Анімалістичний жанр. Птахи

Про матеріал
Презентація на урок мистецтва у 6 класі за темою: "Анімалістичний жанр. Птахи"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: «Анімалістичний жанр. Птахи»Поміркуй, який із жанрів образотворчого мистецтва — найдавніший. Пригадай, кого малювали первісні люди на стінах печер. Яких птахів зображують в українському декоративному мистецтві, у петриківському розписі?Підготувала Рябчук Вікторія Григорівна

Номер слайду 2

Відколи первісна людина почала зображувати на скелях тварин, бере свій початок анімалістичний жанр — один із найдавніших в образотворчому мистецтві. Постійний інтерес митців та мисткинь до нього зберігається із давнини й до сьогодення. Нині образи тварин можна побачити скрізь — у живописі, графіці, скульптурі, декоративному мистецтві, а також дизайні та рекламі. Митців, які спеціалізуються в цьому жанрі, називають анімалістами.Ірина Кузьменко. Олені

Номер слайду 3

1 — Віктор Вазарелі. Зебри; 2 — Франц Марк. Синій кінь; 3 — Валентина Матвієнко. Котик; 4 — Олег Дорошенко. Щеня в черевику

Номер слайду 4

До нашого часу дійшли численні зображення птахів із різних куточків світу. Художники/художниці уважно спостерігають за пернатими, щоб передати їхню дивну красу, зафіксувати стрімкий політ ластівки чи витончений журавлиний танок. Високого рівня майстерності досяг анімалістичний жанр у мистецтві стародавніх цивілізацій Єгипту, Китаю, Японії, де існувала традиція зображувати представників флори й фауни, зокрема птахів. Японський паперовий журавлик, виконаний у техніці орігамі, став символом щастя та удачі.

Номер слайду 5

Визнач на ілюстраціях твори анімалістичного жанру, що належать до графіки, живопису, скульптури, декоративного мистецтва.

Номер слайду 6

В українському мистецтві здавна зображували птахів, як символів долі. Наприклад лелеку вважали покровителем дітей, сімейних цінностей. Співали «Повадився журавель...» чи «Ой сивая та й зозуленька...», стилізовані образи-символи з’являлися на орнаментах вишивок і писанок, у мереживі витинанок. Птахи на виробах українського декоративно-ужиткового мистецтва: вишивка, витинанка, кераміка• Порівняй вироби українського декоративно-ужиткового мистецтва з виробами інших народів. Птахи — традиційний мотив українського петриківського розпису, внесеного до всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО.

Номер слайду 7

До портретної галереїГанна Миколаївна Самарська — народна художниця України, лауреат премії ім. Катерини Білокур, основоположниця родинної династії майстрів мистецтва. Народилася 1942 р. в селі Богданівка, що на Київщині, саме в тому в селі, що стало відомим завдяки Катерині Білокур, яка була наставницею пані Галини з дитинства. Згодом вона познайомилася зі знаною майстринею петриківки — Марфою Тимченко і потрапила до самої Петриківки, де і живе понині. Творчість Г. Самарської — своєрідний синтез декоративного живопису та петриківського малярства. В одному творі мисткиня поєднує квітку реалістичну і стилізовану. Особливість її творів — витончені птахи у складних довершених композиціях із оригінальними кольоровими рішеннями.

Номер слайду 8

Висока художня майстерність Ганни Миколаївни надихає доньку Тамару й онуку Олесю, які знайшли свій неповторний авторський стиль. Тамара Вакуленко продовжує родинні традиції, виконуючи разом із чоловіком — Олександром Вакуленком — монументальні роботи в інтер’єрах, розписи на папері, тканині, дереві, металі. Олеся Вакуленко створює дизайнерські етнокомпозицїї для сучасного одягу. Колекція її суконь «Дерево життя» здобула перше місце на Міжнародному модному етнічному марафоні у рамках міжнародної виставки «Експо-2017» в Астані (Казахстан). Вона також є авторкою серії антистрес-розмальовок за мотивами народного мистецтва. Від робіт родинної династії віє потужною позитивною енергетикою.

Номер слайду 9

Поринь і ти у цю дивовижну красу чарівних птахів і квітів. Петриківка родинної династії: 1 — Ганни Самарської; 2 — Тамари Вакуленко; 3-4 — Олесі Вакуленко• Опиши вироби майстринь петриківки: композицію, мотиви флори й фауни, кольорову гаму, ознаки авторського стилю. Яка з робіт припала тобі до душі найбільше?

Номер слайду 10

Візуально грамота. У декоративному мистецтві, зокрема й українському, птахів і квіти малюють не реалістично, а стилізовано. Стилізація передбачає спрощений чіткий і контрастний малюнок, лаконізм форми. Художники уникають дрібних деталей, притаманних реалістичному зображенню пернатих. Щоб стилізувати зображення птаха, треба підкреслити його найхарактерніші риси. При стилізації не передається об’ємність предметів, уява «домальовує» його сама. Стилізують не тільки форму, а й колір, який використовується локально і контрастно, щоб підкреслити його експресію. Тут — величезний простір для фантазії. Втім не забуваймо, що стилізована пташка має залишатися пізнаваною. Віртуальна екскурсія. Відвідай Національний музей українського народного декоративного мистецтва, який містить одну з найбільших колекцій петриківського розпису (роботи Марфи Тимченко, Тетяни Пати, Федора Панка, Василя Соколенка, Ганни Самарської, та ін.).www.mundm.kiev.ua/VISIT/INFO. HTML Розділ «Декоративний розпис».

Номер слайду 11

Тема птахів і квітів знайшла своє оригінальне втілення у творчості Сьюзен Бордет — американської художниці-акварелістки, яка об’єднала свою любов до мистецтва і біології. Вона захоплюється зображенням птахів на природному тлі квітів та інших рослин. У композиціях реалістично відтворено з натури ботанічні ознаки пернатих, зображених у правдоподібній обстановці. Улюблена тема художниці — співочі птахи: для цих перелітних музикантів мисткиня створила у саду біля дому оазис із водоспадом. Разом із групою художників та художниць Сьюзен бореться за збереження дикої природи, дбайливе ставлення до неї. Влови тендітні моменти милування природним довкіллям, яке так легко знищити.

Номер слайду 12

Варіант 1. Створи декоративне зображення птаха за мотивами українського народного малярства для прикрашання одягу — сукні, футболки тощо (гуаш).

Номер слайду 13

Мистецька скарбничка. Анімалістичний жанр (від лат. — тварина) — зображення тварин в образотворчому та декоративному мистецтві, у скульптурі.

Номер слайду 14

Узагальнюю, аргументую, систематизую1. Продовжи речення: «Сьогодні я дізнався/дізналася..., було цікаво..., було важко..., я зрозумів/зрозуміла, що..., тепер я можу...»2. Як називають митців, які присвятили свою творчість зображенню тварин, птахів, комах? У яких видах мистецтва можна побачити ці зображення?3. Як ти розумієш слово стилізація? Поясни на прикладі, як зображують птахів у декоративному мистецтві.

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, 6 клас, Презентації
Додано
10 січня
Переглядів
1876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку