створити мультфільм власноруч, нам необхідна буде «плівка» і «телевізор».
Візьміть будь ласка аркуш паперу, олівець, лінійку.
Педагог на дошці креслить умовну «плівку» та «телевізор». За цим зразком діти креслять, вирізають, роблять розрізи.
V. Підсумок заняття.
Рефлексія
Урок-кіностудія - 2
Хід уроку.
І. Організаційна частина. Перевірка готовності учнів до уроку Емоційне налаштування.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Про що дізналися ви на минулому уроці?
Що таке анімація?
Які види анімації ви знаєте?
А що відомо вам про мультиплікацію?
Коли в Україні почали знімати мультиплікаційні фільми?
Ви запам’ятали перші мультфільми.
Яких українських мультиплікаторів ви можете назвати?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Перегляд кадрів з мультфільму
А чи знаєте як і де створюється мультфільм?
А хочете дізнатися
ІV. Вивчення нового матеріалу Педагог.
Уявіть, що ви в анімаційній студії.
Педагог відкриває плакат із зображенням анімаційної студії.
Тільки уявіть – над створенням одного мультику трудиться від 20 до 100 людей! Але анімаційний фільм починається з продюсера, тобто, з мене. Я керую усім процесом виробництва мультфільму.
Продюсер підходить до таблиці і показує своє робоче місце.
Далі всі «працівники анімаційної студії ».
Сценарист.
Тепер головне - вигадати сценарій. Тобто придумати персонажів і написати історію про них. Цим займаюсь я – сценарист. До мене постійно приходять різні-прерізні ідеї. З них народжується мультик!
Режисер.
Я слідкую, щоб в анімаційному фільмі всі частинки були правильно поєднані.
Сценарист.
Але часто так буває, що я є і режисером Художники:
Коли придумано персонажів, до роботи беремося ми – художники. Уважно читаємо сценарій і включаємо свою уяву .
2. Далі робимо замальовки героя, шукаємо зовнішній вигляд і характер персонажа. Купа ескізів зростає, доки герой не набуває свого неповторного вигляду.
3. Довго ми мудруємо над силуетом персонажа. А знаєте, що потрібно, щоб він вийшов неперевершеним, і сподобався не тільки вам а й вашим правнукам, як наприклад Вовк і Заєць, славнозвісні козаки чи Том і Джері…?
4. Потрібно бути не тільки відмінним рисувальником, але і мати неабиякі уяву і фантазію, тому не залишайте своє захоплення малювати,відвідуйте гурток і розвивайте свої здібності, творчу уяву і фантазію. В життя як знайдете. Аніматор
І ось,нарешті з являється кінцевий варіант!.Всі в захваті, по іншому і не уявляли. Тоді я кадрик за кадриком промальовую персонажів і їхні рухи, персонаж поступово починається рухатися. Мультфільм починається з картинок. У кожному мультику їх сила-силенна! Запитаєте скільки? Та більше ніж листя на дереві. В анімації картинки називаються кадрами. Уявляєте, коли дивитесь мультик , то проглядаєте 25 кадрів за секунду!
Для того, щоб змінився рух між двома зображеннями.
Потрібно близько зо кадрів!
Режисер.
До комп’ютера малюнки потрапляють через спеціальний пристрій сканер. Це називається скануванням. Там у комп’ютері, все розфарбовується. По – професійному це називається заливанням. Ось так! Актор
Я озвучую персонажів, недаремно колись відвідувала театральний гурток, а ще вокальний, та де мене тільки не було, знадобились знання, які отримала і в літературній студії і в Бюро вітань
Звукорежисер.
Я працюю над тим, щоб герої почали говорити. Це називається озвученням. Не прогулюйте уроки музики. Пісні та мелодії створюють композитори та музиканти спеціально для певного мультфільму. Відтак ми з вами, дивлячись анімаційні фільми, сприймаємо й зображення, і звук.
Впізнаєте?
Звучать уривки з відомих мультфільмів.
Монтажер.
Нарешті, весь матеріал збирається й монтується. Я збираю і розміщую по порядку усі картинки. І ось такими з’ являються персонажі у мультиках.
Перегляд кадрів із зображенням відомих улюблених персонажів мультиплікаційних фільмів. Хух! Тепер і можна відпочити. До початку створення власного мультику.
Літературна хвилинка-смішинка Я сиджу в кімнаті тихо, Мов немає мене вдома.
Що там сталося за лихо?
Це ж мультфільм про Джері й Тома!
Я не можу відірватись
Від екрана ні на мить,
Іграшками гратись,
Різні капості робить
І давно мені відомо - Це підтвердить вся сім’я
Я люблю найбільше Тома, Бо вреднющий він як я.
Перерва між заняттям.
V. Постановка практичного заняття.
Розповідь педагога.
Виявляється мультик, тобто анімацію можна створити самому Сьогодні вам пропонується випробувати свої сили в ролі аніматора Що вже кортить взятися за справу? Ну ж бо!
Візьміть підготовлену минулого уроку «плівку».
Далі завдання слід виконувати в такій послідовності: Визначитись з улюбленим мультфільмом.
• Обрати персонаж, якого б хотіли намалювати.
• Подумати, який рух хочете передати.
• В першому кадрику (зверху) починайте малювати початок руху (Можна попередньо зробити декілька начерків в альбомі).
• В наступних кадриках поступово передавайте зміну руху.
• Виконайте роботу в кольорі.
Роботу слід виконувати простим олівцем, ледь торкаючись аркуша паперу.
Кольори необхідно підбирати контрастні та яскраві.
• Коли плівка буде готова, вставте її в «екран», де ви зробили розрізи.
Перший кадрик має бути в «телевізорі», а інший – внизу.
• Далі швидким рухом руки потягніть усю плівку через екран вгору.
Ось вам і анімація.
Ми спробували передати рух.
Тепер я вам пропоную випробувати свої сили в ролі художника графіка.
Вихованцям пропонується декілька варіантів роботи.
Вони мають , враховуючи свій настрій,бажання, обрати виконання практичного завдання самостійно чи в творчому колективі по 3-4 учня. Створити власний мультфільм ( придумати герої, сюжет…) Намалювати улюблений мультфільм в сюжетному розвитку.
Створити власний комікс « Пригоди в школі»( на один із сюжетів шкільного життя).
Ко́мікс (від англ.comic— комедійний, комічний, смішний) - це серія зображень, в якій розповідається якась історія. Малюнки супроводжуються текстами від імені автора чи персонажа. Тексти, зазвичай, мають специфічну форму «мовної бульки»(«мовної хмарки», «мовного димка», виноски; англ.speech balloon).
Кращих результатів можна досягнути, якщо працювати в такій послідовності.
• Самостійно чи у складі творчої групи розробити сюжет майбутнього мультфільму чи коміксу.
• Визначитись з головними героями.
• Розробити графічні образи персонажів є
• Розподілити виконання сюжетів між членами творчої групи та виконати графічні рисунки в сюжетному розвитку.
• Доповнити графічні зображення текстами.
Перегляд слайдів збагатить вашу уяву прикладами всесвітньовідомих коміксів.
ДжеронімоСтілтон це серія дитячих книг, бестселер, що видається видавництвом «Edizioni PIEMME»,Мілан,Італія,з 2000 року.Хоча у книгах вказано, що їх автором є сам герой - Джеронімо Стілтон, оригінальна ідея належитьЕлізабетті Дамі. У кожному коміксі подаються історичні факти, таким чином читач не лише поринає у захоплюючий сюжет, а й дізнається багато цікавого з історії світу.Книги адресовані, насамперед, дітям від 5 до 13 років, однак часто є цікавими й для всіх інших категорій читачів.Видавництво «Ірбіс Комікси», Львів, яке отримало права на переклад українською мовою даної серії, видає починаючи з вересня 2015 року комікс-серію (графічні романи) з Джеронімо Стілтоном, присвячену відомим подіям та особистостям в історії людства.Книги Джеронімо Стілтона перекладені на 45 мов, продано більше 30 мільйонів примірників тільки в одній Італії, більше 115 мільйонів по всьому світу. Перша кника комікс- пригод Джеронімо Стілтона «Відкриття Америки»Починаючи з 2015 року Видавництво «Ірбіс Комікси» видало цю, а також наступні книги серії— «Таємниця Сфінкса», «Шахраї в Колізеї», «Слідами Марко Поло» та «Динозаври наступають».
Перегляд слайдів
VІ. Виконання практичного завдання.
Допомога педагога вихованцям під час виконання практичної роботи.
VІІ. Підведення підсумків уроку.
Використовуючи «авторське крісло», учні презентують свої роботи Педагог.
Непроста робота - знімати мультфільми, зате дуже цікава. Тепер ви знаєте точно, що таке мультфільм. Мультфільм - це талант і творчість, кропітка праця багатьох людей і дуже захоплююче заняття.
Із завданням ви впоралися, адже в душі кожного із вас живе творець , художник. На цьому занятті були індивідуальні і колективні форми роботи.
Рефлексія.
Завершіть речення.
• «Сьогодні мені сподобалоя…»
• «Я нічого не знав про…»
• «Мені сьогодні вдалося…»
• «Я навіть не здогадувався(-лася) про…»
• «Зясувалося, що я власноруч можу…»
• «Дуже складним для мене було…»
Для учнів старших класів на уроці мистецтва, якщо є необхідні матеріали , а саме:
цифровий фотоапарат,
- штатив,
- комп'ютер,
- штучні джерела світла (лампа),
- фон (картон),
- матеріал для виготовлення персонажів,
- монтажний стіл,
- ноутбук,
(в якості монтажного столу можна використати низенький столик, на ньому закріпити фон майбутнього мультфільма), можна запропонувати створити проектну роботу « Створюємо мультфільм» Процес створення мультфільму:
1. Спочатку необхідно створити фон і декорації. Фоном може бути щільний картон блакитного кольору, або розмальований учнями ватман . Дерева намальовати на картоні гуашевими фарбами. Решта декорації виготовити з кольорового паперу методом вирізання, розривання і склеювання 2. Нерухомо закріпити фон на монтажному столі.
3. Встановити фотоапарат на штативі, переконатися, що він буде нерухомий при зйомці. Якщо не виконати ці дві умови, кадри мультфільму при швидкому прокручуванні будуть «стрибати» і мультфільм не вийде.
4. Потім необхідно виставити світло. Воно повинно бути постійним і не змінюватися від кадру до кадру. Тому краще використовувати штучне постійне світло (лампу) і вимкнути спалах на фотоапараті (воно дає сильні відблиски на тлі).
5. На тлі розташувати декорації (землю, вкриту снігом, сніг на деревах). Зробити один кадр.
6. Трохи змінити їх розташування і знову зробив один кадр.
Таким чином зняти весь мультфільм: трохи пересуваючи фігурки на тлі, прибираючи і додаючи фрагменти, фотографувати всі найдрібніші зміни картинок. Для того, щоб рух об'єкта був природнім, різниця між суміжними малюнками повинна бути невеликою.
7. Потім оформити титри і назву мультфільму - за тією ж методикою. Для титрів використовувати магнітні букви з дитячого набору, шрифти з старих журналів .
8. Отримані знімки оброблялися на комп'ютері за допомогою спеціальної програми (ProShow Produсer), де зміна кадрів відбувалася з певною швидкістю. У цій же програмі можна накласти музику. Мультфільм виходить тривалістю трохи менше хвилини і складається з 140 кадрів.
І ось власний мультфільм готовий!
Кожен з вихованців буде і сценаристом, і режисером, і художникоммультиплікатором, і оформлювачем, і дизайнером, і звукорежисером, фотооператором, і навіть продюсером.