Предмет "Соціально-побутове орієнтування" має на меті підготовку дітей з вадами інтелектуального розвитку до самостійного життя (вирішення життєво необхідних побутових завдань, виконання норм і правил культурної поведінки в суспільстві, родині, формування спроможності матеріально забезпечити себе і свою сім´ю) шляхом надання їм відповідних знань, вироблення практичних умінь та навичок життєвої і соціальної компетентності.
Анкета
Вивчення теоретико-методологічної основи викладання СПО
у спеціальному закладі загальної середньої освіти
1. Метою «Соціально-побутове орієнтування» (СПО) є …..
2. Що таке навички соціальної компетентності?
3. Як моделювати особистісні побутові компетентності?
4. Які рекомендації Ви можете надати батькам для формування правил та норм культури поведінки в сім’ї?
5. Досягнути певного рівня сформованості соціально-побутових навичок у дітей з інтелектуальними вадами можна досягнути через застосування наступних методів: …….
6. Основні прийоми навчання СПО є
7. Чим визначається структура заняття з СПО?
8. При проведенні занять реалізуються три основні групи взаємопов’язаних завдань:
9. У розділах програми з соціально-побутового орієнтування передбачено
10. Успішність виконання практичних робіт залежить від ……
11. За вимогами теоретичні та практичні заняття з соціально-побутового орієнтування слід проводити у спеціально обладнаних приміщеннях. Якої кімнати не вистачає у нашому навчальному закладі?
12. Зв’язок соціально-побутової орієнтування з навчанням здійснюється реалізується через принципи….
13. Що у методичних рекомендаціях до спеціальної програми з СПО затвердженої МОН України Вам найбільше імпонує, а щоб ви хотіли змінити?
14. Як навички пристосування до умов сучасного мікро- та максі- соціуму необхідно сформувати у учнів з комбінованими порушеннями розвитку (порушення ОПРА, РАС):
14.1 молодшої школи з інтелектуальними порушеннями легкого ступеня
14.2 молодшої школи з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня
14.3 молодшої школи з інтелектуальними порушеннями важкого ступеня
Анкета
Вивчення теоретико-методологічної основи викладання СПО
у спеціальному закладі загальної середньої освіти
- Хваліть і заохочуйте дитину.
презентацій, демонстрація зразків, приладів, моделей, практичне тренування, вправи за зразком, виконання тестових завдань, виконання інтерактивних вправ на комп’ютері.
• Освітні завдання, для реалізації яких вихователю необхідно здійснювати керівництво пізнавальною діяльністю з інтелектуальними
порушеннями; стимулювати навчально- пізнавальну діяльність учнів по оволодінню знаннями й уміннями.
• Корекційно - розвиваючі завдання припускають цілеспрямований розвиток мислення учнів з інтелектуальними порушеннями
(пам'яті, уваги, емоційно-вольових якостей, працездатності).
• Виховні завдання - цілеспрямоване формування позитивних якостей особистості, світогляду, моральних переконань та естетичної
культури.
14.1 - знання правил безпечного поводження в школі та дома;
- знання телефонів екстрених служб;
- знання послідовності дій при виникненні небезпеки;
- знання про небезпеку куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин;
- знання правил здорового харчування та про небезпеку вживання зіпсованих продуктів;
- навички особистої гігієни;
- доступні навички догляду за житлом, одягом, взуттям та іншими предметами побуту;
- знання про правила культури поведінки і взаємин з різними людьми (знайомими і незнайомими, старшими і молодшими тощо);
- уміння спілкування: ставити і відповідати на питання з конкретної ситуації, звернутися з проханням, дякувати, вітатися і т.п.
14.2, 14.3 - вміння частково вирішувати завдання безпечної життєдіяльності;
- здатність елементарно піклуватися про себе та власне здоров’я;
- позитивне ставлення до оточуючих;
- емоційно-ціннісну активність - прагне до спілкування, має товаришів;
- часткову соціально-моральну активність, пов’язану із входженням дитини у соціум, зокрема, частковим оволодінням соціально прийнятними і схвалюваними формами поведінки та діяльності, засвоєнням моральних норм (притримується правил поведінки у школі).