Конспект уроку мистецтва 6 клас " Мистецтво у звичайних речах" (Музичне мистецтво)

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з мистецтва 6 клас на тему "Мистецтво у звичайних речах" ( музичне мистецтво)
Перегляд файлу

D:\Рамки\Гарні рамки\01-2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

                                                                             Підготувала вчителька

                                                                             музичного     мистецтва

                                                                             Чорнотисівського ЗЗСО І-ІІІ ст.

                                                                             Григорович В.В.

                                           

 ЧОРНОТИСІВ-2023

Тема: Мистецтво в звичайних речах.

Мета: формування розуміння учнів про можливості мистецтва в популяризації

різних ідей чи важливих повідомлень; мистецтво і реклама; розвивати творчі здібності та вміння бачити навколо себе прекрасне; виховувати естетичний смак та любов до мистецтва

Предметна мистецька компетентність: заохочувати учнів до пізнання різних видів мистецтва, інтерпретації художніх образів, вчити виявляти ціннісне емоційне ставлення до мистецтва. Розвивати вміння описувати особливості мови різних видів мистецтва, пояснювати засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва. Формувати вміння уважно сприймати твори різних видів мистецтва, передавати враження від творів різними художніми засобами, висловлювати власне ставлення до творів мистецтва. Викликати у дітей бажання брати участь у виконавській творчості, імпровізувати (вокальні інтонації, ритмічний супровід до пісні, танцювальні рухи тощо), використовувати художню літературу в мистецькій творчості.

Спілкування державною, іноземною мовами: уміння сприймати, розуміти інформацію державною мовою; сприймати твори мистецтва інших країн та їх інтерпретувати, з урахуванням знань про культуру цих країн; уміння тлумачити поняття, використовувати спеціальну мисте­цьку термінологію, висловлювати думки, почуття, погляди, вступати в діалог (дискусію); збагачувати словниковий запас,

Уміння вчитися впродовж життя: формування  уміння  мотивувати свої дії , аргументувати свою думку, здобувати, опрацьовувати мистецьку інформацію; уміння конкретизувати набуті знання, формування навиків самоконтролю та взаємоконтролю, уміння здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію.

Математична: уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу.

Інформаційно-цифрова: уміння використовувати сучасні цифрові технології,  інтернет-ресурси для отримання нових знань, пізнання та творення мистецтва.

Основні компетентності в природничих науках та технологіях: уміння проводити пошукову діяльність, словесно формулювати результати досліджень, використовувати технічні засоби для втілення художніх ідей. Формувати розуміння гармонійної взаємодії людини і природи.

Обладнання: музичний інструмент, комп’ютер, мультимедійна презентація, підручник, діатонічні дзвіночки.

 

 

 

Хід уроку: 

(Учні входять до класу під музичний супровід)

І.Організаційний момент. Емоційне налаштування. Музичне вітання.

ІІ.Оголошення теми та завдань уроку.

Добрий день учні! Рада вітати Вас на уроці мистецтва, який  буде, як завжди, цікавий і творчий. То ж, до вашої уваги  анонс нашого уроку. Сьогодні ми:

     Продовжимо тему «Мистецтво у звичайних речах»;

     Розглянемо приклади використання класичної  музики в рекламі;

     Послухаємо «Кавову кантату» Йоганна Себастьяна Баха та познайомимося зі «смачними картинами» фотохудожника Карла Уорнера;

     Презентація рекламних мініпроєктів;

     Спробуємо створити звуковий супровід до рекламних гасел, ну і багато іншого не буду вам розкривати всіх секретів;

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.

На минулому уроці ми познайомилися з музичним жанром «кантата». Давайте пригадаємо що таке кантата ( складання асоціативного куща)

 

 

 

 

 

 

Сьогодні музика щоденно звучить з екранів, зокрема в рекламних роликах. Іноді реклама нас дратує, утім завдяки їй поширюється корисна інформація.

Уявляєте, реклама існувала задовго до ери телебачення! Виявляється, кілька століть тому кава — улюблений напій наших сучасників — складно долала свій шлях до визнання. У Німеччині до цього запашного напою ставилися дуже обережно. Щоб виправити ситуацію, власник однієї з кав’ярень Лейпцигу на прізвище Циммерман замовив Йоганну Себастьяну Баху  твір про каву. І маестро створив гумористичну «Кавову кантату». Сьогодні це не тільки твір для концертного виконання, але часто - невелика інтерактивна театралізація...

IV. Вивчення нової теми

Вперше готовий музичний твір був виконаний взимку того ж 1732-го року, звісно ж, в лейпцизькій кав’ярні Циммермана."Кавова кантата" була справжньою подією у світі кавоманів і привернула чималу увагу публіки, таким чином фактично ставши першою рекламою кави у світі: повноцінним шоу з

власним сюжетом і музичним супроводом.

Крім того, "Кавова кантата" виявилася передвісницею жанру комічної опери, адже навмання була написана за всіма її канонами, лише коротшою за обсягом.

"Кавовій кантаті" також судилося стати безсмертною, хоча вона була далеко не найвидатнишим твором композитора, але вона стала першою музичною композицією, присвяченою каві — першою рекламою кави, якщо бажаєте. Такою, що пройшла крізь століття і залишилася актуальною.

Зараз "Кавову кантату" виконують найкращі вокалісти оперних та оперетних театрів. Є вона і в репертуарі Київського театру оперети.

Що стосується кав’ярні Циммермана, то вона проіснувала ще досить довго і, ймовірно, пригощала б відвідувачів кавою і зараз, якби її будівля не була зруйнована під час Другої світової війни. Тепер про неї нагадує лише меморіальна дошка і, звичайно, "Кавова кантата" Баха.

