Апаратне забезпечення інформаційних систем. Службове програмне забезпечення. Підсумковий урок.

Про матеріал
Мета. • Освітня:повторити раніше вивчений матеріал, зміцнити знання учнів з теми «Апаратне забезпечення інформаційних систем. Службове програмне забезпечення»; повторити історію і класифікацію вірусів, та методи боротьби з ними. Перевірити рівень засвоєння учнями знань матеріалу. • Розвивальна: розвиток пізнавального інтересу, логічного мислення, мови й уваги учнів, формування інформаційної культури й потреби набутих знань. • Виховна: прищеплення учням навичок самостійної роботи, уміння працювати в команді, виховання працьовитості, почуття поваги до науки.
Перегляд файлу

Тема. Апаратне забезпечення інформаційних систем. Службове програмне забезпечення. Підсумковий урок.

Мета.

  •   Освітня:повторити раніше вивчений матеріал, зміцнити знання учнів з теми «Апаратне забезпечення інформаційних систем. Службове програмне забезпечення»; повторити історію і класифікацію вірусів, та методи боротьби з ними. Перевірити рівень засвоєння учнями знань матеріалу.
  •   Розвивальна: розвиток пізнавального інтересу, логічного мислення, мови й уваги учнів,  формування інформаційної культури й потреби набутих знань.
  •   Виховна: прищеплення учням навичок самостійної роботи, уміння працювати в команді, виховання працьовитості, почуття поваги до науки.

 

Обладнання:комп’ютери; програмне забезпечення – текстовий редактор «Word», редактор «Power Point»,

 картки із завданнями та кросвордом.

 

Тип уроку:інтелектуально – розважальна гра.

План уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Підготовчий етап:пояснення правил гри, формування груп і розміщення їх у класі,обирання журі ( 2-3 вчителі, можливо учні), пояснення методів оцінювання та послідовності проведення конкурсів.

ІІІ. Проведення змагань

  1.             Презентація;
  2.             Правила поведінки у комп’ютерному класі «Відкорегуй поведінку»;
  3.             «Неправда»;
  4.             Робота в програмі Word. Швидке набирання тексту;
  5.             Розгадай кросворд;
  6.             Конкурс капітанів;
  7.             Робота з файлама та папками;
  8.             Розшифруй слово;
  9.             Музичний номер «Ода інформатиці»;
  10.        Запасний варіант. Робота в Paint.

ІV.Підбиття підсумків.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

Світ не підкоряється більше силі зброї,

енергії чи грошей. Він керується

одиничками і нулями, бітами даних,

 та електронами.

Білл Гейтс.

Вчитель. Людська цивілізація на сучасному етапі вступила в нову еру – еру інформатики та інформаційних технологій. Для сучасної людини знання інформатики стає не менш важливим , ніж уміння рахувати, читати й писати. На уроках ми теж намагаємося оволодіти всіма премудростями цієї науки. Ну а як це вдається зараз перевіримо. Сьогодні ми пригадаємо вже вивчений матеріал з тем «Апаратне забезпечення інформаційних систем. Службове програмне забезпечення». А зробимо це у вигляді гри.

ІІ. Підготовчий етап.

Грають сьогодні дві команди (називаються учасники). Капітани команд…

В журі у нас будуть сьогодні наші гості – вчителі.

Кожен конкурс буде оцінюватися за окремою схемою, а оцінки виставлятимуться в таблицю (таблиця на дошці). Всього буде 9 конкурсів.

ІІІ. Проведення змагань.

Презентація.

Домашнім завданням наших учасників було виготовлення презентацій.

І команда

Вчитель. В своїй презентації учасники  першої команди повинні подати історію та класифікацію вірусів і троянських програм.

ІІ  команда

Вчитель. Свою презентацію  учні створювали з метою зясування  призначення та принципу дії антивірусних програм та їх класифікації.

Вчитель. До журі. Презентація оцінюється 10 балами (очками). Враховується зміст та оформлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

Виправ поведінку

Вчитель. Ви всі добре знаєте правила поведінки в комп’ютерному класі. Зараз я вам зачитаю , як поводиться Петрик Пяточкін. Ваше завдання  вказати  на недоліки  у поведінці  і виправити її.

 По одному зауваженню кожна команда робить по черзі. Почнемо з команди №1.

Вчитель. До журі. По одному очку за правильне зауваження.

 

Вчитель. Гравці команди №1 сідають за комп’ютери

 

Робота в програмі Word

Набирання тексту на швидкість. Час 5 хв. Завдання з текстом на картках. Один з членів журі засікає час.  За весь набраний текст без помилок – 2 бали.

Вчитель. Гравці команди №2 беруть участь в конкурсі «Неправда»

 

«Неправда»

Вчитель. Я читаю речення . Учасники команди по черзі повинні                 сказати, правильне чи неправильне твердження.

         Вчитель. За правильну відповідь 1 бал.

         Вчитель. Команди №1 і №2 міняються місцями

Кросворд

 

        Вчитель. Розгадуємо кросворд. Капітани команд витягують номера   завдань

Вчитель. За правильну відповідь 1 бал

 

Конкурс капітанів

 

Вчитель. Капітан стає навпроти своєї команди . Вчитель показує йому картку із інформативним терміном. Капітан, не називаючи його,  словами описує про що йдеться. Учасники команди повинні  назвати слово. За правильно назване слово -  1 бал.

Практикум

Вчитель.№1 Виконує практичні завдання на комп’ютері.   Час (6 хв)

Якщо всі завдання повністю виконано то учень заробляє 2 бали Команда заробляє сумовану кількість балів.

Розшифруй слово

Вчитель. №2. Кожен учасник команди отримує аркуші, на яких намальовані квадратики з вписаними буквами. А з боку стрілочки , які повинні допомогти  розшифрувати слова у квадратах.  Якщо слово написане, то записати його значення. За розшифрування слова- 1 бал, за означення – 1бал. Виконавши своє завдання можна допомогти  другу

Вчитель. Команди №1-№2 міняються місцями.

Музичний

Вчитель. У кожній науці є місце для музики, для польоту уяви, фантазії, виявлення таланту. Тож погляньмо на інформатику трохи по-іншому. Заключний конкурс музичний.

Вчитель. 8 балів.

Додаткове завдання

«Вияви фантазію»

Вчитель. Кожна команда повинна намалювати комп’ютер , використовуючи тільки чотирикутники чи трикутники; при цьому учасники команди по черзі підходять до комп’ютера і працюють у графічному редакторі.

Вчитель. Журі оцінює оригінальність роботи. 10 очок.

IV. Підбиття підсумків.

 

Вчитель. Журі підраховує набрані бали. Визначається переможець. Дякую всім учасникам ігри. Ви сьогодні добре попрацювали. За допомогою гри ми повторили вивчений матеріал, поринули в світ інформаційних процесів, новітніх технологій.

 

Вчитель. Оцінювання. Учасників гри оцінюють капітани.

Роботу капітанів команд оцінює вчитель .

 

Додаток №1

Виправ поведінку

Петрик Пяточкин  швидше за всіх вмостився на стілець, підклавши ногу під себе. Він наблизився до екрана монітора , і почав тиснути на клавіші клавіатури . Потім  доторкнувся брудним пальцем до екрана монітора і закричав : «Ой! Екран погас!»

 

Які правила порушив Петрик П’яточкін

 

Додаток №2(1)

«Неправда»

1.Кількість інформації вимірюється герцами.

(-)

2.Клавіша Back Space стирає символи ліворуч.

(+)

3. Перший індивідуальний комп’ютер було розроблено в США.

(+)

4.Драйвер – це програма , яка знищує віруси.

(-)

5. Windows – у перекладі з англійської мови означає  - двері.

(-)

6. Сканер використовується для введення зображень  у компютер .

(+)

7.Корзина призначена для збереження видалених об’єктів .

(+)

8.Контекстне меню викликається правою кнопкою миші.

(+)

9. Paint -  не входить до  офісного пакету Microsoft Office

(-)

10. Білл Гейтс – є власником компанії Microsoft Office

(+)

11.Компютери , які працюють в мережі Інтернет, називаються – провайдерами.

(-)

12. Компютерний вірус – це інфекційна хвороба,  якою може захворіти користувач.

(-)

13. Біт – одиниця кількості інформації у двійковій системі числення.

