Розподіліть твердження про Франкську та Візантійську імперії, вписуючи відповідні літери в таблицю. Утворилася після поділу Римської імперії на Східну та Західну. Утворилася внаслідок переселення германських племен. Певний період державою правили мажордоми. Першість належала імператорові, якого звали василевсом. Для захисту окраїн імператор створив «марки»На початку VIII ст. імперію ослабив рух іконоборців. За службу воїнам надавалися тимчасові «бенефіції»Правління династії Комнінів збіглося з початком роздробленості РусіСусідні араби та слов‘яни постіни порушували кордони імперіїІмператор насильно хрестив підкорені народиІмперія перестала існувати внаслідок Верденського розподілу1453 р. турки захопили столицю імперії і вона припинила своє існування{59 B2121 E-FBF5-438 D-94 E6-B99 FFDCF1631}Франська імперія. Візантійська імперія
Номер слайду 3
Подумай!Що спільного є між цими речами?
Номер слайду 4
Арабський халіфат
Номер слайду 5
План. Природно-географічні умови в АравіїПовсякденне життя арабівІслам. Арабський халіфат
Номер слайду 6
Покажіть територію Аравійського півострова. Із якими тогочасними країнами він сусідив? Води скількох морів омивають Аравійський півострів?Що ви знаєте про природні умови та клімат цієї частини Азії? 1. Природно-географічні умови в Аравії
Номер слайду 7
Аравію не варто вважати бідною:вирощували лікарські та пряні рослини (алое, корицю, шафран);у гірських місцевостях залягали поклади золота, срібла, заліза, міді, свинцю, білого мармурурозгалужені караванні шляхи з’єднували її з Китаєм, Індією та Африкою.{59 B2121 E-FBF5-438 D-94 E6-B99 FFDCF1631}Регіон Аравійського півострова. Природня характеристикаЄмен (Південня Аравія)Оман (гірський берег)Хіджаз (Західна Аравія)Аравійська пустеля. Робота з таблицеюЄмен Оман. Хіджаз Аравійська пустеля
Номер слайду 8
2. Повсякденне життя арабів. На півночі півострова жили напівкочівники — бедуїни:пересувалися пустелею на верблюдахграбували каравани або силою стягували мито з купціврозводили велику рогату худобу, віслюків, мулів, коней (породистих і надзвичайно дорогих скакунів)торгували виробами зі шкіриодягалися в сорочки з довгими рукавами та розстібні плащі, голову пов’язували хустиноюхарчувалися м’ясом, верблюдячим молоком, прісними коржами з проса або ячменю та фініками.
Номер слайду 9
Південні араби — єменіти — надавали перевагу осілому господарюванню: мешкали в печерах або зводили кам’яні чи глиняні хатини з гостроверхими солом’яними дахамиспоживали зернові каші, молоко, сир, зелень, гарбузи, моркву, огірки, дині, фініки, м’ясо (баранину та яловичину), рибу, фрукти, прянощі.одягали запнуті спідниці та пов’язки на голови. Жінки ходили в темних покривалах поверх суконь вільного крою.
Номер слайду 10
Релігійним центром вважалася Мекка — найзаможніше місто в Хіджазі. Там розташована священна Кааба («куб») — споруда, куди вмурували Чорний камінь — метеорит.
Номер слайду 11
3. Іслам. У місті Мекка в знатній сім’ї народився Мухаммад ібн Абдаллах (570-632). Він рано осиротів, тому, щоб вижити, пас овець свого дядька, а пізніше працював караванником у заможної вдови Хадіджі, з якою одружився. Близько 610 р. Мухаммаду почали з’являтися божественні видіння, під впливом яких він почав проповідувати. Нову релігію назвали ісламом, а її прихильників — мусульманами.
Номер слайду 12
Через вороже ставлення язичників Мухаммад був змушений переселитися в місто Ясріб, який згодом перейменували в Медину («місто пророка»). 622 р. став роком «хіджри» («переселення»), відтоді мусульмани ведуть своє літочислення. Як наслідок, на території Аравії утворилася потужна країна, об’єднана релігією та владою.
Номер слайду 13
Робота зі схемою. Опрацювавши матеріал підручника, заповніть пропуски у схеміОсновні положення ісламу
Номер слайду 14
4. Історія Арабського халіфату. Робота з хронологічною таблицею{717 D30 B2-F11 E-4 F2 C-B962-697 D4022 CB44}династіярікподія. Омейяди. Аббасиди. Чому лише після навернення в іслам араби змогли створити державу?Унаслідок яких подій занепав Арабський халіфат?
Номер слайду 15
5. Арабсько-мусульманська культура?У IX ст. потужним науковим осередком Арабського халіфату став Багдад:лікарня, де медики застосовували грецькі, перські, індійські досягнення в лікуванні обсерваторія, в якій працювали десятки астрономів та математиківбібліотеки: переписували і вивчали твори античних істориків та філософів. медресе при мечетях розквіт літератури розквіт будівельної справи (вулиці вимощували, нічне освітлення) облаштовували власні двори фонтанами виготовляти водяні механічні годинники
Номер слайду 16
Домашнє завдання Опрацювати с.27-32. Скласти кросворд за темою.