5 клас Вчитель трудового навчання
Демченко Р.І.
КЗ «НВК: ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ГИМНАЗІЯ №23 ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
Тема: Аплікація як вид художнього оздоблення виробів.
Метод фантазування. Планування роботи з виготовлення «Новорічного чобітка».
Послідовність виготовлення виробу з аплікацією. Вимоги до проектованого виробу.
Практична робота:
Створення ескізного малюнка в кольорі.
Мета:
уміння вчитися: навчати учнів виготовляти аплікацію з тканини; формувати уміння дотримуватися в роботі пропорцій та розмірів; розвивати творчі здібності навчити учнів самостійно виготовляти новорічний чобіток з використанням різних видів оздоблення;, навики самостійної роботи, мислити творчо та креативно;
Матеріали та інструменти: аплікації з фетру, предметні малюнки із зображенням Новорічного чобітка, різнокольоровий фетр, Новорічні елементи декору, ножиці, кольорові олівці, картон для основи;
Тип уроку: комбінований урок
Обладнання: мультимедійна презентація, зразки виробів, фетр, штучне хутро, мереживо, стрічки, намистинки, бісер, оздоблювальні елементи, ґудзики, нитки, ножиці.
Ніхто не стає майстром,
Не тренуючись у майстерності».
(Ян Каменський)
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
Доброго дня! Сьогодні гарна погода, і настрій у вас, бачу, теж гарний. Уявіть, що у ваших долоньках – дрібка вашого гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.
Почнімо наш урок. Його девіз: «Вигадуй, пробуй, твори! Фантазію прояви!»
Тож я бажаю вам наполегливості, старанності та творчості на цьому занятті.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
З чим у вас асоціюється фраза «новорічні атрибути» ?
В центрі слайду № 2 слово «новорічні атрибути» (символи)
(Учні пояснюють зміст вислову)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Незабаром свято Миколая,Новий рік і кожному хочеться створити невеличке чудо! Подаруйте близькій людині подарунок зроблений власними руками і йому буде дуже приємно. А коли ви виготовите новорічний чобіток своїми руками і Святий Миколай,Дід Мороз оцінять ваші старання,покладуть в нього найбажаніший для Вас подарунок!
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Розглянути види художнього оздоблення аплікації з різних матеріалів та ознайомитися з методом проектування (фантазування). На практиці застосувати цей метод , а саме створити ескіз чобітка.
Вимоги до проектованого виробу.
Послідовність виготовлення виробу з аплікацією та планування роботи з виготовлення « Новорічного чобітка».
Практична робота :
Створення ескізного малюнка в кольорі методом фантазування.
V. Вивчення нового матеріалу
Новорічний звичай з'явився багато століть тому, а почав його Святий Миколай. Сьогодні можна знайти багато різноманітних різдвяних шкарпеток, прикрашених сніговиками, оленями та іншими візерунками. Але крім того, що в такі чобітки кладуть подарунок, він і сам може стати чудовим презентом для ваших близьких.
Слайд № 3 (Трішки історії)
Незабаром свято Миколая,Новийрік і кожному хочетьсястворити невеличке чудо! Подаруйте близькійлюдиніподарунокзробленийвласними руками і йому буде дужеприємно. А зробітьноворічнийчобіток і Святий Миколай ,Дід Мороз покладе в ньогонайбажаніший для Вас подарунок!
Традиція упаковувати подарунки в панчохи і чобітки прийшла до нас із Заходу, де місце Діда Мороза займає Святий Миколай, або Санта-Клаус. Згідно з переказами, він допомагав людям непомітно. Одного разу Святий Миколай дізнався про трьох сестер, які жили в злиднях на околиці міста. Щоб допомогти дівчатам, Святий Миколай піднявся на дах їхнього будинку і скинув три золоті зливки через димар.
Шматочки дорогоцінного металу впали в панчохи дівчат, які сушилися над каміном. Вранці сестер чекав прекрасний сюрприз. Вони поділилися радістю з сусідами, і ті теж повісили панчохи над вогнищем, щоб отримати презент від Миколая. Ця традиція з'явилася в 16 столітті і з кожним роком набуває все більшої популярності. Ну а в сучасних будинках, де немає каміна, панчохи або чобітки для подарунків кріплять поруч з ліжком або ялинкою.
Слайд № 4 (Види аплікацій)
Прості; складні; предметні; сюжетні; декоративні; пласкі; об`ємні; абстрактні ; силуетні; одношарові ; багатошарові .
Слайд № 5-6. Матеріали для виготовлення аплікації
Текстильні матеріали (слайд 5)
Природні матеріали (слайд 6)
Слайд №7 Інструменти, пристосування для виготовлення аплікації
Кросворд (Перейти на додаток-кросворд)
Питання та відповіді для кросворду.
Що таке аплікація? (від латини — applicatio)
Як називається декоративна техніка накладання, пристосовування, приєднання до якоїсь поверхні? Аплікація
Учні по черзі відповідають на питання (оцінювання учнів)
Слайд №9 Способи прикріплення деталей
Слайд №10 Способи оздоблення аплікації
Вправа «Продовж речення» Слайд №11
1. Працювати слід у…(спец. одязі)
2. Ножиці слід передавати… (з замкненими лезами, кільцями від себе)
3. Голку слід зберігати у …(гольниці)
4. Довжина нитки має бути… (від кінчиків пальців до ліктя складена в двоє)
5. На робочому місці слід дотримуватись … (чистоти та порядку).
Приступаючи до роботи пам’ятай: головне під час виготовлення виробу – акуратність і точність!!
Планування роботи з виготовлення чобітка? Слайд №12-16
VІ. Практична робота.
Музичний супровід (окремий файл…)
VІІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія. Слайд № 17
А зараз я пропоную вам повернутисядо початку уроку і
з´ ясувати: Чисправдились очікуванірезультатироботи? Якщо так - то прошу вас підняти та продемонструвати в камеру ескіз вашого чобітка і дати відповідь на одне з цих запитань.
1.Чи задоволеніви результатом своєїроботи? А самим процесом?
2. Якізмінитивнеслаби в хідвиконання?
3. Де можнавикористатинабутізнання та вміння?
4. Над чимтихотівбипрацюватидалі?
Оцінюванняучнів на уроці.
VІІІ. Домашнєзавдання. (Слайд 18)
Підготувати заготовки шаблонів майбутнього чобітка.
Підібрати фетр необхідних кольорів у відповідності до запланованих на ескізі.
Роздрукувати шаблони чобітка.
ІХ. Прибирання робочого місця.
Актуалізація:
В центрі слово «новорічні атрибути»
Цікавинки:
У Німеччині зимові свята починаються вже в листопаді. 11 листопада об 11 годині 11 хвилин в великих містах відкриваються ярмарки і карнавали, а німецькі сім'ї в цей день прикрашають свої будинки.
У Голландії дітей вітає не Дід Мороз, а Синтерклаас. І робить він це не на Новий рік, а в свій власний день – 5 грудня. Напередодні він прибуває на кораблі з Іспанії, а потім скаче по дахах, заходить в будинки через димар і залишає в дитячому взутті подарунки.
Коментар вчителя щодо суті роботи на кожному етапі.
Етапи технологічного процесу