У кожного з вас, на парті є лібрето до «Кавової кантати», з якого ви можете дізнатися про зміст кантати (ознайомлення із змістом)

C:\Users\Себі\Desktop\вапі.pngC:\Users\Себі\Desktop\іва.png

"Кавова кантата" оповідає про те, як суворий батько намагається стримати пристрасть своєї дочки до кави, погрожуючи їй вибором між шлюбом або цим ганебним відваром. Проте, дочка спокійнісінько відповідає йому арією, яка починається наступними словами: "Ах, наскільки солодкий кави аромат! Солодший за тисячі поцілунків та миліший, ніж букет мускатного вина..."

Сприймання та аналіз-інтерпретація творів музичного мистецтва.

Йоганн Себастьян Бах. «Кавова кантата» (фрагмент).

- Схарактеризуйте персонажів кантати, їхні характери (співацькі голоси, мелодії / речитативи, інструментальний супровід); декорації на сцені.

Які музичні (акторські) засоби виразовості  сприяли твоєму розумінню змісту?

Сприймання та аналіз інтерпретація творів образотворчого мистецтва

Розгляньте на екрані картини Базиля де Луза та Артуро Річчі

- Що роблять персонажі картин?

- Це наші сучасники? Поміркуй, хто з них може готуватися до виконання кантати, а хто – навчається. Поясніть.

І нині творчість митців допомагає доносити важливі повідомлення для їх поширення. Наприклад, «смачні картини» фотохудожника Карла Уорнера створені зі справжніх продуктів: овочів, фруктів, сиру і м’яса. Таким чином митець пропагує ідеї здорового харчування. Його твори активно використовують у рекламних кампаніях різних брендів.

Сприймання та аналіз інтерпретація творів фотомистецтва Карла Уорнера

https://www.youtube.com/watch?v=S3BBcCtuWEE

Група наших «Дослідників» мала випереджувальне завдання, яким чином мистецтво впливає на здоров’я. То ж надаємо їм слово.

Учнівська презентація  міні-проєкту «Мистецтво і здоров’я»

Останнім часом помітно збільшилася кількість прикладів застосування класичної музики у вітчизняних екранних медіа, тому що це незвично, цікаво, престижно. Її уривки або й цілі композиції (доволі часто у вигляді реміксів чи римейків виключно у царині тексту) одразу виділяються тим колоритом, подихом епох, проникливістю і, доволі часто, хітовістю (наприклад, згадаємо реклами інтернет-платформи Rozetka та супермаркета побутової техніки «Ельдорадо» із звучанням безсмертної «Хабанери» із опери «Кармен» Жоржа Бізе). Втім химерній «Хабанері» впродовж років складали компанію «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт» та ще багато інших фрагментів. Давайте разом переглянемо декілька реклам, в яких використано класичну музику.

Спробуйте впізнати музичні твори (Клод Дебюсі «Місячне сяйво»; Антоніо Вівальді Цикл «Пори року» «Літо». Частина 3 «Гроза»

(Перегляд рекламних відеороликів)

https://www.youtube.com/watch?v=0hcaaKhGL00

https://www.youtube.com/watch?v=UGwolKCrM3U

Деякі учні спробували самостійно створити свої власні реклами з використанням класичної музики 

Презентація реклам учнів

Творча діяльність

А зараз, пропоную всім іншим  учням спобувати створити рекламу.

До запропонованих віршів: уявить, що це – рекламні слогани (гасла). Спробуйте створити до них звуковий супровід. За бажання придумати інші рекламні повідомлення (про важливість навчання, спорт, хобі тощо).

 

 

 

 

 

 

 

Танцювальна хвилинка

Художньо-творча діяльність

Наша  тема уроку «Мистецтво у звичайних речах». Кожного дня ми стикаємося із безліччю вже звичних для нас речей і навіть не підозрюємо, що додавши лише трішки фантазії можна створити справжні витвори мистецтва. Озирніться навколо! Ми перестали бачити красу навколишнього світу. Ми ходимо на виставки, в картинні галереї, захоплюємося талантом митців, їх незвичайним поглядом на звичайні речі. А хіба у кожному із нас не живе митець?Створювати красу – легко! Давайте спробуємо.

Творче завдання «Намалюй та озвуч картину» (вчитель малює на папері будь-яку лінію, а учні мають на її основі продовжити і створити картину та підібрати до неї музичний твір.)

Гра на діатонічних дзвіночках https://www.youtube.com/watch?v=ehkHX43XfAY

Ритмічна вправа  https://www.youtube.com/watch?v=Nu8I46YofFs

Розспівка

 Виконання пісні  «Хай живе надія» (музика Ірини Білик, вірші Костянтина Гнатенка). Робота над ритмом, мелодією. Виконання у  відповідному характері.

https://www.youtube.com/watch?v=rtbdPbrh470

 

V.Підсумок уроку

Наш урок підходить до завершення. Підсумуємо наш урок.

Гра «Так чи ні»

1.Й.С.Бах французський композитор (Ні) німецький

2. «Кавова кантата» Й.С. Баха була написана на замовлення власника кав’ярні.(Так)

3. Чи можна віднести цю кантату до реклами (Так)

4.У «Кавовій кантаті» сім дійових осіб (Ні) три

5. Кантата за розміром більша ніж опера (Ні)

Рефлексія

Вправа «Інтерв’ю»

-         Чого цікавого ви дізналися на уроці?

-         Що Вам найбільше сподобалося?

-         Що найбільше вас вразило чи здивувало під час уроку?

-         Продовжіть речення: тепер я знаю, що…

Домашнє завдання: На дозвіллі поміркуйте про те, як пов’язані мистецтво і реклама; чи можна / чи потрібно рекламувати мистецтво? Занотуйте  свої думки.

docx
Додано
28 січня
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку