Базуючись на історії українського народу, побуту, звичаїв і традицій українського козацтва спроектувати та виконати виріб з деревини в традиціях козацької слави, закріпити знання та вміння в обробці деревини, розвивати любов до праці Батьківщини. Сприяти вихованню підлітків на козацько-лицарських традиціях українського народу.
План-конспект уроку з трудового навчання в 9 класі
“Технологія Виготовлення виробів з деревини в національних традиціях козацької слави. Проектування та конструювання.”
Мета: базуючись на історії українського народу, побуту, звичаїв і традицій українського козацтва спроектувати та виконати виріб з деревини в традиціях козацької слави, закріпити знання та вміння в обробці деревини, розвивати любов до праці Батьківщини. Сприяти вихованню підлітків на козацько-лицарських традиціях українського народу.
Обладнання: інструкції для первинного та вступного інструктажу, матеріали по обробці деревини (стенди, плакати), зразки креслеників та технологічних карток по виготовленню виробів з деревини, зразки виробів на козацьку тематику, картини козацької слави.
Тип уроку: комбінований.
Результати діяльності: учні організовують робоче місце, характеризують пиломатеріали, види з'єднання деталей виробу та оздоблення деревини. Також виконують та читають графічні зображення (кресленик, ескіз, технологічну картку виробу).
Хід уроку:
В попередніх класах на уроках трудового навчання ми з вами вивчали технології обробки деревини і ви ознайомлення з основами деревообробки. Як вважаєте знадобляться ці знання та вміння у вашому житті? Якщо так, то проведемо термінологічне змагання і зрозуміємо рівень вашої обізнаності.
Перше завдання. Термінологічна зарядка ( учитель називає термін - учень розкриває значення).
Друге завдання. Четвертий зайвий.
Третє завдання.
Уміння, які ви маєте і отримаєте на уроках по обробці деревини, можуть стати вам у пригоді не лише для реалізації вашого проекту, але й для виконання тих робіт, які завжди є необхідною умовою успішного ведення домашнього господарства, і патріотично і самосвідомості.
Будь-яка діяльність її результат повинні бути чітко спланованими. Збираючи та опрацьовуючи необхідну інформацію, ви вчитеся аналізувати її, вибирати головне, спілкуватися, знаходити саме ту технологію, що знадобиться. Все це, як ви знаєте, є у творчому проекті.
Сьогодні ми надихнемося новим творчим проектом по обробці деревини, він досить важкий, але цікавий і повчальний. За допомогою набутих знань по конструюванню виробів методами фантазування, фокальних об'єктів комбінаторики спроектувати свій, власний виріб і виконати його, або виконати запропонований учителем творчий проект. Вам вирішувати!
Кожна людина бодай раз в житті задумувалися над минулим свого народу, цікавилася чи є вона гідним нащадком своїх предків. І саме українці повинні замислюватись над цим найбільше, бо в якої ще народності є гідніші приклади для наслідування, ніж у наших давніх предків - запорозьких козаків. І ми з вами, шановні дев'ятикласники, сьогодні розпочнемо працювати з зануренням в цю захоплюючу добу - добу козацтва.
Гра “Доповни прислів'я”
Наразі і нам прийдеться потурбуватися. завдання нашої проектної діяльності розробити і виконати з деревини той чи інший виріб, який нас відносить в ті далекі і небезпечні часи Запорозької Січі, козацтва. зразками нашої роботи можуть бути: козацька зброя (клейноди, булава, шабля, пірнач, бойова сокира), предмети вжитку козаків (стільчик, музичні інструменти, козацький човен-чайка, посуд) та інше.
Прикладів для проектування багато, але в мене є цікавий варіант вирішення нашої проблеми.
Як ви знаєте, козаків у літературних, живописних, графічних творах, в прозі і віршах зображують поряд з вірним бойовим побратимом - конем. (Перегляд репродукцій картин: О. Верне “ Турок і козак”, Й. Бландт “Степ”, В. Лопата “Тарас Бульба з синами”, О. Губарев “Українські легенди”.)
Ось і ми, за бажанням зробимо кращого друга, побратима козака - коня, але в стилізованому вигляді, як коника-качалку для дітей молодшого віку, екологічно-чисту, функціональну, естетичну потрібну річ.
Вікторина “Що ти знаєш про козаків?”
а) мазанка;
б) намет;
в) курінь.
а) за Дніпровськими порогами;
б) у причорноморських в степах;
в) на березі Криму.
а) краков'як;
б) гопак;
в) хоровод.
а) замужнім жінкам;
б) молодим незаміжнім дівчатам;
в) усім жінкам.
Ми згадали про наших хоробрих нащадків, але ви знаєте, що і на цю годину, сучасні воїни-козаки боронять нашу Батьківщину від зазіхань ворога. “Слава Україні! - Героям слава!” (кажуть учні).
Шановні діти, перед вами знаходиться кресленик та технологічна картка виготовлення коника-гойдалки. Для реалізації нашого проекту потрібно згадати відомості про ескіз, кресленик виробу, елементи графічної грамоти, масштаби та технологічні процеси обробітку деревини. (Вчитель дає картки-завдання, учні 5 хвилин готують відповіді - опитування)
Завдання 1. Прочитати кресленик виробу, деталювання коника-гойдалки.
Завдання 2. Ознайомитися з технологічною карткою виготовлення коника-гойдалки. (З допомогою вчителя)
Завдання 3. Відповіді на запитання щодо проектної діяльності, матеріали та інструменти.
Рефлексія.
На завершення я хочу побажати вам справжньої любові до краю, де живете, до України. Хочу, щоб усі ви вірили в щасливе майбутнє нашої держави, щоб уміли боротися за її оновлення. А для цього варто вчитися і багато працювати. Шануйте славні традиції, звичаї нашого народу, пам'ятайте завжди і скрізь, що ви - діти козацького роду, нащадки пращурів великих, що не корились ні кривавому ясиру, ні мечу, ні кулеметному вогню, а свято вірили у світле майбутнє своєї держави. Пишайтесь нашим славним минулим, воно допоможе нам вистояти в нелегкі теперішні часи. Це потрібно не тільки кожному з нас. Це потрібно і для того, щоб не вмерла, а вічно жила ненька Україна.
Заключна частина:
- здійснити пошук інформації для того, щоб запропонувати варіанти об'єктів технологічної діяльності;
- виконати в робочому зошиті ескіз виробу з деревини, що відноситься до козацької доби;
- підготуватися до проектної діяльності (матеріали).