(+)

14.  Txt,  doc – це розширення  музичних файлів?

(-

 

Додаток №2(2)

«Неправда»

1.Інформатика вивчає методи та засоби опрацювання інформації

(+)

        2.Один біт – це найменша одиниця вимірювання  інформації

        (+)

         3.Клавіша Deleteробить відступ

        (-)

         4.Модем це пристрій,що  використовується для підключення

           до  Інтернету     (+)

         5. Основний пристрій комп’ютера – принтер.

             (-)

          6. Найпростіший графічний редактор -  Word

               (-)

         7. Тип файла можна визначити за його розширенням

           (+)

         8.Найперші комп’ютери працювали за допомогою електронних ламп

           (+)

        9.Власник корпорації Microsoft – Джош Буш

          (-)

        10. Інтернет – це локальна мережа

          (-)

         11. Після вилучення файл зразу стирається з пам'яті компютера

         (-)

         12.В шкільному кабінеті інформатики, на комп’ютерах – ОС

           Windows ХР    (+)

         13.Відстань  від екрана монітора до очей повинна бути 40-70см.

                 (+)

         14. mid, wav, mp3 – це розширення музичних файлів

           (+)

 

Додаток №4

Кросворд

1.Назва глобальної комп’ютерної мережі

(Інтернет)

2.Пристрій призначений до роздрукування

(Принтер)

3.Сукупність даних , записаних на зовнішній носій, яка має певне ім'я.

(файл)

4.Оптичні ком пакт диски

DROM)

5.Редактор роботи комп’ютера з малюнками , графіками,       картинками, геометричними фігурами
(графічний)

6.Маніпулятор для управління курсором

(мишка)

7.Память в якій зберігаються програми, що опрацьовує процесор

(оперативна)

8.Скінченна послідовність вказівок, формальне виконання яких  дозволяє за обмежений час отримати розвязок задачі

( алгоритм)

9. Різновид носія інформації. — Спортивне знаряддя для метання. (Диск).

10. Позначка, яка може переміщатися по екрану

(курсор)

11. Ім'я України в Інтернеті

(UA)

12. Наука, яка вивчає методи та засоби зберігання, обробки, передавання та опрацювання інформації

( Інформатика)

 

Додаток №3

Робота в програмі Word

 

            Історія  комп’ютера тісним чином  пов’язана із спробами людини полегшити автоматизувати великі об’єми обчислень. Навіть прості арифметичні операції з великими числами скрутні для людського мозку. Тому вже в давнину з’явилося найпростіший рахунковий пристрій-абак. В сімнадцятому столітті була винайдена логарифмічна лінійка, що полегшує складні математичні розрахунки.

           В 1642 році Блез Паскаль сконструював восьмизарядний механізм, що підсумовує. Два сторіччя опісля в 1820 француз Шарль де Кольмар створив арифмометр, здатний проводити множення і розподіл. Цей прилад міцно зайняв своє місце на бухгалтерських столах.

 

 

Додаток №5

Завдання для практичної роботи

  1. На робочому столі створіть папку   з назвою Римачі
  2. Створіть у папці Римачі папку  Школа
  3. Відкрийте дану папку і створіть текстовий документ під назвою  Семінар
  4. Відкрийте текстовий документ Семінар і напишіть своє  ім'я, прізвище, по – батькові
  5. Збережіть запис і закрийте  створені об’єкти
  6. Продемонструйте результати роботи вчителеві.
  7.  

Додаток №6

Розшифруй слово

 

 

С

Е

В

Р

 

Розшифруй слово

Б

Т

Й

А

 

 

 

 

 

 

Розшифруй слово

 

 

М

Е

О

Д

 

 

 

 

Розшифруй слово

 

 

Ф

А

К

С

 

Розшифруй слово

 

 

М

Ш

И

А

 

Розшифруй слово

 

+

 

А

А

Б

К

 

 

Додаток №7

Конкурс капітанів

 

Мишка

Системний блок

Монітор

Принтер

Сканер

USB

Файл

Папка

Word

Paint

Інтернет

Програміст

Комп’ютерна мережа

Електронна пошта

МР 3

Вірус

ОС Windows

Робочий стіл

Ярлик

Кнопка закриття вікна

Кошик

Калькулятор

 Комп’ютер

Звукові колонки

Флешка

 Диск

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку